Hey ik ben er ook weer ben een week in OENTSJERK (oenkerk) geweest voor een spoedcursus koetsierbewijs en natuuurrrrrrrlijk ben ik GESLAAGD!!!!! dus ben nu een echt koetsier (of wat de vrouwlijke versie mag zijn dan hahahah)
Aquilia
Geplaatst: 29-03-09 14:05
EL4a1990 schreef:
Hey ik ben er ook weer ben een week in OENTSJERK (oenkerk) geweest voor een spoedcursus koetsierbewijs en natuuurrrrrrrlijk ben ik GESLAAGD!!!!! dus ben nu een echt koetsier (of wat de vrouwlijke versie mag zijn dan hahahah)
clau, had je mn smsje gehad? ik had je met mijn vaders telefoon gestuurd dat donderdag goed is!! hoelaat wil je gaan dan? als jij het dan zou willen doorgeven aan petra ofzo? laat maar wat weeten
Jen; ik hoef in principe alleen mijn rijbroek mee te nemen en kleed me op school of stal om dan al m'n spullen liggen voor de verderest al in mn kastjes Dus roept u maar! kwart voor 2, 2 uur, mij maakt het niet uit
haha ja die mensen in de file trekken ineens allemaal op tot de 60 en dan gaan ze ineens vol in de ankers ja daar had ik niet op gerekend!!!!:P maar het liep goed af.
Btw vraagje, ik heb misschien 5 verzorgpony's, en 2 moeten er ingereden worden, en dat moet ik waarschijnlijk gaan doen. Ik zeg nog niet dat het zeker is, kan op het moment geen schoenen aan
Maar hoe kun je het paard het beste inrijden? Ik weet dat ik moet beginnen met longeren, dan rustig aan het zadel erop zonder beugels? En daarna met? En dan erop gaan hangen? Maar verder heb ik daar dus echt geen verstand van... en jullie denk ik wel Dus, tips/regels die ik moet weten?
Lous
Geplaatst: 30-03-09 23:42
Hoi ben ik ook weer eens Koetsiersbewijs wil ik ook nog wel eens gaan halen. Lekker met de kleintjes in een dubbelspan. Bij ons op de manege is Rhino geconstateerd. 1 paard overleden aan de zeldzame neurologische variant en nog 1 paard ziek aan de verkoudheidsvariant. We moeten nu dagelijks temperaturen. Jive heeft gelukkig een goede weerstand, dus dat geeft al wat meer hoop. Verder voorzichtig zijn en goed alles wassen. Laat de 3/4 weken maar snel over zijn.
En wat betreft het inrijden van pony's/paarden. Daar moet je niet aan beginnen als je er geen verstand van hebt. Althans niet zonder goede begeleiding van iemand met ervaring en verstand van zaken.En dan bedoel ik niet verschillende mensen die tips geven via bokt, maar je rechtstreeks begeleiden en helpen bij het inrijden en bij je staan. Een paard/pony kun je al snel verpesten door hem/haar verkeerd in te rijden.