manege Paardoes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_87

Re: manege Paardoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 17:47

Thirz schreef:
Dr braafheid was ze verloren toen ze van t strand afkwam en even een race-galopje deed, Anne helemaal onder de modder

Whaha, en jij ook egt
*zoef* Dit is geen handgalopje meeeeeeeerr.... Hyper! Whaha, is ook egt een leuke foto gworden Clown

Tja baalde wel een beetje van die wind en die rot regen. Ben nu ook best wel errug moe.. Nouja hou ik me de rest van de dag een beetje rustig, lekkr vroeg naar bed; is t morgen vast over Haha!

Kan nie egt kiezen, dus t worden best een hoop foto's Schijnheilig vinden jullie vast nie erg Vork
*gaat verder met uploaden.. heb ruzie met die site nl Boos!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 19:29

Yes; uiteindelijk tog de strijd gewonnen van Photobucket (*uhum* tja een filmpje is nou eenmaal geen plaatje Clown ) Maargoed hier de foto's -->
NOusje! Haha!

Afbeelding

En ook dit is Nous Tong uitsteken al lijkt ze nie egt meer op zichzelf Clown Nog een keer een leukere foto in t sonnetje

Er kwamen allerlei karretjes en auto's van de helling af dus dat moet je natuurlijk wel even allemaal héél goed volgen
Afbeelding
Afbeelding

Karretjes allemaal netjes van t strand af, dus nu konden wij beginnen aan de spannende tocht de helling op:
Afbeelding
*t deed Nous alleen allemaal nie zo veel Clown "goh, leuk.. tja is weer eens wat anders hè, een helling.."

Oh kijk, hier hebben ze ook gras!
Afbeelding

en daarzo; een enorme zandbak.. mét water...
Afbeelding

En dan nu het spannende en zeer wilde moment: Nous meets strand! Hyper!

Ondanks al deze spanning durfde Thirz t aan op ook even óp Nous te stappen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding braaf drafje mét stormwind en zandstorm geluid Haha!

Ondertussen blijven we wel Alles in de gaten houden:
Afbeelding

Tja,.. zo'n groot en schoon strand. Dat kan natuurlijk niet Clown
Afbeelding

En toen gingen we terug naar huis..
Tja helling af en windje mee, krijg je een flink tempo van!

ALs beloning nog even een beschaafd, handgalopje op de Wielemakersbaan Clown
Afbeelding
*mevrouwtje was t er niet helemaal mee eens dat ik, als fietser eerder thuis zou zijn dan zij Vork Tja dan krijg je dit Haha!

En daarna nog even een poging gedaan tot fietsen én foto's maken.. Gelukkig hield Nous haar hoofd stil, maakt t allemaal een stuk makkelijker
poging 1 poging 2 poging 3 Conclusie; Anne houdt zich voortaan bezeg met óf fietsen óf foto's maken Bloos

En thuis stond der lekkere slobber al weer op der te wachten: Mjam!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anne_87 op 11-12-06 19:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:32

Leuke foto's zeg! Ik heb ontzag voor jullie, dat jullie met dit weer naar het strand zijn gegaan!

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 19:35

Haha, nou wij hebben t opsich wel droog gehad onderweg Haha! En Nous deed egt niets om die wind (beetje jammer was de zandstorm op t strand Clown )

Ik had persoonlijk ook meer moeite met de weg náár t strand en de weg weer terug naar huis; hoezo windje pal tegen Scheve mond
Laatst bijgewerkt door Anne_87 op 11-12-06 19:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:37

Dekje staat dr trouwens goed Thirz!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:36

Nou, vind de foto's erg cool! En dat commentaar is natuurlijk geweldig Haha!
En tja, dat ontzag voor ons: je hebt altijd baas boven baas he Tong uitsteken Neehoor, het viel reuze mee op t strand. Volgende keer maken we foto's mét een zonnetje!

En het verjaardagsdekje was speciaal voor de foto Knipoog

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 20:42

Citaat:
En dat commentaar is natuurlijk geweldig

Tja kost wat moeite en tijd zo nu en dan Knipoog Maar dan heb je ook wat Tong uitsteken

Haha, ben blij dat je de foto's leuk vind Haha!
Als je ze ook op goed formaat wil hebben, roep je maar. Dan zet ik ze wel een keer op CD en geef ik ze zaterdag ofzo *kan ik ook de zomer Nous foto's er wel meteen bij zetten, en als ik tog bezig ben Luna ook wel Knipoog

Thirz schreef:
En het verjaardagsdekje was speciaal voor de foto Knipoog

Jups, speciaal t dekje nog geruild. t Moet natuurlijk wel een beetje netjes blijven hè Lachen
Maar ik vind t ook egt een super dekje. Past zo goed bij Nous! (en dan ook nog eens de beschermers van Nero/Bianz die erbij passen alsof ze er speciaal voor gekocht zijn Haha!)

