Manege de Vughtse Hoeve

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

germus

Re: Manege de Vughtse Hoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 13:13

Germus ging gisteren ook wel weer goed, ik doe aanstaande zaterdag weer mee met de onderlinge wedstrijd op de manege. Ik ga dan een keer een m2 proef rijden, voor de lol want ik bak er nog niks van. Dus dat wordt lachen.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 14:05

Ik heb zaterdag op Olivia gereden. Wat is dat een lief paard zeg, echt een schatje! Rijden was leuk maar een beetje vreemd vond ik, je kunt duidelijk merken dat ze nog niet zo heel lang op de manege staat. Op de een of andere manier hebben onze oude rotten ergens toch iets algemeens wat hetzelfde voelt ofzo, kan het niet echt uitleggen Clown.
Maar goed, Olief heeft errrug veel moeite met haar lengtebuigingen maar ook alle oefeningetjes om haar wat losser te maken stonden mevrouw niet echt aan. Ook de doseringen van de hulpen komen wel héél erg nauw: handen ver voor je houden, niet teveel been, maar ook niet te weing en als ik haar op mijn zit terug wilde rijden en eens goed diep in mijn zadel ging zitten leidde ook dit tot protest Scheve mond . Zodra je een beetje aandringt vliegt ze gelijk in de verdediging en gooit haar lijf aan de binnenkant van de bak helemaal op slot lijkt wel. Lukt dit niet dan zet ze het op een lopen Gestoord .
Dacht eerst dat ik iets gigantisch fout zat te doen, maar dat bleken gewoon allemaal moeilijke punten voor mevrouw te zijn. Na heel erg veel oefeningetjes, en telkens kleine stukjes lengtebuiging vragen en er gelijk weer uit voordat er protest ging komen ging het iets beter. Toen ik haar op het laatste wilde uitschuiven in een lichte lengtebuiging pakte ze dit heel goed aan. Maar zodra je dan iets meer ontspant in je handen ter beloning of zelfs maar het woord 'braaf' in je mond durft te nemen drukt ze zich er gelijk weer uit.
Ik vond het wel zeer leerzaam, maar moet wel héél erg wennen aan deze manier van rijden. Noblesse heeft bijvoorbeeld ook moeite met lengtebuiging maar die reageert toch heel anders in het rijden, en die kon ik ook goed losrijden. Met Olief had ik daar erg veel moeite mee, maar was wel heel leuk om eens een keertje uit te kunnen proberen Cool .

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 18:37

Olivia lijkt me ook een leuke merrie ja Lachen vandaag ging ik maar buiten rijden in de bak (dacht ik) omdat de binnenbak bezet was voor ungaro,zipje en versace Tong uitsteken maja mevrouw had er echt werkelijk geen zin in.. ik zat me nogal kwaad te maken want echt niks lukte.. heb der zelfs een keertje uitgescholden voor boerenknol Tong uitsteken (zo erg pakte ze links vast..) toen ze ook maar eventjes los liet heb ik de poort open gedaan en even lekker naar buiten geweest.. dat hadden we beide echt eventjes nodig.. Van zaterdag zal ik maar helemaal niks verwachten want ze is zo fel en zenuwachtig sinds ze een weekje heeft stil gestaan..

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 20:24

buiten rijden met dit weer.. T waaide hard dus misschien dat ze daarom zo lastig was? ik ga nu lekker fitnessen en daarna Olly doen.. Op maandag heeft ie altijd 'vrij' dan mag ie in de bak spelen.. Morgen weer rijden en woensdag weer privé les

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 23:42

heb je trouwens al foto's van je nieuwe hondje A.?

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 07:34

@ Joyce: ik had net het geluk dat toen ik buiten ging rijden (in de bossen) het lekker droog was en het zonnetje af en toe door kwam. Maar het kan inderdaad aan het weer liggen.. of gewoon aan mij Haha!

