Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:35

Zou het dan toch kloppen dat friezen rijden goed is tegen rugpijn? Fokster heeft paar jonkies die weg mogen, ga nú mam overhalen om me te rijden (auto kaduuk), en ik verwacht toch minstens dat je langskomt om beestje te keuren Haha! Als auto weer gemaakt is kan ik je idd ophalen.
Janneke; mischien volgende keer nog eens op donderdag bellen of er écht geen plaats is in de 9 uur les Knipoog

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 17:46

Of vragen of ze je reserve willen zetten ofzo.

Wat is er kapot aan je auto? Gaan ze de cavia's eruit halen? Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 18:41

Oh zielige Wodan!

Met mijn zadel is trouwens alles oké. Ik blij. Haha! die plekken die hij heeft zijn oude drukkingen dat kon hij aan de haren zien (ze komen ook altijd in de verhaarperiode en verdwijnen dan na een tijdje maar wilde het toch even zeker weten) Kan het me wel voorstellen want mijn oude zadel lag niet zo lekker op Bull. Boom is prima in orde en het zadel ligt keurig op RB. Het hoefde zelfs niet opgevuld te worden. En nog mooier ik hoefde niks te betalen. Service van de zaak.

Wel nog een heel klein aanmerkingspuntje van de zadelmaker. Ik ben een beetje uit mijn zadel gegroeid Schijnheilig Hij bracht het subtiel hoor dus geen trauma's van mijn kant Tong uitsteken Ja dat klopt wel want ik ben nogal aangekomen de afgelopen twee jaar, maar ik ben er toevallig sinds een week of twee al aan aan het werken dus komt goed. Ik rijd niet zo heel veel momenteel.

En zaterdag ga ik een barefoot testen en als het me bevalt wil ik er zo eentje. Dan gaat mij vzh zadel eruit dus als er nog mensen zijn die er eentje zoeken?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 22:02

Emytje schreef:
Wat is er kapot aan je auto? Gaan ze de cavia's eruit halen? Tong uitsteken

Hij remt niet meer en er zitten cavia's onder de moterkap.
Inmiddels heeft Hector dus weer een nieuw hokgenoot. Beest blij, zat er echt zielig bij zo in z'n uppie. Het is een halfbroertje geworden; ook een rex, veel zwart weinig wit en drie maanden oud.
Zeg maar tegen Wodan dat ie idd heel zielig is, maar dat ie echt moet gaan eten. En anders weer dreigen met babyvoeding, werkte best goed van de zomer geloof ik Clown

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:11

Had ik net een lang stukje geschreven is het weg! Boos! Opnieuw dan maar weer...

Met de babyvoeding wil ik nog even wachten. Hij eet nl nog wel, maar niet zo heel veel. Gelukkig drinkt hij wel, dat was van de zomer niet zo. Hij is dus nog niet geheel in hongerstaking. Knipoog Hij zal zich wel gewoon niet zo goed voelen. Ik zou me ook klote voelen als een arts zonder verdoving mijn fistel eruit had geknepen (een fistel is een ontsteking die ontstaat om iets heel bv een ingegroeide haar of een hechting, deze ontsteking maakt een eigen holte). Weet iemand trouwens of ik de wond het beste met rust kan laten (is niet gehecht) of beter af en toe kan schoonmaken met soda of badedas?

Das wel goed nieuws Wendy! (dat je zadel dus wel goed ligt, want hij zit zo lekker! *LOL* ) Wat ben je nu aan het doen om ervoor te zorgen dat je weer goed in je zadel past?

@ Juut: Stond die cavia ook op marktplaats? Ik had namelijk gisteren gekeken en toen stond er een zwarte rex-beer te koop die er nu niet meer op staat. Heeft ie al een naam?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:30

Nou ik ben sinds een week of twee aan het caloriënchecken. Echt dat ik dat niet eerder heb gedaan. Kei easy en ik heb helemaal niet het idee dat ik aan het lijnen ben (zo wil ik het nl. niet noemen want dan is het al gedoemd te mislukken weet ik bij voorbaat) Ben inmiddels al bijna 3 kilo kwijt. Moet wel zeggen dat ik ook weer "actief" aan het sporten geslagen ben. Vanmorgen hebben Roger en ik lekker gewandeld in het bos van St. Anthonis. Zo daar wil ik wel een keer met paard doorheen crossen zeg. Mooi daar zeg!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 16:31

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 20:21

Emytje schreef:
@ Juut: Stond die cavia ook op marktplaats? Ik had namelijk gisteren gekeken en toen stond er een zwarte rex-beer te koop die er nu niet meer op staat. Heeft ie al een naam?

