Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:30

Hihi tja die kapstokken van jou zijn hardnekkig hoor...
Maar is dus nog een heel gedoe dat transport, maar ach dan heb je wel een leuk avondje he haha...
Ik moet nog 2 avonden wachten, ben benieuwd wat ik deze week onder mn bips krijg;)
Mocht ik je niet meer voor morgen spreken, veel plezier lotje!!!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 15:44

Jolien87 schreef:
Hihi tja die kapstokken van jou zijn hardnekkig hoor...
Maar is dus nog een heel gedoe dat transport, maar ach dan heb je wel een leuk avondje he haha...
Ik moet nog 2 avonden wachten, ben benieuwd wat ik deze week onder mn bips krijg;)
Mocht ik je niet meer voor morgen spreken, veel plezier lotje!!!

kom je anders morge kijke/ Lachen hee en kapstokjes zijn heu sniet erg, want ik heb niet voor niks les Tong uitsteken en jij bent een hardnekkige achteroverhanger Haha! Tong uitsteken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:11

mn papa gaat vanavond berthus nog ff bellen, over hoe het met verzekering zit enzo... en t gewicht van de trailer dus Tong uitsteken maar misschien dat mn vader kan vragen of we zo af en toe de trailer kunnen lenen... als t niet elke week kan, misschien om de 2 weken? dus ene week wel, andere week niet... dan kan ik iig af en toe op dr rijden... ach en anders heb ik iig morgen een leuke avond gehad toch Haha!
Ik doe in ieder geval met de wedstrijd mee Tong uitsteken

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:00

Amethyst_ schreef:
Ik heeft een nieuw wedstrijdpaardje Haha! is een paard dat op de manege heeft gestaan, ongeveer 8 jaar Tong uitsteken en is nog maar pas weg Tong uitsteken stond altijd in de die boxen bij de zadelkamer... naam zeg ik niet Tong uitsteken

maar alleen cocktail stond jarenlang in de boxen bij de zadelkamer Clown

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:49

Hej ja Har&Lon... welk paard hebben ze nu dan? Zag een hele tijd terug op Marktplaats hun zwarte te koop staan... Enneh fotoooo van je nieuwe paardje!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:26

Hihi Lotte heeft geen eigen nieuwe paard, maar wacht maar af hihi:)
Enne Lotte: we gaan elkaar niet uitschelden he *citeer: hardnekkige achteroverhanger* Hoewel, ik noemde je vandeweek een opschepper hihi;)
Maargoed daar heb ik ook les voor, ik zal donderdag aan het eind van de les niet meer achterover hangen:)
Maar ik moet morgen werken van 5 tot 8 omdat ik gisteren vrij was...dus gaat helaas niet maar ik zal wel een andere keer kijken als Gina ook mee is:)

Millenium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:29

daantjuhhh schreef:
Kent ook iemand Ginger Ale??
Die heeft als het goed is in pension gestaan.
Rood schimmel met grijze manen! (Grote D pony)

Jaaaa die ken ik nog. heb d'r in de tijd gereden voor de handel!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:42

fiets, ik had een heeeeeeel verhaal over stage getypt, en das nu weg Clown

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 21:54

Ow rot is dat hè?

Ik meld me hier ook maar even aan. Als je me niet kent, jullie mogen raden Clown Kijken wat voor grappige ideeen komen (me naam haal ik ff uit mijn profiel Tong uitsteken )

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:01

nou, hier nogmaals mn verhaaltje!

Op stage hebk het super! Berijd nu 5 paarden vast, en daar tussen nog paarden voor als dat nodig is. (3 bonte, een fries en een vos)

