rc het fjordenpaard?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:55

Over dat leiding bellen gesproken, ik was afgelopen week (vandaag terug) op kamp, wij mochten een keer onze mobiel niet meenemen naar een dropping toe, dat was ook een avond en dat is meteen afgeleerd..

Wij liepen een stukje vooruit, het was 11 uur 's avonds, er was daarvoor een dikke discussie op de manege over dat wij onze mobiel niet wouden inleveren, nou, op en duur toch maar gedaan, en hop, we liepen perongeluk harder als de rest en we waren onze leiding kwijt, en het groepje. We hebben alleen dat stuk door het donkere bos moeten teruglopen. Dat was niet gebeurt als we gewoon een mobiel hadden. We liepen op en duur over een weg heen waar geen lantaarnpalen waren, maar waar wel regelmatig auto's reden. Stel dat we waren aangereden (dat is een paar weken daarvoor gebeurt op dezelfde weg, en er waren twee meiden dood! < echt gebeurt) wat moesten we dan zonder mobiel? ..

Zo bedoel ik maar, er kan altijd iets gebeuren als er geen leiding bij is en wat dan? Als je geen mobiel hebt?

Edit: Typfouten

EllaBellaah

Re: rc het fjordenpaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:13

Maar dit was niet op het fjordenpaard neem ik aan? Daar doen ze geen droppingen en je bent nooit zomaar ergens alleen

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:17

EllaBellaah schreef:
Maar dit was niet op het fjordenpaard neem ik aan? Daar doen ze geen droppingen en je bent nooit zomaar ergens alleen

Nee, ik heb het over de manege waar ik op kamp was, lezen..

Dat kan altijd gebeuren, iedereen kan perongeluk kwijtraken of even alleen zijn, ik neem aan dat er niet 24/7 leiding op je neus zit, dan blijf ik al helemaal op de boschhoeve, want daar heb je veel vrijheid enzo.. Als je in ieder geval op ruiterkamp gaat. Ponykamp is minder maar dat is voor jongere kinderen..

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:19

Het gaat me gewoon om het algemeen. Geen mobiel kan ook nogal gevaarlijk zijn. Want dat ongelukje van die dropping is niet de manege zijn schuld hoor, maar als we een mobiel hadden gehad waren we zo weer bij het groepje ;).

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:24

nou de kinderen gaan zowiezo niet van het erf af bij fjordenpaard, dus een telefoon is nergens voor nodig, als je heimwee hebt kan er altijd geregeld worden dat je even naar huis mag bellen en overal is wel een oplossing voor te vinden, het is alleen maar een hele handige regel.. nadeel is dat je een horloge mee moet nemen voor de tijd!

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:26

Ik ben een keer daar flink van het paard gevallen en dat was na dat we die avond telefoon hadden gehad. Nou ik mocht hem echt wel even hebben, vond het niet nodig maar het mocht wel.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:30

ach vroeger gingen de kindjes toch ook niet dood zonder mobiel :) Ze hebben een speeltuin op het erf, de weilanden op het erf, alles hebben ze dus er is ook helemaal geen reden om alleen van het terrein af te gaan

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:36

die regel is er natuurlijk niet voor niets gekomen. vermoed dat henk en jose erg veel narigheid gehad hebben met die mobiele telefoons.

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:39

Nouja wat denk je dat er gebeurt als iemand hem kwijt is of hij is gestolen? Of al die meiden die alleen maar de hele dag met de thuis wereld zitten te bellen enzo. Ik vind het groot gelijk en mis hem eigenlijk ook niet!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:46

EllaBellaah schreef:
Nouja wat denk je dat er gebeurt als iemand hem kwijt is of hij is gestolen? Of al die meiden die alleen maar de hele dag met de thuis wereld zitten te bellen enzo. Ik vind het groot gelijk en mis hem eigenlijk ook niet!

Dat is bij ons ook niet en bij ons komen ook mensen van buiten af (Ongeveer 45) en er staat duidelijk dat het eigen risico is. Als je je mobiel kwijtraakt wordt er verzocht goed te zoeken, en anders wordt het bij het eten gemeld. Meestal vinden ze hem al bij het zoeken.. En bij ons is er nog nooit een mobiel gestolen, beetje raar als dat bij jullie wel is. Dat zegt dan ook weer wat denk ik zo..