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:43

Welke kleur zijn die peesjes dan?

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-06 23:10

uhm.. nou zie foto Haha!
weet de kleur niet zo goed te omschrijven (paars/bordeau/bruin Verward) , maar vind t wel passen bij t dekje Tong uitsteken

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:30

Wat een supergave foto's Anne! Heb je echt je best op gedaan om leuke plaatjes te schieten. Je bent er vast wel blij mee Thirz! Fijn dat Nous zo rustig was; hopen dat ze dat woensdag ook is, zie ik ook eens een rustige Nous hahaha!
Wordt woensdag iig niet rijden op Nero ben ik bang, want ook al zou hij wonderbaarlijk nieuwe ijzers hebben, is er 99% kans dat hij nog steeds onregelmatig/kreupel loopt. Dan maar een grote poetsbeurt idd Knipoog En als het gaat met de bakken ff longeren, zijn we een ster in elke keer als jij mee komt Thirz Clown

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 12:47

Leuke foto's van Nous! Vind het knap dat je dr niet van afgewaaid bent Thirz, al vangt je jas op foto 7 nogal wat wind Clown Aan de oortjes van Nous te zien vind ze het ook wel gaaf. Voor herhaling vatbaar dus! (waar halen wij nog een paard vandaan Schijnheilig kunnen we samen van dishoek naar zoutelande rijden Tong uitsteken)

voicenel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:55

Gave foto's zeg!
Is het nog gelukt met scheren?
Nou kim je mag die van mij wel meenemen, maar die staat nog een klein jaartje in nieuw en st joosland, tenzij iemand de stalling betaald.... niet dus....
Ik hoop dat ze volgend jaar augustus ong. ook ergens in koudekerke staat!

He bianz, gaat het finacieel weer/nog niet goed met petra, omdat nero nog geen bezoekje van de hoefsmid heeft gehad?
Wel vervelend voor nero.

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:48

wat ik nu weer heb meegemaakt met nous, ben er gewoon nog steeds helemaal ondersteboven van....

Ik ging met Nandipha op Oriënt op buitenrit richting crossveldje. Nous was echt superbraaf, niks aan de hand. Nog even door de waterbak heen gecrosst enzo. We waren net op de terugweg in een B-weg aan het stappen toen er een tractor aankwam.... Nous is daar meestal wel bang van, maar het blijft vaak bij alleen weghupsen. Vandaag dus niet helaas.....
de tractor kwam richting ons toen nous zich ineens vol naar links draaide, richting tractor... Ik verloor mn linkerbeugel en hing aan de rechterkant van nous en zag op nog geen 5 cm van mijn hoofd de banden van de tractor Lips are sealed De tractor was ondertussen natuurlijk al vol op de rem gaan staan. Uiteindelijk ben ik tegen de deur van de tractor aangeklapt met mn rug en mijn arm. Nouja, daardoor kwam ik wel weer bovenop Nous terecht Vork . Toen vlogen we in volle rengalop over de verharde weg heen. Mijn beugel had ik nog steeds niet aan en kon dus echt moeilijk erop blijven zitten. Nou, eindelijk nous rustig gekregen. Toen ben ik er half afgevallen/afgesprongen. Ik kon mezelf nog opvangen zeg maar.

Pffft, heb even een potje lopen brullen van schrik! Wist ook niet dat ik zo hard kon shaken zeg! Nandipha zag het ook allemaal gebeuren (nouja, ze hoorde het gebeuren want zij stond nog met dr neus richting trekker zeg maar) dus bij haar zat de schrik er ook flink in. Tractorchauffeur ws ook behoorlijk geschrokken, arme man Ach gut
Toen ik die banden zag dacht ik echt; mijn laatste uur is geslagen. Wat er dan allemaal door je hoofd gaat! Het ging ook zó ongelofelijk snel allemaal.

