Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

spettertjuh

Re: Vrolijk gebok in het Langelaners kippenhok! Deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 07:43

Ze hoeft niet meer terug te komen, dan moet je niet in het schriftje schrijven dat je hem flink gemept hebt na het incident. Blando wordt niet flink gemept en zeker niet door een vreemde

PowerHorseW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:12

Dat ben ik ook met je eens.... Dan heeft ze het zelf toch echt verkeerd omschreven.
Jammer. Maar ja ik zou ook zeggen King word niet geslagen! Dan zou ik ook heel erg boos worden :)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:26

spettertjuh schreef:
Goedemorgen

Vandaag Yvonne maar een mail gestuurd dat zij niet meer welkom is bij Blando, ik las gister mijn schriftje en daar stond in dat ze Blando eens flink gemept had omdat hij losgebroken was. Mijn maag keerde lichtelijk om zeg maar........... :(

Wat?????? Helemaal gelijk dat je die meteen aan de kant zet.... :(

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:52

Ik moet zeggen dat wij ook wel even schrokken toen we het zagen gebeuren (ook omdat we wisten dat je dat niet goed ging vinden). Wat ze precies deed kon ik niet zien overigens. Maar ik snap je helemaal hoor!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 09:58

Tja een paard kan altijd ontsnappen.....is geen reden om em een zaaier te verkopen. Zo logisch kunnen ze namelijk helemaal niet denken :)

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:32

Ik was op stal toen Blando wegrende, kon alleen niet zien hoe ze reageerde toen hij de stal in schoot, dus kan er niet over oordelen hoe ze op hem reageerde. Maar als Decy wegrent en ik haar te pakken heb krijgt ze ook van me op haar lazer. Ze snapt die link echt wel. Het is namelijk een directe reactie op een actie. Als een paard je bijt en je reageert er op, weet hij ook dat hij fout zit en stopt hij ermee (tenzij je een heel koppig paard hebt). Het is natuurlijk een ander verhaal als het paard het land in rent en je hem pas na minuten te pakken krijgt, dan zal hij de link met straffen niet begrijpen.
Laatst bijgewerkt door Dayna op 13-01-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:40

Een paard kan tot 7 seconden de link van oorzaak en gevolg leggen :)
Alles wat je daarna bestraft snappen ze niet meer, dan is de tijd ertussen te lang.
Kijk maar hoe direct paarden elkaar "bestraffen".
Laatst bijgewerkt door Esther28 op 13-01-12 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:41

Ja maar hier zaten amper 7 sec tussen ;)

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:42

Ooh aha, ik dacht dat ze em eerst nog moest vangen en daarna een zaaier heeft verkocht.
Maar dan nog...ik vind het niet kunnen om em een flinke zaaier te verkopen. Een corrigerende tik is wat anders.

Dayna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 11:48

Nee, het viel wel mee, hij liep in een drafje naar het stro, zij liep er achter aan, dus was kwestie van enkele seconden.. Dat ben ik met je eens en al helemaal niet bij het paard van een ander, maar nogmaals, ik heb niet gezien hoe hard de tik was of waar ze hem raakte, want het was achter de roldeur, dus ik kan er niet over oordelen.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:15

Dames, als je een dier kunt pakken ga je hem niet alsnog een tik verkopen. Dit wordt door een dier als link gelegd als ze mij te pakken krijgen dan krijg ik een tik. Het gevolg van zo'n actie is dat een dier zich uiteindelijk helemaal niet meer laat pakken.

Nogmaals Blando wordt niet op zo'n manier gestraft!

Dayna ze schreef zelf in het schriftje dat ze hem heeft GEMEPT! Dan moet je het niet op zo'n manier opschrijven.......

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:16

Esther28 schreef:
Ooh aha, ik dacht dat ze em eerst nog moest vangen en daarna een zaaier heeft verkocht.
Maar dan nog...ik vind het niet kunnen om em een flinke zaaier te verkopen. Een corrigerende tik is wat anders.

Ze moest hem dus eerst nog vangen en heeft hem daarna een mep gegeven en dat kan dus niet!

