Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fammiie_x

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:29

XEEEN Lovers

Arme jij in de regen Ach gut

Gelukkig gaat het wel goed Pling
en met vesje gaat het ook super.

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:33

oke mooi dan, tot snel meis Lachen

Xeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 16:57

nou dag niemand Tong uitsteken
Ik ga ervanvoor latertjeee Clown

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:00

Xeen schreef:
oke mooi dan, tot snel meis Lachen

Geniet er nou maar van Xeen.. voor je het weet zit je weer in Nederland en moet je weer naar school enz..

Ik heb gister les gehad met Mos.. ging echt super goed.. Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Had er echt een goed gevoel over... En vandaag ben ik daar mee verder gegaan.. En hij liep weer als een zonnetje!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Verder hebben Mos en Champ nieuwe schoenen.. En woensdag komt er een meneer bij mij thuis en ik wil niet stoken in de relatie van nous en john Lips are sealed voor wie anous een diamant is.. En hij wacht met smart op haar Verward Verward ..

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:07

Aah Xeen!! Dat is jammer, maar hier regent het volgende week ook weer waarschijnlijk...

Vandaag met Evietje weer naar Woudenberg geweest, en de veearts klonk toch wel weer redelijk positief Lachen
Ze loopt zeker nog niet goed, maar wel beter dan de vorige keer en hij vond haar ruglijn ook mooier geworden (minder hol en wat beter bespierd). Helaas ging ze op de zachte ondergrond af en toe ook links voor licht onregelmatig lopen.
Na het lopen heeft hij Evita nog behandeld (de veearts is ook osteopaat) en haar rug los gemaakt.. knak knak knak knak Tong uitsteken
Hij heeft mij een aantal technieken geleerd die ik thuis kan gebruiken om haar wervelkolom losser te maken, hij dacht dat ik dat zelf wel kan Haha! (heb ik toch een voordeel met mijn opleiding!).
Daarna mocht ze weer even draven en... ze liep ineens echt tegen het zuivere aan! Haar rug blijkt dus duidelijk het grootste probleem.

Het plan is nu dat ik door ga met het trainen.. ik mag longeren, ze mag voor de wagen lopen (sulky vond hij helemaal een goed idee, dus wie weet..), aan de lange lijnen en naast de fiets. Lekker doorstappen en goed zorgen dat ze haar bekken kantelt en haar rug bol maakt door steeds even weg te draven en weer te gaan stappen.
Verder krijgt ze een lichtere pijnstiller (een supplement met onder andere duivelsklauw en glucosamine) en gaat ze op speciaal beslag wat ervoor zorgt dat ze beter binnendoor kan afrollen. Hij wilde daarover graag persoonlijk met Onno overleggen dus dat is top OK dan!
Ik ga de oefeningen met haar doen om haar rug losser te krijgen, en ik denk dat ik toch ook contact opneem met een dierfysiotherapeut, want een paardenrug is natuurlijk nog wel wat anders dan een mensenrug.

Over 3 a 4 weken moet ik weer telefonisch contact opnemen met de veearts, gaat het goed dan gaan we zo door, zo niet dan hebben we nog de optie Tildren voor Evita. (maar voorlopig dacht hij dat ze op deze manier voor een groot deel kan herstellen, haar gewrichten waren verder absoluut niet slecht voor haar leeftijd).

Of ik er ooit weer op kan weet ik niet, maar ik ben al heel blij als ze weer pijnvrij is en misschien voor de wagen kan lopen. Het is zoiezo wel iets wat maanden gaat duren, maar dat hebben we er graag voor over natuurlijk Lachen

haha, en ze vonden Evita allemaal weer een schatje en zo braaf op stemhulpen reageren Bloos Bloos Bloos (ja, bij de dokter gedraagd ze zich wel Haha! )

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:12

Fijn om te horen Irene dat het goed gaat met Evita, je kan nu tenminste wat meer met haar gaan doen. Het is jammer dat ze niet tussen mijn sulky past met haar slanke lijffie anders had je die mooi kunnen lenen toch? Is een heel licht dingetje.... OK dan! Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 17:43

haha jaa, ik heb eens gekeken Kaar.. en hij lijkt niet eens zo veel smaller als mijn eigen lamoen. Verward
Misschien is het gezichtsbedrog, maar zou ik het eens mogen proberen?
Stel dat ik zo'n sulky als jij koop (qua hoogte lijkt het me wel gaan namelijk), dan is het volgensmij ook niet zo moeilijk om hem nog een paar cm uit te buigen als er toch redelijk weinig verschil in zit.
Ik ga zoiezo even op marktplaats rondsnuffelen Lachen

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:21

Tuurlijk mag je het proberen.

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:48

Ireentjuh schreef:
Aah Xeen!! Dat is jammer, maar hier regent het volgende week ook weer waarschijnlijk...

