stal taams

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bingelding

Re: stal taams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:48

lekker he shir even je hart kunnen luchten! Heb je al een idee wanneer je dat weekend naar AdB gaat?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 20:04

pascha7 schreef:
wat ga je doen willie met bella?
Ton en ik gaan in December een midweekje uitwaaien in Scheveningen, en dan gaat Willie Bella voor me rijden Haha! Haha!
Maandagochtend is goed Willie Haha!

Wanneer ben jij morgen op stal, Marjan? Heb je die deken voor me dan? Ik heb geld al in mijn zak zitten Haha! Haha!
Ik zet morgenmiddag Pascha en Bo ook nog wel ff buiten voor je, tenzij Marjan ze natuurlijk al buiten heeft gezet, want dan staan ze er al hahaha

Irmgard en ik zijn vandaag naar tentenkamp geweest in Rotterdam. Was leuk dagje uit Haha!
Heb maar 100euro uitgegeven (ruim) dus valt mee he! Tong uitsteken Haha! Haha!

Blij dat het ziekenhuisbezoek wat positiever ging, Shir.. Blij dat die dokter vandaag een betere 'bui' leek te hebben!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:13

Ik ga lekker naar mijn bedje. Het is me hier veel e gezellig...... iedereen zit waarschijnlijk op stal.
Zie jullie morgen wel weer, doeii.
Slapen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 21:20

Ik ben er nog hoor! De rest loopt op stal rond ja denk ik haha
Welterusten! tot morgen.. ofzo Haha! Doei!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:02

Ik ben er ook hoor en ben terug van mijn laatste rondje taams.
Eventjes Paardjes geknuffeld(oa Omar) en Zirano een uitgebrijde zakwasbeurt gegeven.De deken ligt al de hele dag op zijn nieuwe baasje te wachten hoor.Morgenochtend ben ik er zo rond half 10 en misschien zie i je dan.
Shirley als je vaker wilt spuien dan roep je maar hoor.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 22:07

Ohwww.. nee ik ben er morgen pas smiddags!
Zou je hem anders in mijn kast willen leggen? Ik pm je wel ff.
Hoe is het nou met Zirano's zak? Klinkt zo... uhm.. 'zakkerig' haha
Vind hij het niet erg dat je zijn zakwast? (hm, komt ineens het woord 'zakkenwasser' bij mij naar boven.! Niet echt een positief woord he! hahahhaa)

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 04:44

De eeerste keer vond hij mij als zakkenwasser echt niet leuk ging zelfs eventjes gericht naar mij uithalen.meneer werd even stevig door mij gecorrigeerd en bleef daarna netjes staan.Gisteravond wist hij het meteen(slim paard he) en bleef hij netjes stilstaan onder het genot van een appeltje en een hele grote winterpeen.

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 07:29

haha zakkenwasser klinkt inderdaad stom jah! wij gaan zo lekker naar walibi maar ben helemaal niet lekker! Misselijk enzo! Moet je net hebben als je naar een achtbanen park gaat hahha

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 08:37

aguusss... arme Willie!! Daar zou ik dan ook maar niet ingaan als ik jou was...
Met wie ga je? Ik weet dat Brenda ook mee gaat.. maar nog meer?
Veel plezier hoor! (volgens mij zijn jullie allang weg) Doei!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:22

Mijn les gaat niet door, wordt morgen. Dus ik kan iets langer rommelen in huis, ben aan t dwijlen boven en de boel lekker aant boenen. Zaterdag is de bovenverd altijd aan de beurt en zondag beneden, de zolder hoeft niet zo vaak omdat ik daar minder ben (is een speel kamer logeer plek en in de voorzolder doe ik de was). Ik moet wel een soort systeem handhaven anders overzie ik t niet en ga ik heel versnipperd te werk, hahahah. Maar goed dit werkt voor mij dus.... Maar mijn favo klus zal t niet worden hoe heerlijk ik t vind als t schoon is Knipoog

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:45

Hoe laat ga je naar stal dan Shir?
Ik ga zometeen Haha!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 11:57

Dabo schreef:
Hoe laat ga je naar stal dan Shir?
Ik ga zometeen Haha!

Oh ik moet eerst nog boodschappen doen Verdrietig Ik ben er rond 3 uur denk ik (doe de boodsch altijd zo snel mogenlijk!). Tot hoe laat ben je er dan?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:58

Dabo:
wild rose heeft maat 195 en nog groeiende.....dus ben bang dat het feest niet doorgaat,maar goed we kunnen altijd eens de deken op leggen m te kijken hoe die valt Knipoog

Ik heb nicole en luc beide gesproken...het wordt toch luc denk ik...

nicole zei hele rake dingen..hele goede tips...denk dat ik van haar wel veel kan leren
mAAr...en dat is altijd zo'n heikel punt....het is best duur Verdrietig

dat zou betekenen dat ik maar 1 x in de 2 a 3 weken kan lessen en aangezien ik wekelijkse begeleiding wordt heb ik toch voor luc gekozen,die kan namelijk wel de tijden die ik kan en is betaalbaar om wekelijks bij te lessen
Ook leek hij mij heel aardig...

