Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:17

Ik weet wel dat jij weet wat een bloempotkapsel is! :+
Sybje ziet er ook knap uit, mooie foto!
Jaja, meiden, een hond is leuk, maar je moet er, net als voor andere huisdieren, veel tijd voor vrijmaken en genoeg ruimte hebben. Ik heb te weinig tijd, dus geen hond. Vind ze wel hartstikke leuk en lief, dus wie weet, als ik in de toekomst ga rentenieren... :P

Whis_Serada

Re: Deel 7 staat er gespreid voor, MD meiden zetten door!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:27

Hihi Jet, maar het is zo hoor, het is net de zorg als een kind.
Hier heel wat honden gehad vanaf pup of vanaf oudere leeftijd.
Maar de pup geeft in de eerste maanden het meeste werk, maar ook daar in krijg je een ritme.
Hier altijd 1x per nacht er uit gaan gegaan voor de ppuppen en dan gaat het super de nachten.
Als de pup hier rond 11 uur voor het laatst naar buiten gaat dan red hij het tot een uurtje of 6 in de morgen.
Maar hier is wel het water weg na etens tijd, nu met die warmte is het net pas weggehaalt.
Tegen die tijd dat de zindelijkheid goed gaat kan je langzaam aan de water bak laten staan

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:32

Ja, dat bedoel ik. Ze hebben gewoon aandacht en verzorging nodig en de eerste maanden zijn heel intensief. Mijn schoonouders hadden altijd honden, ook van pup af aan. Prachtig! Maar zij hadden alle tijd, want schoonmoeder werkte niet, die kon lekker met het hondje aan de gang. Moet zeggen, het waren altijd lieve honden.

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 19:36

Is hier ook hoor, ik werk 6uurtjes per dag en dat leren ze snel genoeg om alleen door te komen.
Als ik echt een hele dag weg ga heb ik altijd iemand die even haar uitlaat en even bij haar kijkt.
Wat ik wel vind is dat je een pup kan opvoeden hoe je zelf wil.
Heb hier ook wel oudere honden opgevangen en gehad, wegwerp honden noem ik ze altijd maar (uit asiel enz ).
Maar daar heb je altijd meer werk aan om ze her op te voeden.

Vorig jaar hier een mastino pup van 6,5 maand in huis gehaalt.
Beest wist alleen wat een tuin was.
Mega waaks al, dus die heb ik 5 maanden her opgevoed, kwa wandelen aan de riem lopen, aan zijn voer kunnen komen terwijl hij eet enz enz.
En nu leeft hij heerlijk bij een man en zijn vrouw in Galderen, met 4ha land om zijn vila heen.( hem zelf heen gebracht)
Mag hij met twee andere honden de boel bewaken.
Man belde pas nog op dat het goed ging en hij nog steeds prima luistert.
Nou dan ben ik blij dat ik hem uit een huis heb weggehaalt waar ook een kind rond liep, en dan bij iemand zit die er en niks mee deed en die er geen verstand van had

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-11 21:04

Hondjes zijn net als paardjes, je moet ze allemaal opvoeden.........

Fantastische foto van Sybje en Wannadootje is ook heel mooi geknipt. Het is tenminste recht en heel makkelijk als je op wedstrijd moet.
Ben trouwens vanmiddag nog even langs jullie stal gereden maar zag niemand van jullie maar wel Wyssie, chiosso en Wannadootje

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 00:25

Kaar hoe laat?? :) Ik was er tussen de middag, was met Lay aan het wandelen/ grazen..

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 00:40

guten nacht.
Leuk straatfeest in dorp verderop gehad met al mijn buren.
Eten, drinken en dansen opstraat.
Was erg gezellie.
Nu lekker naar bedje.

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 00:59

slaaap lekker.. Ga zoo ook maar is naar bed, geen zin in haha :P Maar ja morgen toch optijd er uit voor mijn paardje :)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:29

Goedemorgen, was er pas zo rond half vier/vier uur. Reed bij mij op stal weg en toen dacht ik, laat ik eens langs zeeuw rijden om te kijken of daar nog wat mensjes zijn...........

Blando heeft zo lekker gelopen in de les van Astrid, was zelf halverwege te moe en toen heeft Astrid het overgenomen en voor het eerst van zijn leven heeft Blando (jawel in de draf) voorwaarts neerwaarts gelopen en heel ruim...........

