En ik krijg ook hier en daar nog wel wat begeleiding al is het dan niet altijd met mijn eigen paard
Alleen echt dressuurles kan ik me niet eens meer herinneren
Is iig nog in de tijd geweest dat ik nog les reed bij RAP...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Alleen echt dressuurles kan ik me niet eens meer herinneren
Is iig nog in de tijd geweest dat ik nog les reed bij RAP...

De laatste keer dat Luc in die les reed ging Ovalien er vandoor en toen alle paarden, dus Luc uiteraard ook en toen viel Jellebel eraf! Dat niveau was het toen zeg maar whihihi........

Ik hobbel liever op het strand hihiLlover schreef:Ik denk persoonlijk dat een les van Miranda bij Stal koorn zwaarder is, maar wie ben ik.

Heb wel heel veel van het 'systeem' waar ik nu in rij van Miranda trouwens, daar ben ik voor het eerst echt aan het rijden gegaan en die heeft dus aardig wat invloed gehad
Maar zo door de tijd heen ga je toch dingen anders doen en dingen anders zien

flair schreef:Ik vind btw dat Dorine gigantisch vooruitgang heeft geboekt met Nik. De laatste keer dat ik je zag rijden is een behoorlijke tijd terug en nou was ik gister toevallig eens op een voor mij ongebruikelijke tijd aan het kijken en mijn complimenten! Echt super!

DeedeJee schreef:Oh en Llover, als paardjes schrikken en er iemand vanaf valt is dat niet echt aan het niveau te wijten denk ik.... Dat kan de beste overkomen.
DeedeJee schreef:Oh en Llover, als paardjes schrikken en er iemand vanaf valt is dat niet echt aan het niveau te wijten denk ik.... Dat kan de beste overkomen.
Ik heb er al heel wat ervaren ruiters vanaf zien kiepen, vaak op de meest knullige momenten 

llover schreef:Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken zat mensen die aan een paard echt wel kunnen zien hoe het voelt. Die zullen er misschien wel een keer opstappen om een probleem op te lossen of zo'n paard er even doorheen te rijden, maar niet speciaal om het paard aan te voelen.mensen moeten dan maar jou paard voelen en pas dan weten ze waar ze het over hebben.
Terwijl ik het best normaal vind dat er een duidelijke reden volgt als iemand me doodleuk gaat staan vertellen dat ik in verlichte zit naar de sprong moet gaan met mijn handen naar voren en met mijn benen moet wiebelen want dan blijven ze beter voorwaarts...En dit is niet verzonnen
) 

. En tsja het ziet er nou eenmaal beter uit dan hoe ik rijd he haha. Niekie schreef:Ik denk dat je bij de juiste instructeur gewoon een klik hebt en het voor 99% eens bent met zijn/haar methode.
Dat heb ik in ieder geval wel met moniek. Je moet natuurlijk nooit blindelings alles aannemen zonder dat je weet waarom. Maar altijd in discussie is zinloos want jij betaald iemand om je te helpen. Anders moet je een andere instructeur zoeken lijkt mij.