Stal de Groene Meer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbaie

Re: Stal de Groene Meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 12:58

Ook niet als ze achter een paar andere aan loopt?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 13:56

Kimbaie schreef:
Ook niet als ze achter een paar andere aan loopt?

Nope, maar weet niet wat ze nu zou doen, in 2006 en 2007 echt niet, ook niet aan de hand, of iemand er naast.
Het is zo'n zeikmuts wat dat betreft

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 14:02

lekker eigenwijs, dus Clown

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 14:19

Ik kan me vinger er niet op leggen of het eigenwijs/koppig of angst is. Dat is het nadeel als je niet weet wat er vroeger heet afgespeeld bij een paard. Maar is voor mij geen probleem om om te rijden, moet dan alleen wat eerder vertrekken.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:50

Woogy schreef:
zucht, mijne pony ging best met josephine(ik blijf stug volhouden Knipoog ) op stap en m'n tag is omgedoopt naar Inge de Bruin het zeepaard...de meid is niet 1 maar 2 keer in de sloot gaan liggen. Toen ze de eerste keer aan wal stond tussen mensen die ze niet kent en vertrouwd tussen twee lijnen was dat toch een reden om HARD in de achteruit weer de sloot in te gaan...leuk...merries...

Pfff ik schrok van dr toen ik dr net zag... hou dr alsjeblieft goed in de gaten...
Toen ik er vanmiddag was stond ze niet meer op dr linkervoorbeen, at niet, had haar flanken helemaal ingetrokken, verzette geen stap en stond afgezonderd van de groep, met haar ogen half dichtgeknepen... ik ben ongeveer een half uur in het land geweest en heb op een gegeven moment Cees maar gebeld omdat ik het niet vertrouwde...
Hij zei dat jij ervan op de hoogte was en vanmorgen al was geweest en dat er dus niks aan de hand was...
Als ze er vanavond nog zo bijstaat zou ik haar als ik jou was maar even lekker een paar nachtjes binnenzetten, ze zag er niet goed uit...

Suc6 met dr!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 15:55

Volbloedje kunnen al snel dramatisch doen,vaak lijkt het erger dan het is.
Gelukkig hoef ik vandaag tence niet helemaal achterin te halen en kan ik hem in mijn armen opvangen. Haha! (als ze hem niet vergeten zijn buiten te zetten maar daar ga ik niet van uit Tong uitsteken )

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:03

taverno schreef:
Volbloedje kunnen al snel dramatisch doen,vaak lijkt het erger dan het is.
Gelukkig hoef ik vandaag tence niet helemaal achterin te halen en kan ik hem in mijn armen opvangen. Haha! (als ze hem niet vergeten zijn buiten te zetten maar daar ga ik niet van uit Tong uitsteken )

Ja maar ik zou het toch niet onderschatten... als ze de hele nacht en dag al zo staat, zou ik haar persoonlijk toch even rust geven in een stal/paddock... maar dat is aan Lisa, ik wilde het alleen even laten weten Lachen

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-08 16:19

Ik hoorde dat het groepje gezellig druk zijn met tence in hun midden. (had lisanne namelijk vanmiddag aan de telefoon)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 16:44

hey lisette, ze dacht vamorgen dat ze aan het doodgaan was heb het wat laten bekijken en het ziet er verder goed uit, als ze eenmaal loopt gaat ze wel beter. Ze stond vanmorgen vast in de klei omdat ze waarschijnlijk vanacht is gaan staan en niet meer bewogen.
Wat Marion zegt ze kunnen ontzettende drama plegen, gisteravond met wassen van d'r been was er niks aan de hand maar toen ik het later optilde om wat betadine erop te doen was ze aan het trekken en draaien met de overtuiging dat ik haar pijn zou doen....
Sowieso ben ik wel heel wat gewend van d'r en als ik haar nu binnen haal staat ze in een box waar nog veel meer bacteriën zijn dan in het land dus zolang het gaat laat ik d'r staan. Doc vanmorgen advies gevraagd heb d'r volgestopt met vochtuitdrijver wat ook al gelijk tot flink plassen leed en we gaan er zo heen, even temperaturen en bewegen en wat te eten geven. Waarschijnlijk drinkt ze nu ook niet(gewicht op de voorbenen zetten als ze het dijkje afmoet) dus eet ze ook veel minder.
Ik maak me niet direct te veel zorgen.

