Stal 't reelaer(raalte)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Re: Stal 't reelaer(raalte)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:01

die ruige hindernissen vallen wel mee hoor, naar mijn idee zijn die ong 40-60 cm hoog.. het is echt vooral hard gaan Haha!

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 19:12

oke:P

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:03

Die hindernissen hoef je ook niet te springen als je wilt, die zijn volgens mij niet eens 60 cm. Zijn vooral erg leuk om te doen, en als je een beetje kan rijden, spring je dat parcourtje wel uit Lachen Is wel echt heel erg leuk, die crosswei!

Maar de donderdag op de hei ga je inderdaad echt hard. Daar kom je niet om heen. Je kan ook niet zeggen van: "Gaan jullie maar, ik draaf er wel rustig achteraan", want dat werkt niet. En natuurlijk is het niet eerlijk voor de groep om te zeggen dat ze maar niet hard mogen. Knipoog

Dus je moet goed voor jezelf bedenken of je denkt dat je goed genoeg kan rijden om zo hard te gaan. Op zich is het niet echt, moeilijk ofzo, het enige wat je hoeft te doen is blijven zitten. Het stuur, gas en rem zijn op een echt crossmoment weinig handelbaar.

Wat ook wil helpen, als je toch een beetje er tegenop ziet, om een pony/paard te kiezen, die nog niet, of maar 1 keer mee geweest is. Die weten nog niet wat er gaat komen, en hobbelen er maar gewoon wat achteraan.
Ik zat vorig jaar op Maroc, een echte doorgewinterde trektochtpony Knipoog En die wist een kilometer van te voren al wat er ging komen. Dan zit je dus echt te stuiteren in je zadel door het beestje wat onder je loopt Knipoog

Maar als je echt twijfelt, gewoon niet doen. Voorkomt een hoop ergernissen en spanningen van beide kanten (jij, en je trektochtgenoten Knipoog )

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 20:20

Myukii schreef:
Wat ook wil helpen, als je toch een beetje er tegenop ziet, om een pony/paard te kiezen, die nog niet, of maar 1 keer mee geweest is. Die weten nog niet wat er gaat komen, en hobbelen er maar gewoon wat achteraan.
Ik zat vorig jaar op Maroc, een echte doorgewinterde trektochtpony Knipoog En die wist een kilometer van te voren al wat er ging komen. Dan zit je dus echt te stuiteren in je zadel door het beestje wat onder je loopt Knipoog

Of juist een paard kiezen dat precies weet wat er gebeurt, en dus niet in paniek raakt of rare dingen gaat doen. Dan vraag je gewoon een paard wat niks doet en makkelijk uit te zitten is en niet zo hard gaat (Maroc niet dus Haha! ), voel je je vast vertrouwder op. Lachen

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 11:32

Oke, dank jullie wel!! Ik ga er gewoon overna denken of ik wacht nog een jaar of twee totdat ik er echt klaar voor ben.

Groetjes Alexandra

ps. samson lijkt mij een leuk paard!:)

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 12:24

TwankoLover schreef:
Oke, dank jullie wel!! Ik ga er gewoon overna denken of ik wacht nog een jaar of twee totdat ik er echt klaar voor ben.

Groetjes Alexandra

ps. samson lijkt mij een leuk paard!:)

Samson is echt een topper! Lachen.. Super lief paard, je rijd er zo mee weg Haha!

Srika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 14:43

Is hij op trektocht ook heel braaf? Is hij heel snel? Is hij populair?

Groetjes Alexandra

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 15:10

TwankoLover schreef:

Groetjes Alexandra

Ja dat is een geweldig paard, helemaal met de trektochten. Erg braaf, maar helaas voor jou populair bij de begeleiding. Maar de begeleiding kiest ook vaak genoeg andere paarden uit hoor, dus het is niet zo dat je helemaal geen kans zou maken Knipoog

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 16:47

Ik ben er ook geweest, moest helaas op de dag dat de trektocht begon weg, dus dat deel heb ik niet gedaan, maar vond het er wel heel leuk. Pling

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:01

SimoneDV schreef:
Ik ben er ook geweest, moest helaas op de dag dat de trektocht begon weg, dus dat deel heb ik niet gedaan, maar vond het er wel heel leuk. Pling

Hey in welke week zat je dan? Volgens mij bij mij. Klopt het dat je met een paar (2?) vriendinnen was?

