Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Wie rijdt er bij manege Smit (N'wijkerhout)???

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 20:44

Waarom Manda niet meer mee naar buiten mag?
Ze is te stresserig en vorige zomer is ze met mij dwars door een heg heen gesprongen, heeft ze een heel eind terug gegallopeerd voor ik haar terug kon nemen. Toen is Aad erop gegaan, maar was het alleen nog springen en doen. In het bos ging het beter, maar op langs de weg weer heel bang. Toen is ie afgestegen en heeft die de rest terug gelopen.
Daarna is ze niet meer naar buiten geweest Nagelbijten / Gniffelen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:22

Dat arme dier heeft een heel trauma.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:27

Bloos maar ze was eerst best ontspannen buiten (denkt terug aan die andere keren dat ik naar buiten ging op haar... ) oké, misschien beetje druk, maar soms ontspannen.
Ik snap het trouwens wel, ze stond die buitenrit ook bijna op de weg door een man die stenen in stond te laden. Straks was ze nu niet door die heg heen gesprongen of de weg op, of had ik haar niet kunnen houden of... (stopt met nadenken Schijnheilig )

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:34

Tja het is nu eenmaal zo gegaan. Maar in het begin leek het me best wel een relaxd paardje, maar tegenwoordig is ze echt overal bang voor (neemt 4 houten planken als voorbeeld Schijnheilig)
Niet dat ik het helemaal weet hoor, Kon haar in het begin al niet helemaal volgen Knipoog

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:42

Maar kan ie dan niet beter op zoek naar ander paard ipv manda, hij maakt zeker zomers best veel buitenritten. Dus zou betekenen dat Manda dan altijd 's middags binnen moet lopen Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 21:45

Nou er is vast wel iemand die graag binnen blijft 's avonds denk ik Knipoog
En wie wil er nu nog zo'n paard hebben Verward

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-07 23:29

Ik denk dat Manda en heel leuk paardje is voor een stal of privepersoon die alleen binnen wil rijden, iets met pit wil en ook leuk wil kunnen rijden. Volgenst mij kan ze best wat. En het is een merrie, ik weet niet hoe de bloedlijn is anders kan je er best een leuk veulentje uit halen, het is een mooi dier. Mijn persoonlijke mening is dat er mischien wat 'brave' paarden bij zouden mogen voor de zomerritten...

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 10:14

Ik vind Manda echt een heerlijk paardje voor zover ik op haar gereden heb en met een beetje geduld is daar nog een super paardje uit te halen. Ze doet geen vlieg kwaad namelijk. Als je kijkt hoe lief ze was terwijl bijvoorbeeld kimberly erop reed. Ze is gewoon af en toe bang, met een beetje relaxte privé ruiter zou dat denk veel beter gaan.
Manda kan enorm veel en ze doet het heel graag voor je. Toen ik op haar naar buiten mocht was ze in het bos ook echt relaxt. Lang teugeltje, heerlijk overal naar kijken oortjes naar voren, beetje gespannen, maar wel oké.

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 16:07

Ik denk dat je Manda met heel veel geduld best wel weer een relaxt buitenpaardje kan maken, maar aangezien Aad met een hele groep gaat en zelf dan gaat slaan met de zweep enzo, wordt het hem vast niet. Manda weer buiten leren lopen lijkt me trouwens best een leuke uitdaging, maar helaas is ze niet prive Knipoog

Weet iemand trouwens een LEUKE film om met n gozer te kijken? ik heb werkelijk geen idee!!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 17:48

inderdaad Mariet leuke uitdaging ook. Ja

Een leuke film om met een gozer te kijken, mmmm... Comedy, horror, thryller? (waah, er is iets mis met mijn engels...) (en nederlands)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:02

En het zal vast ook wel lukken met Manda hoor, maar ik denk inderdaad dat daar te weinig tijd voor is. Maar je kan het aanbieden hoor Jet Knipoog Hij zal vast blij zijn als Manda weer normaal mee kan Ja

*Ziet nu Nacho Libre op TMF Tong uitsteken*

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:46

Och daar heb ik het lef niet voor om dat aan te bieden Tong uitsteken Maar in het begin dat ik met die ruin naar buiten ging (Fries) vond die ook alles eng en nu kan alles aan het lange teugeltje (oke af en toe ziet die nog iets, maar dat zijn dan ook wel hele onverwachte dingen die hij niet verwacht dat ze er zijn).

