Ditjes & Datjes van de Veldt schatjes: Part 2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ATE

Re: Ditjes & Datjes van de Veldt schatjes: Part 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 07:14

winnitou schreef:
Goedemorgen allemaal en welterusten voor benookduiker!

Straks naar de manege, het is nu even droog, ben heel benieuwd hoe het land erbij ligt en vooral hoe glibberig het pad is. Henk belde gisteravond al om aan te bieden Napoleon van het land te halen voor me. Wat een schat!
Maar ik vind de wandeling naar het land wel lekker (als het niet onweert) en ik niet aan de glij ga. Heb dan alleen weinig tijd om ook te rijden, moet om 11.45 uur weer in Westzaan zijn. Ga waarschijnlijk longeren. Moet ook bijgehouden worden. en ik sport zelf heel hard bij mijn schoonouders, 100 keer de trap op en weer af. Hebben gisteren het tapijt er uit getrokken en zijn begonnen met het behang te verwijderen, dat valt tegen, vinyl behang de bovenlaag gaat er wel af maar deonderlaag, steken met een plamuur mes, moet maar even kijken of er een middeltje voor bestaat zodat het oplost. Ben je vanmiddag/vanavond aan het werk Ate, dan kom ik even neuzen.
Heb gisteren ook aan bodybuilding gedaan, een slaapbank, tekentafel (loodzwaar) en nog meer spullen de trap af gewerkt. Floris begint al dat ik maar moet komen helpen de kramen op te bouwen, kan ik de zware zeilen erop leggen.
Ga kind in de kleren helpen en schoolklaar maken.
Dooooeeeeeeggggggg

ff behang afweek halen of een stoomaparaat huren dat heb je altijd met vinyl behang dat je lagen er af trekt zou ook een plantenspuit kunnen vullen met warm water en dat over die laag die blijft zitten spuiten laat het ook beter los jammer dat je niet zoveel tijd heb op manege had je ate ook ff voor me mee kunnen nemen ach ik zie het dan wel of vanavond lukt doeiiiiiiiiii ps ik werk van 9 tot 1 vandaag dus zal je wel niet zien Verdrietig

Hackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 09:47

Hallo Doei!

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:18

Jeetje wat een weer Afbeelding en Afbeelding.
Dan hadden we vanmorgen nog aardig weer met het overzetten van de paarden.
Henk heeft even gleuven gegraven voor de afwatering op het looppad naar het land.
Dat was hard nodig.
Xandra had er wel zin in hoor met die wind in haar neusgaten.
Wat nou "koele fries". Ze wilde gewoon op haar achterbenen gaan staan !
Neem Ate die staat heerlijk rustig te kijken hoe wij die andere paarden dat weiland in moeten krijgen.
Dat noem ik nu een koele fries.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 12:33

meelen schreef:
Ate schreef:
Weet ie zelf de weg dan?

ja met jou hulp hhaaahahahahah

[qoute="meelen"]
Jaaaaaaaaa ja, zonder halster en zo. Straks pak ik de verkeerde hahaha[/quote]

Fijn, pak die andere fries, dan staat Xandra ook meteen binnen Haha! Haha!

incognito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:00

Hallo,
Volgens mij moet het gaan lukken.
Over friezen gesproken.
http://www.xs4all.nl/~frsmit/22-06-18.JPG
We mochten een rondje op de wagen bij het
kinderdagverblijf van Susanne. De paardjes hedden er
zin in. Susanne niet. Leris vond het te gek. En vroeg gelijk
hoe het paard heet waar ze op zat in Assendelft (Ate)
Dat vond ze ook super.

incognito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:01

Zucht ... weer mislukt...
Het komt vast een keer goed...
denk ik... hoop ik...

incognito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:03

Zie wat ik fout doe.
Komt ie..
[Afbeelding*]

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:08

incognito schreef:
Zie wat ik fout doe.
Komt ie..
[Afbeelding*]

Wat zijn ze mooi !!!

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:10

ik heb vandaag maar vrolijk gekleurde laarsen Clown gekocht om naar ate te kunnen lopen van de week op mijn schoenen stond ik tot enkels er in Duivel en is toch zonde van me leren laarsen om door die bagger te lopen Verdrietig

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:11

xan schreef:
incognito schreef:
Zie wat ik fout doe.
Komt ie..
[Afbeelding*]

Wat zijn ze mooi !!!

vind me eigen aatje toch mooier Knipoog

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:12

incognito schreef:
Zie wat ik fout doe.
Komt ie..
[Afbeelding*]

jaaaaaaaaaaaaaa gelukt

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:00

ATE schreef:
winnitou schreef:
Goedemorgen allemaal en welterusten voor benookduiker!

