Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:31

Liever niet!, Maar ja, zolang ik nog steeds op mijn knietjes moet liggen om de auto te lenen zodat ik met de trailer op pad kan wel ja

Wat is het top weer he? Ik denk dat ik vanavond maar weer een poging ga wagen met mijn knollie... Tegen beter weten in... Maar hij gaat altijd zo fijn als Crista hem gereden heeft

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 14:32

Pluutje schreef:
Ja, in het bos is een "waterbak", erg leuk, die zul je vast wel gaan checken als je bij de amsterdamse staat!

Ik ken trouwens ook nog wel wat mensen bij de jongh, haha:
- fleur met e-mia, haar bijrijdster daisy(op vrijdag) en haar moeder danny. e-mia is een klein bruin paardje, leuk dier, alleen mankeert ze vaak wat.(stond eerst op de ruif)
- daniële en miranda hebben nog niet zo lang een klein paardje daar staan, paardje ken ik verder niet., maar daniële had eerst een ander paard bij de ruif (die is overleden)
- een pony die nadine heet, meisje heet samantha, haar moeder is er ook vaak bij hoe die heet weet ik niet..pony is een beetje grijs.
- eerst stond annemarie er met prestor, een fjord die (geloof ik) M liep,echt een geweldig beest!!!!!heeft ook een tijdje op de ruif gestaan, was en ben er nog steeds helemaal verliefd op.

Hey, is die Nadine toevallig beetje roodschimmelig? Da's nml de moeder van mijn pony!

....

Nog even nagedacht ... ze was meer donker dan rood. Ze stond voorheen in Osdorp. Vraag het eens aan dat meisje!

Rytir

Re: Manege-gangers uit Amsterdam/Amstelveen!?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 14:37

Waterbak is leuk!De eerste keer erdoorheen moest Mandorra wel even in de hoogste versnelling erdoorheen (vond ik geen goed plan maar het was zó spannend) . Daarna nog twee keer om de versnelling wat lager uit te proberen

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:06

Het is inderdaad een vrij donker ding, meer bruinschimmel dan roodschimmel met zwarte manen en dergelijke. Denk zo een C maatje? Leuke pony om te zien...

Rytir, die van mij gaat gewoon op zijn achterbenen staan. Hij vindt het echt niet grappig :-/

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:07

Duh, net pas je profiel gezien Schimmelig en idd net zo een kleurtje als jouw pony

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 15:23

He grappig. Ze heeft inderdaad eerst is Osdorp gestaan.

Tja, de mensen die bij de ruif zijn weggegaan. Opzich valt het nog wel mee hoor. Fleur(van e-mia dus) vond de ruif te duur. Daniële is dus in eerste instantie weggegaan omdat haar paard overleden is. Nu heeft ze dus die nieuwe samen met iemand die eerst doortje bij reed bij de jongh en bovendien ging ze altijd wel goed met fleur om dus misschien dat ze er ook daarom voor gekozen hebben om bij de jongh te gaan staan.

Wat vond jij van Prestor? Hij is al een hele poos bij jullie weg inderdaad.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 16:33

Okay, geen wedstrijd dus. We zijn niet welkom bij Wennekers. Terecht Ik ben eigenlijk wel blij dat het afgebeld is, dat scheelt weer beslissingen nemen.

Fleur ken ik niet zo. Dat paardje van Daniele is wel grappig. Een KWPNxHaflinger ofzo.

Prestor, tsja... wel een leuke Fjord, toch?

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 17:15

Ja, geweldig gewoon prestor. Je kon er echt van alles mee doen en tegelijk kon hij geweldig lopen. Ik heb toen nog een pas de deux met hem gereden(een vriendin van me reed hem), was wel komisch, Leroy naast een fjord. Maar we hadden mooi gewonnen

@ Biep: Bij de Amsterdamse ken ik trouwens Emma, haar paard heet Marel (neem tenminste aan dat ze er nog staat), die wil je vast wel een keer het bos laten zien. En dan mag je haar gelijk de groeten van mij doen

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 17:51

Aah, Marel ken ik wel!

Zelf heb ik lang op les gezeten bij de Ruif, laaaaang geleden alweer (van mijn 6e tot mijn 11e ofzo). Altijd de zaterdagmidag les 15.00 en daarna dezelfde dag in de ochtend (gevorderden paardenles), toen besloten dat ik de paarden niet zo leuk vond ... en er snel vanaf gegaan

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 18:16

ja, als je muis zegt weet ie wie je bedoeld.. Ik ben al keer langsgeweest bij wennekers (wat een pokke-eind zeg), maar toen waren ze weg.. vandaar dat ik liever afspreek.

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-06 19:04

Hehe, aan het einde van de dijk ben je echt bek af... Ik was er laatst met een vriendinnetje, zij verzorgt daar een haflinger hengstje genaamd: Macho (staat helemaal achteraan in het doe-het-zelf gedeelte) ... wel een tof paardje, maar hinneken dan ie doet!

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 20:30

Bah.... mijn paardje had volgens mij vanavond ook wat dikke klieren. Dierenarts gebeld en tsja, aangezien hij geen koorts heeft dacht hij dat het allemaal wel mee zou vallen. Heb hem maar binnen gezet en ga morgen kijken of er echt een ei zit of niet. Hopelijk is het loos alarm...

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-06 22:31

Pluutje schreef:

@ Biep: Bij de Amsterdamse ken ik trouwens Emma, haar paard heet Marel (neem tenminste aan dat ze er nog staat), die wil je vast wel een keer het bos laten zien. En dan mag je haar gelijk de groeten van mij doen

haha zal ik doen!
Ik heb echt zin in de gezelligheid van een manege! Ik voel me er toch zoveel meer thuis dan op pensionstallen.

