Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 08:10

RB staat op streng dieet van water, hooi en fruit. Ik ben er de afgelopen jaren wel achter gekomen dat als ik te vroeg brokken ga voeren hij een beetje te vlug voor het vrouwtje wordt. Als het straks echt koud wordt dan krijgt hij brokjes bij. Overigens heeft meneer niks te klagen (vindt hij natuurlijk zelf wel je weet hoe paarden zijn Schijnheilig ) want er zitten nog reserves zat aan Schijnheilig

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:54

Maar hij krijgt toch ook gewoon gras? Of staat hij niet meer in de wei? Of is dat gras nu niets meer?

Overigens zag ik gisteren dat de wond van Wodan toch weer dik is. Te vroeg gejuiched dus. Verklaard ook meteen waarom hij nog zo slecht eet.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:15

Nee het gras is nu op dus vandaar het hooi. Als ik het beide zou voeren zou hij ontploffen vrees ik Schijnheilig

Emy is het misschien wondvocht wat de dikte veroorzaakt?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 14:18

Nee, het is echt pus. Maar het is weer open, dus dan kan het wel weglopen, dus ik wil het nog even aankijken.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 19:44

Yak... hoe is het nu met beestje? weet niet hoe het met jou vanochtend was, maar ik kon maar erg moeilijk uit m'n bedje komen...zeg maar níet Slapen
Wendy, voer je nu helemaal geen brok meer? Vraag anders eens info bij mensen, maar op het werk hebben we ook een diëet van hooi en water en een wortel geprobeert. Schijnt toch niet zo goed te zijn, dus nu krijgen ze ieniemienie beetje basisbrok.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:45

Ik ga volgende week met brok beginnen aangezien het nu weer kouder wordt. Dus om antwoord op je vraag te geven...nee.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 11:16

Gisteren zijn mijn moeder en ik naar een terugkommiddag van de Alfatraining geweest in Arnhem. Omdat het regende gingen we heen met de bus en na de hele middag daaro gezeten te hebben gingen we natuurlijk weer terug. Aangekomen bij station Boxmeer kwamen we erachter dat de bus terug pas over anderhalf uur zou komen! En wat hebben we gedaan? Juist ja, we hebben terug gelopen! Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 21:34

En nog eerder thuis als wanneer jullie op de bus gewacht hadden? Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 23:00

Da's sportief. Ik heb trouwens vanaf vorige week vrijdag echt iedere dag gesport. Daar moest ik vandaag de gevolgen van ondervinden. Erg last van mijn heupen gehad.

Overigens gisteren de barefoot getest. Me is fan. Ga er denk ik ook eentje bestellen. Dat zit echt goddelijk gewoon.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 11:56

Je kunt ook beter om de dag gaan sporten, dan kunnen je spieren herstellen. En natuurlijk niet vergeten goed te rekken en te strekken. Knipoog

@ Juut: We waren een half uur eerder thuis als de bus in Boxmeer zou vertrekken!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:12

Ja maar ik heb last van een fanantiek aanval Schijnheilig

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:37

Haha! Ik lees het ja! Maar toch is het beter voor je spieren om, om de dag te sporten. Knipoog

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:19

fijn dat de barefoot lekker zat! ik heb inmiddels een nieuwe wekker gekocht Bloos
ben er afgelopen week maarliefst twee keer achtergekomen dat het wekkertje op mijn telefoon toch niet alles is...

trouwens; deze week is het wat warmer, woensdag ga ik Ulvy's staart wassen.
Ben benieuwd hoe Bullie 't vindt, vorige week was hij echt enorm jaloers Clown

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 19:45

Dat kan ook niet zomaar Janneke, jij bent toch oficiëel aangesteld als ruiter voor RB??? Dat weet ie hoor! Clown
@ Wendy; om de dag blijf je ook langer fanatiek, spreek uit ervaring Knipoog
@ Emy, da's nog eens de moeite waard!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:57

@ Juut: Astrid belde me gisteren op om te zeggen dat ze een datum had doorgekregen voor reiki 2! Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 12:02