Hij zou me nog smsen voor de les (dag ) dus ben benieuwd.. Haha!

Gieltje2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 14:28

naadje24 schreef:
Dabo:
wild rose heeft maat 195 en nog groeiende.....dus ben bang dat het feest niet doorgaat,maar goed we kunnen altijd eens de deken op leggen m te kijken hoe die valt Knipoog

Ik heb nicole en luc beide gesproken...het wordt toch luc denk ik...

nicole zei hele rake dingen..hele goede tips...denk dat ik van haar wel veel kan leren
mAAr...en dat is altijd zo'n heikel punt....het is best duur Verdrietig

dat zou betekenen dat ik maar 1 x in de 2 a 3 weken kan lessen en aangezien ik wekelijkse begeleiding wordt heb ik toch voor luc gekozen,die kan namelijk wel de tijden die ik kan en is betaalbaar om wekelijks bij te lessen
Ook leek hij mij heel aardig...

Hij zou me nog smsen voor de les (dag ) dus ben benieuwd.. Haha!

Ja, ik had gisteren les van hem en toen zei hij dat hij er weer een nieuwe 'lesser' bij had. Hij vroeg of ik je kende. Nou ja, alleen van bokt dan. Maar je zal merken dat je aan Luc een goede instructeur hebt. Hij heeft mij en Giel goed geholpen vanaf dat Gilles drie is en als ik er een keer niet meer uitkwam of Gilles iets nieuws moest leren wat lastig was, dan ging hij er altijd even op. Dat is best een luxe.

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 16:37

Luc is idd leuk hoor Naadje. Heb jaren les v m gehad en dat ik bij Marieke ben gaan lessen was niet om Luc, maar de situatie v Ilion. Maar met Marieke gaat t ook super en zij kan Ilion ook rijden. Heb haar ook erg gemist vandaag! Ze kon niet lesgeven vandaag dus gaan we morgen, maar ik vond t wel even lastig vandaag...

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:01

Luc is heel aardig! Haha!

Natasja? Je bijrijdster heeft de deken al gepast, op Roosje, maar hij ligt volgens haar wel ietsje aan de krappe kant, maar ja, zij beslist niet over die dingen, zei ze hahaha Haha!
ShirleyA schreef:
Oh ik moet eerst nog boodschappen doen Verdrietig Ik ben er rond 3 uur denk ik (doe de boodsch altijd zo snel mogenlijk!). Tot hoe laat ben je er dan?
khad je gezien he.

Oh, me eten is gearriveerd! Tot vanavond! Doei! !!

ShirleyA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:35

Heb na t eten vast 1 rattenkooi schoongemaakt, morgen de andere 2. Moet altijd zo lachen als ik de mannen verschoon: ze willen t liefst alle 8 op me zitten en komen dus hun kooi meteen uit als ik m open heb. Dat is erg lastig schoonmaken want ik kan haast niet bewegen. Maar ik ben slim: geef ze iets lekkers waar ze even mee bezig zijn en zo kan ik de boben verdiepingen snel even doen. Neem alles goed af met natte doek voor ze komen want die natte doek is echt geweldig vinden ze. Het is echt heel grappig hoor en ze zijn ook zo lief en aanhankelijk.
Nu ga ik lekker mijn bed in met een fles cola en n zak chips: keihard ontspannen! Vingers aflikken Haha!
Truste voor later en tot morgen. Doei, doei

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:55

Leuk he, die beesten die zo blij zijn met je aandacht.. Die katten hier ook, vooral 1 ervan.. 'bleerr!!, ik wil aandacht, en ik wil het NU'! hahahaha
Welterusten Shir, slaap lekker! Slapen Dromen Doei!

Ohja, ik heb Bella dus weer gemeten vanmiddag. Eerst Zirano. Die kwam niet boven de 1.54 uit.. We konden er echt niet meer van maken, toch, Chantal? Hij stond wel iets 'wijdbeens', maar ok, laat ie 1.55 zijn..
Bella was dus 1.55, vorig jaar, en in het voorjaar had ik haar gemeten, en dacht ik toch zeker te weten dat ze gegroeid zou zijn! Niet dus.. Vanmiddag weer gemeten, en.. ja hoor, volgens mij heb ik nu een ECHT PAARD!!! Ze is 156.5 en stond ook ietsje scheef. dus laat ze.. 157 zijn!!?? Dat is toch officieel een paard! Mijn pony is dus nu een paard!? hmm vind ik dat leuk? hahaha

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:38

Huh hoe kan dat nou dat Zirano maar 1.55 m is Verward Omar is 1.57 m! Ik dacht dat je zei dat Zirano al groter was nu dan 1.57 m Mar Verward Hoe groot was hij toen je op stal kwam bij ons?