@manic: hou ons op de hoogte: sterkte iig!

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 07:30

biep schreef:
Pluutje schreef:

haha zal ik doen!
Ik heb echt zin in de gezelligheid van een manege! Ik voel me er toch zoveel meer thuis dan op pensionstallen.

haha, of het gezellig is moet je nog maar zien he Ik heb het zelf even helemaal gehad met maneges.

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 09:00

Nooooit kunnen rijden...

Bij ons is het op zich wel okay, omdat het pension en manege gedeelte redelijk gescheiden is. De onderlinge zijn wel altijd gezellig druk... Er is voor alletwee wat te zeggen, denk ik.

Ikzelf heb mede door mijn werk en paard niet zo heel erg veel tijd voor de hele sociale factor gedeelte van life is het eigenlijk wel prettig om ook een beetje wat mensen om je heen te hebben die ook iets van paarden meekrijgen. Het kan bij ons erg gezellig zijn, en dit is ook wel de reden dat ik mijn springlesjes nogal mis

Paardje zag er okay uit vanochtend. Erg boos natuurlijk dat hij binnen moest staan, maar hij zag er fris en opgewekt uit en geen rare bulten ofzo. Waarschijnlijk dus een beetje loos alarm (mijn schuld paranoia...) Heb hem maar een krentenbolletje gevoerd en laat hem tot vanavond binnen. Als hij vanavond nog steeds geen Frankenstein is ga ik er maar van uit dat het allemaal wel mee valt. Wou alleen geen risico nemen

Pluutje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 11:11

Tja, dat nooit kunnen rijden is bij de ruif het probleem niet. Alleen sommige mensen }> Maar ja, dat ligt ook een beetje aan jezelf natuurlijk, hoe je je opstelt. Ach, ik heb het er jaren lang wel naar mijn zin gehad hoor.

Gelukkig dat het goed met je peerd lijkt te gaan. Ach, beter te voorzichtig dan dat hij straks wel wat heeft.

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 12:18

Ik heb juist een 'probleem' met de pensionstallen:

Mensen gunnen je geen blik waardig (al helemaal niet als je met een pony aan komt kakken).
Bijna iedereen is ontzettend prestatie gericht.
Als je pony (die er net een wek staat en niets gewend is) die spuitplaats niet op wil is het meteen een rot knol die je eens goed een trap moet verkopen.
Je valt een keer van je pony (omdat je pony 2 maanden stil heeft gestaan dus onwijs gaat bokken) en je kan meteen niet rijden, hebt er geen verstand van, hebt een rotbok en weet niet waar je aan begonnen bent. etc. etc.
Veel snauwerige mensen, ze kijken zelfs vreemd op als ik vriendelijk hoi zeg...

...nee ik heb het wel gehad, ik hou meer van de wat knussere en relaxte manege sfeer, uiteindelijk ga ik toch voor de lol naar mijn paard !

LoveElmo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 13:32

bij mij op de manege is het niet echt gescheiden tussen manege/pension.
Wel zijn alle buitenboxen pension maar staan d'r ook gewoon manege paarden tussen...
En meestal is 't d'r wel gezellig enzo.
MAar sommige pensiongangers vind ik ik soms beetje minderwaardig overkomen naar manegegangers..ZO van "Ik heb lekker een eigen paard jij niet"

Maar andere zijn weer heel aardig,kun je helpen met 't paard enzo.Rijden ook gewoon in manegelessen mee..

Schimmelig

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-06 15:24

Daar rijd je op MNA voor ... één en al kak toch? Het zijn super mooie stallen, daar niet van...

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-06 16:13

@ Vikki: loopt er bij jullie toevallig nogsteeds ene Bas Kuyer rond? (jongen, ongveer 18 jaar, beetje zo'n wannabee hip hop..)
En ken jij toevallig Sabine strating personelijk? (minie_bienie hier op bokt..) ..

En tja, MNA.. pure kak zooi! heb er ook een tijdje gereden..(Waar denk je dat ik anders mijn Rrrr vandaan haal ?! :p )

Marjet90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:40

nou heb ik heen eigen paard, maar wel een trouwe lesser bij de hollandsche manege en een supertrotse verzorger van fleur (de sexy pony van batje )

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 10:45

muiszje schreef:
@ Vikki: loopt er bij jullie toevallig nogsteeds ene Bas Kuyer rond? (jongen, ongveer 18 jaar, beetje zo'n wannabee hip hop..)
En ken jij toevallig Sabine strating personelijk? (minie_bienie hier op bokt..) ..

En tja, MNA.. pure kak zooi! heb er ook een tijdje gereden..(Waar denk je dat ik anders mijn Rrrr vandaan haal ?! :p )

Bas Kuyer... zegt me zo 1.2.3 niets... heeft or rijdt hij een paard op Wennekers? Ik ken de paarden meestal eerder dan de eigenaars

Sabine Strating ken ik niet nee, alleen van haar berichten op bokt

muiszje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 11:27

hmm, bas kuyer was de broer van een meisje die daar al jaren komt en ook meerdere paarden heeft (gehad?)
Ik weet haar naam niet meer, en ook niet van de moeder. Maar ze hadden ergens een klein appartementje op wennekers (denk 8 jaar geleden..)

manic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 15:05

Wauw, wat een heerlijk weer! Wou dat ik vanavond het bos in kon, maar in plaats daarvan ga ik vanavond uit eten bij La Belle Auberge. Kent iemand het? Ben er al heel vaak geweest

alano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-06 18:36

ik meld me ook maar weer eens na zoveel tijd.
@muiszje: welke sabine? ik ken er wel 1 maar weet niet hoe ze van der achternaam heet....hoe oud is ze?
nico en mimbre ken ik ook....