Het lijkt mij gewoon toeval geloof ik. Eerst ging het echt altijd goed, maar nu zijn er veel paarden beetje aan 't heen en weer slingeren tussen kreupel en niet en ik heb het idee dat er veel minder paardjes zijn Nouja, er komt dan wel weer wat nieuws geloof ik. Het is alleen niet leuk.
Maargoed zoiets hadden we dus ook 2 jaar geleden met de trektocht.. Shera liep niet goed dus die moest thuisblijven. We hadden precies genoeg paardjes, maar Jupiter was nog een beetje aan het bijkomen van een valpartij in het bos van de week daarvoor, en liep nog niet helemaal zuiver. Punky was gaan kreupelen en moesten we inruilen voor Cindy, Arthur moest ingeruild worden omdat ie ging kreupelen, en bij Zoef moest Jannette acuut iets aan zijn hoef doen aan de kant van de weg. Toen Welma op vrijdag ook al kreupel liep hadden we geen paarden meer over.. dus Welma moest met de tanden op elkaar nog een paar uur verder
Ik kom net terug van een superbuitenrit. Voor het eerst bitloos gereden. Gewoon een simpel touwtje met een kruislingse werking onder de kin. Je merkt geen verschil. Wiets vond het eerst een beetje vreemd, maar was er zo aan gewend. Wel gaaf om te doen en alle mensen kijken je aan zo van: hoe kan dat nu: dat paard heeft alleen een touwtje om haar hoofd... Hoe kan je dan sturen...
Buitenrit was inderdaad heeeeerlijk Lekker relaxed, Odes luisterde goed enzo, hoefde d'r niets aan te doen. M'n hart zat wel ff in m'n keel toen Mireille en Tessa op ons af kwamen sjezen zeg!
Waren die dan los van de rest gaan galopperen ofzo?
Jemig, ben wel jaloers op jullie zeg, allemaal zulke heerlijke ritten gemaakt gaaf superfries, voor het eerst bitloos en dan al meteen naar buiten Volgens mij moet je daar best een goede verstandhouding voor hebben met je paard, of niet? Had je gewoon een soort touwhalster gefabriceerd ofzo, met teugels eraan? Of was het met een stalhalster? Ik zie het nog niet helemaal voor me
Ik zou trouwens vandaag naar een feestje gaan in Utrecht met Jeroen, had ik me best wel op verheugd, maar ik ben zooo verkouden dat ik het maar laat afweten. Nu gaat het wel weer, want ik heb even geslapen maar zonet biggelden de tranen me letterlijk over mn wangen.. traanklieren zijn een beetje op hol geslagen.. leuk, nu ik dit typ beginnen ze weer
Het was een hele simpele constructie die Gerrit Smit (van de hoefschoenen) zelf in elkaar had geknutseld. Er loopt een touwtje over de oren van het paard en ook over de neus en onder de kin door. Tussen de neus en de kin zitten ringen waardoor het touwtje gekruist wordt. Als je dus aan twee teugels tegelijk trekt komt er druk op de neus. Trek je aan links, gaat het paard braaf naar links. Die goede verstandhouding valt op zich wel mee. Het is meer het idee van de ruiter. Ik vond het zelf eerst ook nog wel dapper van mij zelf, maar Mariska is daar altijd erg nuchter in. De eerste drie minuten keek Wiets erg verbaasd, maar ze was er zo aan gewend.
Waren die dan los van de rest gaan galopperen ofzo?
Ik zal het even uitleggen.. Op het pad als je het bos ingaat (na de parkeerplaats zeg maar) lag een grote plas, en Pauline kwam met het leuke plan er in galop door heen te gaan. Maar Misty (daar reed Tessa op) had daar weinig zin in en ging er dus langs. Dus moesten we op de terugweg nog een keer natuurlijk. Maar Tessa wilde per se niet in galop want dan lukte het niet ofzo. Dus Mireille (op Jacky) bood aan om dan maar te blijven draven met Tessa en dat Pauline en ik er dan wel in galop doorgingen. Goed, dus wij er in galop door. Wij nemen terug om op ze te wachten, zie ik eerst Jacky moeilijk doen bij de plas en dan ineenkeer 2 rennende pony's op me afkomen Ze gingen hard, niet normaal ( Ze dachten 'Laten we even wat sneller gaan, want ze wachten op ons' of iets in die trant, heb ik niet precies meegekregen. Maar Jacky vatte de hulp dus iets te enthousiast op. ) Nou, gelukkig stopte Jacky toen hij bij ons kwam, en Misty ook 4 passen later ofzo Pfoee dat was me wat..
Ik rij nooit meer in een bak, dus dat kon ik ook niet proberen. Je hebt net zoveel controle als met bit en misschien nog wel meer. Ik ga nu op zoek naar een mooi bitloos hoofdstel. Zo'n simpel touwtje werkt prima, maar ziet er wel erg primitief uit
Foei toch, bruine! Nee, ik heb zelfs een keer gegaloppeerd op de Enterbroekweg. Ja, je leest het goed, we waren bijna thuis, Wendy was in een gekke bui dus tsja... Persoonlijk was ik not so amused, want we reden echt midden op de weg en het regende.. maarja, als Wendy het eenmaal in d'r bol had
Ik zit eraan te denken om mee te gaan doen aan die onderlinge wedstrijdjes enzo voor Hellendoorn.. maar ik kan in de meivakantie niet, die kan ik toch 'inhalen' dan Pauline?
ik dacht wel dat dat mogelijk was annemarie, vorig jaar kon dat in iedergeval wel, ik zou het in iedergeval nog even bij janet melden. leuk dat je mee doet
de gekke buien van wendy zeer bekent dus het kan blijkbaar altijd nog gekker, galoperen op de enterbroekweg
superfries , geloof best dat je genoegcontrole hebt met bitloosrijden, het neusbeen van een paard is minstens, zo niet gevoeliger als de lagen, maar of de verzekering er ook zo overdenkt als je wat gebeurd?
He, dit vind ik nou echt heel jammer: viewtopic.php?f=59&t=728501&hilit=&start=50 Gister een heel vrolijk fototopic van het veulen, vandaag is ze er niet meer. Ik zat al een beetje mee te "wachten" op het veulentje, omdat ik haar broer Wessel zo gaaf vind. Echt jammer voor ze zeg