'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nadine_S

Re: 'De RSVAbokkers hebben het voor elkaar gekregen [DEEL 9!!]'

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 19:36

fryskhynders schreef:
yeeeeeeeeeeh ik kan quoten!!

Is toch ook niet moeilijk Tong uitsteken

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:06

Hoi Hoi!

Er moet echt wat gebeuren aan het poepscheppen hoor! Frans heeft vrijdag alleen maar lopen scheppen, hij heeft gewoon geen les kunnen geven Knipoog.

We hadden vrijdag echt een ontzettend drukke les! Gracita zat vrijdag op zensibel! Ze was er helemaal nerveus over omdat ze zelf vind dat ze voor geen meter rijd, maar ging volgens mij best goed! Mooi paardje ook wel om te zien Haha!. Mereltje zat weer op Jumpy, alleen zat ze wat minder te smilen dus denk dat Jumpy toch al sterk veranderd is :S.

Een lesgenootje die heel onzeker en nerveus is met paardrijden (maar het helemaal niet zo slecht doet Knipoog) is zo geschrokken van Frans zijn manier van lesgeven dat ze toen ik vroeg 'gaat het wel' in tranen uitbarste! Echt sneu, is een hele lieve vrouw en we hebben der al verteld dat ze bij Frans alles met een zak (i.p.v. een korrel Knipoog) zout moet nemen Knipoog en dat hij eigenlijk best een klein hartje heeft Tong uitsteken.

Ik heb vorige week betaalt... kom ik op de manege zegt Frans, he sam jij moet ook betalen he... dus nu moet ik maandag met Liesbeth gaan bellen om alles te regelen... *zucht*

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:08

Oh ik zat trouwens op Bailey... maar eh.. echt niet mijn dressuurknol. In het begin kent hij 3 versnelling, langzaam stappen, langzaam draven en langzaam aanspringen in galop. Werd er echt moedeloos van! Nadat ik ff met een lange teugel een rondje gelopen had ging het wel iets beter, toen liep hij wel wat meer door en kon ik een beetje schakelen in de galop.

Heb alleen niet aan het aan de teugel rijden gewerkt. Had gewoon ff geen zin om echt druk te zetten op de teugel :S

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:08

Is Zensibel nu een manegepaard?! Bloos!.
OMG daar móet ik echt een keer op Huilen van het lachen

incalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:10

Emmaa_ schreef:

Heb ik ook een keer op gereden Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:12

Zensibel lijkt me echt super leuk Lovers

En het leukste is dat ik hem als veulen ook gezien heb Haha!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:14

Ahtnamas schreef:
Hoi Hoi!

Er moet echt wat gebeuren aan het poepscheppen hoor! Frans heeft vrijdag alleen maar lopen scheppen, hij heeft gewoon geen les kunnen geven Knipoog.

We hadden vrijdag echt een ontzettend drukke les! Gracita zat vrijdag op zensibel! Ze was er helemaal nerveus over omdat ze zelf vind dat ze voor geen meter rijd, maar ging volgens mij best goed! Mooi paardje ook wel om te zien Haha!. Mereltje zat weer op Jumpy, alleen zat ze wat minder te smilen dus denk dat Jumpy toch al sterk veranderd is :S.

Een lesgenootje die heel onzeker en nerveus is met paardrijden (maar het helemaal niet zo slecht doet Knipoog) is zo geschrokken van Frans zijn manier van lesgeven dat ze toen ik vroeg 'gaat het wel' in tranen uitbarste! Echt sneu, is een hele lieve vrouw en we hebben der al verteld dat ze bij Frans alles met een zak (i.p.v. een korrel Knipoog) zout moet nemen Knipoog en dat hij eigenlijk best een klein hartje heeft Tong uitsteken.

Ik heb vorige week betaalt... kom ik op de manege zegt Frans, he sam jij moet ook betalen he... dus nu moet ik maandag met Liesbeth gaan bellen om alles te regelen... *zucht*

Jaa dat irriteert me ook heel erg, we moeten vaak ook lang wachten met springen aangezien we niet kunne.

Ben wel benieuwd naar Zensibel, wist niet dat dat een manegepaardje werd?! Wel zonde..

