Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
QualityLover schreef:IK GA MISSCHIEN TWEE WEKEN OP PONYKAMP!![]()
![]()
![]()
![]()
De eerste week als echt ponykamper en de tweede week als een soort van leiding, hoop ik ;das mijn planSUPER VEEL ZIN IN!
Ik weet niet hoor, maar 't klinkt nogal euhm... apart
.

. QualityLover schreef:IK GA MISSCHIEN TWEE WEKEN OP PONYKAMP!![]()
![]()
![]()
![]()
De eerste week als echt ponykamper en de tweede week als een soort van leiding, hoop ik ;das mijn planSUPER VEEL ZIN IN!
QualityLover schreef:Dat ik meer met de paarden wil helpen. Helpen voeren, buiten zetten etc.
En ik ga er neit van af vallen eef! En als ik het wel doe doe ik het met een grote smile. Want het is dan waarschijnlijk wel mijn laatste val van sas ooit.
_Mara_ schreef:En ik heb zin in maandag! Sas, Sas, sas,sas,sas,sas,sas,sas!En ik ga er neit van af vallen eef! En als ik het wel doe doe ik het met een grote smile. Want het is dan waarschijnlijk wel mijn laatste val van sas ooit.
Ik neem m'n camera mee 
lol
. Maar hij is ook zo leuk!!!! Dit is vast één van je leukste verjaardagscadeaus 
Hihi, het zou al helemaal leuk zijn als we ook nog gingen springen. Volgens mij heb ik nog nooit in mijn leven een les met Sas gesprongen waarin ik er niet afgevallen ben of waarin hij niet heeft geweigerd
... Maar dat ligt waarschijnlijk vooral aan mijn springtalent
.
Normaal gesproken voel ik me op maandag op school nogal chagrijnig en moe
, omdat ik dan op school zoveel saaie vakken heb en doordat ik nog even op gang moet komen zo na het weekend
. Maar daar heb ik maandag iig geen koffie voor nodig, aangezien Mara waarschijnlijk als een hyperactieve stuiterbal door de school heen huppelt en het liefst alle klokken op half zes zal draaien.
Niet, Mara?
Meneer heeft het weer helemaal naar zn zin! Ini dacht er eerst aan om me weer een keer op bravour te gooien maar ze vond het zo zonde omdat het de laatste weken zo lekker met de draak gaat en dat wil ze graag zo houden
Hij zou eerst 2 uurtjes moeten lopen (ik geloof dat annelieke er het 2e uur op zou gaan?) maar dat vond ze halverwege de les ineens overbodig aangezien hij zo'n engeltje was
Dus mocht ik em zelf op stal zetten met een lading kuil (hij word wat te dun omdat ie minder brok krijgt, goh waarom toch? haha) Zelfs weer geen poging tot slaan/bokken! Hij liep iets minder a la salinero dan vorige week omdat ik zelf wat zachter in mn hand was aangezien hij vorige week tijdens de galop in protest tegen mn hand ging. Volgende week weer zn gewone gebroken bitje dr in! Maar hij was de hele les heerlijk ontspannen, zelfs in de galop! Zelfs ini stond dr van te genieten
Missschien moet ik zo langzamerhand een andere bijnaam voor hem gaan verzinnen want dit klopt nu niet meer
Zwerte schreef:Tis al een lang verhaal maar ik moet nog ff wat kwijt: met mn "eigen" fjordje ben ik bitloos gaan rijden aangezien hij immuun is voor het bit (loopt in de zomer voor de huifkar met een te smalle stang...zucht....) en dit gaat echt helemaal super! Hij snapt eindelijk dat het niet de bedoeling is om richting huis ineens 10 x zo hard te gaan
Maargoed, dat terzijde... Ik zal weer eens vertellen over het Bravourgebeuren 
], maargoed, ik heb het overleefd, en achteraf vind ik dat soort dingen altijd best leuk
Aan het einde kwam 'ie [voor mijn gevoel] af en toe wel mooi aan de teugel, alleen begon 'ie dan wel vrij snel weer met zijn hoofd te schudden. Verder was ik eigenlijk heel tevreden! 

