stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dabo

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:41

Is goed Marjan, dank je wel Haha!
Jouw meetstok staat trouwens in mijn kast, Chantal had hem aan mij uitgeleend, en de trailer was al op slot, dus heb ik hem in mijn kast gezet, kun je hem daar weer uithalen..
maar... als jouw meetstok niet goed is... en dus eigenlijk 'te kort' meet... zou Bella NOG groter zijn dan de 1.57 die we gemeten hebben!? Dat kan toch niet...? Morgen er even een cm. naast leggen? (ik heb een meetlint, kunnen we hem mee opmeten.) Ik kan me niet voorstellen dat zo'n meetlat niet correct meet!?

Fijn voor je Annemiek, dat je veel steun haalt uit die bijeenkomsten!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 23:34

Ik heb vanmiddag Pas en Bo ook nog los gezet, met Bella erbij.
Bo is echt een schatje he, echt een knuffeltje Haha! Laat ook heel makkelijk zijn halstertje omdoen, en afdoen. en zijn hoefjes uitkrabben.. ZO cute! Lovers

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 08:32

mogguh!

Zo willie is alweer uitgeslapen! Gister naar Walibi geweest was heel gezellig en we hebben echt heel erg gelachen he bren!
Het was Halloween en af en toe had je dus een kettingzaag tegen je benen haha!
Hoelaat gaat iedereen naar stal= Ik al kwart over tie gezellig met dusty mee op wedstrijd

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:59

Jee Annemieke, wat n dag! Ik snap die man wel een beetje, hij is in paniek. Het is zo kort terug en nog zo vers dat hij vergeet dat er nog meer mensen met hun verdriet zitten. Ik snap wel dat hij wil weten hoelang hij nog pijn heeft (dat wil iedereen toch weten...) En dat die man niet kan stoppen met praten en vragen snap ik ook. Ik snap die vrouw niet wat zij deed kan echt niet! Maar t meest fout vind ik degen die die sessie leidde, die had idd veel eerder in moeten grijpen. Eigenlijk vind ik hem de 'boosdoener' en niet de vader die in al zijn verdriet geen idee meer heeft. Zoals je al schreef verwerkt iedereen verdriet op zijn eigen manier, en dit is blijkbaar de manier die bij hem hoort.
Wel kl*te dat die vrouw zo te keer ging tegen jullie en dat je daar zo verdrietig door wer
Gelukkig is de rest vd dag wel goed verlopen zodat je er nog iets aan hebt gehad.
Ik denk niet dat die man nog terug komt voor sommige mensen is het idd niets zo'n groep. Ik heb t je al eens gezecht dat ik dat ook niet zou willen: al t gepraat over ellende v anderen hoef ik niet, ik heb niets met die mensen. Ik praat liever met mensen die ik al ken en mij al kennen. Maar jij vind dit wel fijn en t is ook heel goed dat dit er is, want t schijnt toch veel mensen te helpen en dat is mooi.
En gelukkig kon je na afloop weer lachen om t hele gebeuren Pling

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 11:45

Nou nee hoor hij was niet bepaald in paniek. Het was zo'n heel koel en nuchter type die eigenlijk alleen maar daar was om te weten hoe HIJ nou zo snel mogelijk weer zijn oude leventje kon oppakken!! Hij heeft geen 1 woord over zijn dochter gesproken de hele dag!!! Hij irriteerde me mateloos maar ik probeerde me in te houden en eigenlijk had ik nog wel met hem kunnen leven die dag omdat ik weet dat hun ook hun verdriet hebben maar toen die exvrouw van hem tekeer ging tegen ons alsof we kleine kinderen waren, toen ontplofte ik gewoon en voordat ik kon ontploffen ben ik gauw weggelopen om even af te koelen.

Dat is idd jouw mening Shir en die mening had die man blijkbaar ook en ik vind dat je dan weg moet blijven. Je moet het niet voor anderen gaan verpesten door constant in discussie te gaan dat de sessieleider HEM er maar van moest overtuigen dat dit goed voor HEM was... sorry maar ik vind het gewoon niet kunnen en hij was echt super irritant. Met mensen praten die je al kent is moeilijker en die hebben niet meegemaakt wat jij hebt meegemaakt en voelen je pijn niet echt. Lotgenoten wel, die begrijpen je en daar kun je in het oneindige je verhaal kwijt. Constant opnieuw hetzelfde vertellen dat lucht op en uiteindelijk kun je het dan een plekje geven. Hoeveel mensen die ik goed ken vragen er nog naar Verward Echt geloof me... dat zijn er heeeeeel erg weinig! Nee Shir, praten met vrienden dat helpt mij niet voldoende. Je leert je vrienden kennen vooral in de slechte tijden en er zijn er toch een aantal die mij flink hebben teleurgesteld.