En een buitenrit door de vlietlanden met z'n allen zie ik wel zitten maar 1 ding...zal voor mij geen normaal tempo worden als vosje een zooi paarden achter zich hoort galoperen...
ennuh As...ik ben bang dat pony het ruimschoots kan winnen van pop Knipoog

karleylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 17:14

Een buitenrit door de vlietlanden lijkt me gezellig.
Alleen heb ik zo'n driftkikker die voorop wil... dus of het gaat lukken mee te gaan weet ik niet...
@ Marion, Tence stond lekker buiten. Het groepje was wel wat aan de drukke kant.. Lekker spelen en gek doen de hele tijd!

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 19:30

De paarden uit Tence zijn groepje zijn alemaal heel gebleven dus Tence heeft geen rottigheid uitgehaald.

Met een hele groep naar buiten zie ik voor mezelf niet zo zitten eigenlijk. Knipoog Ik ben al bejaard en hou het liever wat rustiger. Haha!

Woogy,verstandig dat je doc er naar hebt laten kijken.Ik hoop dat Tag zich snel wat prettiger voelt.

Sinds een eeuwigheid heb ik Tence weer eens gelongeerd,hij ging ineens van kiet,bleek dat de singel gebroken was en die bleef net bij het gespje hangen,alles hing scheef.maar tence was ineens wakker. Haha!
Singel ging ook al 16 jaar mee.

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 20:36

Woogy schreef:
ennuh As...ik ben bang dat pony het ruimschoots kan winnen van pop Knipoog

Nagelbijten / Gniffelen ... ik ben aan het trainen hoor Knipoog

En ? Hoe is het nu met Taggerty ?

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:10

hahaha As een renpaard wint het altijd van een harddravers...vooral een stayer hoe langer ze loopt hoe harder ze gaat.

Update voor iedereen die het boeit: Tag gaat beter, ze stond te eten toen we aankwamen tegen achten niet zoals gewoonlijk maar ze was wel aan het kauwen.
Ik heb d'r meegenomen naar voren om toch te temperaturen. Zie liep nog wel flink kreupel maar wel wat enthousiaster dan vanmorgen.
Toen ik d'r been ging koelen bleef ze maar naar de waterstraal happen(wat ze nooit doet, bewegend water is niet voor de consumptie bedoelt). Heb een emmer vol laten lopen en dat was drie kwart in no-time weggeslurpt.
Heb d'r twee schepjes bix gegeven(ze krijgt al een hele lange tijd twee scheppen voer maar normaal 1 bix 1 muesli) ze at alsof ze in 100 jaar niks had gehad.
Vervolgens temperatuur genomen 37,2 maar ze was ook wat aan het beven dus waarschijnlijk beetje moe en koud.
Ze was wel wat frisser toen ik haar terug naar het land bracht, ook al vlotter stappen alleen nog wel lam...
Ze had naar mijn idee wel hoofdpijn ook elke keer d'r voorhoofd tegen m'n buik aan duwen met d'r ogen dicht. Sowieso zit d'r linker oog vol bagger zooi die er zachtjes uit aan het tranen is.

Maar ja morgen ochtend weer erheen temperaturen, water geven als ze wil, en bewegen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:16

Super dat het met Tag beter gaat, arm paard. hoop dat ze nu niet verder gaat voor dr B-diploma.

Vanavond Dior gereden, ze was weer super en ook de galop super. Eerste paar keer toch nog even bokken , maar daarna, gewoon enkel op me beenhulp, zonder tikje, netjes in galop aanspringen. En zelfs op de linkerkant netjes in de goede galop.
Ze kan het wel ... Was helemaal trots op dr.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:23

super jootjes!! geduld en veul liefde kom je overal Lachen
is wel een raar gezicht hoor als jij op die dior klautert Lachen

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:29

Klopt, daar heb je helemaal gelijk in. Heb dr ook tijdens de galop helemaal de hemel in geprezen en toen ze op de linkerhand in de goede galop aansprong, haar zowat door geknuffeld en gewoon netjes door galoperen.