Vandaag met Evietje weer naar Woudenberg geweest, en de veearts klonk toch wel weer redelijk positief Lachen
Ze loopt zeker nog niet goed, maar wel beter dan de vorige keer en hij vond haar ruglijn ook mooier geworden (minder hol en wat beter bespierd). Helaas ging ze op de zachte ondergrond af en toe ook links voor licht onregelmatig lopen.
Na het lopen heeft hij Evita nog behandeld (de veearts is ook osteopaat) en haar rug los gemaakt.. knak knak knak knak Tong uitsteken
Hij heeft mij een aantal technieken geleerd die ik thuis kan gebruiken om haar wervelkolom losser te maken, hij dacht dat ik dat zelf wel kan Haha! (heb ik toch een voordeel met mijn opleiding!).
Daarna mocht ze weer even draven en... ze liep ineens echt tegen het zuivere aan! Haar rug blijkt dus duidelijk het grootste probleem.

Het plan is nu dat ik door ga met het trainen.. ik mag longeren, ze mag voor de wagen lopen (sulky vond hij helemaal een goed idee, dus wie weet..), aan de lange lijnen en naast de fiets. Lekker doorstappen en goed zorgen dat ze haar bekken kantelt en haar rug bol maakt door steeds even weg te draven en weer te gaan stappen.
Verder krijgt ze een lichtere pijnstiller (een supplement met onder andere duivelsklauw en glucosamine) en gaat ze op speciaal beslag wat ervoor zorgt dat ze beter binnendoor kan afrollen. Hij wilde daarover graag persoonlijk met Onno overleggen dus dat is top OK dan!
Ik ga de oefeningen met haar doen om haar rug losser te krijgen, en ik denk dat ik toch ook contact opneem met een dierfysiotherapeut, want een paardenrug is natuurlijk nog wel wat anders dan een mensenrug.

Over 3 a 4 weken moet ik weer telefonisch contact opnemen met de veearts, gaat het goed dan gaan we zo door, zo niet dan hebben we nog de optie Tildren voor Evita. (maar voorlopig dacht hij dat ze op deze manier voor een groot deel kan herstellen, haar gewrichten waren verder absoluut niet slecht voor haar leeftijd).

Of ik er ooit weer op kan weet ik niet, maar ik ben al heel blij als ze weer pijnvrij is en misschien voor de wagen kan lopen. Het is zoiezo wel iets wat maanden gaat duren, maar dat hebben we er graag voor over natuurlijk Lachen

haha, en ze vonden Evita allemaal weer een schatje en zo braaf op stemhulpen reageren Bloos Bloos Bloos (ja, bij de dokter gedraagd ze zich wel Haha! )

Hee Ireen wat fijn dat het toch beter met Evita gaat.. Ik heb nu je hele verhaal gelezen en ik snap het ook nog.. Haha!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 18:51

Dank je, dan ga ik morgen even kijken of het gezichtsbedrog is of niet!
(als ze maar niet klem komt te zitten Tong uitsteken )

Ik heb vandaag ook de foto's van de thermografie en de rontgenfoto's meegekregen van Evita op een CD.. best interessant om te zien! De thermografie foto's zijn een beetje raar geworden met uploaden, dus dit is even alleen die van haar rug.

http://www.xs4all.nl/~waardjes/rontgenfoto's/rug.jpg
blauw= koud, rood= warm en wit = heel warm
Die witte plekken op haar wervels horen daar dus niet te zijn. ook zie je heel duidelijk hoe scheef ze is!
Bij haar linker been zag je dat de spatplek (sprong) ook wat warmer was dan normaal.

En de eerste rontgenfoto van haar rug;
http://www.xs4all.nl/~waardjes/rontgenf ... mage70.jpg
Links is haar schoft en rechts haar rug tot de lendenen.
Bij de schoft zit er nog een normale ruimte tussen de wervels, meer naar rechts wordt die ruimte steeds smaller en zitten 2 wervels aan elkaar vast door de vergroeingen. Nog verder naar de lendenen gaan de uitsteeksels elkaar raken en is echt kissing spines.

Haar lendewervels:
http://www.xs4all.nl/~waardjes/rontgenf ... age100.jpg

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:01

Falli schreef:
En woensdag komt er een meneer bij mij thuis en ik wil niet stoken in de relatie van nous en john Lips are sealed voor wie anous een diamant is.. En hij wacht met smart op haar Verward Verward ..

Nou joh Fall, Bloos Clown Haha! Jij moet ook altijd meteen alles weer doorvertellen he Tong uitsteken
Als ik de kans krijg dan ga ik hem nog ff waarschuwen voor die gevaarlijke Tommie Duivel

Ireen, ziet er wel heel apart uit, zo'n thermografie-foto!!!
In ieder geval super te horen dat Vietje weer snel voor de wagen kan OK dan!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 19:13

Goed hoor Irene. Heeft het longeren toch geholpen Lachen

madelon31

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:17

Fijn irene dat het een stuk beter met haar gaat en idd apart om zo de foto's van de rug van je paard te bekijken.
Dus binnenkort kunnen we je weer vinden met het karretje/sulky in het park Knipoog

Marieke veel plezier in rome en doe voorzichtig he...we willen je graag heeeeeel graag terug Tong uitsteken

Nou heb nog even geverfd in huis en zit nu onder de witte stippen.