Aaah wat sneu voor der zeg! Wat was er gebeurd dan? was die aan het schreeuwen enzo?

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:16

Emmaa_ schreef:

Ik had aan Frans gevraagd of hij hem vaker in de lessen in gaat zetten of dat Gracita een uitzondering was... het antwoord was een beetje wazig maar hij zei dat Gracita een uitzondering was.

Dus of hij het nu vaker gaat doen? Ik weet het niet! Gracita vond het wel een lekker paardje, maar was echt bang dat ze alles fout deed Knipoog. Maar ze is wel heel rustig met der hand en der benen zijn ook vrij rustig... (alleen het hakken uitdrukken gaat soms niet zo goed, mede door der heupproblemen).

Maar misschien heeft hij der ook ingezet omdat hij een paardentekort had? Want de 8 en 9 uurslessen waren beide wel vrij druk. En aangezien Astor kreupel is :S

Frank heeft trouwens gister voor het eerst weer een sprongetje gewaagd met Aglona (was ook de eerste keer dat hij op zijn 'eigen paard' reed Knipoog).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:18

Nou ja ik denk dat ze vaker aan dat paardentekort gaan zitten Knipoog.

Rij jij bij Laura Vegt in de les? Lachen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:19

Ohjah dat kan natuurlijk ook, maar aan de andere kant denk ik niet dat frans dat doet. dan maar een keertje extra lopen. maar je weet maar nooit met hem, het zal vast kunnen.

Kreeg ze ook gewoon manegeuitrusting uit het hok of iets anders?

Met aglona!? hahaha, zal we lekker fris zijn geweest!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:20

is die bodem nieuw?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:21

fryskhynders schreef:
is die bodem nieuw?

Jaa in de binnenbak wel. agterberg bodem om precies te zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:22

Gaat er eigenlijk ook nog in de buitenbak komen?.

Lijkt me wel logisch, maar nu nog niet.
Ik denk als het buitenseizoen weer beginnen.

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:23

ja dat had ik gezien Knipoog maar wist niet hoe nieuw het was...
want meestal zijn ze in t begine heel poepschepperig daarna niet meer, hoewel dat wel zou moeten voor de bodem.. maar dan moeten ze per les er een hulp bij hebben, ouder of een kinde uit de les er voor of er na..

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:24

Kirsten_S schreef:
Jaa dat irriteert me ook heel erg, we moeten vaak ook lang wachten met springen aangezien we niet kunne.

Op vrijdagavond is de springles niet zo heel druk! Volgens mij reden ze gisteren met zijn zevenen of zo??

Kirsten_S schreef:
Ben wel benieuwd naar Zensibel, wist niet dat dat een manegepaardje werd?! Wel zonde..

Ik weet niet of ze manegepaard wordt hoor Knipoog, denk het niet. (en als het wel zo is merken we het snel genoeg Tong uitsteken)

Kirsten_S schreef:
Aaah wat sneu voor der zeg! Wat was er gebeurd dan? was die aan het schreeuwen enzo?

Hij was wel extra aan het mopperen omdat mensen de hele tijd door de drollen heen reden maar voor de rest niks uitzonderlijks. Angela en ik vinden hem in onze les voor zijn doen ook erg lief eigenlijk Knipoog. Maar ja, weet je wat het is, die vrouw heeft een beetje een nare geschiedenis met paarden en ze heeft het gevoel dat ze het voor geen meter kan enz enz. (terwijl ze helemaal niet slecht rijd of zo Knipoog). Maar ze kan er dus ook absoluut niet tegen als er erg negatief gedaan wordt en op haar komt Frans zijn houding over als erg negatief. Daar kan zij dus heel slecht tegen... dus ja toen knapte ze even. Het is nu zelfs zo dat ze twijfeld of ze wel verder wil Boos!.

Nu moet je niet denken dat ze een aansteller is of zo, het is echt een hele lieve vrouw alleen wat dat soort zaken betreft onzeker. Ze is eigenlijk gewoon een beetje bang voor Frans... Ach gut

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:26

Kirsten_S schreef:
Ohjah dat kan natuurlijk ook, maar aan de andere kant denk ik niet dat frans dat doet. dan maar een keertje extra lopen. maar je weet maar nooit met hem, het zal vast kunnen.