Wonderbaarlijk genoeg heb ik er werkelijk niks aan overgehouden. Waarschijnlijk spierpijn morgen Vork (altijd wat op mijn verjaardag Tong uitsteken ) nu is alleen mn arm en rug al beurs door de klap tegen de trekker.

pffff t is wat!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 18:52

Jeetje Kim wat eng! Gelukkig heb je dr niets aan over gehouden!
Ik ging vandaag ook op buitenrit en Sharon had me dr bijna afgebokt! Beest was helemaal hyper...

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-06 20:13

Kims schreef:
Leuke foto's van Nous! Vind het knap dat je dr niet van afgewaaid bent Thirz, al vangt je jas op foto 7 nogal wat wind Clown Aan de oortjes van Nous te zien vind ze het ook wel gaaf.

haha, hoezo vangt Thirz der jas veel wind? Schijnheilig
Waar haal je die wijsheid nou vandaan? Clown

En nous der oortjes...Die stonden geenéén moment stil! Egt heel handig als je een leuke foto wil maken *zeker als je camera dan ietsje slomer is dan mijn klikkende vinger* Maargoed, met wat geduld kom je ook een heel end Lachen

Maar wat een eng verhaal Kim Scheve mond Bah! Ik denk ook dat je morgen best wat spierijn hebt.. Grote kans vanaaf al... Beterschapjes maar alvast Ach gut *Rare Nous!*
Wij kwamen gister ook een trekker tegen langs de Wielemakersbaan, maar die stond stil (heeft ze verder ook eigenlijk niets om gedaan, tog Thirz? Op de heenweg even naar gekeken, en op de terugweg uhm Clown ik denk dat ze toen al te druk bezig was met haar handgalopje Vork )

Enne Kim (voordat ik t vergeet); alvast Hartelijk Gefeliciteerd Haha! Go jij! Go jij!

Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 13:15

Gefeliciteerd met je verjaardag Kim!

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 17:35

Barbie1986 schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag Kim!

Dankjewel Haha!

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:56

Nou, Thirz meets Nero & Bianz meets Nous is gedoemd te mislukken ofzo, beide paarden waren weer zo gek als een deur Clown Nero kon bij t poetsen al niet stilstaan en hoewel hij niet zuiver liep kon hij toch genoeg gekke sprongen aan de longe maken en Bianz bijna door de bak meesleuren! Nous was in het begin heel rustig, maar toen er in de paddock een paard werd losgegooid dat wild deed, ging ze graag meedoen. Rustig lopen was er toen niet meer bij! Maar al met al toch een leuke middag gehad hoor Lachen Misschien zelfs wel met een leuke verassing, want er staat namelijk een paard op de Braamhof dat nog een verzorger zoekt (baasje zit ziek thuis voor een langere tijd), dus wie kan deze taak beter vervullen als Bianz?! Wordt vervolgd Knipoog

En Kim, hoe gaat ie met jou en je spiertjes? Toch wel een leuke verjaardag gehad met veel kadootjes? (i-pod? Haha! )

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 19:08

Nou de meeting is wel gelukt; jullie hebben beide paarden gezien, alleen... wel een gevalletje; "zo doet ie anders nooit hoor!" Clown Ach , jullie hadden wel redelijk weer tog? en das al heel wat Knipoog Nog foto's gemaakt?

Spannend hoor, miss wel aanstaande Braamhof-paard-verzorgende Bianz Knipoog
Enne Eldo gemeet? *wil je Bianz nog kennen Thirz? of was het egt te erg? Tong uitsteken

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:29

welk paard moet er nog verzorgd worden? Dat zou wel leuk wezen! Kan ik eens samen rijden met je Bianz!

Mn spiertjes zijn beurs Clown Ik sta op als een oud wuufje. Achja, ben natuurlijk ook al 20 geworden vandaag Knipoog Heb helaas geen iPod gekregen Verdrietig Ik twijfelde nog te veel. Tegenwoordig is zo'n 2 Gb ipod alleen in n hele lelijke kleur verkrijgbaar. En ik wil die roze of groene! En die zijn direct 200 euro Clown

Heb nog geen cadeautjes gehad maar dat komt vanavond hopelijk wel! Dan komen mams, paps en schoonmams + paps op bezoek.

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-06 19:55

Oeh, ja 20 is ook egt al heel oud Ja Dan krijg je dat hè, meteen moeite met opstaan en last van die stijve spieren... Tja, logisch!
Beterschap met je spiertjes Ach gut

Whaha, wat een leuk onderschrift trouwens Haha!

