Manege Bruin!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:30

Ik rij ook wel dressuur
En ik krijg ook hier en daar nog wel wat begeleiding al is het dan niet altijd met mijn eigen paard Alleen echt dressuurles kan ik me niet eens meer herinneren Is iig nog in de tijd geweest dat ik nog les reed bij RAP...

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 08:56

Ja dan gaan we toch allemaal eens mee rijden in die zware zware M les!!
Ik denk persoonlijk dat een les van Miranda bij Stal koorn zwaarder is, maar wie ben ik. Maakt niet uit verder hoor, misschien is het niveau wel ontzettend omhoog gegaan sinds wij weg zijn, dat kan natuurlijk ook!! De laatste keer dat Luc in die les reed ging Ovalien er vandoor en toen alle paarden, dus Luc uiteraard ook en toen viel Jellebel eraf! Dat niveau was het toen zeg maar whihihi........
Weten jullie of die paarden Ovalien en Odaliet ( of oe je dat ook tikt) nou echt naar die Robert Vos gaan of niet? gewoon pure nieuwschierig heid hihi

Ik loop maar een beetje te stangen natuurlijk he, voor diegene die dat niet begrijpen hihi

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 10:26

Nou inge rijdt niet eens mee in de les

Ik probeer helemaal niet interessant te doen. Ik geef gewoon aan dat ik het persoonlijk best een pittige les vindt voor ukkie en mij.
Maar als jij denkt dat het easypeasy is dan nodig ik je van harte uit.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:18

Dat denk ik niet, dat was het toehoeeennn.........
Wie weet doe ik wel een keertje mee, ik vind zoiezo lessen altijd zwaar Ik hobbel liever op het strand hihi
Inge reed er toen wel in iniedergeval, nouja boeien ook

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 11:53

Llover schreef:
Ik denk persoonlijk dat een les van Miranda bij Stal koorn zwaarder is, maar wie ben ik.

Daar heb ik heel lang clubles van gehad en daarna nog een tijd privéles. Maar toen kwam ze nog niet op locatie en moest ik iedere keer naar haar toe. Werd me toen een beetje te gek...privéles, viertaltraining, clubles dressuur en clubles springen en dan in het weekend ook nog op concours

Ik heb Miran trouwens ook nog een hele tijd gegroomd op concours

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:26

Maar vond je dr goed of niet?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:34

Ik heb altijd wel fijn bij haar gereden, maar zou het nu niet meer willen Heb wel heel veel van het 'systeem' waar ik nu in rij van Miranda trouwens, daar ben ik voor het eerst echt aan het rijden gegaan en die heeft dus aardig wat invloed gehad Maar zo door de tijd heen ga je toch dingen anders doen en dingen anders zien

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 12:47

Tsjah ik zal het niet weten, dat zal best. ik rij ook gewoon zoals ik zelf wil en zoals op dat moment nodig is en om er dan een niveau aan te geven vind ik al helemaal niet belangrijk. Het gaat om heele andere dingen vind ik, dat je je paard begrijpt en dat je op een voor jou lekkere manier rijdt. ik heb altijd onwijze discussies gevoerd met mensen die mij les gaven, dan dacht ik: ja hoor, teugels strakker, dan ga ik ten eerste te veel voor over hangen ten tweede trek ik hem dan in zijn mond en ten derde gaat hij dan hangen. Ja met je benen opvangen en vooruit rijden en dan wordt ie wel voorwaarts. Nee zoalng ik hem zo van voren vast hou zal hij ook niet voorwaarts worden want hij denkt dat ik wil dat hij stopt doordat ie steeds die druk voelt aan zijn teugels/mond. Nou en zo ging dat dan steeds maar door en door hihi, mensen moeten dan maar jou paard voelen en pas dan weten ze waar ze het over hebben en oke de 1 kan het wel op die manier en de ander niet, want die is er dan niet sterk genoeg voor.

XJuul

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 12:59

Ik vind btw dat Dorine gigantisch vooruitgang heeft geboekt met Nik. De laatste keer dat ik je zag rijden is een behoorlijke tijd terug en nou was ik gister toevallig eens op een voor mij ongebruikelijke tijd aan het kijken en mijn complimenten! Echt super!

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:01

Dat komt dus door dr dresuur manager
Nee Dorine, ik zal ff seriues doen, ik ben benieuwd hoor !!

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:08

flair schreef:
Ik vind btw dat Dorine gigantisch vooruitgang heeft geboekt met Nik. De laatste keer dat ik je zag rijden is een behoorlijke tijd terug en nou was ik gister toevallig eens op een voor mij ongebruikelijke tijd aan het kijken en mijn complimenten! Echt super!

Jeetje...*bloos*...

Hoop dat Jan meeleest hahaha!

Ik heb nu lunchpauze en sinds kort een eigen kantoor, super de luxe eigenlijk. En kan ik dus ook effe bokken...

@Niekie, heb nog steeds geen post en basheus had ook je smsje niet gehad, hij was lichtelijk teleurgesteld...
Laatst bijgewerkt door 4EverHobbes op 18-01-06 13:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:09

Now we have our own ANKY...wauwie hihi
Ik ben trots op je!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:10

Welke les is het dan meisjes? Die les van Jan op maandagavond heel laat?

