Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

vientijntje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:21

Rowanlover, jij rijdt toch op dat paard dat bij de rotonde daarachter bij Centerparcs staat?? Of verwar ik je nu met iemand anders? Waarom stop je bij Bergemo??

Enne..... nee, ik was niet echt van plan om dikkiedik echt "Hans" te noemen Clown Hans heeft me gister nog gewaarschuwd dat ponylief buiten op straat werd gezet als hij Hans zou heten, het is me gelukt hem helemaal op de kast te krijgen Haha!
Van Klaartje moet ik hem Jeroentje noemen, dat past ook wel bij hem.
Vandaag heb ik even op hem gereden, dat wil zeggen, een poging gedaan tot.... Hij kent nog niets, hij is braaf, dat is alles. Hij snapt er nog niet zo veel van, gelukkig is hij wel lekker voorwaarts. Voorlopig nog geen les met hem, eerst flink oefenen...

Doei!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:56

Oh nu weet ik tenminste ook wie jij bent Schijnheilig Zitten er geen papieren bij fjordje? Ik zag iets met de V voorbij komen dan is hij dus 6?

Rowanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:57

nou ik moet zeggen ik heb er heel lang over na moeten denken!
Mijn les zelf is echt super! wij rijden al iets van 4jaar met de zelfde groep samen altijd kei gezellig enzo! maar het probleem is ik had af en toe gewoon echt het idee dat ik niks leerde ! dus vandaar dat ik ben gestopt.... en als ik het nou veel te erg ga missen dan kan ik alsnog terug gaan...

@vientijntje: ja dat ben ik ja ! daar blijf ik ook gewoon op rijden! zou niet zonder het rijden kunnen!

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 23:41

Hey Wendy!

Jawel, hij heeft papieren, papa is Bjorkman en moeder is Kalinca (van Torson). Hij is alleen als veulen op de keuring geweest (a-premie). Tot zijn 6de jaar is hij hengst geweest en heeft daar zijn speknek aan overgehouden. Ze zijn inderdaad erg laat met zadelmak maken geweest.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:55

Zo slecht is dat nog niet eens. Op FW staan toevallig heel recente foto's van Bjorkman Haha! En succes met die nek ik weet uit ervaring dat die erg lastig kan zijn Schijnheilig Ik zou overigens gewoon zijn stamboeknaam houden ik vind het best een leuke naam.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 09:56

Overigens moet ik even kwijt dat ik een nieuwe paardenwinterjas heb. Een chocobruine met lichtblauw van Equitheme. Ik ben spontaan blij dat mijn HH niet paste deze is NOG gaver (overigens paste ik een maat groter van HH wel, maar toen zag ik dus deze)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:03

O, een echte hengsten-nek; vindt dat zo stoer staan! (Al rijdt het idd wat minder stoer) En dan heeft ie ook wel een echte hengstenkop (brede kaken)? Wel heel goed van je om Hans op de kast te krijgen Clown En laat zadelmak maken heeft ook een voordeel; zijn lichaam is goed ontwikkeld en dus minder gevoelig voor blessures. Maar heeft ie geen last van hengstestreken? Moet er niet aan denken dat Ascot hengst was gebleven tot 6, dan was er waarschijnlijk helemaal geen land mee te bezeilen geweest! Maar hoe zit het nu? Is fjordje er bij gekomen, of is ie ingeruild tegen drachtige merrie die niet drachtig hoorde te zijn?
Wendy; gefeliciteerd met je nieuwe aankoop Tong uitsteken Ook ik heb nieuwe paardejas; geshopt bij de Aldie Haha! Is ook gewoon weer voor nieuwe paardejassen!

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:50

De Fjord is ingeruild voor de drachtige merrie.

Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste TNT-werkdag gehad. Morgen nog mijn kleding en ID-kaart inleveren en iets ophalen dat ze voor me hadden en dan ben ik helemaal TNT af! Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:19

Ik ga zaterdag op stap met RB naar de ruitershop. Heb het idee dat mijn zadel niet helemaal lekker meer ligt dus laat er even naar kijken.

