Napie schreef:De eerste keer op Emiel een rit begeleiden: ik draai me om op een pad en roep "pas op voor de laaghangende tak..." PATS Tak tegen me kop. Geen rekening ermee gehouden dat Emiel iets hoger was als de rest.
Ik ken nog veel paarden van de oude tijd:
Wodan- paard van Jocelyn
Milky Pir- daar gingen de beginners met een grote bek op. Dat beest gooide zo raar op in draf. Had ook een vreselijke schoft als je op haar zat richting Oude Dijkje
Bentley - daar heeft mijn man op leren rijden
Aradin- favoriet bij de meeste van de begeleiding. Kruising fries-draver. Als je je hand achter het zadel deed gaf hij een bokje
Nirwana- oma van het stel
Estrona- moeilijk met aansingelen. Betreffende ruiter begon meteen peentjes te zweten als hij dan die oren in de nek zag
En wie kent ieniminie Bartje nog? Ging met pension dat ik er werkte.
Ik ken ze allemaal nog, maar ja is ook niet eerlijk want ik kom er al 35 jaar.
Aradin was ook mijn favoriet en zijn moeder Julia en broer Romeo ook, Aradin heeft mij als veulentjes nog een prachtig blauw been bezorgd, hij ging met zijn moeder mee naar de manege en vond het leuk om steeds tegen haar op te steigeren, helaas zat mijn been daar tussen, ik was bont en blauw toen ik over was en moest hem ook nog mee terug nemen.
Maar je hebt er nog een paar gemist: Quick, Paljas, Felix en zo kan ik er nog wel wat noemen