Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 18:52

Zo'n loopstal is nog best gezellig. Kunnen ze een beetje samen kroelen Haha! En inderdaad als je een paard hebt moet je ook zelf wat doen dat vind ik ook Ja

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 19:07

vientijntje schreef:
Heeej, Ornella???!!! Ben jij dat?? Je kent mij zeker, ik had van de zomer Viento, een schimmel andalusiër ruintje. Ik ben Anke.

Er is inderdaad heel wat veranderd hoor, Bergemo is toch steeds in verandering. Hans houdt van veranderen Knipoog , hahaha.
Je moet gewoon nog eens een keertje aan komen waaien en dan gezellig mee het bos in gaan of zo, dan kletsen we je wel bij!

groetjes,
anke

Heey Anke,

Natuurlijk ken ik jou. Wist niet dat je ook op Bokt zit, wat leuk! Hoop dat ik heel snel weer langs kan komen, maar is altijd nog beetje dilemma met vervoer en tijd ensow. Maar de afspraak staat! Gaan jullie in de winter ook nog veel naar buiten dan? Lijkt me wel erg leuk om lekker een ritje te maken samen met jou, Julia en de rest. Op Silly of Hook Haha! En dan crossen maar..

Want dat mis ik toch echt wel! Maar als het goed is kom ik van de zomer en in de meivakantie wel weer helpen met de kampen! Dus dan kunnen we op vrijdagavond weer lekker op het terras kletsen! Knipoog

Blijf ondertussen dit topic even volgen..

Groetjes, Ornella

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:54

Hey iedereen! Eventjes een berichtje vanuit het winderige noorden. Het waait hier echt, echt heel hard. Gewoon niet leuk om naar buiten te gaan hier. Je kunt niet eens in een recht lijntje lopen. Als de politie hier zo'n test zou moeten doen zoals ze in Amerika weleens doen, je weet wel in een recht lijntje lopen, is iedereen hier dronken!

Veel plezier met rijden vrijdag. Doen Anke en Judith iedereen de groetjes van mij?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 22:09

Ja, je zult weten dat je aan zee woont! Clown Hoe gaat het verder? Kamer al beetje eigen gemaakt? Zal groetjes doorgeven Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 20:11

Hoi Emy! Bevalt het daar een beetje?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:38

Het is heel erg wennen, maar heel langzaam wen ik er wel aan. Ik heb vandaag en gisteren samen met Mutti een hele hoop opgeruimd en het bed anders gezet. Nu is het alleen nog wachten op de boekenkast, bureautje, sidetable en geïnproviseerde kledingkast (een openhangkast voor jassen van de ikea). Dus langzaam wordt het steeds meer mijn kamer.

Ik zat trouwens een paar daagjes geleden profielen te bekijken en Wendy, Ulvy is echt verandert! Ze is echt heel erg mooi geworden!

@Juut: Als je dit nog op tijd lees, wil jij vragen aan Christel en Lonneke (en aan jezelf) of zij zin hebben om op 4 januari naar Eragon (een film) te gaan? Dan ben ik namelijk in Sint Anthonis voor de chirpracter.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 16:43

Ja hè? Ulvy wordt nu echt een dame. Het gaat vooral sinds de zomer heel hard. Nu in haar dikke vacht is ze helemaal schattig.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 17:50

Ehh, foto?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:28

U vraagt wij draaien. Deze foto is vandaag door Marieke genomen Haha!
Afbeelding

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 01:11

Hmmm dat ik al 6 kilo ben afgevallen is alleen nog niet echt te zien zie ik nu Schijnheilig Tong uitsteken

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:07

Zonder Herbalife? ( Knipoog ) Knap hoor!
Heb voor Asot nieuw bitje geshopt; thieneman-stangetje. (nou ja, tje...maat 14.5) Stiekem wil ik toch wel een keertje recreatief dressuurwedstrijdje rijden met beestje (springen begin ik maar niet aan; vindt ie te leuk Clown ) Vandaag eens op hem uitgeprobeerd (nadat ie eerst een uurtje in het bos is geweest met boos vriendje, wilde Ascot schoppen, maar Ascot is te groot en vriendje te klein, dus ging mooi onder z'n buik door Haha! ) Bij alle nieuwe bitten (heb er 4 uitgeprobeerd) was het racen, bokken en meer van dat, maar met deze was het 'ik ben braaf'. Bij aangalloperen zei hij IEUW, ging de staart erop en snuit op standje wolken kijken (waren nog geen sterren te bezichtigen), maar kwam hij ook weer heel netjes terug Cool (we leren het wel! Tong uitsteken )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:12

Ja, ja gaat steeds beter!

Was er naast het springen van 1.30 nog iets anders bijzonders gebeurd?

