Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:31

Maar goed ook dat je zadel goed ligt, het is echt een prachtding! ;)

Oooh ik was net op de site van Arthur, de Christmas Sale-feeling begint nu wel heel erg te kriebelen bij mij :o Jammer dat ik nog even moet sparen als ik een ander zadel wil, anders zou ik Whis zo meenemen in de trailer om zadels te passen :D

GermanDutchy

Re: Starnmeer Westernbokkerstopic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:34

ja, gelukkig wel! was wel vervelend geweest als ik ook weer op zoek had gemoeten naar een andere .... zijn gewoon zo prijzig! heb jij al een bepaald zadel op 't oog?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:40

josie1980 schreef:
ja, gelukkig wel! was wel vervelend geweest als ik ook weer op zoek had gemoeten naar een andere .... zijn gewoon zo prijzig! heb jij al een bepaald zadel op 't oog?

Nooouuu ik weet wel iemand aan wie je je zadel kwijt had gekund als ie niet zou passen hoor O:) :D

Nee ik heb nog geen zadels op het oog, maar ik zie altijd wel mooie ertussen zitten. Denk dat ik gewoon nog even lekker doorga met sparen en dan eens een dagje op en neer rij met Whis in de trailer naar Arthur. Kunnen we op ons gemak kijken, passen en rijden :j Tot nu toe ben ik ook nog blij met mijn huidige zadel, die zit lekker, ligt goed en is ook mooi dus het heeft geen haast ;)

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:40

Beau mijn zadel staat te koop ;) .

Pfff, ik was net ook even op die site en ik heb er nu ook echt wel zin in! Even een vraag trouwens: ik moet een compleet hoofdstel hebben voor Storm, maar waar moet ik op letten? Hoe zit dat met die maten, teugels en verschillende soorten bitten? Ik neem aan dat je niet in elk hoofdstel elk soort bit kunt hangen? Wat voor bit worden de paarden op getraind eigenlijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:48

Haha ja maar ik wil dan meteen een hele nieuwe San :+

Qua maat heb je gewoon de QH maat nodig en deze hangen uitsluitend bij Arthur in de winkel tenzij je specifiek maat pony/paard nodig hebt. Maar vaak zijn de hoofdstellen die hij heeft hangen dusdanig te verstellen dat ze op de gemiddelde QH passen. In principe past elk bit aan elk hoofdstel dus daar hoef je je geen zorgen om te maken. Volgens mij worden meeste paarden op een Bob Avila snaffle getraind, althans mij werd aangeraden door Eef om dit bit te kopen omdat deze anatomisch gevormd is en heel zacht inwerkt. Als teugels moet je kijken wat je zelf prettig vind, ikzelf vind de goede kwaliteit leren teugels fijn. Maar anderen rijden weer fijner op die Clinton Anderson teugels. Ohja, vergeet niet een leren kinriempje te kopen! Die zijn er voor als je bijvoorbeeld valt, dat je het bit niet door de mond van je paard kan trekken :=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 12:57

De paarden bij ons op stal worden op een Bob Avila trensje gereden, dus die zou ik voor storm aanschaffen. Voor dagelijks gebruik zou ik geen one ear of two ear hoofdstel aanschaffen, omdat die geen keelriem hebben en snel van het hoofd vallen als je paard zijn hoofd schudt. Dat valt op te lossen met een veter of zo, maar dat vind ik dan weer knullig staan. Koop een hoofdstel met een frontriem, mag v-vormig of recht of met een knoopje.
Ik heb zelf in de loop der jaren een aversie ontwikkeld tegen chicago screws, (dat zijn de schroeven waar je teugels en soms het bit mee vast moet zetten). Ze laten soms los op momenten dat je dat niet wilt, of zijn niet meer los te krijgen op momenten dat je dat wel wilt. Ik wil alleen nog maar hoofdstellen waar bit en ook de teugels met leren veters worden vastgezet. Jori heeft een hoofdstel met een soort Quick Settings, die heeft ook geen veters meer nodig, dat gaan met een constructie van lussen en extra stukjes leer die aan het hoofdstel zelf zitten.
Ik zou geen teugels doen met clipjes, ook geen hoofdstellen met clipjes, omdat het getik van die clipjes tegen het bit voor paarden storend kan gaan werken. En ik zou me idd in het begin aan de Clinton Anderson teugels houden, voorlopig ben je nog niet aan wedstrijden rijden toe...

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:13

San, als je op stal bent laat ik je mijn hoofdstel wel even zien... Kun je zien wat handig is met jong peerd! :-)

marjolijn81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:46

San1978 schreef:
Beau mijn zadel staat te koop ;) .