* bonte 1: kleine bonte pony. Kwam kreupel hier aan, heb met hem 2 weken aan de longe gewerkt en alles weer langzaam opgebouwd. nu weer 3 weken onder het zadel, alleen sinds vorige week kreupel. Afstammeling: Onbekend
* Bonte 2: een Eurolines. 4 jaar en nu ruim 4 maand onder het zadel. Super beest om op te rijden, heeft alleen de neiging om erg diep te gaan lopen, waardoor het lijkt alsof je niks in je handen hebt, en dat is niet de bedoeling. Ben nu bezig zn neusje er meer uit te drukken dmv van meer been. Bij dit paard gaat het zo: been er af = stil staan. Moet hem goed voorwaarst houden zodat zn achterhand er ook netjes en actief onder komt. Heeft nog moeite met "los"lopen, en leunt er op de bakrand, maar daar wordt hard aan gewerkt!
* Bonte 3: Een Fire. 5 jaar en nu 7 weken onder het zadel. Rij er nu 3 weken op, heeft andere stagiere er af gebokt, en toen mocht ik het proberen. Scheet hem 10 kleuren, maar hij heb nog geen stap verkeerd gezet! Draag nog wel bodyprotector bij hem, want je weet maar nooit. Dit paard heeft zeer snel de neiging om opgekropt te gaan lopen, dus bij deze is het juist zaak om hem lekker rond en dieper te laten lopen. Wordt aan gewerkt door o.a. veel been, zodat die lekker voorwaarts is.
* Een friese merrie van 12 jaar. Is vermagerd hier aangekomen, heeft op het land gestaan om weer aan te sterken, en is uit het land gehaald als vast paard voor mij totdat er een wedstrijdpaard tot mijn beschikking zou komen, die ook geschikt zou zijn voor de opleiding. In het begin (5 weken geleden) leek het nergens op, alleen maar crossen en scheuren door de bak, helemaal gek. Erg stijf aan de rechterkant, waardoor ze naar links afbuigt, en scheef loopt. Nu gaat het echter met de week vooruit. Deze week heeft ze echt super gelopen. Heerlijk ontspannen, lekker verzameld, maar kan daar en tegen ook heerlijk strekken! Ben zo trots op der! Andere stagiere heeft er op gereden afgelopen weekend en maandag en dinsdag, omdat ik er niet was ivm met vrije dagen en een terugkomdag op school. Ze vond het maar een rotknol die niks kon. Hebben we deze week aan haar toch maar laten zien dat ze wel wat kon, en ook zij moest toegeven dat de fries erop voor uit gaat! MAN, wat liep ze vandaag heerlijk! Haha! Ze zou verhandeld worden zodra er een nieuw paard zou zijn voor me, maar het gaat nu zo goed dat ze nog mag blijven! Haha!

en als laatste...
Mn vos merrie van 9 jaar! 3 weken geleden aangekomen, en mn stagebegeleidster vond dat ik haar toch maar eens moest proberen. Ik erop, en het klikte! Is een Dinard L x Power, en de Power komt uit een Pilot x Perlit. Pilot zegt genoeg: er zit springbloed in. Ze komt uit duitsland, en is M-springen. Een ranke vosmerrie (echt, tis een paard van 1,65, maar alles is te groot voor haar, hoofdstel: pony maat. Pijpkousen: maat pony blabla. Ze is lekker licht in de hand, absoluut een pluspuntje naar mijn inzicht. Heb van de week een lijntje van 80 / 1 meter gesprongen, en ze deed het erg netjes (kan ook niet anders Vork Clown )! Moet zef nog wel veel leren en dat voelde ik meteen, maar zo voor de eerste keer samen, ben ik trots op haar! We gaan kijke of ze mee naar school kan (of het bedrijf steld haar beschikbaar, of het wordt kopen) en we gaan een startkaart aanvragen. Is alleen sinds afgelopen zaterdag kreupel, en morgen komt de dierenarts. Hoop voor het beste!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:22

Jolien87 schreef:
Hihi Lotte heeft geen eigen nieuwe paard, maar wacht maar af hihi:)
Enne Lotte: we gaan elkaar niet uitschelden he *citeer: hardnekkige achteroverhanger* Hoewel, ik noemde je vandeweek een opschepper hihi;)
Maargoed daar heb ik ook les voor, ik zal donderdag aan het eind van de les niet meer achterover hangen:)
Maar ik moet morgen werken van 5 tot 8 omdat ik gisteren vrij was...dus gaat helaas niet maar ik zal wel een andere keer kijken als Gina ook mee is:)

FIETS FIETS FIETS!!! Boos! Boos!
onze auto kan maar 1200kg trekken en de trailer zonder paard is al 2000 Boos! onze buurman heeft een goeie auto, beetje hetzelfde busje als berthus, maar die gast is op vakantie en komt zondag pas terug Boos! maar die auto ogen we wss wel lenen Lachen dus ik HOOP dat het volgende week wel door kan gaan... en anders ga ik wel gewoon weer es bij linda oefenen Tong uitsteken

een jolien, jij zei dat ik hardnekkige kapstokjes had en dat k een opschepper was Tong uitsteken dus hardnekkige achteroverhanger is nog niet zo erg Tong uitsteken en we hebben niet voor niks allebei les dus Tong uitsteken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:23

Miss_Blimm schreef:
Hej ja Har&Lon... welk paard hebben ze nu dan? Zag een hele tijd terug op Marktplaats hun zwarte te koop staan... Enneh fotoooo van je nieuwe paardje!

