manege de veluw ewijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liedje

Re: manege de veluw ewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:02

Penny ken ik ook nog Ja De enige pony op de Veluwe waar ik dus ècht niet mee op kon schieten Bloos

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:04

Ik ben nooit zo kapot geweest van Jennifer,... maar nadat Layka kreupel was terwijl ik haar had gehuurd moest ik op Jennifer Clown

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:05

Aah die vond ik weer wel leuk Haha! Al had ze me geloof ik wel een keer gebeten Nagelbijten / Gniffelen

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:44

Jennifer is buiten de fijnste pony voorop!
mijn moeder pakt haar altijd

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:53

Oh qua rijden is het best een fijn beestje, maar die klik heb ik met haar gewoon niet zo,...

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 16:54

haha ze is ook niet zo heel lief op stal Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 16:54

Nee maar dat is Layka ook niet Nagelbijten / Gniffelen

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:53

prints schreef:
ha lotje..
nee hoor ik les niet meer bij jeanette GELUKKIG...
les weer gewoon prive bij audrey.
printsje gaat nu weer vooruit..

hoest met jou en noom?

les je nog wel bij jeanette?

Met mijn en naomi gaat het erg goed.. Les ook niet meer bij jeanette.. Vond haar echt niet meer fijn en kwam ook helemaal niks verder dus schoot niet op! fijn dat je nu bij audrey lest. Ik heb nu les van iemand die ik via de fysio van naomi ken en we gaan nu met sprongen voor uit! Erg fijn!
Hoe is het met alle paarden?

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 17:54

Ik vond layka altijd ook erg geweldig! Als je haar normaal benaderd is het een geweldig dier! Jennifer vond ik ook altijd erg leuk om te rijden.. En als je der op stal beetje in de gaten hield dan ging het ook altijd wel goed vond ik! Penny heb ik nooit opgereden.. Was al snel erg groot Knipoog Zo heb ik ook nooit op lucky, scoopy en iris gereden..

Maggie_Eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:03

Hey leuk, zit je voortaan ook op bokt Tong uitsteken[/quote]

jaja ik ben er ook weer bij Knipoog
wel lachen zo al die verhaaltjes en oude herinneringen ja toch!! Tong uitsteken

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:06

Ja af en toe mis ik die tijd nog wel hoor, die ik als puber had met de hele les op een zaterdag Haha!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:07

Ja dat heb ik ook wel, al was het bij mij dan de maandag les Knipoog

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:08

heb tot blz 7 gelezen maar verder kwam ik niet meer..onze dochter Nanda (nu bijna 19) heeft op Sascha leren rijden toen ze 5 was, les van Suzanne de Klein. daarna van Geertje op Iris, diverse malen eraf gebokt en toen moest ze op Marco (die grote schimmel en dan zo'n uk van 6 erop...als ze hem aandreef raakte ze alleen de zweetbladen, maar ze kreeg hem wel in galop!)Ik heb toendertijd op woensdag morgen les gehad van ik dacht Mariel en Cornee en reed regelmatig op Vivi (schrijf je dat zo?) Heb ook nog een keer meegedaan met verkleed springen en werd tweede als mislukte fee, maar dat kwam omdat er maar 2 deelnemers waren in mijn rubriek! Haha! hahahah! Ik heb daar ook Marianne (die ook les gaf soms) Verheul leren kennen daar en is nog steeds mijn beste vriendin (we zijn nu 49 en nog steeds gek en met ieder een eigen paard) Toen Elly wist dat ze er niet lang meer zou zijn heeft ze ons gebeld en gevraagd of we Anouk wilden hebben (was een oude haflo-arabier waar menig kind op heeft leren rijden volgens mij) en dat is toen gebeurd. Ze bleek echter al 28 (en niet een jaar of 22 zoals Cor zei...) en is op 30 jarige leeftijd in de wei gestorven. We hadden nog contact met haar vorige eigenaresse en die heeft ons later nog oude foto's gestuurd! Leuk om dit allemaal weer te lezen! Ik heb trouwens nog wel foto's maar moet die dan scannen..

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:12

Anouk ken ik nog wel ja.. Lekker sterk Knipoog Wel fijn dat ze bij jullie nog 2 fijne jaartjes heeft kunnen hebben.. Lachen
Ze had ook altijd zo n vies oogje.. zo herriner ik me haar in ieder geval

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:13

Hee Josefien, ik wist helemaal niet dat jij en Nanda op manege de veluw hebben gereden! Bloos!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:14

@Josefien: Reed jij in het huisvrouwenuurtje? Dat had mijn moeder daar voor elkaar gekregen,... die kregen namelijk ook les van Mariël Knipoog

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:15

Heel heel lang geleden (ik dacht rond 1990/1991) in de periode dat ik zelf paardloos was en mijn ouders in Beuningen woonden heb ik er een tijd gereden.

