@ Saskia: Ik op Nynke? Ik zat er zelf ook al aan te denken eerlijk gezegd Heb ook zo'n gevoel dat ik op Nynke zit Omdat ik vorige keer na phyllis er op zat, en die zat er vorige week op
Maar Wendy, we zijn blij dat je nog leeft hoor! Jemig dat moet flink eng zijn geweest!!
Ik heb binnen wel op izzy gereden, buiten nog niet, maar vond binnen wel lekker paard, dus wil er ooit wel weer op, als dat nog komt En niels heb ik alleen buiten gereden nog nooit binnen, dus wil hem ook wel eens testen
En was echt niet fijn, maar gelukkig hadden we hele rustige leraar op dat moment en waren wij ook heel erg rustig, tis nu achteraf pas dat je je bedenkt wat een ravage het is en wat er allemaal in die tijd gebeurt is.
Gisteren lag ie er nog. En wij mogen echt blij zijn dat we ons tas nog ingepakt en meegenomen hebben. Het gebouw is nog zeker tot maandag dicht. Op zijn vroegst kunnen mensen die spullen achtergelaten hebben maandag terugkrijgen, maar is ook nog niet zeker.
En Yvon was beetje ziek, dus Aad had het lijstje gemaakt. Dus zat op Koosje. En ik moet zeggen. Ging best lekker, heb tijdens de les niet veel meegekregen van Aad, was er met mijn hoofd niet echt bij, heb lekker met Koosje rondgehobbelt. Nu hopen dat ze het niet vergeten en ik volgende week op Bowie mag blijf net zolang zeuren tot het wel mag
Je gaat Koos nog helemaal leuk vinden Maar had je pas niet al op hem gereden? En ook nog caroussel gedaan of gewoon dressuur(voor zover dat mogelijk is met onze stijve pias!)
ehm lekker rondjes gehobbeld in de bak, aad wilde eerst wel carrousel doen, maar was allang blij dat het niet hoefde. Was er gisteren toch al niet helemaal bij. Koosje liep aan eind van de les echt lekker, heerlijk naar beneden enz. Aad wilde me een zweep aansmeren, maar daar had ik geen zin in. Koos deed ut wel, oke hij wilde eerst niet in galop. En wij hebben gisteren lekker rond gereden, beetje lijntjes gereden, maar met schouderbinnenwaarts gewoon rechtdoor met beetje stelling Ik heb wel de Koos gebruiksaanwijzing voor binnen steeds verder door, gewoon been geven en met je zit terug rijden en verder niet al te veel doen
En ik zat op Pablo. Had ik ook al een jaar niet meer op gereden Heerlijk paardje! Wij gingen wel carousellen. Samen met Phyllis & Koos reed ik met Pablo voorop. Ging super, alle figuren gingen zowat foutloos, dus nouja.. ging goed Pablo is een heerlijk beestje!! Lekkere knuffelkont ook, heb echt een kwartier met hem staan kroelen Daarna vroeg Yvon of ik met Xandra wilde stappen, nou prima hoor! Hop jas aan, Xan dr regenpak aan en dapper de regen in
Ik wilde nog zeggen, misschien Jet toch op Pablo (dus stiekem toch een beetje gelijk ) Wat is Koosje toch weer braaf Binnen is hij verder ook niet echt moeilijk, oké het buigen etc, gaat niet van harte maar hij doet wel alles wat je van hem vraagt. (Behalve het wijken en schouderbinnenwaarts inderdaad) Alles goed met Xan?
Het is net als Guus, die dreigt ook altijd. Maar als je dan gewoon laat zien dat ze je kan vertrouwen en dat je niet bang bent, dan is het allemaal goed!
Tjaah, ik heb bij Xandra persoonlijk ook niet het gevoel dat ze echt zal bijten. Het is gewoon een apart paard waar je voorzicht mee om moet gaan. Zodra je haar vertrouwen geeft, is het een schat van een dier en weet ik 100% zeker dat ze niets zal doen.
Vandaag stonden mensen ook: "durf je zomaar d'r deken op te doen?", "moet je haar niet vast zetten?", "Pas op hoor straks bijt ze nog!" en "Jemig ben je niet bang voor haar?!" en dan denk ik.. ja ik kan wel bang zijn, tuurlijk, maar dan heeft ze je precies waar ze je hebben wil!
Ik ben ook niet bang voor haar, en loop ook altijd zo naar binnen bij haar, dan kijkt ze eerst even pissig om maar gaat vervolgens verder met haar eigen ding, paarden vastzetten doe ik bijna nooit Ik geloof zowiezo niet dat ik echt bang ben voor een paard, alleen Jack zadelen gaat me net iets te ver (alhoewel dat misschien ook nog mee zal vallen, hoef het niet zo nodig uit te proberen )
Zo bedoelde ik mijn antwoord ook niet Maar bang zijn werkt bij veel paarden niet. Ik moet ook altijd zo lachen als iemand uit de dinsdag les Koos wil gaan zadelen, hij trapt ze er zo uit Als ze zeggen, ga Jack maar doen zou ik het best proberen, en anders in een boxje verder gaan ofzo, daar is hij wel lief Verder zijn alle paarden volgens mij wel braaf. Alleen Boy durf ik niet, omdat ik gewoon bang ben dat hij rare dingen gaat doen...
Jack heb ik ooit een keer met Carola gezadeld, toen ging het wel goed Ik moet hem wel altijd zelf poetsen van Aad, maar dan mogen ze hem toch echt eerst even kort zetten!
Bang zijn werkt inderdaad niet, ze maken er alleen maar gebruik van. Ik hoor inderdaad dat er ook veel bang zijn voor Koosje, terwijl hij toch altijd zo lief is op stal
Ja Koos is een poepie, ik sta altijd een hele tijd met hem te knuffelen, zodra hij zijn eten niet meer in het oog heeft Jack kort vastzetten durf ik nog... Poetsen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan... Als je hem uit de padock gaat halen is hij wel altijd heel lief, maa als je zijn stukje schoon wil maken, komt hij altijd achter je aan en kijkt hij niet zo vriendelijk. Eerst riep Yvon ook al "kijk uit" naar me, dus dan heb ik het weer niet zo op hem
Jack poetsen heb ik in een heldhaftige bui een keer gedaan, ik zou het ook wel weer doen. Heb niet zo heel veel moeite meer met Jack. Alleen zadelen, tja. Proberen in elk geval. Verder is het inderdaad niet bang zijn. Guuske kan wel eens raar doen als je zijn stal binnen komt, maar als je dan doorloopt is het een lieverdje Xandra, tja. Ik vind er niets mis mee. Net als Nalina die vond ik op stal ook helemaal geweldig