Dus ik zal mijn mond houden 
. Je ging echt plat door de bocht, hihi! Ini vroeg ons of we zoiets eng zouden vinden, nou, daar hoef ik niet lang over na te denken
. Ik zou in ieder geval niet zo ontspannen en kunnen blijven zitten en hem zo netjes terug kunnen nemen als jij deed. Echt knap, en je had 'm super aan het lopen!!
Echt!! Ik vond hem vroeger altijd (lees: meestal) wel lief en zo, maar op de één of andere manier kon ik toch nooit zo lekker op hem rijden. Toen ik op het lijstje zag staan dat ik op Bram mocht dacht ik, oké, ben benieuwd hoe het gaat. En toen zei Ini dat ik sporen om moest doen.. Ik dacht ooo jee, dat wordt wat
.. Straks prik ik hem per ongeluk en dan gaan we hollen!! Het was dan ook de bedoeling dat ik goed op mijn benen ging letten. Ik heb nogal kapstoktenen en ik drijf dus vaak onbewust met mijn hakken. Maar dat kun je met sporen beter niet bij Bram doen
, dus ik moest er echt op letten dat ik mijn tenen naar voren hield. Vooral bij de galop doen mijn benen echt belachelijk, maar vandaag ging het volgens mij wel goed! Bram is echt het ideale paard om op te rijden als je op zoiets moet letten. Hij loopt wel en zitten is ook geen probleem, dus kon ik me mooi concentreren op m'n benen
. Ik vond hem trouwens ook erg fijn, hij was goed aan m'n been terwijl ik de sporen niet hoefde te gebruiken
. Ik ben vandaag dus tot de ontdekking gekomen dat het echt een fijn paard is! Ik heb nog wel heel wat te leren om hem echt mooi te kunnen rijden, maar hij is wel erg leuk!!
, 't was echt een leuke les!
. En wat heeeerlijk dat het zwarte engeltje
zo braaf was
Was een leuke les! 
Super dat die daar beter naar luistert en niet meer naar huis klettert 

bij mij dus niet, alleen een versnelling hoger. Tis ook echt mijn maatje dus zonder bit en zadel reageert ie super, hebben zo dikke lol samen! Zwerte schreef:Leuk om te horen dat meer mensen het bitloze hebben uitgevonden (boomloos lijkt me nie zo slim met mijn gewicht...)

En een boomloos zadel past op vrijwel ieder paard, dus dat is ook wel érrug handig
Voor mijn paard geld in ieder geval dat hij er veel vrijer onder loopt en veel minder aangaloppeert. Eerder deed hij dat al als ik aan wilde draven, dus dit is zeker een vooruitgang, toch? 
bij de eerste mep was het Zoefffff weg sas. En bij iedere tik ging er zo'n schok door z'n lijf heen. Hehehe, echt weer sas.
Maar toen Bravour er in de galop zo hard vandoor ging dacht ik:"Nee marjolein niet weer" want sas begon dus enorm te draaien en te dartelen en met zijn gespitste oortjes volgde hij alles. Maar gelukkig bleef het daar bij.
Het was echt superrrrrrrr leuk en als die even iets groter was geweest, iets van harvey's formaat ofzo dan had ik er zeker vaker wel op willen rijden. Want dat drijven pff.. ik kreeg in het begin al enorme spierpijn omdat ik me benen aan het optrekken was om aan te kunnen drijven.
En dat doorzitten! Sjees ik dacht echt dat sas lekker zat maar mooi niet dus. Dat was echt gewoon niet uit te zitten, en toen we zonder beugels moesten nou, als die er vandoor geschoten was had ik er naast gelegen.
Maar voor de rest, ik had het echt zeker niet willen missen en als ini aanbiedt dat ik op sas mag rijden zal ik het toch eerlijk gezegd niet afslaan.
)

)
Maar de les van maandag gaat niet door toch? Sarah gaat zaterdag jou les wel door? Anders kom ik dan even om te helpen en eventueel te rijden of een afspraak te maken.

Toen we voor het eerst gingen aandraven ging ze helemaal 'dribbelen'!
de grotere kan ze niet aan dus doet ze maar aardig
Daarom vindt ze Rallywood ook aardig
IK HEB HEEL ERG ZIN IN PONYKAMP!
Misschien nog twee weken ook! Lucky me
Ik heb heel erg zin om met Kwal weer te gaan 'trainen' want ze heeft bijna de hele winter stilgestaan. Ook wil ik haar laten dekken maar we hebben nog geen stallen alleen een schuilstal en we willen liever wel allemaal een echte stal hebben als ons [
] veulentje geboren wordt! Kijk deze hengst heb ik op 't oog, maar deze is nog niet helemaal zeker
QualityLover @ [EA-CO] GGK tinker/irish cob ter dekking (NSvT & ICS)(nieuw!!)
marleendv_88 schreef:Sarah@ Volgens mij maakt dat niet uit hoor...boomloos zou wel kunnen. Maar niet op ieder paard ligt een boomlooszadel goed..nouja goedliggen zou probleem niet zijn maar of het goed is voor de rug.. je hoort er veel goede verhalen over...maar ik ken ook mensen die dr toch maar gauw weer een zadel met boom er op hebben gelegd.
Lijkt me wel superrelaxed zitten
Maar dat viel de 1e week toch even vies tegen. Tamara kan je er álles over vertellen! Het is zowieso niet slechter voor de rug van je paard hoor
De ruggengraat wordt in ieder geval niet 'vastgezet', wat met mijn andere zadel wel gebeurde. Dus ik ben er heel blij mee, 

Je wordt wel een beetje gelanceerd en je moet daarom ook een beetje uitkijken met hoelang je je beugels doet anders knal je de hele tijd tegen de voorkant aan en dat is geen prettig gevoel kan ik je vertellen.
Maar het moet wennen, in de stap zit het wel echt heerlijk, net alsof je in een stoel zit.