Kreeg ze ook gewoon manegeuitrusting uit het hok of iets anders?

Met aglona!? hahaha, zal we lekker fris zijn geweest!

Wij denken aan de combinatie paardentekort + dat het paard nog beweging moest krijgen? en misschien wilde die ook wel gewoon zien hoe Gracita het op haar deed? Dat kan ook nog Knipoog.

Natuurlijk kreeg ze geen manegeuitrusting! Dat paard heeft toch haar eigen goed passende tuig! Een verantwoordelijke volwassene kan daar echt wel goed mee omgaan hoor Knipoog (en dat is Gracita zeker!)

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:27

Emmaa_ schreef:
Gaat er eigenlijk ook nog in de buitenbak komen?.

Lijkt me wel logisch, maar nu nog niet.
Ik denk als het buitenseizoen weer beginnen.

Denk het eigenlijk niet Bloos

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:27

ach gossie, en dat terwijl als je hem kent valt hij heeel erg mee Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:29

Nou ik denk het wel echt hoor Ja.
Want je hoort zo veel mensen klagen over de buitenbak in het wedstrijdseizoen en Frans is ook niet gek.

Er zitten kuilen in waar je echt gek van wordt, en zonder die wedstrijden komt hij niet zo ver in het buitenseizoen hoor Knipoog.
Steeds minder mensen komen naar hier omdat de bodem zo slecht is Knipoog

Ahtnamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:29

fryskhynders schreef:
ach gossie, en dat terwijl als je hem kent valt hij heeel erg mee Lachen

Bij Frans moet je gewoon denken 'ach het is Frans maar' en dat proberen we haar ook duidelijk te maken.

Weet je Frans kan heel streng zijn en het is een botte boer, maar hij bedoeld het allemaal niet verkeerd Knipoog hij wil gewoon dat jij beter je best doet, alleen bij sommige komt dat iets verkeerd over Clown

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:31

hahahah, toch weet ik zeker dat hij niet altijd een botte boer is!!
haha maar hij kan het zeker!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:34

Ik vind dat Frans een echte paardenman is Ja.
Een botte boer, maar wel eentje met hart voor zijn paarden Ja.
Kijk naar Inca en Aglona, hij heeft hun de tijd gegeven om te genezen op het weiland Knipoog

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:35

Nee maar ik dacht dat als ze manegepaard word ze vast wel haar eigen uitrusting krijgt, en dat miss wel een aanleiding is dat dat ook echt gebeurd zeg maar..
Zou het wel leuk vinden een keer op zo'n beesie te rijden, lekker soepel en lekker voorwaarts. Toch vind ik het een raar idee dat frans zomaar ze paardje 'weggeeft', kan het wel begrijpen, maar toch , had het niet verwacht.

Je moet echt wennen aan zijn doen van omgaan met mensen. Soms niet echt leuk, en dan kan je hem wel zat worden waarom die niet 'normaal' kan doen, maar het went wel. hij veranderd heus niet zijn gedrag, dus ze zou er aan moeten wennen, hoop dat ze blijft, want je kan veel leren van hem Lachen

En dat poepscheppen betreft. Ik zou ook boos worden als iedereen er de hele tijd doorheen liep, want dan duurt het alleen nog maar extra lang en dan raakt het helemaal verpulverd. Maar je kent het probleem met mannen hé, ze kunnen geen twee dingen tegelijk, en ik ben er nu echt zeker van, want mijn fysiotherapeut kan ook niet luisteren en typen tegelijk Clown

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:35

ja? hoelang zijn ze weg geweest dan?

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 20:37

Emmaa_ schreef:
Ik vind dat Frans een echte paardenman is Ja.
Een botte boer, maar wel eentje met hart voor zijn paarden Ja.
Kijk naar Inca en Aglona, hij heeft hun de tijd gegeven om te genezen op het weiland Knipoog

jaaa zeker weten.
maar als het om een grava of parade ging, dan waren ze naar de slacht gegaan. alleen de beste paarden blijven.