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 08:47

guten morgen
19 graden en half bewolkt, heeft wel een bietje geregent

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:22

spettertjuh schreef:
Goedemorgen, was er pas zo rond half vier/vier uur. Reed bij mij op stal weg en toen dacht ik, laat ik eens langs zeeuw rijden om te kijken of daar nog wat mensjes zijn...........

Blando heeft zo lekker gelopen in de les van Astrid, was zelf halverwege te moe en toen heeft Astrid het overgenomen en voor het eerst van zijn leven heeft Blando (jawel in de draf) voorwaarts neerwaarts gelopen en heel ruim...........

hij kan het heus wel hoor, leuk hè

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 10:49

Ja het was erg leuk om te zien maar het is voor hem erg moeilijk omdat hij zo'n lange rechte rug heeft.
Astrid reed op het laatst gewoon met een vrij losse teugel.

Hier heeft het vannacht behoorlijk geonweerd en geregend. Bah was nog wakker om half twee en vanmorgen om half acht er weer uit. Kon niet meer slapen

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:17

ik heb er niets van gemerkt.....maar ja, Kees bleef maar schnapsjes inschenken gisteravond en ook nog bier.... En ik slaap altijd als een blok! Maar goed, lekker alles nat buiten en een lekker temperatuurtje.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:24

Jetta schreef:
ik heb er niets van gemerkt.....maar ja, Kees bleef maar schnapsjes inschenken gisteravond en ook nog bier.... En ik slaap altijd als een blok! Maar goed, lekker alles nat buiten en een lekker temperatuurtje.

die schnapsjes gaan de kerst niet redden hihi

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:36

Heb zelfs geen zin in schnapjes ofzo bahhhhh. Wel goedkoop, drink alleen maar water en koffie tegenwoordig.
Heb eten gekookt voor Jeffrey voor straks en zijn brood weer gesmeerd, hij heeft avonddienst vandaag. Beetje verwend hahaha..........

De tweede was is ook alweer klaar en nog even ophangen, ben weer drukkies maar wel op m'n gemakkie anders heb ik straks weer geen energie meer over.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 11:55

zou fijn zijn als je de uitslag heb Kaar.
Kunnen ze gericht wat ondernemen
Rustig aan hoor

amandaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 12:21

lekker rustig aan hoor kaar inderd, ik ga zo ook mijn tweede wasje erin doen.

Zou paprikasoep maken maar ar had veel zin om het te maken dus heb alleen uitleg hoeven geven :D straks even mijn barkrukjes zwart verven eind middag lekker naar tankie, mijn verzorgster gaat voor het eerst naar buiten :D .

Gister heerlijk weer he, sochtends les met tank leek wel een tomaat hihi, tank was veranderd in een panda met zwarte oogjes hihi, en daarna heerlijk naar het malieveld geweest gekeken naar sven hammond soul en shary-an was erg goed optreden. Daarna lekker in Den Haag met mijn zusje roti, pom, pastei en bakkeljauw gaan eten was heerlijk toen lekker op de bank nog eff een filmpje gekeken,

Net al me werk dingen al klaargezet morgen weer om 5u uit bed :D Vanaaf heerlijk paprikasoep met makreel en olyvenbrood met bri en kruidenboter heb nu al trek.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:20

Amanda, tank zn stal was lekker vies , peeps en kyr stonden daar vast vandaar dat ik het zag haha :P

Karin, wat fijn dat blando zo lekker ging lopen :D

peeps en kyr stonden los, peeps ging mesten en kyra at het op.
Nog nooit heb ik der dat zien doen, is dit normaal?
Ze wordt netjes ontwormd en heeft goed kuil en lucerne.
Veulenbrok eet ze niet.
volgens mij doen ze dat omdat daar extra stoffen ofzo inzitten, maar ik vind het gewoon vies haha
Peeps der hoef mochten we uitkrabben zonder dat ze schopte
ziet er goed uit alleen het stinkt ngo steeds.
Iemand een idee of dit normaal is?
Ze is nog wel kreupel maar gaat steeds ietstje beter.