Verder heb ik nog steeds mijn "oude" VZH zadel liggen. Ik zit er aan te denken deze te verkopen en er een barefoot voor terug te kopen. Maar ik ga eerst over twee weken een barefoot testen. Ben zo nieuwsgierig. Ach en misschien kom ik er wel helemaal van terug.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:13

Ligt het dressuurzadel niet meer goed?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 22:51

Daar twijfel ik dus aan. Ik merk niet zo heel veel, maar RB krijgt altijd (heb al heel wat zadels versleten ook mede doordat ik eruit was gegroeid Schijnheilig ) wat witte plekjes als hij verhaard. Dit trekt dan weer weg. Alleen nu niet dus wil ik er naar laten kijken. De witte plek is aan een kant ook iets meer als de andere dus ik heb sowieso het vermoeden dat hij opgevult moet worden omdat hij scheef gezakt is.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 23:26

Ja, dan mag er idd wel eens naar gekeken worden Knipoog
@ Emy; neem morgen wel een aanhanger mee voor het hele grote kado dat je gaat krijgen Clown (en zorg dat die overuren uitbetaald zijn, niet eerder daar de deur uit gaan hoor!) Toch raar, zo'n laatste werkdag, vind je ook niet?

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:24

Nou, eigelijk niet. Ik dacht namelijk dat ik dinsdag ook nog had moeten werken, aangezien ik ze op vrijdagochtend had opgebeld. Er werd toen gezegd dat ik die dinsdag ook nog gewoon moest werken, maar toen zag ik later op een briefje dat ze me verlof hadden gegeven en mijn mentor belde zaterdag nog op om een afspraak te maken voor het inleveren van de kleren enzo. Blijkt dus dat diegene aan de telefoon er geen kont van wist en dus maar gewoon wat gezegd had. Ook lekker. Maar wat ik gekregen heb; een entertainmentbon van 25 euro. Toch wel leuk toch? En ik kon het natuurlijk niet laten om op de terugweg nog even langs de Freerecordshop te gaan voor nog twee dvd's. Dit keer dus Fantastic 4 en Hostage, dus nu heb ik echt een privé-dvdtheek. Knipoog
Mijn verlofuren worden trouwens pas bij het salaris van november of december uitbetaald en zo niet, dan weet ik ze nog steeds te wonen he? Tong uitsteken

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 23:02

Zo niet, dan mag je m'n Bazooka wel lenen Tong uitsteken Maar je werkgevers hebben dus tot het eind hun imago hoog gehouden; 'we houden het zo vaag mogelijk, dan blijft het nog interresant' Clown En je hebt besloten deze winter achter de tv /dvdspeler door te brengen? Hm, d'r zijn slechtere bezigheden.. Dromen Haha!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:23

Persoonlijke DVD theek komt me bekend voor Schijnheilig Ik ga volgende week maar even een rek erbij halen want het past niet meer Schijnheilig

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:23

Judith, wat zeg je me nu Haha! ........... heb je een bazooka??????
Goh, ik leer je opeens van een heel andere kant kennen Clown
Komen jullie morgen wel rijden?? Het wordt volgens mij erg rustig in de les... Mirjam, Klaartje, Julia en Mariska zijn er niet.
Maar gelukkig Harald en Irma wel Bloos

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 20:24

ik rijd morgenavond van 8 tot 9 mee, van 9 tot 10 was geen plaats meer.. ivm herfstvakantie heb ik nu eens niet lang college op vrijdag Knipoog
@Emy; als je wil kan je wel meerijden op de heenweg, ik moet nog wel langs Bullie, want mijn cap & handschoenen liggen daar

