_Laris_ schreef:Ik morgen m'n F13.. alleen niet zo veel vertrouwen in..
en hoe is het gegaan?
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_Laris_ schreef:Ik morgen m'n F13.. alleen niet zo veel vertrouwen in..
hammie schreef:Nou zoals jullie weten had ik vandaag m'n F4 proefje
De eerste 10 min. inrijden ging goed, lekker voorwaarts, maar daarna drama .
Namlijk bok, bok, bok, bok , bok, bok en zo kan ik nog wel even doorgaan. Had niet het idee dat ik vliegles zou krijgen maar fijn was anders. Maar echt had het niet meer zat echt jankend op m'n paard..
Daarna even tot rust gekomen, en toen maar weer actie.. toen nog paar keer bok bok toen had ik het gehad .. Dus toen zweep weg en rijden been er in en eerst stap draf stap draf stap draf.. later stukje gallop er tussen, stap draf, stap draf. Nou daarna nog een bok sessie gehad, daarna weer overgangen gereden (ok 1x haalde ze uit naar een ander paard, maar die draaide ook z'n kont naar die van mij toe.. En elke keer al reed ik er op 2 meter langs dan gingen de oren al in de nek, van wegwezen jij. )
Nou daarna de wedstrijdbak in, ik had echt geen hoop meer. Nou nog even mutsen deed ze en toen hup gingen we in draf. Wie me voor las weet ik niet maar had het te druk met Jenny, Nou moesten we de eerste keer aanspringen in gallop ging goed, zet ik de volte in.. ja hoor daar gingen die achterbenen weer de lucht in.. dus toen volte in draf uitgereden en gelijk daarna weer aangesprongen in gallop even laten zien dat we het wel konden.. had daar een 5 voor (vond ik erg hoog). Daarna tweede keer gallop.. nou dat ging goed! Alleen volte veelste klein maar wel in gallop uit gereden.. heb daar gewoon een 4 voor gekregen. Had zelf de cijfers voor de eerste een 2 gegeven (want tja had hem eigenlijk niet laten zien) en die laatste keer een 5. Maar goed ik ben geen Jury.
Ok hier m'n protocol voor de geintresseerde: http://img455.imageshack.us/img455/4704/proefjeks7.jpg
hammie schreef:Ze heeft hem niet gehaald, staat op de vorige pagina
_Laris_ schreef:Ik ben gezakt202 punten, me paardje liep niet helemaal nagevelijk, en dus telkens minder punten.. en het ging ook niet helemaal super.. maarja andere keer beter
Flurk schreef:over die bijzet teugelvraag het volgende;
in hetv regelement staat;
paard dient te zijn opgetoomd met deuglijk,goed passend en in behoorlijke staat van onderhoud verkerend zadel,hoofdstel en bit (bij voorkeur trensoptoming). beenbeschermers,sporen,en martingaal (mits goed zijn afgesteld) zijn alleen toegestaan met toestemming van de manege houder.
zelf vind ik bijzet in de lagere proeven geen probleem omdat deze ruiters vaak nog wat minder over de beetjes te vertellen hebben en bij mij gaat veiligheid voorop
Flurk schreef:_Laris_ schreef:Ik ben gezakt202 punten, me paardje liep niet helemaal nagevelijk, en dus telkens minder punten.. en het ging ook niet helemaal super.. maarja andere keer beter
jammer Laris,
stond er wel genoeg commentaar op je protocol?
zodat je weet wat er nog aan verbeterd kan worden? want het zal toch niet alleen aan je nageeflijheid hebben gelegen of wel?
Mandyy schreef:Volgens mij kun je ze niet downloaden.
Ik heb een boek gekocht op de manege waar ze in staan.
Misschien moet je even kijken op de site van de FNRS?
ktink schreef:Ik heb vandaag (sinds tijden) weer is een f proefje gereden..
F4... en ik ben ook leuk 1e geworden.. 242 punten.. (best veel leek mij
)