foto komt pas als ik een mooie van rijden heb waarop ze niet te herkennen valt Tong uitsteken dus dat duurt nog wel ff Tong uitsteken als ik een foto stuur di eik nu heb weet iedereen het meteen Tong uitsteken

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:31

waarom mogen we het niet weten?:+

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:32

Het is een verrassing omdat ik met de wedstrijd ook op dr rij maar dan heeft ze dus de naam Lady Gina... en als iedereen al weet welk paard dat is is de lol er voor linda en mij af Knipoog 12 november zeg ik het pas Tong uitsteken

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:35

onderlinge wedstrijd? want dan kom ik zeker eens kijken om et te tjekken Clown Tong uitsteken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:38

ja onderlinge Knipoog
maar wss kan ik volgende week woensdag wel met de trailer Lachen want dan kunnen we dus auto van de buurman lenen... en die heeft meer dan genoeg trekkracht... dus hoop dan wel in de les met r te kunnen rijden Lachen

jolien: dan kan je wel mee Lachen iig als je tijd hebt he Knipoog

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:39

mag je onderling starten met een paard van buiten de manege? Want mn stagebegeleidster en ik hadden het er over om eerst te kijken of Dilana en ik onderling konden starten, om zo aan elkaar te wennen qua wedstrijdervaring.

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 22:49

ik ben een uitzondering Knipoog omdat paard op manege heeft gestaan en van berthus is, omdat ze goede relatie hebben met herma wientjes... en dat is NIET om op te scheppen Knipoog

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 08:55

Millennium... FOTO'SSSS. Heb niets aan verhalen Tong uitsteken Vooral van die vosmerrie ben ik erg benieuwd naar...

Enneh Imitador, das Laura, herken je vd foto.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 19:34

Imitador schreef:
Ow rot is dat hè?

Ik meld me hier ook maar even aan. Als je me niet kent, jullie mogen raden Clown Kijken wat voor grappige ideeen komen (me naam haal ik ff uit mijn profiel Tong uitsteken )

Oja je hebt trouwens een onwijs gave grijze kat! Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 20:59

Haha late reactie van mij: Achja Lotte maar we houden wel van elkaar he;)
Volgende week woensdag heb ik een volleybal toernooi van Maaike d'r werk maar ik ga zeker wel een keertje mee, balen dat het vanavond niet kon:(
Op wie heb je nu gereden dan?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 21:24

Jolien87 schreef:
Haha late reactie van mij: Achja Lotte maar we houden wel van elkaar he;)
Volgende week woensdag heb ik een volleybal toernooi van Maaike d'r werk maar ik ga zeker wel een keertje mee, balen dat het vanavond niet kon:(
Op wie heb je nu gereden dan?

Nicky *LOL* Pling ging echt vet goed Lachen ze stuiterde alleen in galop, voor de rest liep ze heel netjes aan de teugel enzo Lachen volgende week wil berthus misschien zelfs rijden Lachen als ie tijd heeft... kwam m tegen op de manege en toen zei die dat Lachen dus is even afw88, moet dinsdagaaf ff belle... maar doe sowieso met wedstrijd mee Lachen miss op Lady, miss niet Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 22:50

Hihi *lol* als ik kan dan doe ik ook mee, zal me morgen opgeven, weet alleen nog niet op wie hahaha...
Ik heb tot nu toe alleen nog maar op Malcon, Kim en *nieuwe pony* gereden...
Misschien weet ik morgen meer:)
Maar kga voor je duimen dat je LG mee kan nemen;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 23:05

zal volgende week foto's maken! Als de bonten er nog zijn komen die ook op de foto (alle 3 de bonten zijn verkocht!).

DA is vandaag niet langs gekomen, hij had het te druk :S. Dat terwijl er hier 3 paarden kreupel zijn (waaronder die kleine bonte en die vos van mij), er 1tje echt snotverkouden is maar wel centrale keuring heb a.s. zaterdag, 1tje verdovingsprut moet hebben omdat die zich niet laat scheren (hij was al voor de helft geschoren en toen begon die spastisch te doen Clown ) en er zijn er 3 die een cocktail moeten hebben. Vind het maar raar, wij zijn toch gewoon klanten van hem, hoor je je afspraken na te komen. Wij kunnen zo ook niet verder.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 23:10

klopt het trouwens dat er een jongen van deurne stage loopt op de manege? Genaamd Antonio? Want een jongen uit mn klas is van stageplek verandert, en een meisje uit mn klas hoorde dat hij naar Zwolle was gegaan, naar iets met hc ofzo. Nou, dat kon niet anders dan HC de Haerst zijn geweest. Is een portugeese jongen...Ben benieuwd! Zou wel grappig zijn