Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Saskia89

Re: Manege Smit is Tha oliebol. - Smittopic 2 -

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:10

Zo dat lied klinkt eigenlijk best wel slecht, raar geluid Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:11

Ja, toen was het geluid ook beter Knipoog Maar goed, ze zingen wel Ja

Ik volg Dennis en Jeroen niet helemaal trouwens Schijnheilig

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:12

Ik vind het wel een hip liedje (Van dennis en jeroen)

Ruben Nicolai klinkt zo... als zichzelf Vork

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:13

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-08 20:13

luisterd liedje.

zo, dat is inderdaad weer een ander genre.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:19

Iets meer mijn ding, al kan van die nederlandstalige muziek ook wel gezellig zijn Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-08 20:43

Het is wel passen en meten met dat smitding zeg, volgens mij heb ik er teveel foto's op Nagelbijten / Gniffelen

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 07:46

Hoi hoi goede morgen iedereen Doei!. Nu mag ik het ook is een keer zeggen: Ik ben trots op mezelf (en op Komiek). Ik zou natuurlijk gister op Komiek in de bak gaan rijden, maar toen kwam Margriet met het idee om een rondje valkenburgse meer te gaan doen. Dus dat gingen we dan ook maar doen. Ik heb het eerste stuk gereden en Margriet er naast op de fiets en het ging allemaal zo goed!! Kon gewoon alles doen stap, drafje zelfs een galopje Haha!. Bij het valkenburgse meer werd ze alweer wat heter maar gelukkig komt ze ook weer snel terug als je dat vraagt dus dat ging ook allemaal goed. Even later heeft Margriet dr weer overgenomen voor de rit terug, nog geprobeerd of ze het water in wilde maar dat vond Komiek nog even niet leuk (de zee loopt ze zo in gek paard Tong uitsteken). Dus toen gingen we maar weer verder en uiteindelijk waren we zo rond kwart voor 10 terug. Dus in totaal was het ongeveer 1 uur en drie kwartier rijden...

Ik vond mezelf vooral dapper op een ruiterpad, Margriet reed rechts van de weg op het fietspad en ik moest links van de weg op het ruiterpad. Ik had op dat moment wel even zoiets van ze zal toch niet ineens wegstormen... Maar gelukkig was Komiek heel braaf en konden we een rustig drafje doen (waarbij we helaas door een zwerm vliegjes gingen die Ko en ik allebei niet zo grappig vonden....).

Toen we terug waren heb ik At nog even van het land gehaald en op stal gezet en daarna de spullen opgeruimd en toen konden we weer naar huis toe Lachen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:13

Nou hier ben ik weer... Dit keer vanuit het telefonisch spreekuur hok... Het hele CBP is in de kantine de kick-off van het CBP aan het vieren (behalve ik en een collega van mij beneden omdat zij de telefoon eerst moet opnemen). Dus nu zit ik hier helemaal alleen Boos!. En de rest maar lekker boven ontbijten en koffiedrinken met lekkers... Hoe oneerlijk!!

Ik had niet eens telefonisch spreekuur maar de leidinggevende was naar mij toegekomen om te vragen of ik het spreekuur wilde overnemen omdat hij het belangrijker vond dat de vaste medewerkers er waren (nou bedankt weer, ik ben dus onbelangrijk...).

Maar ach gelukkig is het nog rustig dus kan ik een beetje op bokt kijken en op nu.nl zoeken naar leuke stellingen Knipoog.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 09:58

Hier de stellingen van vandaag Tong uitsteken

1. Gaan schadeclaims van reizigers ervoor zorgen dat Connexxion, Arriva, Veolia en Novio weer gaan rijden? *klik*

2. Zouden er echt nog onontdekte stammen bestaan of is dit weer een actie om het bos te redden? *klik*

3. Amerika draait door in zijn strijd tegen terrorisme *klik*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 10:13

1. Ik had al het vermoede dat dit er zat aan te komen en ik denk dat het wel gaat helpen (zodra ze er op in moeten gaan dan... Anders interesseerd het ze niet Tong uitsteken).

2. Het doet me een beetje aan de indiana jones films denken, maar ik denk niet dat er nog echte on ontdekte stammen zijn... Bijna alles is wat er op de planeet is, is al bekend Tong uitsteken. Okeej behalve de insecten in de amazone, maar die zijn te klein en daar zijn dr te veel van Tong uitsteken. En daarnaast komen dr volgens mij elke dag weer nieuwe soorten bij Knipoog.

3. Als je hoord hoeveel mensen dr zomaar worden opgepakt zonder dat ze wat gedaan hebben... Maar alleen maar om het idee te geven dat ze iemand hebben opgepakt, het is gewoon ziek!! En ook als je bedenkt dat ze het over 26.000 mensen toegeven, dat zijn dr ook al heel veel! Die zitten gewoon zonder aanklacht opgesloten, in feite konden ze dus niks bewijzen maar toch zitten ze nog vast... En ik geloof ook wel dat het er in werkelijkheid veel meer zijn... Maar 26.000.... Zoveel aanslagen zijn dr niet eens geweest in de VS! En zoveel mensen heb je ook niet nodig om er eentje te plannen...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 15:13

Hé Es, wat goed zo met Ko naar buiten Haha! Top hoor.

En je stellingen, ik zal zo eens kijken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 16:26

Ik was ook echt helemaal trots op mezelf! Vooral dat stuk waar ik alleen reed (oke Margriet aan de andere kant van de weg Tong uitsteken). En ik vond het ook heel dapper van mezelf dat ik de galopjes ging proberen Lachen. Maar Ko houd ook gewoon rekening met je (of met zichzelf hoe je het ook wil zien, ik vind de eerste leuker klinken Tong uitsteken) ze kijkt zelf ook uit voor paaltjes enz....