Ik ga zo maar even opschieten en lekker naar stal. Even bij Omar uitluchten Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:12

Ja dat mensen er niet steeds naar vragen is ook wel logisch. Het leven gaat verder.... Hoeveel mensen denk je dat er naar vragen hoe t nu is na t verdwijnen v mijn oom? Ook niet veel. Ik vind dat zelf niet zo erg, dat hoort bij t leven en zou gek worden als men er elke x naar vroeg.
En dat men er niet elke x naar vraagt wil dat niet zeggen dat ze t niet weten of dat t ze niets kan schelen. Je kan ook zelf aangeven dat je er over wil praten dat kan een ander niet aanvoelen voor jou.
Als jij vind dat wij er niet genoeg bij stil staan is dat zeker niet omdat we niet om jou geven! Maar voor mij ben je veeeeel meer dan iemand die haar broer verloren is, voor mij ben je Annemieke, het totaal pakket. Je mag er altijd met me over praten maar t lijkt me ook fijn om met mensen weer 'normale' gespreksonderwerpen te bespreken, dan blijf je er niet in hanggen. En natuurlijk beseffen we allemaal dat het voor jou nooir meer t zelfde zal zijn. Maar je moet wel weten dat we er wel voor je zijn als je t moeilijk hebt! Ach gut

En die man had idd beter weg kunnen blijven. Hij had moeten beseffen dat dit niet zijn ding is. Maar miss hoopte hij op een verlossing.... Die vrouw is duidelijk te ver gegaan dat had ze nooit mogen doen! Maar dat weet ze nu ook wel lijkt me. Laat t achter je ze zijn de energie verspilling niet waard. Gelukkig hebben jullie er al weer om gelachen...

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:17

ShirleyA schreef:
Ja dat mensen er niet steeds naar vragen is ook wel logisch. Het leven gaat verder.... Hoeveel mensen denk je dat er naar vragen hoe t nu is na t verdwijnen v mijn oom? Ook niet veel. Ik vind dat zelf niet zo erg, dat hoort bij t leven en zou gek worden als men er elke x naar vroeg.
En dat men er niet elke x naar vraagt wil dat niet zeggen dat ze t niet weten of dat t ze niets kan schelen. Je kan ook zelf aangeven dat je er over wil praten dat kan een ander niet aanvoelen voor jou.
Als jij vind dat wij er niet genoeg bij stil staan is dat zeker niet omdat we niet om jou geven! Maar voor mij ben je veeeeel meer dan iemand die haar broer verloren is, voor mij ben je Annemieke, het totaal pakket. Je mag er altijd met me over praten maar t lijkt me ook fijn om met mensen weer 'normale' gespreksonderwerpen te bespreken, dan blijf je er niet in hanggen. En natuurlijk beseffen we allemaal dat het voor jou nooir meer t zelfde zal zijn. Maar je moet wel weten dat we er wel voor je zijn als je t moeilijk hebt! Ach gut

En die man had idd beter weg kunnen blijven. Hij had moeten beseffen dat dit niet zijn ding is. Maar miss hoopte hij op een verlossing.... Die vrouw is duidelijk te ver gegaan dat had ze nooit mogen doen! Maar dat weet ze nu ook wel lijkt me. Laat t achter je ze zijn de energie verspilling niet waard. Gelukkig hebben jullie er al weer om gelachen...