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 21:28

Oh dat zal Bullie leuk vinden al dat gezelschap. Mijn vader heeft het voorste deel van de wei weg moeten halen, maar nu heeft hij de tuin erbij getrokken en daar staan ze nu de hele tijd en volgens mij bevalt ze dat prima Schijnheilig

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 23:19

In de wei bij Bergemo staat nu het 'Moskou Circus' Clown . Je weet niet wat je ziet!! Er staat een groooote circustent en de rest van de wei staat vol met caravans en vrachtwagens. Ik heb overigens geen idee wat voor een beesten ze bij zich hebben.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:18

vientijntje schreef:
Judith, wat zeg je me nu Haha! ........... heb je een bazooka??????
Goh, ik leer je opeens van een heel andere kant kennen Clown

Nee hoor,dat is gewoon m'n valse tweelingzus Clown
Vandaag weer eens les gereden met Ascot. Wat blijkt; beest is gek en een racemuis...maar ja, dat wist ik al Tong uitsteken In ieder geval weer het nodige huiswerk gekregen om aan te werken. Bloos

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:38

@ Janneke: Ik heb al vervoer. Knipoog (misschien trouwens een beter idee om zoiets te smsen, ik ben namelijk niet meer dagelijks op het internet)

Net was zo goor. Wodan mijn cavia, is in juli gecastreerd. Nu ging zijn urine de laatste paar weken erg stinken en hij was wat rusig voor zijn doen. Eergisteren ging ik het hok grondig schoonmaken en toen zag ik dat hij één van de twee littekens van de castratie open had gekrabd. Ik schoongemaakt, maar ik zag dat het ontstoken was. Dus vandaag maar naar de dierenarts. Die heeft het eerst uitgeknepen (er kwam toch een hoop zooi uit! Bah! En wat een lucht!), toen met een pincet de kapsels eruit gehaald en daarna doorgespoeld. Nou ik kan je vertellen dat ik me toen tocht echt niet meer zo lekker voelde... Bah zeg. Maar Wodan voelt zich nu wel alweer stukke beter en daarvoor deed ik het he? Knipoog

Maikuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 11:21

vientijntje schreef:
In de wei bij Bergemo staat nu het 'Moskou Circus' Clown . Je weet niet wat je ziet!! Er staat een groooote circustent en de rest van de wei staat vol met caravans en vrachtwagens. Ik heb overigens geen idee wat voor een beesten ze bij zich hebben.

Bijna geen.
Tent is vandaag alweer weg als het goed is, want was voor Center parcs namelijk.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:29

En hoe voelt Wodan zich vandaag?
Net maar weer gebelt naar caaffokker waar Hector vandaan komt. Nu Teunis RIP is, is Hector beetje erg stilletjes Verdrietig
(Teunis is in een week tijd van gezond oogende caaf verandert in een levend skeletje. Dacht dat het net als bij Tinus kanker was, maar was kies-probleem. Kon hem wel speciale voeding geven en áls ie het zou redden volgende week de kiezen laten slijpen, maar gezien dat het zo snel is gegaan en het een terugkerend probleem is, heb ik er maar voor bedankt.)

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 12:46

Vedde is helemaal goedgekeurd! wat een leukerd! en hij heeft nog een dikkere nek dan Bullie Lachen
heb fijn gereden gisteren trouwens, op Madness.. leuk paard! Nu heb ik nog 1 lesje op Bergemo over,

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 14:27

@ Juut: En had ze nog een leuk knaafje voor je? Maak je wel een foto? Of kom je me een keertje halen om je nieuwe aanwinst dan te checken? Wodan voelt zich nu trouwens niet zo goed. Hij heeft zijn andijvie bijna niet aangeraakt, wél weer veel gedronken, maar weer niet in zijn hangmat gelegen en hij voelt wat koud aan. Wodan beetje ziekjes dus...
Ik heb nu trouwens nauwelijks last van mijn rug. De reiki-behandeling in combinatie met het rijden van Falco hebben dus wel geholpen. *LOL*