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:12

Ja, kwart over tien.... Heb er kennelijk toch wat van opgestoken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:17

Oh die les, die eerst niet meer doorging of zo en nu dan weer wel
( stond mij iets van bij dat hij toen afschaft was omdat Jan niet echt gemotiveerd meer was en er te weinig animo was of zo?)

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:22

Het is allemaal wel wat veranderd ja. Een maand of wat terug bleek dat er eigenlijk alleen eigen paarden in mee reden. Door de terugloop van het aantal lessers is toen besloten om op twee tijden in de week een privepaarden-dressuurles te doen (maandag en vrijdag) met een verhoogd les-niveau. En daar had Jan dus wel motivatie voor. Hij is toen overigens wel gestopt met de les van 20.15 uur op maandag. Die les is nu een beginnersles geworden voor manegeruiters en de meesten uit die les zijn naar de vrijdag gegaan en 1tje (ikke dus) naar de maandag 22.15. Ondanks het tijdstip wel een hele fijne les met niet al teveel ruiters (max. 8, meestal 5 a 6). En het is de enige dressuurles die Jan nog geeft.

Snappie

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:25

Oh en Llover, als paardjes schrikken en er iemand vanaf valt is dat niet echt aan het niveau te wijten denk ik.... Dat kan de beste overkomen.

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:25

Zo, en nu ga ik maar weer eens aan het werk. Dag!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:35

Nou mooi dat het zo gegaan is!
Dat is een mooie vooruitgang!
Zo heeft Jan tenminste weer de motivatie en zijn de lessen inderdaad weer van een beter niveau.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 13:40

DeedeJee schreef:
Oh en Llover, als paardjes schrikken en er iemand vanaf valt is dat niet echt aan het niveau te wijten denk ik.... Dat kan de beste overkomen.

helemaal mee eens, dat was dus een grapje, en dat zal wel weer niet begrepen zijn,bij deze dan maar weer!!!!! Ik zal wel alleen serieus zijn vanaf nu. Dat gemiemel over elk woordje, maargoed dat zeg ik: ik zal serieus proberen te zijn. kan ik slecht want ben nou een maal erg vrolijk aangelegd

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 18:47

DeedeJee schreef:

Zeker weten Ik heb er al heel wat ervaren ruiters vanaf zien kiepen, vaak op de meest knullige momenten
Ik sta trouwens ook alweer weken op de nominatie om eraf te kiepen, is al sinds oktober 2004 niet meer gebeurt en ze hebben inmiddels allemaal weer ernstig trek in gebak

llover schreef:
mensen moeten dan maar jou paard voelen en pas dan weten ze waar ze het over hebben.
Daar ben ik het niet mee eens. Ik ken zat mensen die aan een paard echt wel kunnen zien hoe het voelt. Die zullen er misschien wel een keer opstappen om een probleem op te lossen of zo'n paard er even doorheen te rijden, maar niet speciaal om het paard aan te voelen.

Die discussies met dressuurinstructeurs ken ik...(met springinstructeurs ook trouwens). Ik wil best naar iedereen luisteren, maar als ze iets staan te vertellen waar ik geen chocola van kan maken dan wil ik altijd graag weten waarom ze dat dan vinden.
(en dat vinden ze dan vaak weer niet leuk Terwijl ik het best normaal vind dat er een duidelijke reden volgt als iemand me doodleuk gaat staan vertellen dat ik in verlichte zit naar de sprong moet gaan met mijn handen naar voren en met mijn benen moet wiebelen want dan blijven ze beter voorwaarts...En dit is niet verzonnen )

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:09

Ik denk dat je bij de juiste instructeur gewoon een klik hebt en het voor 99% eens bent met zijn/haar methode.
Dat heb ik in ieder geval wel met moniek. Je moet natuurlijk nooit blindelings alles aannemen zonder dat je weet waarom. Maar altijd in discussie is zinloos want jij betaald iemand om je te helpen. Anders moet je een andere instructeur zoeken lijkt mij.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 19:15

Oke ten eerste: Ik ben het er dus niet mee eens dat je per definitie de juiste instructeur hebt als je voor 99% met iemand eens bent, dat zou betekenen dat je geen uitleg nodig hebt en dat je dus niets meer hoeft te leren?? of voor die ene procent. Apart maargoed. Dus ten tweede: Goed lezen is ook een vak aprart blijkbaar ( want ik bedoel het alitjd anders dan dat jullie het lezen, of ik zal het wel anders moeten neer zetten ofzo, dat kan natuurlijk ook) en dat geld ook voor smileys met knipogen MAW grappig bedoeld en ik begin er een beetje zat van te raken, dus ik zal wijs mijn mond houden verder. ik ben blijkbaar gewoon erg goed in discussies uit lokken

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:05

Ik heb gister lekker ook gekeken toen deedejee en niekie aan het rijden waren . En tsja het ziet er nou eenmaal beter uit dan hoe ik rijd he haha.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:08

Niekie schreef:
Ik denk dat je bij de juiste instructeur gewoon een klik hebt en het voor 99% eens bent met zijn/haar methode.
Dat heb ik in ieder geval wel met moniek. Je moet natuurlijk nooit blindelings alles aannemen zonder dat je weet waarom. Maar altijd in discussie is zinloos want jij betaald iemand om je te helpen. Anders moet je een andere instructeur zoeken lijkt mij.

Van wie heb je eigenlijk les?