Inderdaad en dat is dus precies wat het probleem is... het leven gaat verder Knipoog voor lotgenoten zit dat toch echt even anders in elkaar Knipoog Dat is ook zo'n cliche antwoord wat mensen je geven: het leven gaat verder. Ja duh, net alsof wij dat niet weten. Als je broer of je kind een eind aan zijn leven heeft gemaakt met een lang psychisch ziektebeeld vooraf van jaren verdriet en ellende, dat heeft zo'n vreselijk inpact op je leven, dat kun je alleen begrijpen als je dat zelf hebt meegemaakt. Toen mijn stiefvader was overleden had ik ook verdriet, bij mijn opa's en oma's ook maar dat was een heel ander verdriet en ik was daar ook sneller weer overheen, dat is gewoon heel anders dan dat iemand zelfmoord pleegt. Dat kun je gewoonweg niet vergelijken met elkaar. Ik vind het makkelijker om met lotgenoten te praten omdat die er ook niet moe van worden om naar je verhaal te luisteren en je gewoon wel duizend keer hetzelfde kan vertellen en ze ook niet bang zijn om je verdriet te zien. Ik blijf er niet in hangen hoor als ik over mijn broer praat, mijn broer is en blijft onderdeel van mij en dat zal nooit meer weggaan en mijn leven zal ook nooit meer zijn zoals dat was. Ik maak verder niemand verwijten omdat veel mensen ook gewoon niet weten hoe ze daar mee om moeten gaan en ik heb het ook helemaal niet zozeer over jou of jullie hoor. Lotgenotencontact vind ik gewoon fijn omdat ik dan 'jullie' of anderen niet lastig hoef te vallen met mijn verdriet en mijn verhalen. Jij jouw mening, ik de mijne Knipoog

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:04

Maar je moet wel weten dat je ons (in elk geval mij) niet lastig valt als je t over je broer hebt! Ik vind dat je moet kunnen aankloppen als je behoeften hebt er over te praten. Of je dat nu bij lotgenoten wil of bij ons je valt er niemand mee lastig! En bang voor jouw verdriet ben ik zeker niet! Ik ben veel banger dat je je verdriet verbergt voor me dan dat je t me toont!
Ik begrijp heus wel dat iemand die 'gewoon' dood gaat niet zo'n impact heeft als zelfdoding, daarom legde ik de vergelijking ook niet daar. Maar bij mijn oom, dat is ook niet een normale dood, dat heeft minstens zo'n deuk geslagen en blijft voor ons levenslang ongrijpbaar, met miss wel net zo veel vragen als jij hebt. En ik heb 4 jaar met een schysofreen 'geleefd' dus helaas weet ik ook meer dan me lief is over psychische problemen en ook hij had t over zelfdoding... dus ik snap je meer dan je denkt. Maar daar gaat t niet om, jij moet doen wat voor jou t beste voelt! Maar weet dan wel dat je voor mij niet te veel verdriet hebt hoor, je mag t altijd over je broer hebben!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 13:41

goedesmorgens mensies!

zo gisteravond even een topavond gehad op Hardcore resistence,we gingen snoeihard Tong uitsteken
ik ging vanochtend pas om 10 uur slapen en ben nu alweer klaar wakker Sigaar ...echt balen...en dat terwijl ik roos juist het weekend gevraagd heb om rose te doen ivm het feest en lekker uitslapen Knipoog

ik ben ook wel benieuwd hoe groot wild rose nu zou zijn want ik moet het bij het schatten houden.

Dabo: ik vertrouw genoeg op roos...als zij zegt dat ie krap is dan zal dat gerust zo zijn en dan houd het helaas op dan Verdrietig

Luc zou me nog smsen voor een lesdag...ik hoop dat ie dat snel doet want ik heb er echt zin in.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 15:37

hallo allemaal Haha!
we hebben gister zo gelache Tong uitsteken en gegriezeld Tong uitsteken
was wel een geslaagd dag he willie Haha!

en heb vandaag me zadel verkocht en een 2 de hanszadel terug gekocht Haha!
heb nu een hulzebos Haha! erg fijn zadel het is alleen jammer dat pascha tot january weg is want dan gaat bo erbij vandaan en dan ga ik wel kijken hoe ze loop.
want zoals ze nu loop loopt ze erg klot e Verdrietig
en dat komt omdat bo met zijn hoofd flink hard in pascha dr buik duwt (kopstoot) en dat doet pijn en daarom spant ze dr spieren en dat doet dr pijn dus ik heb besloten om niet meer tegaan rijden tot bo weg is. want als pas dr uiers vol schieten doet het haar gewoon verschrikkelijk veel pijn en dat vindt ik zielig.
dus in januari ga ik pas weer rijden met pas zonder bo.
Verdrietig

