(Zou nog iets lager mogen...) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(Zou nog iets lager mogen...)
. Heb ik ook nog een mooie foto van! Ik ging ook proberen hals te strekken maar daar doet meneer niet aan... Dan gaat ie eindelijk een stukje en laat ik mijn teugel langer en dan komt ie alweer omhoog en hangen ze in een boogje
. Daar hebben we ook nog wat contact problemen
. 
op sommige momenten (vooral in draf). Daar moet ik ook nog ff wat meer mee gaan oefenen. Overgangen rijden enz op mijn teken (hij wil nog wel eens uit zichzelf iets doen). Maar dat komt wel
, dit was pas de eerste les...
, het paard op zijn eigen benen laten lopen.... Als je op een paard stapt loopt hij automatisch op de voorhand, dat willen we bij dressuur niet we willen dat ie goed op alle vier de benen loopt en de kracht in zijn achterhand gaat gebruiken...
. Als een paard vlucht zakt hij eerst door de achterhand en dan komt de energie uitbarsting los (half citaat uit mijn natural horse-man-ship boek
). Die vinden ook dat een paard ook zijn achterhand moet gaan gebruiken
.
.
.
)
. Dan worden de spieren sterker en kan hij de ruiter beter dragen ofzo....
. Weet alleen dat Atlas goed zijn achterhand dr onder moet hebben en zijn rug moet gebruiken omdat hij anders spierpijn krijgt... Ik ben natuurlijk ook heel zwaar op zijn arme rug
.
. En die kracht hebben ze niet nodig als ze rustig eten, maar als ze vluchten gebruiken ze hem wel
.
) dus kunnen ze die kracht ook goed gebruiken... 

, en toen ging die ineens heel hard
. Ik kijk dr ook een beetje moeilijk bij....
, maar ik kan er nog om lachen...

(is wat mij geleerd is)
. nou ik ben lekker aan het thuiswerken!!
(Ja ik was weer heerlijk helder
)
. Snap dr echt geen ene reet van!!
, en dan kom je in een excel scherm waar je de gegevens moet intypen en de rekensom al gemaakt is
. Erg handig! Moet alleen zelf alles optellen, nou dat doen we dan maar he....
Hij was dan wel weer super afgeleid, want zijn vriendjes staan op het land naast de bak. Tja, dan worden sommige dingen weer moeilijker.
. komiek gaat altijd hinikken naar de andere paarden
, en vooral buiten al viel het mee toen ik dr op zat... Toen deed ze het maar 1x omdat andere paarden naar haar hinikkten
.
, die er overgens vannochtend wel bijna op sprong het is dat het niet helemaal lukte omdat zijn halstertouw in de weg zat....). Gisteravond ook ik haal dr uit het land en loop langs een paddock waar tintel in stond, zij gelijk naar m toe en neuzen en natuurlijk dr achteraan pissen... Gaat dr nog iemand vragen ook is ze hengstig uhmmm tja wat denk je dan
.