Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

marie33

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 14:44

Hehe, dames, wat gezellig. Haha! Ja, het is me eindelijk gelukt binnen te dringen in de hk.
He Judith, ik heb pinkie ook prednison gevoerd en paracetamol (toen hij leukemie had). Ik deed het als volgt:
Men neme een stukje komkommer
Men snijdt dat gedeeltelijk open aan de zijkant
Men plet de tabletjes tussen twee lepels en ten slotte
Men doet de geplette tabletten (wat slechts nog poeder is) 'in' het stukje komkommer en dat voer je aan je cavia.
Werkte voor Pinkie erg goed met allebei die tabletten.
Emy, ik dacht dat Wodan een paard was maar volgens mij heb ik me daar in vergist. Tenminste, ik neem niet aan dat je een paard op je schoot neemt met zijn kont naar je toe. Clown
Dag dames, ga nu huis poetsen. Tja, moet ook gebeuren. Nors opkijken
Wendy, heb je nog wat leuks over stomme Niels van Henry's verjaardag?
Doei doei Go jij! Go jij!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 18:45

Nee sorry ik ben om half negen al naar huis gegaan. Ben er maar iets van 3 uurtjes geweest en toen was ik het zat Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 19:13

mariekeenjim schreef:
Men neme een stukje komkommer...

Men heeft een cavia die slimmer is dan goed voor hem is, en fitter is dan goed voor baasje is. Boos! Inmiddels is het bureau waar ik beestje onder handen neem verandert in een slagveld; alles zit onder het voer! Knevelen in handdoek heb ik idd ook geprobeerd, maar meneer voelt zich nog te goed om dat te pikken. Ettertje heeft zelfs de neiging voer weer uit te spugen. de vuile kleine boktcensuur-caaf! Hamer
De enige die wel helemaal gelukkig is met deze situatie is Hodur; Hector z'n kin zit helemaal onder met dat voer, en Hodur vindt het niet erg een paar haartjes mee te eten Vork
En om maar net te doen alsof dit een paardentopic is; Ascot rules! Cool Clown

*edit; stiekem vindt ik Hector nog steeds lief hoor Ach gut Hij mij ook, als ik maar niet met die spuit voer voor de dag kom Knipoog

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 20:00

wie wil er fotos van boyke maken iemand zou het doen maar ik heb nog steeds geen fotos gehad als je fotos maakt wil je ze dan naar mij pmen??
bedankt

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 13:57

Het is nu vrijdags 's avonds veel te donker om nog foto's te maken.

@ Marieke: Wodan is inderdaad geen paard, maar een cavia. Haha! Dat zou wat zijn een paard op je schoot!

@ Juut: Is hector nou nog niet iets aan de betere hand? Eet ie nog steeds niet zelf?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 20:03

Wel beetje, maar lang niet voldoende. Meneer heeft het nu ook voor elkaar gekregen om ook z'n boventanden te breken. Zitten er nog wel, maar beetje bewegelijker als normaal. Dus vanavond mag ie voor het eerst aan de beebvoeding (toch goedkoper als spul van dierenarts) Ben benieuwd wat ie daar van zal vinden.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:07

En wat vond hij ervan?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-06 21:24

Hm...hoe zal ik het omschrijven... 'YAK'!!!! Nog groter gevecht als met spul van DA!
Heb nu de gulden middenweg (denk ik), hij krijgt s'ochtends en s'avonds eerst zo'n 20 ml van rozenbottel/druiven prak (met extra veel vitamientjes C volgens potje) en vervolgens verander ik hem in een kliko; wordt ie vol gestopt met oud meergranen brood en groentes (wordt hierin gesponsord door ouders en Jenny Tong uitsteken ) Als een echte Pacha laat Hector het zich wel gevallen, hij wijst wel of ie nu sla, appel of brood wilt Vork
Nu is m'n weegschaal gesneuvelt, maar vanochtend voelde hij wel lekker vol aan Pling
Ascot had gister ook weer een lekkere actie; wilde hem gaan longeren met touwhalster. Kom de longeercircel in, laat meneer zich meteen door z'n benen zakken! Rollen was belangerijker als lopen. En snurken dat ie daarbij deed, wist wel dat ie in 1 van z'n vorige levens varkentje is geweest! (zo zag ie er daarna tenminste wel uit)

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 09:22

Hahaha wat een actie van Ascot. Ik zie het al helemaal voor me *LOL*
Mijn Barefoot is binnen. Morgen lekker mee gaan rijden Haha!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 14:23

Ben benieuwd! Ga je ook foto's maken van je zadel?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-06 15:55

Ik denk dat Janneke dat morgen vast wel even wil doen. Lachen Morgen een drukke dag. Stalletje doen. Staartjes van beide paardjes wassen want die zien er niet uit. En natuurlijk ook nog rijden. Ik ben blij dat Janneke komt helpen Lachen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 18:57

Anke, hoe is het met fjordebeestje Jeroentje??? Knipoog Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 19:09

Judith: Nogmaals bedankt voor het helpen vrijdag he! Echt super! OK dan!
Maakt trouwens niet uit dat je komende vrijdag niet kunt, want Karen komt me helpen. Dus dat is helemaal geregeld.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:16

Ok, was ook erg leuk! Vond dat ze ook al goed reden voor een derde les, dus ze hebben een goede instuctrice Haha! Hoe is het trouwens met pony met bloedneus?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 23:09

Die was nu weer beter. En Anke, Jeroentje ook weer beter? Knipoog Tong uitsteken

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 11:42

oooh pfff wat moest ik wennen aan het rijden met de barefoot!
ik voelde me net een klein beginnertje Bloos

denk dat Wen wel fotoos zal plaatsen Lachen

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 14:21

Juut, wie is "de pony met de bloedneus"???

