Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 23:01

Ik weet het niet, hoewel daar ook niet zoveel gebeurd hoor. Misschien omdat ik daar de relaxtheid van de ponykampen/trektochten mee heb gemaakt.
Toen ik namelijk Zaterdag dat buitenritje deed met kinderen van die manege, vonden ze dat ik een erg vlot gallopje deed (en ik ging hard), nu deed ik geen rustig handgallopje nee, maar ik zat ook nog niet zo hard als we met die ponykampen gingen. Dus dat is al een flink verschil Knipoog

Ach, de hele sfeer is daar naar mijn idee gemoedelijker. Maar goed, met Smit rijd je ook in een iets andere omgeving. En de paarden zijn niet echte boscrossers als op het Lamoen, dus dat is ook wel wat anders.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 23:05

Gelukkig niet, bij pony's vinden mensen dat misschien leuk en schattig, maar als Xandra met je aan de haal gaat piep je wel anders Knipoog

Rijden er eigenlijk ook volwassenen op het Lamoen?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 23:08

Ach, leuk en schattig, de meesten vinden dat crossen kicken (en met een boscrosser bedoel ik vooral die heerlijke Fjorden die gewoon door de plassen banjeren en lekker bomproof zijn. Daar kan de sufste beginner op meetaxiën. Lachen ) ( en je hebt het boscrossen ala Vosje, en dat is echt kicken)

uhm, ik geloof dat er één of twee volwassenenlesjes zijn. Maar het is toch vooral kinderen. Ik denk ook vanwege de pony's en omdat het qua dressuur niveau gewoon niet zo heel hoog komt.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 23:13

Maar Sas ik ga pitten.

Wel terust.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:45

kooslover schreef:
Ja we zien wel Lachen

Vandaag ben ik ook weer naar haar toe geweest. Rijden ging iets beter dan de afgelopen keren binnen... Iemand nog tips op haar koppie in een normale houding te krijgen Nagelbijten / Gniffelen Ze loopt namelijk regelmatig errug laag en op de voorhand. Soms rond, soms niet. Het is al lastig om haar een hoek door te rijden met stelling naar de juiste kant Nagelbijten / Gniffelen

*Sas gaat aan dressuur doen Rolleyes )

Balkjes lopen Lachen, ook een goede manier om de achterhand er onder te krijgen Haha!. En dan gaat ze van zelf ook wel normaler lopen Tong uitsteken. Maar volgens mij komt dat ook doordat lune western wordt gereden... Die lopen ook altijd zo gek naar voren enz en met dat hoofd half op de grond Knipoog.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 07:57

Ik heb gister mijn eerste les met Atlas gereden! Het ging best goed! Atlas heeft zich erg netjes gedragen en hij heeft het een heel uur vol gehouden (ik heb ook wel veel gestapt maar goed het was voor ons beide weer de eerste keer....).

Ik vind Danielle ook echt een super instructrice. Ik vertelde haar van mijn val bij Smit, zij gelijk vragen was je met aad mee en op wie zat je... Zij kent elk paard daar en geeft Wil ook altijd les met Tjimme (vandaar dat ie zo super liep bij mijn proefje, hij wordt op niveau getrained Knipoog ). Kreeg ik gelijk allemaal verhalen over Wil en Tjimme te horen maar ach was wel leuk Haha!.

Verder heb ik tijdens de les heel vaak gehoord dat ik recht op moet zitten niet naar beneden moet kijken en me handen gesloten moet houden en niet overstrekt (dat heb ik echt nodig iemand die dat telkens tegen me zegt Haha!). Verder wilde Atlas soms ook wat sneller als dat ie mocht maar soms ging dat ook wel weer goed Lachen. Zo af en toe ging die ook zakken met zijn hoofd en kwam zn rug er goed onder en kreeg ik een complimentje Lachen. Dus we deden ook iets goed.... Ik kan al niet wachten tot volgende week!! Maar eerst ga ik Smit bellen voor de buitenrit Tong uitsteken.

Ps. foto's volgen nog! (je moet vergelijkingsmateriaal hebben voor later Knipoog ).

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:32

Nou het is zo ver hoor. Mariet is van Onatro afgevallen. Clown En PIJN dat het doet!!