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:41

Goedemorgen Natas!
De camouflagedeken gaat gewoon op marktplaats, geen probleem. Voor de liefhebber, ik heb geen haast met de verkoop. Haha!
Ik hoop voor je dat Luc snel sms't. Haha!
Hoezo moet je het bij schatten houden? Meetstokje erlangs..? Of gaat ze dan in paniek? Bella niet hoor hahaha Dapper paardje.
Oh, ik heb vandaag met de nieuwe hackamore gereden, in het roze.. Ton heeft veel foto's gemaakt, zal zo wel ff een leuke plaatsen. Eerst moet ik ze nog ff uitzoeken en verkleinen Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 15:50

ellen ben je die andere hackamore al kwijt?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 15:55

pascha7 schreef:
Hee Bren!
Ik wilde vandaag Pas en Bo ook nog ff buitenzetten met Bella, maar toen begon het te gieten Boos! Verdrietig Balen! je halsters hangen aan je stal. ben ze vergeten terug te hangen..

Die hack heb ik bijna verkocht via het draversforum, wou jij hem uitproberen? Dan haal ik hem acuut uit de verkoop hoor. Ik ken hem altijd nog verkopen ja toch niet dan?

Fijn dat jullie het gister zo leuk gehad hebben.. Haha! Haha!

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 17:19

Dabo schreef:
pascha7 schreef:
Hee Bren!
Ik wilde vandaag Pas en Bo ook nog ff buitenzetten met Bella, maar toen begon het te gieten Boos! Verdrietig Balen! je halsters hangen aan je stal. ben ze vergeten terug te hangen..

Die hack heb ik bijna verkocht via het draversforum, wou jij hem uitproberen? Dan haal ik hem acuut uit de verkoop hoor. Ik ken hem altijd nog verkopen ja toch niet dan?

Fijn dat jullie het gister zo leuk gehad hebben.. Haha! Haha!

nee wil het niet proberen want pascha heb vrij tot januari want ze loopt toch niet helemaal fijn.
wel jammer dat ze niet goed loopt hoor want heb nu eindelijk me droomzadel Haha!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:23

een Hulsebos.. ja, die moeten erg lekker zitten! Past ie wel goed op Pascha? Je had deze ook 2e hands gekocht he?

Ik heb even een van de foto's gephotoshopt.. Knipoog
Afbeelding

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:26

Dabo: ik heb geen meetstokje Knipoog

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 17:26

Dabo schreef:
een Hulsebos.. ja, die moeten erg lekker zitten! Past ie wel goed op Pascha? Je had deze ook 2e hands gekocht he?

ja hij ligt goed maar als het goed is moet meneer jan ofzo even komen voor luuk en voor die van hellen en dan kan ie ook meteen kijken of er nog iets aan moet gebeuren Haha!
ja ik heb deze ook 2e hands gekocht maar die vrouw heb er een jaar mee gereden en toen is dr paard overleden en heb het zadel ander half jaar in de kast gehangen.

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-06 17:30

ik ga nu naar stal Haha!
ellen als het droog is dan zet ik bella erwel bij Haha!
doei Doei, doei

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:47

Is goed Bren, thnxx!! Haha! Haha!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:03

Hoi stalgenootjes,Het gaat weer een beejte beter met Zakkie van Zirano,gelukkig dat de antibiotica nu wel aanslaat.
Vanmorgen was het erg stilletjes bij Taams.Ellen ik heb het fleeceje bij Bella omgelaten vanmorgen omdat het nogal miezerig was.Straks nog even naar Taams.
Hoe gaat het met Dancer??wanneer mag hij weer in de losgooi??Zirano mist wel zijn speelmaatje.
Momenteel moeten Idool en Mistral en Omar het maar met hem doen.Ik hoor het wel wanneer hij er weer mee los mag.
Brenda pascha vond het erg lekker en bo vroeg zich de hele tijd maar af waarom hij niet die aandacht kreeg.
Maar met appeltje heeel klein ging alles goed.

