Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:01

Ja maar, ja maar, reacties zouden leuk zijn Schijnheilig

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:03

Ik ben er toch zelf bij geweest, ik heb de foto's gemaakt! Dan zet je de link hier ook neer, Judith wil vast wel wat voor je reageren en misschien Anke en Wendy ook wel.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 14:43

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 21:15

Pony valt best nog wel mee, Anne Knipoog (dubbele reaktie! Jeuj! Clown
Anke, heb het al vaker gezegt, maar niemand geloofd mij (nou ja, behalve Natascha dan) Maar Ferre is STOER!!!! Cool

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:02

Heeft Anke op Ferre gereden dan? Ik dacht dat ze Ferro bedoelde?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 13:09

Ik eerlijk gezegd ook Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 20:46

Oeps...nou ja, FerrO is óók stoer! Clown
Was gister echt niet wakker; had zadel, hoofdstel en cap buiten laten liggen! Valt me nog mee dat ik de paardjes in de juiste box heb terug gezet Bloos

nella

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:24

Heey wat leuk een topic over Bergemo. Sorry dat ik er zo midden tussenin val overigens.

Heb er van de zomer vier weken stage gelopen, ponykampen begeleidt. Misschien dat iemand me kent of andersom, weet natuurlijk niet wie hier allemaal zitten Knipoog

Heb het er echt in ieder geval super naar m'n zin gehad en ben er dan ook al veels te lang niet geweest. Hoop snel weer langs te kunnen komen, maar is een beetje lastig met vervoer.

Maar zijn er verder nog ontwikkelingen rondom de paarden en dingen op de manege? Kan ik tenminste op deze manier nog enigszins op de hoogte blijven Bloos

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:11

Er is een nieuwe Quinto, een aantal paarden staan met zn drieën in twee boxen ehmm, kan iemand mij aanvullen?

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:36

Heeej, Ornella???!!! Ben jij dat?? Je kent mij zeker, ik had van de zomer Viento, een schimmel andalusiër ruintje. Ik ben Anke.

Er is inderdaad heel wat veranderd hoor, Bergemo is toch steeds in verandering. Hans houdt van veranderen Knipoog , hahaha.
Je moet gewoon nog eens een keertje aan komen waaien en dan gezellig mee het bos in gaan of zo, dan kletsen we je wel bij!

Met Jeroentje gaat het overigens heel goed. De koorts is gezakt en hij snottert al veel minder. Hij hoest nog wel flink Ach gut . Afgelopen maandag kwam ik op stal en toen had hij een hele grote diepe snee in zijn manenkam. Hoe hij dat voor elkaar gekregen heeft, mag Joost weten... Dus kon ik ALWÉÉr de dierenarts bellen Boos! . Die is dus geweest en heeft de wond netjes gehecht. Alleen moest er een stuk van zijn manen geknipt worden (eeuwig zonde), dus hij heeft nu een hap uit zijn manen .
Het mannetje doet trouwens alleen zielig en ziek als ik hem vast heb staan, of als ik met hem aan het lopen ben. Dan kucht hij en snottert hij. Maar als hij met de shires en de andere fjorden los staat in de bak, dan is hij het baasje, hij rent als een dolle stier Koe achter iedereen aan en hij vecht erop los. Zonder ook maar een kuchje te horen Vork
Wie houdt nou wie voor de gek???

Komt morgenavond trouwens "iedereen" rijden?? En hoe is het trouwens met Lonneke's bolle en ronde buik??

groetjes,
anke

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:37

..en een paar paarden die mogelijk de salamie in zijn, maar weet niet of jij ze kende. Stonden namelijk al een tijd op de wei. Jade (Schimmel), Bangelo (oudje die altijd met tong buitenboord liep) en Suzie (héél vriendelijke merrie, maar niet heus) Verder is er een nieuw volbloed beestje, of is dat die Kwinto?
Mijn evil twinsister heeft vandaag de kop weer opgestoken. We gingen als teamuitje karten, en heb het gaspedaal ontdekt (lees; scheurt vol gas de baas over, paar keer tegen op / achterop collega's geknald, slippend de bochten door gevlogen en meer van dat) Was telkens tweede Clown (Een collega speelde vals, ging telkens vooraan staan, zodat hij de eerste kart kreeg, en dus ruim baan had bij vertrek. De rotzak! Boos! Tong uitsteken )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 22:40

vientijntje schreef:
Komt morgenavond trouwens "iedereen" rijden?? En hoe is het trouwens met Lonneke's bolle en ronde buik??