Ik ben net thuis van een heftig dagje. Had een nabestaanden van zelfdoding sessie samen met mijn moeder van 10.00 tot 17.00 uur.

Ik heb wel een beetje een rel veroorzaakt Bloos nou ja niet ik alleen Tong uitsteken Er was een super irritante man, hij had net 2 maanden geleden zijn dochter verloren en dat is natuurlijk vreselijk.. ik voel zijn pijn maar hij bleef maar doorzeuren over de vraag wat lotgenoten contact voor hem kon betekenen en dat hij alleen maar kwam voor de mensen die verder waren in het rouwproces en hem wel eens konden vertellen hoe lang het dan ging duren voor hij zich weer goed voelde... voor hij zich weer blij voelde.. Nou dat is voor ieder persoonlijk en daar kan niemand hem een antwoord op geven Als je niet gelooft in lotgenoten contact en zelfs niet gelooft dat je verdriet wat kan slijten door erover te praten met vrienden... dan zit je volgens mij gewoon niet op je plaats in een lotgenoten groep.

Hij wou min of meer garanties van ons hebben... en die kon niemand hem natuurlijk geven. Hij wou ook niet luisteren naar de verhalen van anderen over hun rouwproces want hij was alleen maar puur met zichzelf bezig en het ging al de halve ochtend alleen om hem en na de lunchpauze ook. Ik zat met 2 andere meiden in een hoekje en wij spraken daar dus zacht met elkaar over.

Opeens draaide zijn vrouw zich om naar ons en schreeuwde: willen jullie je kop dichthouden Boos! jullie maken mijn exman belachelijk en blablabla... nou toen zeiden wij verontwaardigd dat we hem helemaal niet belachelijk maakten en dat mens dat schreeuwde maar door en toen sprong ik opeens op en liep de kamer uit op de vlucht naar het toilet omdat ik het op voelde borrelen en haar niet een grote bek terug wou geven zoals ze bij ons had gedaan, omdat me dat niet echt gepast leek in zo'n groep van nabestaanden Scheve mond Het had mij ook behoorlijk gekwetst wat ze zei, iedereen in die zaal heeft zijn eigen verdriet en we proberen het allemaal een plekje te geven en zo ga je gewoon niet met elkaar om!! De 2 andere meiden kwamen achter mij aan het toilet in en zeiden dat ik gelijk had en zij er net zo over dachten en opeens liep de zaal leeg. De man die de sessie leidde kwam ook naar me toe en nadat hij naar mijn verhaal had geluisterd gaf hij me gelijk en zei dat hij met het stel ging praten dat dat zo niet kan natuurlijk en hij nam het zichzelf kwalijk dat hij het zover had laten komen en de man niet eerder de mond had gesnoerd omdat die constant discussies uitlokte en wij daar natuurlijk niet voor zaten. Wij zaten daar allemaal voor onze rouwverwerking.

Afijn... het stel is boos weggelopen omdat de man die de sessie leidde ons gelijk gaf en niet hem en een andere vrouw is ook weggegaan nadat ze die man die zo zat de zeuren de huid vol had gescholden dat hij een egotripper was, ze kon het allemaal niet meer aan.

Nou dat was dan een heftig dagje therapie Nagelbijten / Gniffelen Ik kan er nu wel om lachen maar zat vanmiddag te janken hoor. Al je verdriet, woede en onmacht komen dan naar boven en de emoties liepen bij een aantal hoog op. Nadat zij weg waren werd het gelukkig toch nog een 'fijne' middag en was er wel genoeg ruimte en aandacht voor iedereen en kwamen anderen die nog helemaal niet aan het woord waren gekomen en ook pas sinds 2 maanden hun zoon kwijt waren beter tot hun recht.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:15

Jeetje Annemiek.. wat een verhaal! Erg joh!
Sommige mensen snappen niet dat anderen net zoveel verdriet kunnen hebben als hun, maar denken op dat moment echt alleen maar aan hun zelf.. Dat hij 'garanties' vroeg.. belachelijk! Alsof het zo is dat dat verdriet wat hij nu voelt zo 'niet goed uitkomt nu'!
Iedereen gaat er toch op zijn eigen manier mee om, en ik geloof dat het verdriet NOOIT echt weg zal zijn. Niet na 2 maanden, en ook niet na 2 jaar. Het slijt wel wat, maar kan op sommige momenten weer hevig opkomen!
Veel sterkte in elk geval!
Hoe vaak heb je van deze bijeenkomsten?

