Oké verslag van vandaag, want daar hebben we liefhebbers voor geloof ik...
Ik was gisteren natuurlijk weer aan het vertellen dat Luna nooit meereed en jawel hoor, daar was ze. Alleen moest Fen er niet op maar ik! Aad aan het begin van de les al helemaal vertellen dat ze zo eigenwijs is de laatste tijd en dat ik haar maar vaak moest blokkeren etc. (Daar heeft hij het verder ook nog de hele les over gehad geloof ik) Toen ik net was opgestapt leek ze wat druk maat dat zakte na 5 minuutjes gelukkig weer. Achter in de bak had mevrouw af en toe wel kuren omdat de wind op de deur stond. Maar ze ging er langs! Af en toe met een sneller pasje, maar zolang ze niet in 3 galopssprongen aan de andere kant is vind ik alles goed

Toen was het dus tijd voor een galopje, Iris (Bowie) en ik moesten maar uitkijken want wij hadden irritante paarden... Dus Luna sprong braaf galop aan, eerst verkeerd, dus ik haar teruggenomen en zonder moeite sprong ze ook links aan. Maar toen ik achter in de bak kwam ging de versnelling erin bij haar dus ben ik maar voorin op de volte gaan galopperen. Daar werd ze helemaal relaxd van en kon met een langer teugeltje galopperen. Alleen zodra ik dacht weer op de hoefslag te gaan ging ze weer harder... dus dan maar niet op de hoefslag. Vervolgens ook nog rechtom gegaloppert waarschijnlijk om de paarden moet te krijgen. Hier eigenlijk hetzelfde verhaal als linksom, braaf op de volte, maar crossen op de hoefslag. Dus mevrouw heeft veel voltes gezien vandaag

Ook nog even theorie gedaan (Joepie)
Ik nog enthousiast meedoen, zegt ie dat ik niet alles voor moet zeggen, naja dan zeg ik lekker niets

Xandra is geopereerd trouwens....