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:20

Zo vanavond weer rijden. Ben benieuwd op wie ik zit. Zou binnen best wel eens op Manda willen. Als ik maar niet op Luna hoef, dan vind ik veel goed Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:24

Hoezo wat is er mis met Luna?

Manda moet gewoon weer even wennen aan het buitenrijden, maar ik denk dat ze in het begin nog heel moeilijk kan gaan doen...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 01:15

Mariet schreef:
Ik denk dat je Manda met heel veel geduld best wel weer een relaxt buitenpaardje kan maken, maar aangezien Aad met een hele groep gaat en zelf dan gaat slaan met de zweep enzo, wordt het hem vast niet. Manda weer buiten leren lopen lijkt me trouwens best een leuke uitdaging, maar helaas is ze niet prive Knipoog

Weet iemand trouwens een LEUKE film om met n gozer te kijken? ik heb werkelijk geen idee!!

Ja, een filmtip vragen en niet vertellen met wat voor 'gozer' je gaat kijken, dat kan natuurlijk niet he...
Als je humor wil zien kan ik je The Odd Couple deel 2 of Grumpy Old Men deel 1 en 2 aanraden, lachen gieren brullen gegarandeerd.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:03

En en en Wendy op welk superpaard mocht je?

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:15

Ikmocht op super peerd Lando, hij was echt lief. En hij rijdt binnen net zo lekker als buiten.
En er waren echt 3 'nieuwe'of van buitenaf in onze les, 2 willen geloof ik blijven en de andere wil naar de half 8 les, alleen die les zit vol. Gelukkig maar, vond die ook het irritants, begreep niets en deed maar wat, zat prins maar beetje op te jutten Bloos
Die andere 2 was een beetje puinhoop, maar na tijdje ging het wel beter, dus denk dat die het wel snel gaan leren.
En we hadden les van Marloes, dus was helemaal blij, kunnen jullie ervoor zorgen dat Aad volgende week vrijdag ook nog verkouden is. Ik zei wel tegen Yvon of Marloes ons wat vaker les zou kunnen geven, dan heb ik beloofd dat ik wel help kuilen.
En ze zei gisteren dat ik volgende week op Bowie mocht, ging beetje over stuk in dat tijdschrift en toen zei ik dat ik het leukste paard miste en toen zei ze dat ik er volgende week wel op mag, dus ben benieuwd of ze zich er aan houdt.

En wat er mis is met Luna? Ze kan soms zo lekker miepen en heb er al teveel op gereden begin van de winter Bloos

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 14:19

2× zeker Clown
Fijn dat je zo lekker op Lando hebt gereden, en als je dan volgende week ook nog op Bowie mag ben je natuurlijk helemaal gelukkig Knipoog

Ik vind Luna nog altijd beter dan miepers Oxana en Bo. Luna heeft wel iets liefs Ja (En ze rijdt heerlijk Haha!)

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 16:11

Ik heb op Luna gereden. Ze liep niet echt goed maar Aad zei dat ik gewoon door kon gaan :S Maarja heb wel super gereden. Geen problemen met haar gehad. Ik kon wel op een gegeven moment slecht galoperen omdat iedereen ging draven (al die kleintjes) En tjah.. dan komt er een bowie vlak bij haar of een manda of Djolly en dan gaat ze met die kont dreigen, maar het is haar niet gelukt Haha!

@ Antoinetje: haha gewoon een vriend Knipoog Hij kwam gisteren ipv vanavond, we hebben Men of Honour gekeken. Beetje saai.. maar ach het was gezellig Lachen

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 17:59

Luna ook al niet lekker lopen! Gaat lekker met de paardjes
Weet je hoe het met Koosje gaat?

Mariet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 19:04

Hij reed in ieder geval niet mee..

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 12:57

Hmmm Verdrietig

En was Xan alweer terug?
(jaja hele overhoring hier Knipoog)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 14:42

vrijdag nog niet Knipoog Operatie was wel goed gegaan begreep ik.

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 15:23

Ja maar geloof wel dat alles iets moeizamer ging dan verwacht...

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-07 18:22

Dat weet ik niet precies, dat heeft Yvon niet verteld.