Even wat anders.. ik ben weer crea geweest.. Bloos
vinden jullie van deze:
Afbeelding
Haha! Haha!
Zal die mooi staan bij mijn roze dekje? Haha! Haha!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 21:25

Nee idd Ellen en dat probeerden wij hem ook uit te leggen... de mensen die al verder in het proces zaten zeiden ook dat je in feite levenslang hebt en dat je leventje nooit meer zal worden zoals het 'vroeger' was. Je bent een ander mens geworden door wat je hebt meegemaakt... alles is anders en dat moet je leren accepteren en daar wilde die man niet aan. Het was eigenlijk een soort 1 op 1 gesprek geworden in een groep van 16 man en dat kan even... maar niet 45 min. lang Je moet toch ook rekening met de groep houden. De man die de sessie leidde zei daarna ook dat het ook zijn fout was want hij had eerder moeten ingrijpen en de discussie met die man afkappen.

Zijn vrouw sprak eigenlijk helemaal niet en het 1e woord wat ze er na uren uit gooide was dat wij onze kop maar eens even moesten houden Boos! Nou dat zei ze dus net tegen de verkeerde want ik voelde eerst ongeloof en toen woede en daarna voelde ik me echt gekwetst. Als ze gewoon had gevraag van 'kunnen jullie alsjeblieft een jullie mond houden want ik kan het niet goed volgen'... dan had ik dat gewoon gedaan maar de manier waarop schoot echt het verkeerde keelgat in... bij mij en bij die 2 andere meiden waarvan er 1 haar moeder net een half jaar geleden kwijt is en de ander haar zus een half jaar.

Ik ga niet zo heel vaak meer naar deze bijeenkomsten. Ik ga alleen naar speciale sessie en 'thema bijeenkomsten'. 15 december is er weer een landelijke nabestaandendag van zelfdoding en dan ga ik er ook weer heen met mijn moeder. Het is ook heel fijn om bij lotgenoten te zijn omdat die aan een half woord genoeg hebben... of beter, geen woorden nodig hebben om precies te begrijpen wat je doormaakt, wat je voelt. Je kunt dan gewoon tot het oneindige je verhaal kwijt zonder dat je het gevoel hebt dat je te veel bent of een zeikerd bent als je voor de 20e keer met hetzelfde verhaal komt of met je schuldgevoelens of je woede etc.

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:25

Zo annemieke das weer een heftig dagje voor je geweest maar goed dat je voor jezelf opkomt.Zirano is met de officieele meetstok van de Dierensrts gemeten en die kwam bij Omar op
157,3uit en bij Zirano op 159.Dus ik denk dat mijnm eetstokje niet helemaal ok is.
Maar het maakt mij niet uit ik weet en met mij vele dat hij lekker aan het groeien is. Omar nog eventjes vanavond geknuffeld en nog eventjes een paar spiertjes onder handen genomen.
Met een wortel en een aai gaat hij de nacht in.
Ellen het geld heb ik gehad hoor van Chantal.Toppie dank je wel.
Zakkie of te wel Zakie van Zirano gaat per dag vooruit nu ik ttwee maal daags zakkenwasster ben.
Annemieke morgen kijk ik wel even om de voerbak bij te vullen.
Ellen zal ik morgenochtend weer haar deken afdoen??

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:36

Dank je Mar!!

Zakkenwasser Nagelbijten / Gniffelen lekker klusje he Tong uitsteken ben blij te horen dat het wel de goede kant opgaat nu. Trapt hij niet meer als je zijn zakie schoonmaakt Verward

Hey 157,3 m Haha! dat is nog 0,3 hoger dat ik dacht Tong uitsteken Netjes 1.59 bij Zirano!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:38

Zo zie je maar ook Omar gaat rechterop lopen en krijgt nu kapsonen nog even en dan is hij ook 159.
Nee hij staat nu netjes stil bij de was beurt.Kreunt nog net niet.Vanavond kwam er iemand kijken toen ik net eronder hing om het te wassen vraagt ie wat doe je.Doe je dat vaak !!!!!!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 22:40

Ik ben een beetje totall loss en ga lekker mijn bedje in.Misschien zie ik je morgen Annemieke maar Omar gaat in ieder geval met mij los.
Welterusten
Brenda Bo en Pascha zijn 3 keer los geweest bij ons. Impuls en kleintje 2 keer.