Spannend wat je vanaaf voor kadoos krijgt dan (en óf je wat krijgt Knipoog ) Veel plezier vanaaf iig Go jij! Go jij!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:03

Gefeliciteerd Kim!!
Wat een verhaal wat je gisteren is gebeurd zeg; ik hoorde het vanmiddag van Thirz (en las het nu net nog een keer), wat moet jij geschrokken zijn! Hopen dat het alleen bij spierpijn blijft, dan is iedereen er goed vanaf gekomen. Hopelijk de tractorchauffeur ook.
Jaja, echt een heeeel aangename verassing dat de eigenaresse van de Braamhof naar ons te kwam of wij nog iemand wisten die een paard, Lilana, bij kon rijden omdat de eigenaresse geopereerd moet worden. Tsja, nu sta ik dus direct te stuiteren, want de problemen met Nero (niet kunnen rijden, elke keer weer een probleem) stapelen zich ook maar op en het zou toch ook wel heel fijn zijn eens lekker te kunnen rijden zonder zorgen aan je hoofd! Lilana zou qua stokmaat perfect zijn, dus ik zit nu heeeeel hard te duimen!! En het zou zeker heel leuk om lekker samen te rijden Kim, Thirz en ik waren ook al aan 't fantaseren over lekker samen rijden, misschien wel naar het bos/stand? Afwachten en duimen dus maar; Thirz hoort er als eerst nog van!
En Eldo gemeet! Wat een opaatje is het geworden... maar nog steeds zo'n lieverd. Fotogeniek is hij (en ik) nog steeds niet, dus er zijn wat foto's gemaakt, maar verwacht er niet te veel van. Vond het iig top om hem weer te zien en te knuffelen, wie weet als ik straks..... Clown Hihihi...
Foto's van Eldo, voor de liefhebbers, volgen nog!

Bianz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:26

En daar is Eldo dan! Dit waren de beste drie; niet zo scherp en beetje gekke bekken van mij Lachen

Afbeelding

Opa Eldo

Afbeelding

Heej, nu je zo blij bent om mij weer te zien, heb je toch zeker wel iets lekker in je jaszak zitten???

Afbeelding

Reus Eldo ziet Nous

Anne_87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-06 11:34

Ah eldo blijft een leukje Lachen Maar hij ziet er nu idd wel wat ouder uit... Ach misschien van de zomer als t zonnetje lekkr schijnt, en het weer ook wat vrolijker is dat hij ook meteen wat fitter uit zn ogen kijkt Haha! Zat mensen die in de winter in een klein dipje zitten, dus waarom Eldo nie Knipoog
*haal er nu net de foto van t strand bij. Wel een verschil. Maarja die foto is dan ook al wel een hele poos gelee...

Weten jullie wat er nog met Eldo gedaan wordt? Alleen buitenritten, of bakwerk of....?

Kims

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:42

Ik ken t paard lilana niet, maar thirza zal haar vast vanavond aan me laten zien! In welke paddock staat eldo? in het rijtje bij nous, of in het rijtje dat daar dwars opstaat? ben wel benieuwd! voor mij ook lang geleden dat ik m heb gezien Lachen

Nu is het hopelijk echt zover: nous wordt vanavond geschoren. Het is poging nummer 3, dus ik ben benieuwd! Ik zit ook nog heel erg te twijfelen over de dosis... Op de verpakking staat dat ze bij een zware sedatie 1-2 streepjes bij 35 kg lichaamsgewicht mogen hebben, en 0,5-1 streepje voor een gemiddelde sedatie. Maar wat verstaan ze onder zware sedatie Verward Nous moet natuurlijk gewoon wel op dr beentjes blijven staan.

Voor een zware sedatie mag ze dus in principe 14-28 streepjes krijgen. Ik vind dit zo'n enorm verschil! Wat bedoelen ze ermee? dat sommigen na 14 streepjes al zwaar tegen de vlakte liggen en sommigen pas bij 28? en hoe kom ik hierachter? pfff! wat een ingewikkeld gedoe! Ik geef Nous dus maar gewoon een volle spuit en als ze er doorheen komt geef ik haar nog een restje uit een andere spuit. Heb zo'n idee dat nous het allemaal niet tof gaat vinden Tong uitsteken
Vind het ook zo zielig Ach gut staat ze strakjes helemaal suffig op stal, this zonde.

Ik zal foto's maken en zodra ze op mn pc staan zal ik ze wel posten Lachen