Is zwart rex beertje met dunne witte streep horizontaal boven z'n rechter oog, en witte pootjes. Heb hem Hodur gedoopt. Naam betekend 'strijder', maar de noorse god die deze naam droeg was niet zo'n strijder. Zo ook caaf; hij ziet er evil uit, maar is een watje Clown Hector is er wel een stuk rustiger van geworden; hij liep altijd Teunis uit te dagen, maar nu is ie heel afwachtend.
Wat die wond betreft weet ik het niet zo, zou zelf ook de neiging hebben om het schoon te maken, maar zo'n wond schijnt dan minder snel te dichten...
@ Wendy; zet em op! Met paardje gaan lopen is overigens ook errug leuke sport Knipoog
Is trouwens wel raar; een week geleden was er nog niets aan de hand met Teunis, en nu zit ik met een nieuwe caaf Verdrietig

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-06 21:01

Maar nieuwe caaf is ook leuk. Tandproblemen bij cavia's weet ik helaas alles van. Is echt heel naar.

Trouwens Judith laat ik nou toevallig een heel leuk klein zwart exemplaar staan die graag met mij wil wandelen (krijg ik tenminste niet luie neigingen om erop te klimmen Schijnheilig )

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 10:42

Is ook echt motiverend, als zo'n ponybeest helemaal blij meerent Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 11:15

Ja precies. Het is jammer dat het zo vroeg donker is 's avonds. Dan ga ik liever niet in mijn eentje met een paardje over straat lopen. Maar de hometrainer is een goed alternatief. En Anke heeft ook zo'n stoer roeiapparaat. Dat vind ik echt zo leuk om te doen Haha!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 13:08

Effe een domme vraag; hoor jij nou niet te werken? Clown

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:15

Jawel Schijnheilig

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 14:35

Ok, als ik ziek ben, ga ik rare dingen doen, en dat heeft nu z'n absolute dieptepunt bereikt. Ik zit gewoon Take That videotjes te kijken! Ziek Kwam hierbij een fragmentje tegen wat jij Wendy toch eens moet kijken. Je moet er zo'n 2 minuten gedult voor hebben, maar dan... Tong uitsteken
http://www.youtube.com/watch?v=wd1K0dPW25g&search=TAKE%20THAT

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 15:45

Ik zal thuis kijken oké (gaat toch wel net te ver om op het werk te doen Schijnheilig )

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 14:27

Judith ziek?

Wodans wond ziet er trouwens mooi uit. Is helemaal dicht, niet echt dik meer en niet bloederig. Ondanks dat heeft Wodan nog steeds geen zin om vrij actief te gaan eten, maar hij weegt nog 1,1 kilo. Dus zolang het boven de 1 kilo blijft, krijgt hij geen dwangvoeding. Knipoog

@ Wendy: Ik vind de bossen van Sint Anthonis eigelijk helemaal niet zo mooi om in paard te rijden. Er zijn nog zo weinig paden waar je mag komen met een paard. Ikzelf vind het juist bij Bergemo, waar je komt met een dagtocht heel mooi (dus niet met de gewone bosritten). Maar ja, zal er wel aan liggen dat het gras aan de overkant altijd groener is. Tong uitsteken

Ik ben net trouwens naar Divoza geweest voor de HH spullen. Ze hadden bijna niets meer, behalve de niet-gangbare maten. Alleen XXL en XS hingen er nog. Dus de jas is besteld, ik heb andere sokken gekocht (die van HH waren er dus ook niet meer), spul voor mijn laarzen te poetsen en een bruine bodywarmer van Pagony.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 15:39

Bij de ruitershop hadden ze de jassen nog wel volop vorige week.

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:50

Doei!

Weer even een kreet van mij Haha!
Zou het niet leuk zijn om weer eens een bokt meeting op Bergemo te houden? Lijkt me erg leuk als ik tenminste tijd heb Tong uitsteken

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:12

Ja hoor lijkt me best leuk inderdaad. Haha!

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:09

En zowiezo gaan wij binnenkort boscrossen he Wen!
En met Janneke zou ik ook nog een keer gaan rijden..

*druk Knipoog*

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:09

*is ook wel voor meeting te porren Haha!
@ Emy; jij bent overduidelijk zuiniger met je spullen als ik, heb m'n laarzen welgeteld 3 x met zadelzeep schoongemaakt en toen vond ik het wel best Clown
Heb je die wond nou idd met rust gelaten? En valt idd best mee als ik dat gewicht van Wodan lees. Vork

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:25

De wond heb ik niet schoongemaakt nee. Ik was het eigelijk wel van plan, maar omdat hij, voor zover ik met het blote oog kon zien, schoon, dus heb ik het maar zo gelaten.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:27

Maikuh schreef:
En zowiezo gaan wij binnenkort boscrossen he Wen!
En met Janneke zou ik ook nog een keer gaan rijden..

*druk Knipoog*

Ja leuk man. Niet te lang mee wachten hoor. Heb er echt zin in. Alleen is knollie al weken niet meer buiten geweest Schijnheilig

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:05

Nierene is ook ontzettend heet!
Waarschijnlijk ligt het ana het nieuwe voer.. Maar is niet echt leuk zo.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 20:34

En vergeet het weer niet, he; kouder, het waait...prima aanleiding voor Ascot Vork