Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
!Elles schreef:Offtopic reacties zijn gesplit,
Ninx schreef:Weet iemand waar het na te gaan is of stands daadwerkelijk in 2008 verboden zijn?
Als dat zo is kunnen we daar even werk van gaan maken!
Prima als ze verboden worden. Michelle99 schreef:Een trailer is ook een sort stand op wielen, toch. Ik vind ik een wonder dat de paarden daar zomaar in gaan. laat staan dat je je paard er altijd in zo'n ruimt zou houden..

xMarit schreef:Stands zijn opzich geen probleem als
- de paarden ook vaak genoeg buiten / los staan
- ze niet met hun hoofd naar de muur hoeven
Kijk een paard die 24/7 in een box staat vind ik zieliger dan een paard dat alleen 's nachts binnen staat maar dan een in stand
Op mijn manege zijn ook stands, maar dan staan ze dus met hun hoofd naar de muur en staan ze ook daarnaast niet op het land of in de paddock en dan vind ik die stands dus geen goed idee ...
supertammy schreef:Maar vanaf wanneer is een stand dan zielig?! Bij paarden die overdag in kuddeverband op de wei staan en 's nachts in een stand? Of ook al als ze een paar uurtjes erin staan?!
De pony's waarvan ik weet dat ze in een stand staan vind ik absoluut niet zielig. Ze krijgen een berg stro, kunnen ook gewoon liggen, krijgen elke dag een schoon bedje en 's avonds worden ze zelfs nog opnieuw opgestrooid. Overdag staan ze lekker buiten en aan het einde van de dag worden ze een uurtje bereden. Van mei t/m oktober staan ze zelfs dag en nacht buiten. Ze staan er allemaal stuk voor stuk tevreden bij.
Ik vraag me af of deze pony's zichzelf wel gelukkiger zouden voelen in een box.
xMarit schreef:Stands zijn opzich geen probleem als
- de paarden ook vaak genoeg buiten / los staan
- ze niet met hun hoofd naar de muur hoeven
Kijk een paard die 24/7 in een box staat vind ik zieliger dan een paard dat alleen 's nachts binnen staat maar dan een in stand
Nadya schreef:Nooit gehoord dat paarden enorme gewoontedieren zijn?
Lara_Silver schreef:Nadya schreef:Nooit gehoord dat paarden enorme gewoontedieren zijn?
Dat betekend niet dat wij hun een gewoonte moeten voorschotelen die gewoonweg NIET acceptabel is... Dwz omdat zij gewoontedieren zijn hoeven wij ze nog niet in stands te plaatsen.
Maar een algemene uitspraak.