Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

papiertjuh

Re: Ponyclub "Het Lamoen" - topic! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:08

welke manege is dat? en waar ligt die?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:06

Je kan ook voorstellen dat je ouders een nachtje overnachten in de woonboerderij van mijn oom en tante, dat is op een kwartiertje fietsen van het Lamoen. We zijn er ongeveer langsgereden met de trektocht Lachen
Daar staan fietsen, en ze kunnen wandelen.. maarja dat zou dan wel doordeweek moeten natuurlijk. per persoon per nacht kost het geloof ik iets van 25 euro, maar dat kan ik ook verkeerd hebben.. t is iig een mooie, luxe woonboerderij. Als ze geinterresseerd zijn moet je het maar laten weten Lachen

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:06

En daar passen nog veel meer mensen in, dus de ouders van iris zouden nog meekunnen ook Ja

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:07

Super trouwens van die 8!!

Ik had voor mn herkansing (3 onderdelen) een 6.4, een 2.8 en een 9.5, gemiddeld gelukkig dus een 5.9 dus ik heb 'm ook in de pocket Haha!

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:01

leuk je haar fenn Haha! ook een ander kleurtje? staat je goed.

maJO, was mijn voorgevoel goed Haha! zij vanavond nog tegen janet dat ik dacht dat jij misschien wel mee zou rijden Haha!

handigste dag voor het rijden bij het lamoen is denk ik , als er geen extra activieteiten zijn , de maandag.

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 08:34

mijn ouders kunnen niet tessel.. die moeten gewoon werken Knipoog
en om op maandag te rijden vindt ik best.
zo is tessel ook weer blij Haha!

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:12

hi allemaal
ik had een vraagje, mijn vriendin en ik willen dit jaar mischien op ponykamp naar het lamoen, maar we vroegen ons af wat leuker is het ponykamp of de trektocht? ik ben 13 en zij is 14 en we hebben allebij ong. 4 jaar rijervaring wat is dan leuker? en wat ga je bv. doen op het ponykamp en wat op de trektocht? en is het ponykamp wel geschikt voor onze leeftijd? en hoe veel rij je paard?
sorry voor de vele vragen Bloos maar ik wil gewoon weten of het een leuk ponykamp is Tong uitsteken

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:39

Hoi Djoni!
voor jullie is denk ik, zowel de trektocht en het normale ponykamp geschikt. Allebei zijn ze supergezellig en je rijdt zowiezo veel paard, maar we doen andere dingen. Het ligt er maar net aan wat je leuk vindt om te doen! Lachen
Zowel ponykamp als trektocht is van maandagochtend tot vrijdagavond. Met ponykamp blijf je de hele week op de manege. Met trektocht blijven we tot woensdagochtend op de manege, woensdag t/m vrijdagmiddag zijn we dus 3 dagen weg. We rijden dan van ongeveer 11:00 tot 16:00, met een pauze 's middags. We slapen woensdagavond en donderdagavond op twee verschillende logeerboerderijen, de paarden kunnen hier in de wei staan en wij slapen met zn allen op een slaapzaaltje.
Het verschil zit 'm ook in de gemiddelde leeftijd; met ponykamp zit je in een groep met kinderen tussen de 8 en 16 (beginners en gevorderden, in groepen verdeeld naar rijervaring). Op trektocht is de minimale leeftijd 12 a 13, en moet je verplicht 4 jaar rijervaring hebben.
Met ponykamp ga je (bijna) elke dag op buitenrit, en doen we veel spelletjes met en zonder pony's, kampvuur, zwemmen, voltige, bonte avond, dagtocht met keuze tussen rijden en huifkar, en op vrijdag een leuke show voor de ouders met de pony's, waarvoor we ook oefenen. Uiteraard krijg je ook les, zowiezo een keertje van je leiding maar ook van Pauline (bruine hier op het forum) en die kan heel goed lesgeven, he Pauline? Schijnheilig
Met trektocht krijg je ook wel een keertje les, vooral maandag en dinsdag zijn om je pony te leren kennen. Zowiezo mag je zelf een pony uitkiezen, waar je de hele week op mag rijden; mocht het zo zijn dat jij niet de enige bent die deze pony leuk vindt, dan wordt er geloot.
Verder.. tsja wat kan ik nog vertellen..? We maken altijd 3 of 4 corveegroepjes, die om de beurt moeten aanvegen, afruimen/tafel dekken, paarden voeren en zadels/hoofdstel poetsen.
Als je op trektocht gaat, moet je bedenken dat je een flink aantal uur per dag in het zadel zit, uithoudingsvermogen en zitvlees is dus geen overbodige luxe. We rijden door de bossen, maar vaak ook langs verkeer en verharde wegen.
Nog meer vragen? Stel ze gerust Knipoog