Lekker wilma, nog een weekje vakantie.

mijn wekker gaat weer om 5 uur morgen :P
Laatst bijgewerkt door horsii op 04-09-11 13:22, in het totaal 2 keer bewerkt

liroteJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 13:20

het weer is vannacht inderdaad te keer gegaan kon er niet van slapen
vandaag weer naar huis heb nog een week vakantie maar dan lekker thuis en bij de paarden
aman@paprikasoep lijkt me lekker wat gaat er allemaal in
kaar @ ben je al verhuist nu met blando

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:47

Jetta schreef:
nou, als je toch wakker bent, kan je net zo goed opstaan! En Chantal, wen er maar aan, straks met je eigen huis, je paard en je pup moet je er in het weekend ook bijtijds uit! Tot 8 uur slapen is uitslapen, want doordeweeks gaat de wekker om 6.15!

!

ik sta altijd om half 8 op in het weekend.. maar aangezien amber nu verweg staat ga ik de weekenden niet naar stal.. dus nu kan ik eindelijk uitslapen.. maar nu staat de klok in mn hoofd op half 8 helaas..
dus Chantal weet heel goed wat het is om altijd vroeg op te staan Jetje ;)
en ook bij mij gaat de wekker doordeweeks al om 6 u ;)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:51

horsii schreef:
Chantal, met pup kan je dalijk ook vroeg je bed uit.
Die van ons is nu 13 weken en moet nog voor half 9 naar buiten.

.

I know ;)
komt goed ;) ga dan in de weekenden zoiezo weer vroeg eruit want dan ben ik weer dichtbij amber en an wil ik meestal rond 8u a half 9 al op stal zijn zodat ik wat aan mn dag heb :)
en vind ook niet leuk voor m'n vriend als ik pas ga al shij wakker wordt :P hahahaha
of ik maak hem gewoon tegelijk wakker.. ga ik naar amber en hij de hond.. hmmm ook goeie planning :P hahaha !!!!!

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:54

sybje schreef:
horsii schreef:
Wannadoo ziet er fris en sportief uit met zijn korte manen :D

Leuke foto van syb met mooi hoofdstel!!

Chantal, met pup kan je dalijk ook vroeg je bed uit.
Die van ons is nu 13 weken en moet nog voor half 9 naar buiten.

Hier gaat de wekker op werkdagen om 5 uur.
Echt te vroeg maarja heb nog geen auto dus ben nog lang onderweg.

Nou niet alleen voor half 9... Ik moest er 's nachts vaak uit (hij piepte jeeh!) en daarnaast de hele dag door. Aan het begin ga je gemiddeld 1 x in de 2 uur rennen! Of je moet continue dweilen... Pfff. Echt een dag taak et eerste half jaar!

eerste HALF jaar ???
woowww !! das wel lang..
meestal ben je met een maandje klaar en hoef je dr snachts al niet meer uit ;)
mn zus was de eerste 2 weken ook vet drama ! daarna was ze met 3 weken zinderlijk.. alleen laten ze dr nog niet lang alleen omdat ze dat nog steeds niet opbouwen.. dus dat blijft voorlopig nog welzo..
mn nicht had 't in 4 weken geklaard.. 't is te doen maar je moet ff consequent zijn ;)

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 14:57

spettertjuh schreef:

Wat goed !!
ik vind hetaltijd zo fijn om te zien als andere het wel voor elkaarkrijgen !
weet je in ieder geval dat het erin zit ! ;) hihi

leuk hoor kaar dat het zo goed gaat !!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:02

Het is erg verschillend per hond.
Sem was met 2 weken zindelijk.
Puck is nu wel snachts zindelijk en heeft gister heel de dag niks is huis gedaan, maar vanmorgen weer wel.
Daar zijn we al 5 weken mee bezig met puck.
zijn erg consequent maar hij heeft meer tyijd nodig dan sem.

amber2202

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-11 15:02

ik denk dat het stinken bij peeps wel betekend dat er nog steeds iets zit of niet ??
Gister badkamers wezen kijken in de megastores.. daarna smurfen geweest, onbeperkt spareeibs gegeten o pscheveningen en nog een filmpie gepakt ! :)
heeerlijk van 't weertje genoten :)
vande week ff flink wat spullen kopen.. over 4 weken alweer de sleutel ! :) woensdag naar de notaris voor samenlevingscontract opstellen :)
spannend hoor :)

pups zijn indd een flinke taak ;) net als de poowny's die opgevoed moeten worden indd..
Maar dat gaat helemaal goed komen ;)
Ga 'm lekker mee nemen naar stal vanaf pup en dan kan hij lekker leren om bij de paardjes te zijn :) lijkt me zooooo heerlijk alstie lekker erbij kan zijn :)

Whis_Serada : neem jij je hondje ook mee naar stal ? ;)