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:26

@ Ellen: Ik heb weer een foto voor je setjes site. Zelfs de oogjes van Giel lichten groen op... Misschien dat de foto te donker is om te plaatsen. Dan maak ik wel weer eens een andere. Weet niet hoe ik die groene ogen weg krijg en achtergrond lichter, zal wel een programma voor zijn Verward

Afbeelding

@ Shirley: Foto's waren redelijk donker. Ik zet ze hier even voor je neer. Stom he, tijdens dat rijden dat ik dan opeens tranen in mijn ogen krijg. Het verlies van mijn paardje Cupido zit toch nog dieper dan ik dacht. Huilen Ik was vandaag ook beetje grieperig, moe en daarom ook emotioneler. Zal er wel mee te maken hebben. Ik vind het voorlopig wel weer even genoeg. Eerst vorig jaar Cupido verloren, toen onze hond van bijna 16 jaar en bijna twee maanden geleden mijn opa.

Mijn broer Mark verzorgt waar hij woont twee paarden. Die geeft hij iedere dag te eten, poetst ze etc. dus het voelt als zijn eigen paarden. Nu ging hij afgelopen donderdag 's morgens voeren, lag de merrie dood in haar stal. Hij is daar zo van geschrokken en heeft zo'n verdriet dat hij nu al drie dagen met hoofdpijn loopt. Hij zit emotioneel natuurlijk anders in elkaar dan wij, ivm zijn handicap. Ik kan hem niet bij zijn verwerking helpen. Dat maakt het lastig. Gelukkig vertelt hij het iedereen die het maar wil horen, dus dat zal dan wel zijn verwerking zijn. Hij heeft vandaag wel lekker in het Kermit gifgroen gereden!

Dus het zal wel alles bij elkaar zijn dat ik vandaag een emotioneel persoontje was. Maar Giel was extra lief voor me vandaag. Waarschijnlijk voelt hij het wel aan. De schat. Tsja, het is inderdaad waar dat het leven doorgaat en zo heeft iedereen zijn verdrietjes en moet dat op een eigen manier verwerken.

Afbeelding
Afbeelding

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:07

naadje24 schreef:
Dabo: ik heb geen meetstokje Knipoog
Marjan dus wel Knipoog Haha!

Leuke foto's Esther! Zal die ene gewoon plaatsen, en als je eens een andere heb, vervang ik hem gewoon Haha!
Zielig voor je broer, van die merrie... heeft hij haar gevonden, in haar stal...? lijkt me ook inderdaad een hele nare ervaring... Verdrietig Ik wens jullie er sterkte mee.

Die foto's van Thimo op Fury! leuk!!
Echt fanatiek is hij nog niet he, Thimo... Als hij zijn rijlaarzen, EN zijn rijbroek vergeet! hahaha
Heeft ie wel nog op Missie gereden ook?

@Marjan, blij dat Zirano's zakkie beter gaat! Geeft niet dat je de deken niet afgedaan hebt hoor, Het is zulk vaag weer.. warm, koud, nat, en dan weer warm!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:09

Hey leuk die foto's Esther!!

Wat balen joh voor je broer. Praten is altijd een hele goede verwerking hoor! Je kunt het langzaam een plekje geven als je erover praat. Wat zielig dat de merrie dood is, kan me voorstellen dat hij er erg verdrietig over is.

Ach gut voor jou en je broer.

Fijn dat het met Zirano al beter gaat Mar!!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 20:17

Ik snapte best wel hoor dat je soms emotioneler bent dan anders. Het doet ook altijd een beetje pijn om over verdrietige dingen te praten. Maar t is juist goed om je gevoel dan te tonen.
Wat erg voor je broer zeg! Dat lijkt me idd een vreselijk iets. Ik denk dat je m meer help dan je nu zelf beseft hoor Esther en ook zijn ritje op Gilles zal m helpen. Jullie hebben ook wel n zware tijd achter de rug zeg....

Heb je foto iets minder donker proberen te maken maar dat is erg lastig als ik t origineel niet heb....

Afbeelding

Foto's v Thimo op Flury zijn ook lollig!

danifur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 21:21

leuke foto's esther! dank je wel!
De foto van jou en Gilles is ook leuk! Had ik al gezegd op stal dat ik t een flitsende outfit vond!

Veel sterkte voor jou en je broer! Kan me voorstellen dat hij er veel verdriet van heeft, en dat hij erg is geschrokken. Moet er niet aan denken om een paard zo te vinden zeg! Jullie hebben buiten dat ook een zware tijd achter de rug zeg!

Shir; de foto is wel een stuk beter zo vindt ik!

Ik ben hier niet zo vaak meer, dus ook niet altijd tijd om alles bij te lezen.