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:45

Oh, en ik vergeet helemaal te melden dat je op trektocht hoogstwaarschijnlijk met mij te maken krijgt Whoosh!
En met Fenn, Papiertjuh en (misschien?) Annemarie, en tsja dat moet je maar willen Clown
Rent heel hard weg en verstopt zich in de gangkast

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 13:01

Doei! djoni.

Ik ben tot mijn 14e op ponykamp geweest en vorig jaar op trektocht. Wat Tessel zegt klopt allemaal Knipoog
Ponykamp is veel meer spelletjes en nutteloze dingen dan trektocht, want bij de trektocht zit je de hele dag in het zadel (ouw, je kont moet er wel tegen kunnen).
Ik vond het allebei erg leuk Lachen Volgend jaar ga ik trektochten en zoals Tessel al vertelde, bereid je als je wil trektochten voor op een weekje ons... Schijnheilig
Rent ook heel hard weg en verstopt zich in bij Tessel de gangkast

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:15

Citaat:
Uiteraard krijg je ook les, zowiezo een keertje van je leiding maar ook van Pauline (bruine hier op het forum) en die kan heel goed lesgeven, he Pauline?

Bloos

goede omschrijving van ponykamp en trektocht, tessel Cool
djoni, probeer het een keer zou ik zeggen, de sfeer is er altijd super Haha! en een zeer mooie bosrijke omgeving, eneh, ook petje af voor de leiding, ze maken er elk jaar weer iets bijzonders van, zowel bij de trektocht als de ponykampen.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 14:36

Hier kan ik niet over meepraten.
Behalve dat de pony's en paard ( Clown ) bij het Lamoen erg leuk zijn en dat het er gezellig is en dat Pauline inderdaad goed les geeft Knipoog
Misschien ga ik dit jaar op trektocht, maar dat ligt aan de vakantie plannen...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 19:50

We kunnen naar het lamoen, we kunnen naar het lamoen Haha! Mijn moeder en Pim zijn zo lief ons er wel heen te willen rijden, het wordt dan wel de vrijdag, misschien rijden we dus ook nog een les mee Knipoog (ier?)
Oja, als één van jullie dan 's ochtends uit het raam kan kijken en meld of het sneeuwt, ijzelt, hagelt of goed weer is zodat we weten of het zin heeft om te komen zijn we helemaal te vrede Haha! Haha!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:40

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 12:29

ik had nog 1 vraagje Haha! namelijk:
is de trektocht wel geschikt als je net 4 jaar rijervaring hebt? en is het de hele dag crossen of ook rustig rijden (ik ben geen kei in crossen Bloos ) of denken julie dat we mischien beter eerst het ponykamp kunnen doen en het jaar hierna de trektocht?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 14:18

Is ook geschikt als je net vier jaar rijervaring hebt, er zitten ook hele lieve paardjes bij. Trektocht is denk ik minder crossen als een ponykamp, je rijd de hele dag en dat is ook veel stappen, drafjes, bermgallopjes. Alles heel relaxt, anders houd je het niet de hele dag vol.
Enige is je conditie en af en toe is het wel flink crossen, maar er zijn genoeg paarden die het rustig aan houden. Het is ook super om te doen, de meeste paarden vinden het onwijs leuk en het is echt heel gaaf. Haha!