Ik wet niet eens meer op welke dag maar wel op wie. Op ik dacht Warla. Een pensionpaard vos merrie die altijd met peesbeschermers moest rijden. De lessen gingen altijd goed maar de enige keer dat ik er een wedstrijd heb gereden Bloos Tjsa dat was een regelrechte ramp en afgang. Ziek

Alleen in een bak vond mevrouw geen goed plan waardoor alleen het binnenkomen en groeten en het afgroeten en eruit rijden goed ging. De rest van de proef in een soort racegang afgelegd. Wel alle figuren gereden. maar een eindresultaat een verliespunt. Bloos Koe . Heel erg erg.

Daarna ben ik in lelystad gaan wonen en zijn we tegen ons eigen oude knollie aangelopen.

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:17

ja dat klopt, van dat oog! ik heb dat inderdaad dagelijks met een beetje gekookt water uitgespoeld in het begin, maar ze had een kapotte traanbuis. Ik heb er zelfs ook nog opgezeten met een buitenritje, en voor de slee in de sneeuw! Maar toen een maand of 2 voor haar overlijden kon ze gewoon niet meer haar longen waren op. Toen hebben we haar alleen nog maar vertroeteld en geknuffeld en ze is gevonden onder haar lievelingsboom (waarvoor ze onder 2 omheiningen met schrikdraad door heeft moeten lopen, we snappen het nog steeds niet!) We waren er wel kapot van ook al was ze maar 2 jaar bij ons, het was een bijzondere pony!

Ja Karuna, ik heb toen op warla die springwedstrijd gedaan met verkleed springen!

Hoi Jitske, ik was ook effe verbaasd jou aan te treffen, grappig he hoe dingen lopen (wij woonden toen in beuningen dus de Veluw was een logische keuze)

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:18

Naomi_Star schreef:
RABO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Haha! dat is echt mijn favo horse! als ik geld heb om er eentje bij te kopen zou ik rabo er bij nemen! Mijn ouders zijn nog in overleg geweest met cor om rabo te kopen meer dan 3 jaar geleden maar Cor vroeg er veel te veel voor! Toen zouden we hem misschien gaan huren maar toen kwam Naomi op mijn pad Knipoog

Oeh mag ik vragen hoeveel hij er voor vroeg?
Maar willen ze daar alle paarden en ponys verkopen als je er voor geeft wat ze vragen, of een paar maar? Ben namelijk opzoek naar een pony/paard erbij en kan rabo niet uit mijn hoofd zetten!

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:24

Nou je mag best weten wat hij Toen vroeg: 8000 gulden.. Maar als mijn vader er echt op door was gegaan was er wel een deel van af gegaan hoor.. Maar we kregen toen mijn huidige paardje aangeboden en die wilde ik toch iets liever redden Knipoog

Josefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:25

haha ja dat was het huisvrouwenuurtje, kids naar school/ creche en dan na het rijden koffiedrinken!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:25

Dat verkleed springen ging toen wel goed geloof ik wat ik gezien heb. Maar de dressuur wat een drama.

Maar zijn ze verhuisd van lokatie nu? Ik heb het idee als we er nog eens langskomen dat ze egens anders zitten. Of kijken we gewoon niet goed?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 18:26

Josefien schreef:
haha ja dat was het huisvrouwenuurtje, kids naar school/ creche en dan na het rijden koffiedrinken!!

Haha dan moet jij mijn moeder ook kennen Knipoog

Marion, die stond achter de bar en heeft het uurtje opgericht. Dinie heeft nu in Leeuwen haar eigen pensionstalling, tjee ken er wel in meer van dat uurtje van gezicht maar niet van naam Clown

Edit: ohja en Ria,... die reed altijd op Mocca geloof ik,...

Naomi_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:31

Volgens mij zijn ze niet verhuisd Knipoog

_Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 18:35

Oh, wat grappig Josefien, ik wist helemaal niet dat jullie in Beuningen gewoond hebben!
Ik heb zelf niet op de Veluwe gereden, mijn broer heeft er gelest en ik heb er wel eens wedstrijd Knipoog
Ik reed bij Stal Zwiers omdat de zaterdaglessen op de Veluwe toen vol waren ofzo.