Meneer ging met ze lompe kop tegen het schrikdraad aanstaan (wat normaal uitstaat, maar nu dus niet). Hij ging helemaal uit ze dak. Bokken, stijgeren, en vol gas omdraaien en wegrennen. Nu had ik mijn singel al een gaatje losser gemaakt dus nadat ik 3kwart rondje van de bak al met het zadel bijna onderaan z'n buik had gehangen, was het BOEM. Ontaro doorrennen, tot die doorhad dat ik eraf lag, hij wist niet hoe snel hij weer bij me moest komen.
Maargoed vannacht verschrikkelijk geslapen van de pijn, alles doet nu ook zeer. Me stuitje, me heupen, me rug, me kont, me schouder, me nek en me hoofd. Maargoed.. Heb ik dat ook weer met hem meegemaakt..

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 08:52

Leuk esther, je eerste les! En dat vergelijkings materiaal ben ik zeker met je eens, heb ik met Ontaro ook. Zo af en toe moet er gewoon iemand een fotootje maken Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:09

Ben benieuwd, Es, naar je foto's. Fijn dat het zo goed ging.

Gelukkig niet met de examens Jet Knipoog Beterschap met alles wat pijn doet. Wel lief van Ontaro dat hij toch weer naar je terug komt. Hopelijk heeft hij nu geleerd dat hij niet aan het schrikdraad moet zitten.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 09:20

Je had dit keer toch wel je capje op he Tong uitsteken. Hopelijk gaat de pijn snel over!! En hopelijk onthoud Ontaro idd dat hij niet aan het schrikdraad moet zitten Tong uitsteken.

Bij ons is een veulen op stal laatst dwars door het schrikdraad heen gegaan en heeft het een heel eind meegetrokken (schrok natuurlijk onwijs). Krammen dr in en daarna bleef ze heel dicht bij dr mams... Denk je die heeft het vast goed geleerd nu, maar helaas . Gister heeft ze het weer gedaan en nu is de wond van de vorige keer weer een stukje open gegaan.... Gelukkig hoefde de dierenarts niet weer te komen maar was wel zielig... Nu blijft ze weer bij dr moeder in de buurt, hopelijk onthoud ze het dit keer wel....

Maar de les ging idd lekker, nu hopen dat het de komende tijd ook zo gaat en niet dat er tussendoor weer iets gebeurd Tong uitsteken. Ik vraag me af hoe de foto's dr uit zien... Mijn mams durft de bak niet in dus ze zijn allemaal vanaf de kant genomen... Heeft er misschien iemand zin om een keertje mee te gaan en foto's te maken? Want dat worden dan vast betere Tong uitsteken.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:08

hahaha nee ik rijd nooit met cap, dus die was ook niet op Knipoog

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:39

En na deze val ga je nog steeds niet met cap rijden Tong uitsteken. Ik ben soms wel blij dat ik hem op heb... Die keer op strand had ik ook wel een aardige klap gemaakt en ben dr wel vaker recht op gevallen (bowie's schuld Tong uitsteken).

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:47

Leuk Es, dat je weer lekker kunt lessen Lachen

En Jet, veel sterkte met al je pijnlijke plekken, hopenlijk gaat het met een paar dagen al een stuk beter. (Je hebt ook wel een superintelligent paard als ie tijdens het rijden tegen het schrikdraad aanwalst Nagelbijten / Gniffelen)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:49

Hoi Sas, gezellig dat je dr ook weer bent Tong uitsteken. (ik verveel me hier!!)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 11:50

Ja ik moet zo naar school (Hoe ben jij vandaag gekomen, ook met de taxi? Clown)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:07

Ja taxi bedrijf 'moeders voor kinderen' heeft mij gebracht Tong uitsteken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:07

Hoe laat ben jij klaar met school? Misschien kun je de taxi terug met mij delen?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:13

Ben als het goed is weer half 4 klaar. Maar ik kan ook met de trein door naar voorhout, dat ga ik nu heen ook maar doen...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:38

Okeeej, en dan ga je op de fiets ofzo?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:40

Nee ook met taxi 'moeders voor kinderen' Clown

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:49

Hahahaha okeej dan Lachen, duurd dat niet veel langer? omdat je dan helemaal in een irritante stoptrein zit...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:51

Het is een half uurtje vanaf Voorhout naar Den Haag, dus maar 10 minuten langer als vanaf Leiden. Ik probeer het wel gewoon Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 12:56

Nou ik ga dus Doei!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-08 13:02

okeeeej doei Doei!.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-08 13:42

Hoi, school Nagelbijten / Gniffelen

Wat goed Es dat het lekker ging. Je les klinkt echt super positief, dus top Haha!

en Jet Ach gut suf hoor, tegen een schrikdraadje aan. Nouja, je leeft nog. Beterschap met al je pijntjes iig.