Straks naar de manege, het is nu even droog, ben heel benieuwd hoe het land erbij ligt en vooral hoe glibberig het pad is. Henk belde gisteravond al om aan te bieden Napoleon van het land te halen voor me. Wat een schat!
Maar ik vind de wandeling naar het land wel lekker (als het niet onweert) en ik niet aan de glij ga. Heb dan alleen weinig tijd om ook te rijden, moet om 11.45 uur weer in Westzaan zijn. Ga waarschijnlijk longeren. Moet ook bijgehouden worden. en ik sport zelf heel hard bij mijn schoonouders, 100 keer de trap op en weer af. Hebben gisteren het tapijt er uit getrokken en zijn begonnen met het behang te verwijderen, dat valt tegen, vinyl behang de bovenlaag gaat er wel af maar deonderlaag, steken met een plamuur mes, moet maar even kijken of er een middeltje voor bestaat zodat het oplost. Ben je vanmiddag/vanavond aan het werk Ate, dan kom ik even neuzen.
Heb gisteren ook aan bodybuilding gedaan, een slaapbank, tekentafel (loodzwaar) en nog meer spullen de trap af gewerkt. Floris begint al dat ik maar moet komen helpen de kramen op te bouwen, kan ik de zware zeilen erop leggen.
Ga kind in de kleren helpen en schoolklaar maken.
Dooooeeeeeeggggggg

ff behang afweek halen of een stoomaparaat huren dat heb je altijd met vinyl behang dat je lagen er af trekt zou ook een plantenspuit kunnen vullen met warm water en dat over die laag die blijft zitten spuiten laat het ook beter los jammer dat je niet zoveel tijd heb op manege had je ate ook ff voor me mee kunnen nemen ach ik zie het dan wel of vanavond lukt doeiiiiiiiiii ps ik werk van 9 tot 1 vandaag dus zal je wel niet zien Verdrietig

Bedankt voor je tips en je hulp in de winkel, Ate, maar het is nog niet zo eenvoudig (zoals je hebt gezien) ook bij de behangzaak kwamen ze alleen met de oplossing om aftesteken. Dus als jullie niks te doen hebben en je je verveeld heb ik nog wel een leuk klusje.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:02

En ondertussen ben ik nog niet bij de Tijdgeest geweest moet toch echt morgen gebeuren. Dus heb je nog wat nodig, ik rij morgen heen.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:03

incognito schreef:
Zie wat ik fout doe.
Komt ie..
[Afbeelding*]
xan schreef:
Wat zijn ze mooi !!!
ATE schreef:

Jouw Ate heeft veel meer HALS, die herken je wel op het land.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:05

xan schreef:
incognito schreef:
Zie wat ik fout doe.
Komt ie..
[Afbeelding*]

Wat zijn ze mooi !!!

Xan het wordt toch een keer tijd dat je meegaat naar cursus op donderdagavond (behalve 1e van de maand dan hebben we theorie).

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:05

winnitou schreef:
incognito schreef:
Zie wat ik fout doe.
Komt ie..
[Afbeelding*]
ATE schreef:

je bedoeld een brede hals en ook dikkere benen ja het echte barokke typ is ate nog

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:07

Nu eerst nog administratie doen voor de Peuterspeelzaal.
Ate moet ik nog een keer naar de bouwmarkt, moet nog een strook mdf hebben om een groeimeter op te plakken (eerst schilderen) moet voor zondag klaarzijn. Wanneer werk je weer dan kom ik weer even langs.

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:08

winnitou schreef:
ATE schreef:

Bedankt voor je tips en je hulp in de winkel, Ate, maar het is nog niet zo eenvoudig (zoals je hebt gezien) ook bij de behangzaak kwamen ze alleen met de oplossing om aftesteken. Dus als jullie niks te doen hebben en je je verveeld heb ik nog wel een leuk klusje.

je had ook moeten zeggen dat er zeil op de muren geplakt zit Haha! Haha! jammer dat de behang zaak ook niks wisten om het makkelijker te maken voor je ja dan veel krabben heeft er niet iemand zon electies afsteek apperaat voor je te leen ?

ATE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:09

winnitou schreef:
Ate moet ik nog een keer naar de bouwmarkt, moet nog een strook mdf hebben om een groeimeter op te plakken (eerst schilderen) moet voor zondag klaarzijn. Wanneer werk je weer dan kom ik weer even langs.

ik ben pas vrijdag weer neem wel op acrylbasis is lekker snel droog welke kleur wil je maken ?

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:10

incognito schreef:
Zie wat ik fout doe.
Komt ie..
[Afbeelding*]
ATE schreef:
winnitou schreef:
ATE schreef:
je bedoeld een brede hals en ook dikkere benen ja het echte barokke typ is ate nog

't is een lieverd! een echt "koel"bloedig

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:12

ATE schreef:
winnitou schreef:

ik ben pas vrijdag weer neem wel op acrylbasis is lekker snel droog welke kleur wil je maken ?

Even kijken wat op voorraad is (wel makkelijk met een schoonvader als kunstenaar) Kleur maakt niet zoveel uit als het maar mooi staat, Moet bij lichtblauw en groen.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:13

winnitou schreef:
ATE schreef:
winnitou schreef:
Even kijken wat op voorraad is (wel makkelijk met een schoonvader als kunstenaar) Kleur maakt niet zoveel uit als het maar mooi staat, Moet bij lichtblauw en groen.

Heb ook al zitten denken om de randen met powertape af te plakken scheelt weer schilderwerk (gaat om het idee)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:15

Ga even wat anders doen, kom tussendoor wel even kijken hier.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:28

@LIQUITA: De collage hangt aan de kastdeur, bedankt!!!!! Nu afwachten wat Angelo er van vindt.

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:50

@Winnitou.............

Vinylbehang bestaat uit 2 delen, probeer de toplaag eraf te halen. Meestal is dit goed mogelijk, dan is de achterste laag met behangafweek of stomer zo verwijderd. Wil het niet lukken om de eerste laag te verwijderen dan met een balkje met spijkers die net door het balkje komen de muur 'bewerken' zodat je de toplaag perforeerd en dan kan de stomer of de afweek zijn werk doen.