wie rijdt er bij manege venlo?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_yvonne

Re: wie rijdt er bij manege venlo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 19:55

ja? kan ik dat ook ergens zien?

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:13

haha ja ik zag dr ook Lachen
is nergens anders te zien zover ik weet. niet op internet ofzo.. maar ze was alleen maar gewoon even 'per ongeluk' in beeld

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:14

parkfeeste zeker haha...

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 20:14

Ik ga morgen met mijn vader mee Clown moet wel om half 6 op staan, das het nadeel maar dan kan ik wel mooie foto's maken van vliegtuigen Haha! ( we gaan naar schiphol)

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:17

wat daar doen sesiel?

sesiel_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 20:18

vvader is vrachtwagenchaffeur, moet daar lossen Knipoog en nog op andere plekken

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 20:26

ok, kom je langs maarsbergen? a12? kun je mijn beesten komen bekijken en foto's maken!!!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 08:29

hee yvon waar ga je op vakantie trouwens?

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:42

ik stap dadelijk weer op mijn pony richting manege.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 09:44

ik ga naar duitsland!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 10:58

lekker Yvonne!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 11:09

ja ik heb er echt zin in!!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 16:26

leuk!

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:54

Ik ben strax van de pony gedonderd...
Vorig jaar viel ik voor het eerst in 10 jaar. (van Black) En nu donderde ik dus van Beauty op de hei.
Ik was aan het stappen tussen de klagenfurtlaan en het zweefvliegveld en daar waren ze aan het vliegeren. Beauty keek er even na, maar het was niet eng. Toen ging ik ff hard galopperen, want dan komt dat bergje Haha! Dus ik ga daar... en ineens schiet hij aan de kant en donder ik eraf KLAATS op mn heup... Ik dacht eerst dat hij struikelde over die stomme stenen, maar toen ik ging kijken lag er niets dus volgens mij schrok hij van de vliegers.
Maar ik ben altijd bang dat ik met pony en al in een greppel ofzo val, en nu lag ik er gewoon 20 cm. naast. Gelukkig kon hij net op tijd remmen anders hadden we samen in de greppel gelegen...

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:26

ai Clientje, verder geen pijn aan je heup ofzo?

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:34

uhm jawel, maar het gaat nu wel weer. Khad pijn aan mn heup, nek, rug, schouders lekker harde knal... ik viel niet hoog, maar wel hard hahaha Echt zo'n salto voorover (khad het best willen zien)
kzal morge wel flink spierpijn hebben enz. en dan moet ik ook nog eens naar de fysio Boos! dus donderdag nog meer spierpijn haha

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 19:42

ai... sterkte... maar ik kom dalijk film bij je kijken, dus dat verzacht de pijn wel een beetje toch.. Tong uitsteken

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 20:55

hallo, dit is voor het eerst dat ik hier een bericht achter laat. Sommige kennen mij , anderen niet. Maakt ook niet uit, maar ik heb even een vraag voor voornamelijk de actieve ruiters van de manege die ook gebruik maken van de heide. Ik heb gemerkt dat de heide behoorlijk vervelend wordt om te rijden, veel stenen (balformaat) veel puin, veel kiezel en ruiterpaden waar ze aan begonnen zijn maar nog niet afgemaakt zijn (denk aan galopweg waar een gedeelte nooit van is gewalst zodat het paard behoorlijk ver doorzakt met zijn benen in het zand, met alle gevolgen vandien). Ik had een klacht ingediend bij de KNHS. daar is iemand van gekomen en heeft met eigen ogen aanschouwd hoe het eruit ziet op de heide. Nu kan hij weinig doen als er maar één klacht is. Mijn vraag is hebben jullie ook klachten. Indien dit het geval is kan ik ze allemaal op paier schrijven een een klachtbrief naar Limburgslandschap sturen. Ik stuur de man van het KNHS dan een kopie en hij kaart het aan bij zijn gesprek die hij volgende maand heeft met de directrice van het Limburgs landschap.
Sorry dat ik even tussendoor kom, maar dit leek mij de makkelijkste manier om te inventariseren of jullie de heide ook op sommige plaatsen als lastig ervaren.
Groetjes en bij voorbaat dank voor de reacties.

dreamer1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 22:37

limburgs landschap doet er niets aan. ik heb al een klacht ingediend en ik kreeg een mail terug waarin stond dat ze omdat er klachten waren, ze de ruiterpaden breder en losser hebben gemaakt en dat het onbegonnen werk is om de stenen en het glas weg te halen. ik moest maar voorzichtiger rijden en mijn pony om de stenen heen leiden.... beetje lastig als de stenen overal liggen. in het bosje achter het infocentrum zit nu trouwens een grote kuil midden in het ruiterpad voor degene die daar komen.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 08:25

ik kom daar niet zo vaak meer Haha!
maar de laatste keer dat ik er was, waren er inderdaad erg veel grote stenen op de hei! Clown

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 09:15

Ik kom er wel nog es, maar er mag inderdaad wat an gedaan worden. Mijn paard is dan wel stabiel op wat voor grond dan ook, en ik doe er ook voorzichtig mee, toch struikelt die regelmatig... Zowiezo hoeft er maar een paard met gevoelig benen de hei op te gaan, of je hebt kans dat ie kreupel terugkomt!

Yannicke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 12:55

wat is het stil hier vandaag?

Laureentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:04

wel juridisch gezien is dus het volgende aan de hand. Als vanuit de manege en de ruiterclub een gezamelijk klacht wordt ingediend bij het Limburgslandschap dan sta je sterk in je schoenen. Vooral wanneer je je paard plotseling kreupel krijgt omdat hij in een gat stapt, schrikt en op een steen gaat staan of erger in glas. Dan is het Limburgslandschap aansprakelijk, omdat ze geattendeerd zijn op de slechte paden. Nu ben ik niet naar het limburgslandschap gestapt maar naar de KNHS. er is een man in Limburg die ruiters bijstaat in hun "strijd" om betere en veiligere ruiterpaden te krijgen. Hij schrok ook dat Limburgs landschap in het zwarte water een ruiterpad naast prikkeldraad gelegd heeft. dat kan niet en mag niet. Hoe braaf een paard ook kan zijn wij weten dat ze ook kunnen schrikken en dan laten zien wat een vluchtdieren het kunnen zijn, met alle gevolgen van dien, niet alleen voor het paard maar zeker ook voor de ruiter.
Ik ben geschrokken wat ik allemaal vond op de heide. Ik rijd nu geregeld in duitsland en daar is het hemels in vergelijking met de heide, maar het is belachelijk dat een mooi gebied zo slecht begaanbaar is voor paarden. (vind ik)
Maar willen we er wat aan doen dan moet ik weten wat er allemaal mis is, misschien zelfs beeldmateriaal maken. Dan schrijf ik een brief die iedereen die wil in kan zien en met zo veel mogelijk man ondertekenen. samen sta je sterker dan in je eentje.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:05

ja erg rustig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-06 13:06

ik rij tegenwoordig niet meer over de hei, maar een brief wil ik wel ondertekeken. hoe meer zielen, hoe meer vreugd!