Ze is alleen wel erg kijkerig buiten maar Margriet vind dat ook goed dus ja daar kan je dan niks aan doen Tong uitsteken. Maar soms gaat ze zoveel kijken dat ze zelf gaan zwabberen Lachen, dus dan moet je dr wel even herinneren dat je aan het rijden ben en dat ze een beetje moet doorstappen Haha!.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 17:01

*Kuch* Manege bellen! *Kuch*

Goed zeg, dat je met Komiek naar buiten bent geweest Lachen

Moet nog even een schadeclaimformulier invullen, heb jij dat al gedaan Es?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 18:13

Es, vind je het erg als ik je stellingen laat zitten?

En goed hoor, jouw buitenritje. Wie zat nu laatst te klagen dat ze niet zomaar naar buiten kon? Haha!

Sas, ik ben donderdag werken, dus dat wordt niets. Hoe zit jij wat betreft woensdagavonden?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 18:50

evdpanne schreef:
Hier de stellingen van vandaag Tong uitsteken

1. Gaan schadeclaims van reizigers ervoor zorgen dat Connexxion, Arriva, Veolia en Novio weer gaan rijden? *klik*

2. Zouden er echt nog onontdekte stammen bestaan of is dit weer een actie om het bos te redden? *klik*

3. Amerika draait door in zijn strijd tegen terrorisme *klik*

1. Ik heb niet zoveel last van die staking, maar voor de mensen die altijd met de bus gaan is dit wel zeer hinderlijk dat ze helemaal niet rijden, dat ze nog in de spits rijden, dan kan je tenminste nog heen en terug komen. Ik snap best dat ze schadeclaim indienen.

2. Ik weet niet, maar van mij mogen ze het bos wel redden.

3. Ja, VS draait echt door daarin met sommige dingen.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 19:48

Woensdag is voor mij hetzelfde als maandag, normaal rijdt Katarina dan, maar ik kan het wel vragen Ja

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:31

Ik zou deze woensdag nog niet kunnen, maar eventueel van de zomer wel. Ik heb dan wel om de week les, dus dat zou dan om de week zijn oid.

We kijken even Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:39

Ja we zien wel Lachen

Vandaag ben ik ook weer naar haar toe geweest. Rijden ging iets beter dan de afgelopen keren binnen... Iemand nog tips op haar koppie in een normale houding te krijgen Nagelbijten / Gniffelen Ze loopt namelijk regelmatig errug laag en op de voorhand. Soms rond, soms niet. Het is al lastig om haar een hoek door te rijden met stelling naar de juiste kant Nagelbijten / Gniffelen

*Sas gaat aan dressuur doen Rolleyes )

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 20:43

Nou, als ik jou was zou ik toch vooral lekker voorwaarts blijven rijden en niet zoveel doen aan de voorkant. Wel contact houden trouwens, want ik denk dat ze van de boel losgooien alleen nog meer gaat hangen. Veel voorwaarts, rechte lijnen (dus diagonalen) en dan wel goed door de hoek heen. Voorwaarts, voorwaarts, voorwaarts, dan maar wat te hard denk ik. Wel tempowisselingen blijven rijden, want juist dan moet ze haar achterhand wat gebruiken.
Dat zou ik doen, maar goed, wordt ze wel eens met bijvoorbeeld bijzet of twee lijnen gelongeerd? Want ik denk dat als die kont niet sterk genoeg is, ze haar achterhand ook niet lekker gaat gebruiken

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:55

Uhm, voor zover ik weet wordt ze nooit gelongeerd, hooguit even in de ronte geslingerd.

Voorwaarts rijden doe ik ook, maar dat werkt niet altijd omdat ze door voorwaarts rijden erg met haar hoofd alle kanten op gaat kijken, waardoor contact houden ook weer moeilijk wordt. Door tempowisselingen probeer ik dat dan weer een beetje op te vangen, veel voltes. Maar zodra ik been geef gaat die kop weer naar beneden Nagelbijten / Gniffelen

Achterhand is inderdaad ver te zoeken op de foto's die Es laatst heeft gemaakt.

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:55

Tempowisselingen, lekker schakelen, van voren niet te veel doen. Stuur echt de hoek in, rijdt, gewoon echt recht op het schot af en op het laatste moment de bocht om sturen.
En ga andere lekker voltes rijden en stelling 2 kanten vragen.
Probeer veel slangevoltes, lekker om stellen of volte links en dan weer rechts enz. Maakt niet uit of ze rond zijn, als ze maar lekker loopt in de goede stelling.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:58

Die stelling, daar probeer ik inderdaad aan te werken. Maar vaak heb ik na een uur niet het idee dat er iets is verbeterd.

En rechte lijnen rijden kan ik echt niet met Lune Nagelbijten / Gniffelen (Trouwens ook niet met andere paarden)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-08 20:59

Begin eens met recht stellen dan? Gewoon proberen, ik deed het met Mazzel het liefst altijd in zo hoog mogelijk tempo, des te makkelijker blijft hij recht Bloos

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-08 21:01

Doe dat dan eerst, veel diagonalen en zorgen dat die recht zijn, daarvoor heb je contact nodig op twee teugels en moet je paard in evenwicht lopen. Die voltes kan ze omvallen etc, en wat Wen ook zegt: Schakelen (die oefening van Aad is best goed: Schijnovergangen etc. komt ze en beter aan je been en daarvoor heeft ze haar achterhand nodig). Diagonalen, hoeken goed door,hier en daar een grote volte en schakelen.
Maar goed, ik doe nu alsof ik er super veel verstand van heb, alleen dat is wat ik dus zou doen (en wat ik door Kristien een beetje heb meegekregen)