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:10

TwankoLover schreef:

Groetjes Alexandra

Samson is geweldig! Echt een lekkere tank. En hij kan best snel, toen Jo hem als begeleidingspaard mee had ging ik een wedstrijdje met haar doen, zij op Samson en ik met Napoli. Nou toen konden ze allebei hard hoor. *LOL*

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 18:47

Ik ga waarschijnlijk van 4 t/m 6 mei erheen voor mijn ruiterbewijs Lachen

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:12

Charlie_pony schreef:
Ik ga waarschijnlijk van 4 t/m 6 mei erheen voor mijn ruiterbewijs Lachen

Oeeh.. spannend Haha!

CarolineXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:37

Heb vorrig jaar in oktober ruiterbewijs gehaald! Op Sandor! Was egt vet leuk! Haha! Iedereen was wel superzenuwachtig maar verder ist echt een enorm gezellig weekend.. Maargoed het is natuurlijk altijd gezellig op t reelaer Knipoog

Iriis_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 13:39

Als het goed is kom ik de eerste week van de vakantie de trektocht mee rijden ! Haha! (als dat nog niet volgeboekt was) Tong uitsteken

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 17:57

gaat er iemand naar het reealer op jongere trekamp zo ja welke week

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-07 19:18

jep ik in de week van 5-08 tot 11-08 Lachen

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:36

lexlover schreef:
Als het goed is kom ik de eerste week van de vakantie de trektocht mee rijden ! Haha! (als dat nog niet volgeboekt was) Tong uitsteken

welke datum is dat dan??..
ik ga ook in de eerste week van de vakantie,.. maar dat valt in elke regio weer anders Knipoog

@maNdYxx:
heej kom ik je hier ook al tegen Clown
heb echt zin in maandag!!

_Anneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:57

Myukii schreef:
Als ik ga, ga ik in de week van 15 juli. Kreeg paar weken terug een pb van Smeejj dat eef, keet, zij en misschien nog een paar anderen in die week ook zouden gaan.
Maar zit heel erg met de vraag of ik op een reelaer-paardje zal gaan, of met mijn eigen verzorgknol..

Is natuurlijk wel een superervaring, met Lester op trektocht. Zeker omdat het de laatste tijd met ons zo super goed gaat (qua vertrouwen enzo dan, hoe goed het gaat met rijden kan ik zelf nooit over oordelen Knipoog ), lijkt het me geweldig om lekker met hem een weekje weg te gaan.

Aan de andere kant moet ik dan in een half jaar nog wel écht heel erg aan zijn 'grote-voertuigen-angst' doen, want om de hele tijd met een onwijs gespannen paard te zitten als er een trekker aankomt zie ik niet zo zitten..
Verder is op een manegepaard ook wel erg relaxed, heb je toch eigenlijk een stuk minder verantwoordelijkheid. Niet dat ik de verantwoordelijkheid niet op me wil nemen, maar ik weet zeker dat ik onwijs ga zitten stressen of het niet te zwaar voor hem is, dat hij het niet te warm krijgt, dat hij niet kreupel loopt, wondjes in zijn mond, enz enz. En ik heb ook geen zin om de zeikerd van de week te zijn, omdat ik altijd denk dat mijn knol weer zielig is Knipoog

Hoop dat die week nog voorlopig even een maandje niet vol raakt, kan ik nog even goed nadenken.

En als ik niet met Lester ga, reserveer ik bij deze Maroc weer Haha!

haajj,,,
ik ga dus ook in die week, en volgens mij raakt hij al redelijk vol,,,
ik ken zo al 4 andere mensen die gaan en ik en jij dus.. maar en kunnen er 13 in ofzo he??
maar als je er nog over na wilt denken zou ik daar niet al te lang mee wachten.., want het kan zo zijn dat hij ineens vol zit.

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 12:04

xxJuStMixx schreef:
Myukii schreef:
Als ik ga, ga ik in de week van 15 juli. Kreeg paar weken terug een pb van Smeejj dat eef, keet, zij en misschien nog een paar anderen in die week ook zouden gaan.
Maar zit heel erg met de vraag of ik op een reelaer-paardje zal gaan, of met mijn eigen verzorgknol..

Is natuurlijk wel een superervaring, met Lester op trektocht. Zeker omdat het de laatste tijd met ons zo super goed gaat (qua vertrouwen enzo dan, hoe goed het gaat met rijden kan ik zelf nooit over oordelen Knipoog ), lijkt het me geweldig om lekker met hem een weekje weg te gaan.

