wel juridisch gezien is dus het volgende aan de hand. Als vanuit de manege en de ruiterclub een gezamelijk klacht wordt ingediend bij het Limburgslandschap dan sta je sterk in je schoenen. Vooral wanneer je je paard plotseling kreupel krijgt omdat hij in een gat stapt, schrikt en op een steen gaat staan of erger in glas. Dan is het Limburgslandschap aansprakelijk, omdat ze geattendeerd zijn op de slechte paden. Nu ben ik niet naar het limburgslandschap gestapt maar naar de KNHS. er is een man in Limburg die ruiters bijstaat in hun "strijd" om betere en veiligere ruiterpaden te krijgen. Hij schrok ook dat Limburgs landschap in het zwarte water een ruiterpad naast prikkeldraad gelegd heeft. dat kan niet en mag niet. Hoe braaf een paard ook kan zijn wij weten dat ze ook kunnen schrikken en dan laten zien wat een vluchtdieren het kunnen zijn, met alle gevolgen van dien, niet alleen voor het paard maar zeker ook voor de ruiter.
Ik ben geschrokken wat ik allemaal vond op de heide. Ik rijd nu geregeld in duitsland en daar is het hemels in vergelijking met de heide, maar het is belachelijk dat een mooi gebied zo slecht begaanbaar is voor paarden. (vind ik)
Maar willen we er wat aan doen dan moet ik weten wat er allemaal mis is, misschien zelfs beeldmateriaal maken. Dan schrijf ik een brief die iedereen die wil in kan zien en met zo veel mogelijk man ondertekenen. samen sta je sterker dan in je eentje.