@ Wendy: Is ze nu ook een stuk gegroeid of lijkt dat maar?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 08:23

Ja vooral haar kont gaat omhoog Haha!
Judith waar ga je die wedstrijdjes rijden? Want bij de meeste onderlinge proeven mag je ook niet met een tiedemanstang rijden.
Ik heb het bitje ook. Op de foto hierboven heeft Bullie hem ook in (niet dat je dat ziet ofzo Schijnheilig ) Alleen zit er een aparte teugel op. Want ik rijd nl. bitloos, maar in noodgevallen kan ik dan wel die stang erbij pakken. Nog niet nodig gehad, maar heb er ook nog niet mee in een bos gereden Schijnheilig

En ja Judith helemaal zonder Herbalife Tong uitsteken

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:19

Heel slim, extra teugel! Heb 1 keer geprobeerd Ascot op het touwhalster buiten te rijden, met hoofdstel eroverheen. Ging geweldig, tot ik een vreemd paard tegen kwam Sigaar Wil het overigens gewoon bij recreatieve wedstrijdjes houden, mag het dan ook niet? Nou ja, het staat dan in ieder geval beter al een liverpool stang...
@ Emy; jumpen was anders spektakulair genoeg; bijna iedereen heeft er wel een keer bijna naastgelegen omdat paard op een wel errug vage manier over de hindernissen vloog Clown Dacht met Sjaak ook midden in de hindernis te klappen toen ik de eerste keer probeerde met laatste hindernis op 1.30. Ging beetje vanuit 'steigerstand' Koe
Enne, zo gauw jij je meubels hebt en alles hebt uit gepakt gaat wennen een stuk beter, let maar op Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:52

Nee helaas mag het recreatief meestal ook niet (vaak hebben ze wel officiele juryleden nl.) maar ik ben het met je eens dat een tiedeman beter staat als een liverpool. En het is ook een iets vriendelijker bit.
Wow 1m30 is wel heel hoog hoor. Heb ooit met Janneke 1m20 gesprongen. Staat nog wel op video. Pfff toen vond ik dat gaaf maar nu niet meer hoor.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:11

Moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zo zeker was van m'n zaak (vond het niet zo heel erg dat ze de hoge sprongen na die pogin weigerde, deed ze ook op een nette manier) Maar ja, positief denken, flink wat adrenaline en iedereen enthousiast zien zijn werkt aanstekelijk Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:19

ja dat is waar. Ik moet zeggen toen ik daar van de zomer leste was ik ook ineens weer heel zeker met springen. Oké 1m30 haalt RB niet, maar die 90 cm deden we toch best aardig hè?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:59

Ik ga morgen naar de kapper...

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:54

o,oh... Bloos! Clown Al wat bedacht dan? Of gewoon boekje losslaan?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 18:56

wij willen before and after foto's Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 19:21

Wendy, even over jou barefoot; een collega van mij heeft ook intresse in zo'n zadel, maar ze is bang zelf te weinig steun hierin te hebben. Wat vindt jij er van?
Zij zelf rijdt het liefst met een westernzadel, maar haar haf heeft daar een te korte rug voor. Ze rijdt nu met veelzijdigheidszadel (dressuurzadel paste niet meer, beestje is beetje uitgedeit Vork ), maar daar heeft ze geen onafhankelijke zit op.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 23:53

Ja ik vind het heerlijk zitten maar het is wel even wat anders als een dressuurzadel. In een dressuurzadel heb je een gedwongen zit en een barefoot is veel vrijer dus daar moet je aan wennen. Het mooie bij een barefoot is dat je hem een week mag testen. De enige kosten die je hebt is het geld voor het terugsturen. Wil je het anders een keer proberen Judith (op RB) zodat je je ervaringen aan je collega kan doorspelen? Zeg er wel meteen bij dat de meeste mensen het de eerste keer niks vinden. Ik zelf was meteen verkocht. Marieke reed er ook zo op weg. Janneke heeft er dan wat meer moeite mee.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 13:24

Oh ja je moet wel een goede zit hebben bij dit zadel vind ik. Als je die niet heb kom je er echt achter. Schijnheilig In een dressuurzadel wordt je vaak in een bepaalde houding gedrukt dus dan blijf je wel zitten.

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 17:21

ja dat is waar Ja ik heb echt geen onafhankelijke zit op de barefoot, op het dressuurzadel zit ik veel steviger

ik moest er de eerste keer verschrikkelijk aan wennen, maar nu gaat het steeds beter, ik heb vandaag zelfs boomloos en bitloos gedressuurd Haha! Bullie deed heel goed zijn best!

Morgenvroeg ga ik trouwens mijn allerlaatste les bij bergemo opmaken Lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-06 19:56

Kon je vanavond niet? Jammer... Ga je wel lessen op RB nemen of zo?
@ Wendy; Ik ben altijd te vinden voor een uitdaging, dus leuk!
Kwam vandaag iun het bos ook een uitdaging tegen, maar die was AS en mij net te groot. Ze hebben van die leuke veeroosters over de weg liggen, met daarnaast klaphekken waar je met paard door heen kan. Twee van die hekken zijn zo'n 25 meter na elkaar aan de Afferdense kant. Luie ikke heb As inmiddels wel zover dat ik zonder afstappen er door kan, maar goed. Vandaag was ik dus net bij hek 2 toen een grote tractor daar de hoek om komt zeilen (en niet hoeft te remmen voor de roosters). De schrik zit er bij mij nog steeds in van die sloot-duik van de zomer, ben dus van schrik meteen van paardje gesprongen en heb hem aan de hand naar de berm geleid. (met het idee 'aan de hand ben ik zelf rustiger en heeft Ascot xus meer steun aan mij) Gelukkig nam de tractor toen al gas terug, maar was een groot ding op een vrij smalle weg. Kwam Ascot dus toch net wat te snel te kort bij, rukte zich los, en ging er tussenuit (staart omhoog, snuit omhoog, flink snuiven) Tractor was zo aardig toch maar te stoppen, dus voor As geen aanleiding om de stroomdraden door te duiken gelukkig. Stond daar argwanend te kijken naar tractor en kon hem ook zo weer pakken.
Maar daarom heb ik dus een pest hekel aan al die afgezette stukken en roosters; je kunt geen kant meer op als er iets is! Boos!