Vandaag bod geaccepteerd van de kopers..helaas wel lager dan wij zelf in gedachten hadden maar weg=weg denken we maar.
Als we dit afslaan en we nog 5 of 6 maanden moeten wachten..zijn we het geld ook kwijt.
Alleen mensen houden zich aan 1 juni overdracht...dus we moeten echt heeel erg hard aan het werk om alles op tijd af te krijgen...
Mochten er mensen zich geroepen voelen??? Haha! Knipoog Clown

Nou ga nu ff douchen en mijn armen schoonmaken...morgen weer werken en dan gelijk na thuis komst weer verven pffffff Huilen Ach gut

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 21:42

He Madje, gefeliciteerd met de verkoop van je huis!! Het is jammer dat je niet hebt gekregen wat je eigenlijk wilde, maar idd als je huis nog half jaar te koop staat, kost je dat ook een hoop geld Knipoog
Wordt dus ff aanpoten voor jullie,maar het gaat jullie vast wel lukken om vóór 1 juni te verhuizen Lachen

Ik ga per 1 juni naar Dennis, eerder gaat helaas niet lukken. Mijn baas weet t nog niet, die ga ik morgen wel ff bellen (hij is morgen niet op kantoor) Laat hem nog lekker een nachtje wachten voor hij hoort dat ik 1 juni pleite ben.. wil nog wel proberen er iets extra's uit te halen, maar ben bang dat niet gaat lukken Verdrietig Haha! Maar goed, niet geschoten is altijd mis toch?? Clown

Mariek, veel plezier in Rome!!! Cool

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:09

Dag dag, tot volgende week. Ik ga nu slapen want om vier uur moet ik er al uit.

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 22:43

Marieke_ schreef:
Dag dag, tot volgende week. Ik ga nu slapen want om vier uur moet ik er al uit.

veel plezier

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-07 23:05

Dat is goed nieuws Madelon, je kan er maar vanaf zijn toch.

Irene klinkt iig positiever, interessant zeg die foto's.
En alle paardjes zijn toch extra braaf als er een vreemd oog bij staat? Knipoog

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 08:02

haaaaaaii

ik ben aangenomen bij de mac Tong uitsteken
ach je moet laag beginnen zeg ik maar Bloos
ik moet morgen op oriëntatie komen en dan kijken we wel.
Ik heb ook gesolliciteerd bij die bloemist bij de makro *hoop nogsteeds heel stiekum dat dat door gaat Bloos * Maar ben gister ook naar duinrell gegaan! was echt heel gezellig Haha!
Heel vaak in de waterspin en de mad mil geweest en natuurlijk ook het tikibad Tong uitsteken
Zometeen weer lekker rijden denk even lekker in de bak Knipoog
Tot strakjes Doei!

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 10:42

Goed nieuws, Irene! En.....je hebt het zelf gedaan! Goed doorgaan met oefenen met Evita! En zo'n sulky....daar wordt ze vast erg vrolijk van!

Marieke, veel plezier! Voorzichtig hoor! Rome is al oud! Haha!

Tessa, ik hoop dat je bij de bloemist kan gaan werken...dat is in ieder geval beter voor de wereld dan de Mc D! Ik begrijp dat je graag een baantje wilt.....

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 11:43

Madje! Je huis verkocht! Toch helemaal goed? Nu echt een nieuw begin in je nieuwe huis met veel verf en behang en lege portemonnee en chocolade en voetbal en paardenstinklaarzen en kinderen en Fritsie en de hondjes..en...en...liefde!
Dikke zoen! Clown

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 12:43

KARIN VAN HARTE GEFELICIFLAPSTAART en een hele fijne dag

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:00

Karin...Gefeliciteerd met je verjaardag,ben je nu 35 geworden?

Neem ik zondag een lekker biertje voor je mee,moeten we wel vieren natuurlijk Haha!

AnitaJoeri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 13:07

doppie45 schreef:
Karin...Gefeliciteerd met je verjaardag,ben je nu 35 geworden?

Neem ik zondag een lekker biertje voor je mee,moeten we wel vieren natuurlijk Haha!

ja en dan neemt Kaar wat lekkers mee,hebben we een feestje haha.
Ik heb net engels drop en spekjes in kantine gelegd maar ik denk dat de varkentjes het al weer op hebben.Zo en nu nog ff naar mijn werk tot morgen

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-07 14:23

Kaar gefeliciteerd!! Dat je nog maar heel oud mag worden!!!

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-07 14:33

Gefeliciteerd Karin! Lovers

Femke, idd Regina ging behoorlijk hard. Cool
Ik vond dat ze zich toch nog goed gedroeg voordat we zo hard gingen. Haha!

Xeen, ahh arme jij. Verdrietig
Met Vesje gaat het goed hoor!
Heb dr vandaag gelongeerd en ze deed aardig dr best. Ja
Geniet nog maar lekker van je vakantie, ik moet maandag alweer naar school. Lips are sealed

Vandaag even stukje gewandeld met Regina, wou de hele tijd grazen. Scheve mond
Was gezellig op stal, maar wel errrug warm. Bloos!

Nu even verder aan mn werkstuk voor AK. Misselijk
Byee Doei!