Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

JuuLePuuL

Re: Leeuwarder Manege stopt met (losse) lessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:16

Nou ik kom niet meer op de LWD manege sinds er een leasesysteem is en ken de leasers ook niet verder, behalve de mensen hier in dit topic...

Maar goed, discussie gesloten erover, hopelijk heeft iedereen een leuke dag gehad vol neuwe ervaringen!

Rianne zegt het al juist met haar stukje tekst Haha! en ik zou ook ZEKER die andere leaser er op aanspreken of haar les gaan geven/tips hoe het wel juist moet!

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:23

ja ik heb heerlijk gejureerd, leuk dat iedereen super fanatiek is!

Kijk ik zie 5 minuten van iedereen met rijden. Maar ik heb ook al heeel veeel mensen zien rijden in de jaren dat ik mee draai en veel kennis op gedaan met wedstrijdrijden en nog steeds.

Zoals Maxime reed, was ze goed op weg. Ze had een onafhankelijk zit en rustig met de handen. Haar paard liep ontspannen. In tegenstelling tot de andere ruiter die op haar ree, die deed het paard eigenlijk pijn. Daar let een jury op, onafhankelijk zitten en het paard moet fijn lopen.
ik weet niet wie jullie allemaal waren dus voel je niet aangesproken!

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 18:25

Ja idd, spreek elkaar aan op een goede manier natuurlijk en probeer van elkaar te leren! vooral als je hetzelfde paard least!
en heel belangrijk hou lol met je paard!

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:00

Harinaatje schreef:
ja ik heb heerlijk gejureerd, leuk dat iedereen super fanatiek is!

Kijk ik zie 5 minuten van iedereen met rijden. Maar ik heb ook al heeel veeel mensen zien rijden in de jaren dat ik mee draai en veel kennis op gedaan met wedstrijdrijden en nog steeds.

Zoals Maxime reed, was ze goed op weg. Ze had een onafhankelijk zit en rustig met de handen. Haar paard liep ontspannen. In tegenstelling tot de andere ruiter die op haar ree, die deed het paard eigenlijk pijn. Daar let een jury op, onafhankelijk zitten en het paard moet fijn lopen.
ik weet niet wie jullie allemaal waren dus voel je niet aangesproken!

Ik was dus de andere ruiter en bedankt dat ik haar pijn deed, anders rijd ik haar zo lekker en soepel en loopt ze lekker naar beneden.
Maar op de wedstrijd was het eventjes niet het geval en maxime trok in dironja haar mond dat zag iedereen, maar bedankt wil je me anders even een pm sturen dat praat wat makkelijker.
Laatst bijgewerkt door Sandra91 op 04-04-07 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:03

Voelt best wel als een klap in je gezicht dat ik te horen krijg dat ik haar pijn doe, bijna alle mensen weten dat ik het allemaal goed bedoel en dat ik haar zo netjes en goed mogelijk probeer te rijden Lachen.
En ja ik weet ook wel dat ik af en toe wat naar voren ga zitten, daar ben ik druk mee aan het werk maar ik weet gewoon dat dat andere meisje haar naar beneden trekt genoeg mensen weten dat het voelt dus best wel als een klap Lachen.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:18

We geloven je heus wel Lachen

Denk dat Harinaatje meer bedoeld dat je dironja teveel in dr mond zat en te gespannen was met je hand, kan best van de zenuwen komen... probeer daar aan te werken Lachen dironja is gevoelig in de mond en moet met een licht contact en ontspannen hand gereden worden.

Gewoon lekker blijven oefenen en les blijven nemen!

En wat is dat toch altijd dat een paard 'naar beneden moet lopen' ? Eerst moet je paard aan de hulpen zijn, voorwaarts lopen, rechtgesteld zijn en in een rechte lijn bewegen en aan 2 teugels zijn en moet je paard vertrouwen in de hand krijgen/hebben... dan gaat je paard daar vanzelf op nageven...
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 04-04-07 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:21

Het komt gewoon een beetje raar aan Lachen.
Maar het komt door de zenuwen want als ik haar gewoon voor mezelf rij of in de les rij gaat het stukken beter dan voelt het gewoon allemaal goed voor mij en ik weet wel dat ik af en toe met de wedstrijd een beetje een gespannen hand had en wat voorover zat maar verder had ik er opzich een goed gevoel over nu alleen niet meer zo Tong uitsteken.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:23

Nou probeer van de kritiek te leren dan en hou het gevoel dat het goed ging voor jezelf, als jij er een goed gevoel over had, dat telt en dat veranderd niet als iemand anders een andere mening heeft... ook al is dat moeilijk als je nog jong bent.

Gewoon lekker blijven oefenen en jezelf met de neus op de feiten drukken als je weet dat je moet werken aan bepaalde punten. Vork

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:31

Ja zal ik doen Haha!.
Bedankt alleen ik vind het geen opbouwende kritiek dat ik haar pijn zou doen dat zou ik nooit durven hopen dat het op de volgende wedstrijd goed gaat Haha!.

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 15:33

Nee dat vind ik ook niet helemaal lekker klinken... want dan doen wel heel veel ruiters hun paarden, onbewust, pijn. Maar goed!

Heeft hier iemand ervaring met BR peesbeschermers maat COB? Vallen die altijd zo groot? Heb ze net binnen maar ze lijken wel erg groot!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:07

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Oke luister dames Clown We zijn weer aan het opbouwen met Kai Haha! Het ging erg goed, en hij draaft echt al veeeelll beter! Elke keer veel stappen, en dan 5 min. op elke hand draven. Had ook even foto's gemaakt..