Aan de andere kant moet ik dan in een half jaar nog wel écht heel erg aan zijn 'grote-voertuigen-angst' doen, want om de hele tijd met een onwijs gespannen paard te zitten als er een trekker aankomt zie ik niet zo zitten..
Verder is op een manegepaard ook wel erg relaxed, heb je toch eigenlijk een stuk minder verantwoordelijkheid. Niet dat ik de verantwoordelijkheid niet op me wil nemen, maar ik weet zeker dat ik onwijs ga zitten stressen of het niet te zwaar voor hem is, dat hij het niet te warm krijgt, dat hij niet kreupel loopt, wondjes in zijn mond, enz enz. En ik heb ook geen zin om de zeikerd van de week te zijn, omdat ik altijd denk dat mijn knol weer zielig is Knipoog

Hoop dat die week nog voorlopig even een maandje niet vol raakt, kan ik nog even goed nadenken.

En als ik niet met Lester ga, reserveer ik bij deze Maroc weer Haha!

haajj,,,
ik ga dus ook in die week, en volgens mij raakt hij al redelijk vol,,,
ik ken zo al 4 andere mensen die gaan en ik en jij dus.. maar en kunnen er 13 in ofzo he??
maar als je er nog over na wilt denken zou ik daar niet al te lang mee wachten.., want het kan zo zijn dat hij ineens vol zit.

Er zijn 2 groepen.. allebij ongeveer 12/13 mensen.. dus dat zijn er 26 Lachen
(valt dan weer mee *LOL* )

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:05

Maroc is zooon lieverdje! Ik heb Maroc, Indy en Samson gekend als kleine hengstjes:) Toen waren het nog jaarlingen en stonden ze in friesland op de boerderij. Daar komen Wikje, Arendt en Paola ook vandaan. Kennen jullie die ook? Dat waren mijn verzorgpaarden:D Ik ben bij Wikje haar geboorte geweest, echt zon lief veulen was ze! En nu nog steeds toch?

Kunnen jullie me nog wat over ze vertellen? Ben afgelopen zomer wel wezen kijken op het reelear en heb toen Arendt en Wikje gezien. Arendt is echt groot geworden!!:D Naja, ik hoor wel of iemand nog leuke verhalen heeft over ze:D

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:09

lydiakampman schreef:
Maroc is zooon lieverdje! Ik heb Maroc, Indy en Samson gekend als kleine hengstjes:) Toen waren het nog jaarlingen en stonden ze in friesland op de boerderij. Daar komen Wikje, Arendt en Paola ook vandaan. Kennen jullie die ook? Dat waren mijn verzorgpaarden:D Ik ben bij Wikje haar geboorte geweest, echt zon lief veulen was ze! En nu nog steeds toch?

Kunnen jullie me nog wat over ze vertellen? Ben afgelopen zomer wel wezen kijken op het reelear en heb toen Arendt en Wikje gezien. Arendt is echt groot geworden!!:D Naja, ik hoor wel of iemand nog leuke verhalen heeft over ze:D

Wat grappig dat je al die paardjes als kleintjes hebt gekend Knipoog
Maroc, Indy, Samson, Wikje, Arendt en Paola zijn er nog allemaal Lachen
Tsjaah.. voor de rest.. wat wil je weten Knipoog ?
Indy en Samson lopen actief manege-lessen...
Maroc word in de winter geadopteerd.. en loopt in de zomer trektochten..
Arendt en Paola zijn voornamelijk van Frouk en Eline.. En Wikje heeft er zo nu en dan is een veulen naast lopen.. maar op haar word eigenlijk al een tijdje niet op gereden..

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:11

Ja, ik wist idd dat Arend en Paola van Frouk en Eline zijn. De paardjes komen bij hun vader vandaan. Het was echt leuk om ze deze zomer weer eens te zien:D Maar hoe rijden de paardjes? Daar ben ik wel benieuwd naar:P

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:17

Samson is echt super lief.. dat is echt zo'n beginnerspaardje.. Daar kan iedereen mee wegrijden Lachen
Maar ook als je al langer rijd is het een leuk paard om op te rijden.. (eigenlijk heb ik er nog nooit op gereden.. maar toch Knipoog )

Indy is ook erg lief.. maar zit denk ik net iets meer pit in.. Helemaal buiten Knipoog
Voor de rest leuk te rijden paard.. kan zich wat sterk maken..

Maroc is echt een crossmonster Lachen.. Voor de rest leuk (af en toe eigenwijs Tong uitsteken) pony-tje.. Lachen
Hij is erg geliefd op trektocht..

Paola is wel echt een beetje een privepaardje.. die moet je met wat meer gevoel rijden.. kan erg heet worden Knipoog

Arendt is vrij voorwaarst.. zit ook een hoop eigenwijsheid in.. en kan voor een fries goed springen Lachen
Tis wel een heerlijke dikkerd Tong uitsteken

Lied

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 17:20

Haha, echt leuk om te horen! Dankjewel:D