Janneke_ schreef:
fijn dat de barefoot lekker zat! ik heb inmiddels een nieuwe wekker gekocht Bloos
ben er afgelopen week maarliefst twee keer achtergekomen dat het wekkertje op mijn telefoon toch niet alles is...

trouwens; deze week is het wat warmer, woensdag ga ik Ulvy's staart wassen.
Ben benieuwd hoe Bullie 't vindt, vorige week was hij echt enorm jaloers Clown

Enige waarschuwing. doe het met emmers, want mevrouw HAAT de slang en dat laat ik je liever niet alleen doen. Ga trouwens maar rijden op het afgebroken wei gedeelte want dat andere stuk moet aangesleept worden. Ik moet trouwens de hoefsmid bellen, want het ijzer linksvoor zit een beetje los.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 21:39

Emytje schreef:
@ Juut: Astrid belde me gisteren op om te zeggen dat ze een datum had doorgekregen voor reiki 2! Haha!

Las het net op ander forum; gefeliciteerd! Wanneer mag je? Ben benieuwd naar je ervaringen. Zelf wil ik begin volgend jaar weer doorgaan. Tenminste, als ik dan niet bankroet ben. Autootje weer gemaakt, maar ikke blut.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:38

Kostte het zoveel? Ik mag 6 en 7 januari, volgend jaar dus. Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:56

Auto rijden is altijd duur. Ik had me vanmorgen ook een stunt ik wilde naar mijn werk gaan (ja met de toettoet) en kon de sleutels niet vinden. Bleek Roger ze in zijn jaszak te hebben alleen die zat 50 km verderop en was aan het werk. Heeeeeeeeeel fijn. Toen heeft mijn schoonmoeder me gebracht. Alleen kon ik de voordeur ook niet uit want die zat op slot en je raadt wel waar die sleutel was Schijnheilig Gelukkig hebben we sinds een paar weken de achterdeursleutel appart hangen dus kon ik er toch uit.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 11:49

Wel op tijd gekomen? Had je wel geluk dat je schoonmoeder je kon brengen!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 12:14

Was uiteindelijk 15 min. te laat. Maar Roger gaat het vast niet halen me om half vijf op te halen dus die tijd haal ik wel weer in. Als ik met de bus had moeten gaan was ik echt way too laat geweest.

marie33

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:00

He dames, ben er ook. Mag sinds kort ook meekletsen op Bergemo topic Haha!
En ja, ik ben een zuster dus kan ik het niet laten: been van wodan zou ik zolang het open is (wat overigens een goede zaak is)goed spoelen met water. Ja Dan blijft het in ieder geval schoon. Of met GROENE badedas. Dat desinfecteert. Oke, jammer maar heb weinig tijd vandaag. Ga nu BOLD and the Beautiful kijken. Bloos

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 18:39

Hey Marieke! Jij ook hier?

Ik heb weer naar Wodans wond gekeken en het zag er nu veel beter uit dan vorige week. Bijna niet meer dik en er komt ook geen smurrie meer uit. Goed he?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 21:57

Hey Marieke, eindelijk gelukt? Tong uitsteken
Heb abbonoment op DA; Hector had vorige week z'n ondertandjes afgebroken. Zijn mooi aan het aangroeien, alleen scheef. Zit nl ontsteking onder. Dus mag ik fijn pijnstillers naar binnen zien te proppen, en als ie dat niet uitgespuugt heeft antibiotica, en als ie dat weg heeft dwang voeding. Gaat goed! Graag tips voor goede houdgreep voor cavia's, iemand?
@ Wendy; dat houd de spanning er in? Clown

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:00

Op je schoot neerzetten (wel goed handdoek eronder) met kontje naar je toe, met een hand zijn kopje naar achteren trekken en met de andere duw je hetgeen dat in zijn bekkie moet achter zijn voortanden (dit kan best ver, want de kiezen zitten erg ver achter in de bek). Zo heb ik het ook bij Wodan gedaan, het is even oefenen, maar na een paar keer gaat het bijna zonder knoeien. En anders wil ik je vanavond wel eventjes helpen natuurlijk. Knipoog Met zn tweetjes zijn we altijd sterker. Tong uitsteken