Pfff, ik was net ook even op die site en ik heb er nu ook echt wel zin in! Even een vraag trouwens: ik moet een compleet hoofdstel hebben voor Storm, maar waar moet ik op letten? Hoe zit dat met die maten, teugels en verschillende soorten bitten? Ik neem aan dat je niet in elk hoofdstel elk soort bit kunt hangen? Wat voor bit worden de paarden op getraind eigenlijk?

wanneer gaan we eigenlijk?

@san: 3 september is de dag!

@san: wij rijden ook met bob avila, tipje eef. Verder hebben we een one ear en touwteugels (vind ik lekkerder rijden met trainen, maar is met net wat je zelf fijn vindt) (ik krijg de beroemde 1-2 niet voor elkaar met leren teugels, mission impossible). Verder moet ik toegeven dat Kim de nuttige van ons 2 is en er de meeste verstand van heeft. Ik ben meer van de paarse beenbeschermers enzo ;-)

@all: er hing zaterdag een heel lief minihalstertje met roze strikjes in de kast van Billy Jean, van sinterkim!!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:51

Aaah, wat schattig...nu maar hopen dat Billy Jean luistert en dat het een meisje wordt...:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:51

@Mayo: Oooh dat halstertje wordt Babies first halter with pink ribbons :+: Ik heb geen idee wanneer de planning is voor de sale. Maar ik ben tussen kerst en oud en nieuw vrij dus ik kan die hele week :o

Zo, ik heb net even in de groep gegooid hier op kantoor dat 18 december mijn laatste werkdag zal zijn! Dus lekker even een vakantie voordat ik aan de bak kan bij mijn nieuwe werkgever 8-)

GermanDutchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 13:54

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:09

Mooi hoofdstel Josiena! Je hebt ze ook met 1 buckle, dan zijn ze goedkoper.
En Arthur heeft heel vaak in de sales simpele hoofdstelletjes hangen voor rond de 20 Euro...daar heb ik er een aantal van en die voldoen heel goed.

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:31

Bedankt allemaal voor jullie antwoord !! Enneh... Josina je zou haast denken dat jij mij heel goed kent want plaatjes met voorbeelden, daar hou ik van :D dan heb ik er tenminste een beeld bij, ben soms net een josti hoor :o .

Zullen we maandag de 28ste gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 14:43

Haha plaatjes werken altijd _O- Maandag de 28e is idd een optie, weet alleen niet of ik met de kerst in de Ardennen zit. Want dan zouden we die dag weer thuiskomen. Maar wie weet willen mijn ouders op de terugweg even omrijden via Arthur :o

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:21

Moeten we idd maar even kijken. Voor mij zou de maandag wel ideaal zijn, eigenlijk heb ik niet zo heel veel andere keuze. Maar laten we dan eerst maar even kijken wat de rest doet.

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:25

maandag de 28ste kan ik ook van de partij zijn hoor :D!

GermanDutchy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 15:52

San1978 schreef:
Enneh... Josina je zou haast denken dat jij mij heel goed kent want plaatjes met voorbeelden, daar hou ik van :D dan heb ik er tenminste een beeld bij, ben soms net een josti hoor :o .

hihi, ja dat ken ik - ben ook altijd van de plaatjes ;) maakt het toch net wat duidelijker :P

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:06

Middag iedereen!!
Getverdemme, ik kan niet op 28 december: Dan zit ik met m'n feestmuts op, gebakjes naar binnen te proppen: Dan ben ik jarig. Ach misschien maar beter ook; des te meer spaarcentjes houd ik over voor mijn van-de-EefSint-gekregen-digitale-zelf-optellende-spaarpot.

Ik zag trouwens een berichtje staan waarin gehoopt werd op een meisjes Billy Baby _-:( .
Foei!

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:08

Wat wil je dan? Een woeste zwarte wilde hengt mét schattig roze mini halstertje?? 8)7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:11

San1978 schreef:
Wat wil je dan? Een woeste zwarte wilde hengt mét schattig roze mini halstertje?? 8)7

Volgens mij is dat precies wat ze wil San _O- Maar dan nog een kolletje in de vorm van een doodshoofd erbij denk ik :))

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:12

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:14

KimLittle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:16

Hoho, maar dat halstertje was op speciaal verzoek van Mayo: Wij hadden het over kwaamkadootjes en toen, uhm... nou ja... toen 'dreigde' ik met een zwart beebiehalster (gezien haar vreemde aversie tegen zwart). En toen kreeg ik als antwoord: Dan wel met roze strikjes.
En zo geschiedde het.

Kleine noot: De strikjes zitten enkel met plakkers op het halstertje (ik ben ook niet gek!!).

Stormchaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:16

Ik leg 'm grááááág uit hoe die moet opzadelen hoor :D !!

RheaNisan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 16:19

Ik wil hem best helpen opstappen :D