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:03

Bij deze dan 2 foto's van onze nieuwe aanwinst:

Afbeelding

Afbeelding

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:40

wat een poepie, hoe heet hij/zij

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 10:51

Hij heet Rocky. En het is een boerenfox. Hij is op het moment behoorlijk bijterig, maar ook wel logisch voor een pup. Alleen onze oude kat is het niet eens met de pup, die probeert hem iedere keer nog aan te vallen.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 16:29

wacht maar tot Rocky wat ouder is en zijn naam eer aan doet. Die kans is wel groot zeker voor een boerenfox.

De tank had gisteren een dik oog, en zielig dat hij was zeg.
Met rijden had hij er last van want hij zag duidelijk minder met zijn rechteroog.

mleentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:38

ahhh de tank ook al??? zo had ambertje ook al een dik oog... morgen surprise heb een gedicht kunnen maken van 2 bladzijdes lang vond het wel knap van mezelf

Phoebesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 17:55

Ahhh arme reus, misschien ga ik m vanavond wel ff lekker verwennen met snoepies......

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-07 18:04

Heeft Leentje ze zeker alle2 op hun oog geslagen Tong uitsteken Tong uitsteken
Wat een mooi hondje zeg sjaslique, en de foto's zijn ook super mooi.. heeft ie geen speeltjes waar ie in kan bijten:P

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 01:04

Wanneer ga jij kijken voor een pup Joyce.
En wat voor eentje, een groot ras of een kleintje

germus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 11:00

Wat een schatje, die Rocky
Vandaag wordt germus door silvia gereden, want ik heb vandaag geen tijd ivm sinterklaas.

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 18:04

Uhm ik hoef nog niet te gaan kijken he.. Totdat Browny loops word en ALS ze haar dan laten dekken word t dus een labrador.. Anders ook wel of misschien een herder

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:33

oei dat zijn geen schoothondjes.
Veel plezier iedereen vanavond met de pakjes

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:37

maar dat wil ik ook niet.. Mijn tante heeft een pup (rotweiler x bordeau dog x nog een grote hond) en die vond mijn moeder en P. helemaal geweldig, maar die worden weer net iets TE groot.. Een labrador of herder mag er wel komen

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 19:54

een rotweiler is ook leuk, en wordt niet zo groot.
Je moet maar een naar Tinus van Mo gaan.
Die wil heel graag schoothond zijn maar dat past niet

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:12

Nee maar rotweiler x bordeau dog x deense dog (volgens mij) word dan wel weer een stukje groter..
Een rotweiler opzich niet nee

Vanavond privé les gehad en t ging weer super Haha! Komt door zijn nieuwe bitje denk ik..

MAAAAAAR waarschijnlijk geen pas de deux voor leentje en mij.. Jack staat kreupel.. Maar ik weet niet of t lang duurt en anders kunnen we niet ineens vol gaan trainen..

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:14

ow dat is jammer Boos! maar weer concurrentie minder Knipoog
nee hoor grapje zou leuk zijn als jullie toch mee konden doen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:19

Nou ons als concurentie.. dan moeten we toch even een x of 10 oefenen Tong uitsteken
want dat hebben we al wel 0 x gedaan

stephanie_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:19

haha wij hebben ook maar een keer geoefend Lachen

Joyceee86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 00:26

Haha leentje zal t wel weer ff regelen:P

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-07 08:55

Wij hebben ook niet echt bepaald veel het proefje geoefent.. magoed het is voor de lol.. De dag erop dan word het ietsje harder gereden Tong uitsteken moet dan naar Haaren ook een pas de deux en anders een kür op muziek omdat die vriendin van mij ziek is(keel,oor,voorhoofdholte ontsteking heeft). Maar daar moet ik dus tegen mijn oude instructrice rijden.. dat is dus wel leuk maar is toch wat serieuzer omdat het ook word beoordeeld door van baal..(mijn lievelings jury.. ahum Tong uitsteken )