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 21:59

er word niks gestolen, henk en jose willen dat alleen voorkomen. en dat is zoals vaker gezegt niet de enige reden. Lekker gezellig als iedereen hele dagen zit te bellen smsen ;)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:00

miejmoon schreef:
er word niks gestolen, henk en jose willen dat alleen voorkomen. en dat is zoals vaker gezegt niet de enige reden. Lekker gezellig als iedereen hele dagen zit te bellen smsen ;)

Dat gebeurt niet eens..

SsSimonee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:01

ah weet je wat, denk er maar is heel goed over na, of je echt zon leuk kamp wil laten schieten vanwege je telefoon

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:03

miejmoon schreef:
ah weet je wat, denk er maar is heel goed over na, of je echt zon leuk kamp wil laten schieten vanwege je telefoon

Haha, dat antwoord weet ik al en is 'ja', want ik heb het ook goed op mijn eigen manege waar ik al 6 jaar ook op kamp ga, en waar ik de paarden ken enzo.. En ik kan gewoon niet zonder twitter en mijn blackberry dus dat wordt toch echt een 'nee', want ik lever mijn telefoon gewoonweg niet in. *D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:06

Sorry maar vind dat zo irritant mensen die 24/7 zitten te twitteren en boos worden zonder telefoon. Kijk als ik hier thuis zit, of op school, of op mijn werk kan ik niet zonder telefoon om contact te hebben met andere ed. Maar daar op kamp heb je zat meiden om je heen waar je je prima mee kan vermaken en daar hoef je ook niet elke 10sec op twitter te zetten wat je gaat doen ;)

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 22:13

Nou bij ons wordt volgend jaar ook een telefoon verbod ingelast.

Je hebt echt geen telefoon nodig op kamp.

Ik ben jaren op (pony)kampen geweest zonder ook maar contact te maken met het thuisfront.
Dat zie je wel weer als je thuiskomt.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-11 15:17

dat verbod is er heus niet voor niks. wat als je in een grote groep rijd en je mobiel gaat af en de paarden schrikken daar van? dan ga je lekker met de hele groep aan de kletter..

en er staat ook gewoon een rede op de site (ligt er aan op welke je kijkt zie ik net.. hier staat het iedergeval wel http://rchetfjordenpaard.nl/ponykamp/vraag-en-antwoord/)
"Dit doen we omdat toen dit nog niet gold, er veel gedoe was met mobieltjes. Kinderen telefoneerden op het paard (gevaarlijk!) of verloren hun telefoon in het weiland of op de slaapzaal of erger nog, kinderen gingen ongevraagd bellen met andermans telefoon."

en als jij niet een dagje zonder je mobiel kan en daarvoor een super leuk kamp laat schieten zegt dat denk ik meer over jouw dan over dat kamp ;)
dat is er juist zo lekker aan, je bent even weg van thuis en van alles waar je je normaal gesproken mee bezig houd.
en je kan elke avond even bellen en smsen en twitteren of wat je ook wil doen, meer heb je echt niet nodig.
ik merk het daar niet eens als ik m niet bij me heb want je hebt genoeg andere dingen te doen, of gaat gezellig kletsen met mensen daar, daar heb ik geen mobiel voor nodig..
en ik vind het wel een fijn gevoel dat ik weet dat ie veilig achter een slot zit, en dat ik hem niet kan verliezen onder het rijden of als je in het land loopt, en dat er ook geen kans is dat hij kapot gaat als je valt ofzo.. :)

ik vind het heel erg handig van ze dat ze het zo doen. er is altijd wel ergens een leiding in de buurt als het nodig is, en verder zorg je gewoon dat je bij elkaar in de buurt blijft (als je naar dat dorp gaat bijvoorbeeld) en dan heb je het veel te druk en gezellig om alleen al aan je mobiel te denken :)
en als er toch iets mocht zijn of je bent de weg kwijt of wat dan ook, dan loop je even een winkel in en vraag je de weg of of je even mag bellen :)

ik merk het idd ook alleen maar aan dat ik niet steeds weet hoelaat het is, maar dan neem je een horloge mee en is je probleem opgelost

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:21

Ik ben ook afgelopen week op ponykamp geweest bij het Fjordenpaard, en heb me prima vermaakt zonder m'n mobiel.
Ik miste hem ook gewoon niet, want je bent veel te druk bezig met de meiden om je heen en de paarden. Je hebt elke keer toch wel wat te doen. Als je vrijetijd hebt, dan ben je meestal ook leuke dingen aan het doen met de meiden waar je het meest mee optrekt, of je bent aan het douchen ofzo.
's Avonds krijg je hem terug, en als je hem weer moet inleveren ligt ie achter slot en grendel, heel veilig dus.
Ik vind het eerlijk gezegt wel sneu als je heel de dag op je mobiel zit als je op ponykamp bent, je bent op ponykamp (lijkt mij) om je ff af te sluiten van de 'buitenwereld', je even helemaal te storten op paarden, plezier te hebben met de paarden en de meiden daar, daar heb je geen mobiel voor nodig lijkt mij?