Wendy, ik heb je foto's gezien op fjordenwereld. Ik heb ook een barefoot gehad, zit inderdaad heerlijk!! Je ziet jou echt genieten op die laatste foto Haha!

Jeroentje is nog steeds ziek Huilen . Gisteravond heb ik de dierenarts nog gebeld, want hij had 39.7 graden koorts en dat vond zelfs Hans wel een beetje teveel van het goede. Het rare is dat Jeroentje wel vrolijk blijft en eetlust heeft. Hij heeft nu twee grote dikke spuiten in zijn nek gekregen, eentje als koortsremmer en pijnstiller en eentje met antibiotica. Nu moet hij 2 maal daags een antibioticapoeder door zijn brokjes heen krijgen. Dat wordt een probleem, want hij krijgt nooit brokjes, vanwege zijn eh........ ronde vormen zeg maar.... Bloos
Hans heeft nog muesli liggen, dus daar doen we het poeder nu maar doorheen.
Ik ga straks weer koorts meten....
Hij mag niet naar buiten nu, moet op stal blijven staan, dat vind ik wel zielig....

O, enne..... Laura, ik heb foto's van Boyke gemaakt voor jou. Als je mij je emailadres stuurt, dan stuur ik je de foto's. Mijn emailadres is: ankepanke@home.nl

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:53

Als die mueslie droog is, maak het dan beetje nat Anke. Anders zegt Jeroentje straks 'PRRR' en dan heeft ie géén poeder meer door z'n voer Knipoog Maar heb jij jou zadel verkocht dan? Dacht dat je er zo weg van was?
Pony met bloedneus was beestje van manege Urena.
Vandaag met een echte merrie op stap geweest; Maicka Tong uitsteken Waren met een paar koetsen weg geweest, en op de terugweg mocht Bouke in de berm om z'n ijzers te sparen. Wij reden met Maicka voor, en nieuwsgierig aagje was telkens aan het omkijken, waarbij ze links viel. Niet handig in combinatie met verkeer. Maar lang leve de uitvinder van de zweep! Telkens als zij omkeek, tikte ik haar links aan. Vond ze niet zo leuk, geïrriteerde zwiep met de staart als gevolg. Het laatste stukje zandpad mocht ze dan even draven, maar mevrouw was zo beledigd dat ze gelijk vol aanzette voor gallop, er is een nieuw snelheidsrecord genoteerd Clown
@ Marieke; hoe was het nou, galloperen met Metta? Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 17:56

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 18:01

Die laatste foto is echt 'lol met je knol'! Clown Leuk zadel! Maar waarom ook al weer deze overstap?

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-06 20:12

Juut, ik heb mijn barefoot verkocht omdat ik zo'n zadel wilde kopen dat ik nu heb.... Dat is ook een boomloos zadel maar dan een andere, een Heather Moffett en daar heb ik NOG meer schik mee dan met de barefoot. Maar de barefoot zit ook heerlijk!!

Jeroen vindt de poeder overigens wel te eten, als er maar genoeg muesli tussendoor zit en het eten inderdaad wat vochtig is gemaakt, zodat het poeder lekker aan de muesli plakt... De muesli met poeder wordt ook nog eens door hemzelf wat vochtig gemaakt doordat hij tijdens het eten flink eh...... snottert Bloos

Lekker weer was het trouwens vandaag om lekker buiten te rijden!!! Ik heb met Iolus heerlijk in mijn uppie buiten gereden.
Gister met Ferro, samen met Mariska, klaartje, Julia en Mirjam.... Ben er een paar keer flink (onbedoeld Clown ) tussenuitgenaaid met Ferro, Jemig, wist niet dat die zoooooo hard k on gaan en zo enorm kon bokken Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:36

Juut schreef:
Die laatste foto is echt 'lol met je knol'! Clown Leuk zadel! Maar waarom ook al weer deze overstap?

geen overstap. Dit wordt mijn buitenrit zadel. Daar had ik tot nu toe mijn veelzijdigheidszadel nog voor bewaard, maar ik wil iets waar ik ECHT comfi op zit. En dat heb ik bij deze gevonden.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:56

@ Anke: Jeroentje al wat minder verhoging?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 12:58

Wendy: Leuke foto's! Vooral die laatste foto is leuk Haha!
(Emy, kijk jij ook in Anne-topic? Schijnheilig )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-06 13:00

Ja, daar kijk ik ook in, waarom? Foto's heb ik gezien hoor.