Ik weet niet of het veel uit maakt, als je eerst ponykamp doet ben je wel al meer gewent aan het buitenrijden op het lamoen en ken je de pony's daar een beetje. Verder tja, ik weet niet. Ik denk dat het niet erg is als je op trektocht gaat en nog nooit op ponykamp bent geweest daar.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 16:28

Dat lijkt me niet nee, met de meeste pony's rijd je zo weg dus. Lachen
Heb je m'n SMS nog gehad Fenn? Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 18:01

uhm... misschien Schijnheilig mobiel zit in jaszak. Wat is er Nagelbijten / Gniffelen ?

*leest wat er is, kan je niet spijbelen? Volgens mij klopt het wel, jullie zijn regio noord. Wij midden, wacht ik kijk nog eens in agenda.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 20:15

Nou, dat was ik niet van plan, dan moet ik 12 uur nakomen Scheve mond

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:20

bruine schreef:
Citaat:
Uiteraard krijg je ook les, zowiezo een keertje van je leiding maar ook van Pauline (bruine hier op het forum) en die kan heel goed lesgeven, he Pauline?

Bloos

goede omschrijving van ponykamp en trektocht, tessel Cool
djoni, probeer het een keer zou ik zeggen, de sfeer is er altijd super Haha! en een zeer mooie bosrijke omgeving, eneh, ook petje af voor de leiding, ze maken er elk jaar weer iets bijzonders van, zowel bij de trektocht als de ponykampen.

Hihi.. die vat ik maar op als complimentje, als we elkaar toch veren in het achterkantje aan het steken zijn Knipoog Pling

Djoni, wat Fenna zegt klopt, we crossen zeker niet de hele dag, maar wel eens. Je kunt zeker aangeven dat je een wat rustigere pony wilt, maar ik kan zo niet inschatten of de trektocht voor jou geschikt is.. kijk de een rijdt 4 jaar en kan net een beetje galopperen, de ander rijdt 4 jaar en rijdt op Z niveau, dat is bij ieder verschillend. Als je het leuk vindt om bij wat oudere meiden in de groep te zitten waarbij het niveau wat hoger ligt, is het zeker wat voor jou. Maar als je spelletjes leuk vindt en een iets minder intensief weekje je leuker lijkt, zou ik kiezen voor ponykamp Ja

Hoewel de spelletjes op trektocht ook niet van de lucht zijn, maar dan moet je eerder denken aan potjes moordvolleybal, levensgevaarlijke piramides of achterbaks ezelen *LOL*

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:23

Fen, volgens mij schrikken we haar alleen maar af als we teveel vertellen Nagelbijten / Gniffelen

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 21:28

mmm... Het klinkt wel heel erg zo he Schijnheilig We kunnen het wat vriendelijker maken Pling
Moordvolleybal moet je niet denken aan volleybal waar je aan de kant moet staan als je het niet kunt. Het is meer een soort alternatief Ballet bij ons Ja
Levensgevaarlijke piramides daar moet je je maar voor verzekeren, alhoewel er tot nu toe nog geen slachtoffers gevallen zijn en achterbaks ezelen... Bereid je maar vast voor op verliezen Vork

Ach, wij zijn helemaal niet zo eng hoor Schijnheilig

papiertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:38

en zo erg is het niet om met oudere meiden te zitten. Vorig jaar waren er ook een paar wat jongere mee.. En het bleef gewoon reuze gezellig.

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 19:35

ik begin een beetje een idee te krijgen wat er allemaal uitgespookt wordt tijdens ponykamp of trektocht Knipoog

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-07 19:38

Clown
Niet alleen tijdens het Lamoenponykamp hoor Knipoog