Hoe dat zo ? Ik moet alleen inderdaad ff klimmen, ze is een stukje groter dan Don

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-08 22:34

is gewoon een leuk gezicht, maar ja heb mezelf vaak zat in de spiegel op Roobol zien klimmen...ook geen gezicht. net de muis en de olifant Knipoog

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:37

Weer Update van "Donna wordt Mama " verhaal.

Helaas kreeg ik gisteren de hengstenhouder niet telefonisch te pakken.
Vanmorgen weer gebelt, en jawel, eindelijk contact.

Donna is gisteren geinsemineerd. Ze was goed hengstig en goed willig.
Helaas had de hengstenhouder niet heel veel tijd om aan de foon te blijven, hij was bij een klant, vanavond krijg ik een mail. Dus dan weten we meer.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:46

Nog een paar leuke veulenfoto's

Toen we er zaterdag waren om Donna daar te brengen,stond er een Belg opspringen zeg maar.

Hier een foto zonder veulen, nog lekker dik en haar uier liep aardig vol, kon dus elk moment gebeuren.

Afbeelding

Zondag is ze bevallen van een merrie, genaamd Dania

Afbeelding

Afbeelding

Deze moest ik even laten zien hoor ...

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:30

wat een enorm gaaf veulen he, je ziet op zo'n jonge leeftijd al dat ze gewoon joekels worden.
dus van de week weet je of donnie dragend is...spannend hoor Lachen

Update Tag: oude muts is alweer aardig de oude, vanmorgen had ze alweer babbels en ze heeft wat gedraafd door de buitenbak, nog altijd geen koorts en d'r been is een heel stuk dunner. Kortom ik maak me niet te druk meer, morgen nog een keer temperaturen en dan denk ik dat ze alweer aardig goed is.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 19:37

Gelukkig Lisa!Lekker gereden vandaag met dravermaatje?

We zijn een aantal bekenden tegen gekomen vandaag. Haha! Het was broeieri in het park,Tence had veel last van de dazen en ik had hem wel ingesprayed.
De rollatorclub heeft het rustig aan gedaan,ook een paar alternatieve paadjes genomen.

Jo spannend nu hoor,heeft hij wel gespuugd na het insimineren? Haha!

oberon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:29

taverno schreef:
We zijn een aantal bekenden tegen gekomen vandaag. Haha!

Jaaa ... ons Haha! Ik ben vandaag - met Cer en Scotch - voor het eerst naar buiten geweest met mijn superpoppetje !!! Wat was ze weer braaf, lief, stoer etc Go jij! Go jij!

Met Oop heb ik heerlijk een paar banen gedraafd !!! Ben weer helemaal blij met m'n paardjes Cool

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 20:47

hey marion, ging super. had er een klein beetje hard hoofd in of het goed zou gaan maar Flap zette geen voet verkeerd Haha!

Ennuh As, bruggetjes zijn niet eng, gewoon rechtop zitten en niet kijken Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 22:14

Hahaha ja pop was super buiten, dat voor een allereerste keer Ja

Eej Woogy, dat bruggetjesding was niet voor As, maar voor mijn Omie Haha! Die heeft t niet zo op hout onder dr voeten.. Tong uitsteken

Rij maar gewoon partijtjes met mij As, Omie is ook van de korte sprint Ja Hoewel pop het op de km zeker gaat winnen Ja (de korte sprint geef ik niet zomaar weg natuurlijk Clown )
Tegen een langeafstandsloper kan ze niet op Lachen

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 23:33

haha nee omdat As zei dat ze het zo eng vond op de brug Lachen

ennuh...als we voor de sprint gaan neem ik mijn Tag mee...ras echte sprinter, kijken wie het kan winnen Knipoog