Nog steeds bol en rond Clown Heeft wel last van afkick verschijnselen. Valt nog niet mee; 9 maanden niet paardrijden... Ik kom weer aanmoedigen, teld dat ook? Enne, Jeroentje moet natuurlijk zijn reputatie hoog houden, hé, dan kan je niet zielig en ziek zijn! Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 09:10

Zo dat zijn een hoop veranderingen als ik dat allemaal zo lees. Dus Hans heeft van een paar stallen 1 gemaakt? Heeft hij zoveel nieuwe paarden dan?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:13

Er staan mega veel pensionpaarden en daarnaast zijn er ook een stel 'veulens' (de veulens van 2/3 jaar geleden) ingereden en die hebben ook een plekkie nodig.

Vanavond kom ik rijden ja, volgende week niet, want ik ga morgen of overmorgen verhuizen en dan heb ik even geen zin om 5/6 dagen later weer terug te komen. Maar die week daarna kom ik wel weer. *LOL*

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 13:14

Oh, maar jullie mogen mij volgende week natuurlijk wel komen opzoeken. Kans is wel heel groot dat het een vuilnisbelt is in mijn kamer, want mijn boekenkast en kledingkast gaan nog niet mee namelijk...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 14:58

Zijn er nu echt zoveel pensionpaarden? Dan gaat het goed daar zeg Lachen Dat de paarden samen staan vind ik helemaal niet zo erg. Hebben ze lekker contact.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 17:28

Emytje schreef:
Oh, maar jullie mogen mij volgende week natuurlijk wel komen opzoeken. Kans is wel heel groot dat het een vuilnisbelt is in mijn kamer, want mijn boekenkast en kledingkast gaan nog niet mee namelijk...

Je voorziet bezoekers dan van veiligheidshelmen? Tong uitsteken Heel veel succes en sterkte en plezier met verhuising!

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 18:44

Ha Wendy!
Hans komt chronisch stallentekort, vandaar dat hij van een twee boxen, één grote box maakt, waar hij dan drie paarden in kan stallen. Dit doet hij bij de koudbloeden (de bosrit paarden zeg maar). En welgeteld staan er nu 17 pensionklanten...... erg veel, maar wel gezellig!

Vanavond 'moet' ik op Jannos, weet niet of dat zo'n succes gaat worden, maar we zien wel. Emy, jij staat ingedeeld op Little Jump!

Tot straks en de anderen tot gauw

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 16:23

17 is inderdaad wel gezellig (even ervan uitgaande dat het gezellige mensen zijn Haha!)
Dat is nou het enige wat ik wel eens mis, gezellig mensjes om samen mee te rijden, maar de vrijheid die ik heb zou ik ook niet willen missen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:23

En je voelt het waarschijnlijk wel een stuk minder in je portemonnee. Ik moet zeggen dat ik toch wel een beetje schrok van de prijzen die je moet betalen als pensionklant.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:24

Hoeveel is dat dan per maand?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 21:32

Eh..als prijskaartjes niet zo op internet genoemd mogen worden, hebben we het niet gelezen, goed? Maar het goedkoopste was pony in inloopstal zo'n 125 euro, duurste was paard in box en dat was (geloof ik)250 euro (correct me if I'm wrong) incl. voer enz. Maar let wel; beestjes komen niet echt veel buiten (laten we zeggen weinig)

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 23:59

Ik dacht dat Anke zei dat het duurtste 295 was.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 12:28

Ik had wel verwacht dat het dat zou kosten ja. Nee dan toch maar wat minder luxe inderdaad net wat je zegt Emy Haha!

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 21:37

ja, het goedkoopste is een pony in een loopstal en dat is 125 euro per maand. Het duurste is een paard in een box en dat kost 295 per maand. Als je een jaarcontract neemt, dan krijg je wel wat korting, hoeveel dat is weet ik niet precies

Ik ben wel heel tevreden met mijn loopstalletje en Jeroentje ook. Tja en buitenzetten dat moet je zelf doen. Dat vind ik eigenlijk ook wel goed, want als je de hele verzorging aan anderen moet overlaten, kun je net zo goed geen paard nemen vind ik...