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:40

Maar Kaar, ik ben het compleet met je eens hoor. Ik zou haar ook de wacht toegezegd hebben :)

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:47

ach zo heeft iedereen zijn eigen opvoed manier.... ook ik zou het net zoals Daay zegt gedaan hebben. ligt natuurlijk ook geheel aan de situatie, maar het feit dat zij pas 2x voor hem geweest is zou ik dat niet hebben gedaan.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 12:49

Al was ze 100x geweest...dan nog is het niet correct.
Ik zag trouwens dat Val zn nieuwe jurk aan had? Mooie jurk hoor. Blijft deze wel goed liggen?

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:07

gister heeft ie em voor het eerst op gekregen.... deze ligt heel anders dan de vorige. veel hoger op zijn hals en dus ook breder/ hoger aansluitend op zijn borst. dus op goed geluk, maar zo te zien moet het dit keer wel goed gaan.

CharlyBrown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:17

Hoe dan ook.. lijkt het erop dat de conclusie vooral is dat de dame in kwestie en Blando niet echt voor elkaar gemaakt zijn...
De drie keer dat ze wat met hem heeft gedaan is hij er elke keer eigenhandig tussen uit geglipt... (hihi)
Daarnaast moet je qua mentaliteit bij de eigenaar van het paard passen...

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:38

Dan was het dus duidelijk een fabricagefout?
Ik ben mijn andere Amigo ook blijer dan met deze hoor....Maar ja, blijft verder nu wel aardig liggen en verder geen rare dingen, dus kan em niet terugsturen

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:39

Ooh echt, was ie er al 3x tussenuit genaaid... :D Stout peerd :P

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:59

Ik dacht dat ze gevallen was; daarom was ik geschrokken. Maar ze heeft echt geen zaaierd gegeven hoor. Als wij het idee hadden gehad dat ze te ver ging hadden we echt ingegrepen.

Kan me voorstellen dat je niet wil dat je paard een tik krijgt, maar zo erg als het lijkt was het echt niet hoor!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:09

Nou, duidelijk. Karin wil niet dat haar paard gemept wordt. tip: Zeg bij een verzorger precies wat wel en niet kan/mag bij je paard.

Iedereen mag er zijn eigen mening op na houden hoe de opvoeding van zijn paard ter hand te nemen, maar straf komt direct na de overtreding. Een dier dat je kan pakken na ontsnappen alsnog straffen.....is averechts. Hij associeert de laatste handeling met de pijnprikkel.

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:04

Laten we dit maar rusten verder, ze is weg.

Wel fijn Wanda dat deze deken wel goed ligt, duidelijk dus een fabricagefout en goed van je dat je er achter aan bent gegaan. Je hebt nu tenminste een goede deken en eentje die goed past.

Wendeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 08:27

Jeetje zeg, ik heb alle Blancommotie gemist. Dat heb je he, als je zo afgelegen staat met je paardje :+ Maar je hebt groot gelijk hoor Karin.

Naatje was zo zielig gisteren. Ze had een roesje gehad, omdat haar tanden gedaan moest worden. alleen een beetje jammer dat ze van het roesje bijna omviel. Pf, wat is zo'n paarden hoofd (hoe klein die ook is) dan zwaar zeg.

Is er iemand met een bomproof paard die een keer met me mee wil stappen naar het eind van de laan en terug? Ik weet niet wat daar is, maar ik ben gisteren aan de hand met een snuivende in schouder binnenwaarts passagerende pony met de staart recht overeind naar huis komen stuiteren. Ze ziet daar iets waardoor ze volkomen over de zeik gaat. Misschien dat een heel kalm dier haar kan laten zien dat het er echt niet zo gevaarlijk is als zei denkt?

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 09:13

Wendy er zijn genoeg mensen die in en uitstappen op de laan hoor en er is altijd wel iemand die even met je meegaat.

Goedemorgen trouwens, straks lekker buitenritje met Rox en Hands maken.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 10:34

Wil wel een keer mee stappen hoor Wen.....
Vera wil ook wel es zeiken als er daar iets veranderd is, maar dat gaat niet verder dan kijken, nek dr op en een beetje zijwaarts dr langs.....
Maar volgens mij vinden ze het daar de eerste paar keren allemaal heul eng...
Ach arme Naat, maar nu heeft ze wel weer een mooi gebitje :)