Dat met de tijd zit ik nog niet eens zo mee, ze geven goed aan wanneer er wat gebeurd, je hebt daar altijd die bel nog, en als je de tijd niet weet loop je ff naar de kantine want daar hangt de klok.
Maar waarom zou je de tijd moeten weten als toch alles voor je geregelt wordt en je zelf niet op je tijd hoeft te letten?

Ik vind het juist goed van Henk en Jose dat ze deze regel in hebben gestelt van dat je je mobiel in moet leveren, het geeft meer rust op zo'n kamp, anders zou idd iedereen met een mobiel rond lopen en hele tijd op z'n mobiel zitten. Dat is ook niet leuk voor de mensen die niet zoveel met hun mobiel doen.
En stel dat er een mobiel kwijt raakt, of gejat wordt ofzo, dan schuiven de mensen de schuld bij Henk en Jose, terwijl het dan toch echt je eigen schuld is.
Nee, ik vind het een super goede regel!

tessetesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 11:28

hahaha dit meen je toch niet serieus! de regel lijkt me behoorlijk duidelijk. want iedereen kan wel zeggen; ja het is eigen risico dit dat, maar als je hem kwijt bent dan gaan de meeste mensen meteen gillen jaaa hij is gestolen hij is gestolen! en als je op een kamp bent met 50 andere meiden hoe kan je dan in hemelsnaam de tijd vinden om de hele dag te bellen of smsen met vrienden thuis of iets te twitteren als: oh nou ik ga nu even naar de wei toe! wat moet de rest van de wereld met die informatie sowieso.. oke leuk jij gaat naar de wei toe. de rest is niet eens in de buurt want iedereen op het kamp zelf is tenminste wel bezig met de mensen contact te hebben. en de rest is niet eens in de buurt dus ze komen je echt niet opzoeken hoor.
als je weer terug bent, dan zie je je vrienden wel weer. en als je een kamp als het fjordenpaard laat schieten omdat je je mobieltje moet inleveren want 'anders heb ik geen contact meer met thuis' dan kan je beter je leven thuis met je eigen vriendjes spenderen ipv nieuwe vrienden maken op een ruiterkamp. even weg van huis zeg.
kom op doe even normaal..

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:01

Daarbij kan de sfeer behoorlijk verpest worden door mobiele telefoons, als een groepje besluit om via de mobiel met elkaar te 'chatten' (lees: ping, whats app of sms) aka roddelen, om vervolgens naar 1 persoon te kijken en te giechelen dan kan het (hoe goed bedoelt ook) voor een onzeker iemand echt heel naar uitpakken. Sommige mensen kunnen zich dat echt aantrekken. Tuurlijk roddelen mensen wel eens, maar met een mobiel wordt het wel heel makkelijk en obvious tegen iemand gericht. Dat is echt heel kinderachtig en stom maar het gebeurt wel.

Sanco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:03

Oh en een simpele oplossing voor de dropping (die je de volgende keer misschien kan voorstellen): Laat de leiding een berg enveloppen regelen, doe de telefoon uit en in de envelop. Dichtplakken en verzegelen met een sticker of handtekening. Als de envelop stuk is ben je gediskwalificeerd. Maar in noodgevallen kun je hem altijd openmaken :)

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:46

ja idd!
dat vind ik trouwens wel een goede! maar je kan ook gewoon zorgen dat je een beetje oplet met de dropping en zorgt dat je je leiding niet kwijt raakt ;)
of met walky talky's ofzo.

_Lucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:47

oh en hooi Claudia :P :D

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:47

L_bonsai_L schreef:
oh en hooi Claudia :P :D

haaj Lucy xd

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 16:44

Ben dit jaar meegeweest bij Rancho De Verano naast het Fjordenpaard.
Was super! Ik wil volgend jaar weer en hard sparen want het liefst neem ik dan Tris mee, die vind dat vast en zeker geweldig in zo'n kudde :D