Bij de eerste ging ie even mooi in een krulletje staan Clown

En bij de 2e wou hij zn oren maar niet naar voren doen, dus deed ik het ff Clown

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sence op 04-04-07 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:07

nou ik bedoel dat je soms je paard stoort in de bewegingen. Maar dat is een kwestie van veel oefenen en de wedstrijdzenuwen onderdrukken! Alles moet geleerd worden!
Ik noem dat altijd pijn, ben zelf altijd voorzichtig met mijn paarden maar ik dwing mijn paard ook wel eens onbewust.

zoals heb vanavond net springles gehad op de manegen en het ging voor geen meter. paard was stijf, had ook weekje vakantie gehad na een top weekend. maar hij sprong vandaag niet fijn en hebben maar was basis werk gedaan, wat ook niet echt wou. gewoon ff lekker laag hupsen.
zou ik nog ff oefenen voor mijn aankomende cross country stonden de pension paarden in ut land. ga daar maar niet tussen lopen racen.
morgen dressuur les op manege van hergen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:09

Ik had het gezien Harinaatje Ja Liep niet helemaal soepel, maar goed het was wel leuk om te doen dat springen Lachen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:10

Fijn nadine! Dat je weer kunt rijden!! Rustig opbouwen he Knipoog

Ik heb het de afgelopen 2 weken zo druk met de studie... ik wil veel vaker Black rijden Boos! boehoe... nog een tentamenweekje en dan weer lekker veel tijd Haha!

Mooi bontje, ik hoop binnenkort ook een bontje te hebben! Kga ff sparen en eind deze maand naar Divoza, nieuwe spullen voor mezelf en Black halen Haha!

Ik zal weer wat voor school doen.. als het lukt Boos! Verdrietig
Laatst bijgewerkt door JuuLePuuL op 04-04-07 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:11

o jee heb je me zien stuntelen! niet best, nee liep niet fijn en sprong ook niet fijn, lekker laag gehupst, volgende keer maar weer vol aan de bak Haha!
KAi ziet er uit uit.

@ HD je je hebt PB!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:12

Ik ben erg blij dat we weer kunnen beginnen!

Ja rustig opbouwen ja, liever rustig aan, dan dat hij volgende week weer last heeft!

Ik zit te denken een nieuw hoofdstel erbij te kopen Nagelbijten / Gniffelen

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:13

Kai ziet er uit uit? Tong uitsteken

Ach, je hebt gewoon van die keren dat het iets minder gaat, maar dat hoort er ook bij! Het leek steeds alsof hij boven de sprong met zn achterbenen opzij ging Nagelbijten / Gniffelen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:13

Hoe betalen jullie al je spullen en kleding voor de paarden? Ben ik wel eens benieuwd naar... ik van mn studiefinanciering, bijbaantje en loon op een manege... heb nu ook weer peesjes net binnen Bloos slecht slecht...

Ik wil ook nog een hoofdstel steeds, en we krijgen nog een te testen van Lupi he!? Welk hoofdstel draagt Kai daar op die foto?

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:16

oh heb ik weer te snel zitten typen. kai ziet er GOED uit moet er staan!
ja ik heb links een strak handje foei foei. dus daarom gaan we ook naar rechts en spring ie ook niet recht. maar daar wordt hard aan gewerkt, maar vandaag liep die niet fijn. morgen dressuurles en dan hangt de stang en trens der ook in. en dan ff lekker ontspannen door het lichaam proberen te krijgen. dat is vandaag niet zo goed gelukt

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:19

paardensport is duur en die spullen zijn ook altijd zo duur, vet jammer.
ik krijg helaas geen studiefinanciering meer. werk om mijn school te betalen. en van mijn prijzengeld betaal ik inschrijfgeld en les en koop ut spullen voor de paarden.
en heb de luxe dat ik eigen paarden heb, proberen zo hoog mogelijk in de sport uit te brengn en dan verkopen!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:20

Ik van mn kleedgeld Bloos ja, klopt krijgen we ook nog Haha! Kai heeft daar het BR Royal hoofdstel in van ingridvanberlo.nl

Het was in ieder geval wel leuk om te zien allemaal, dat springen Lachen Dressuur vind ik ook leuk om na te kijken, maar springen is toch leuker eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:21

Jep, die spullen zijn altijd duur... heel jammer maar moet altijd wel wat nieuws want wil niet achterblijven Knipoog

JuuLePuuL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:22

Ja bij springen liggen ook mijn interesses! Dressuur blijft natuurlijk belangrijk voor de basis! Maar geef ook liever springles dan dressuur! Heb er veel meer plezier in!

Harinaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:23

springen is spectatulairder! vooral als er iemand bodumonderzoek gaat uitvoeren.

A.s maandag is er in Oenkerk oefencross! das ook leuk om te zien!
ik doe mee met 2 paarden, als voorbereiding op me cross country

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-07 19:25

Heyhey,

Kai ziet er goed uit! Staat netjes je nieuwe spulletjes Haha! Is hij al weer wat aangekomen?

Mijn rijden ging echt bagger vandaag. Had er uberhaubt niet op moeten stappen na het longeren, want Melis was veelste veel aan het zenuwen... maarja... het kriebeld wel dan hea..
Dus ik heb niet zo fijn gereden, ben er maar afgestapt voordat we alles weer weg gooiden.

Springen is idd leuk om naar te kijken! En te doen natuurlijk Haha!