Manege Bruin!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

4EverHobbes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:06

Llover schreef:
By the Way Denise hihi!!!
Ja Deedejee dat begrijp ik, dat vidn ik ook wel, maarja ook als je wienig geld hebt dan zorg je wel dat je het verdiend zeg maar toch, kijk maar naar jou hoe hard je voor je nik werkt

Als het allemaal zo makkelijk was... Helaas is de werkelijkheid toch minder simpel als je het hier voorstelt. Voor mij geldt namelijk dat ik wel hard, harder, hardst kan werken, maar voor mijn inkomen ben ik toch afhankelijk van wat de werkgever ervoor geeft. En een baan met een topinkomen is helaas niet voor mij weggelegd. Dus het is maar de vraag hoe lang ik nog kan rondkomen met paard, huis etc...
Is geen gezeur hoor, maar zo is nu eenmaal de situatie.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:35

@ Lielle, ziet er mooi uit hoor met de tabbladen.
Maar niet te veel naamsveranderingen doorvoeren hoor
Ik kan slecht tegen veranderingen
En dat het er weer bij komt dat je je favoriete forums kan selecteren is helemaal ideaal, dat werkte echt prima toen!

@ de rest
En stalling, ik snap wel goed dat mensen op zoek gaan naar goedkoper. Bruin is echt ontzettend duur ( oké van mijn kant natuurlijk niet helemaal een objectief beeld, omdat bij ons in Drenthe de prijzen stukken lager waren.) helemaal in vergelijking met wat je er voor krijgt.
Ik vind het hier echt jammer dat de paardensport niet zo leeft, dat zou het voor veel mensen stukken makkelijker maken.
Bij ons zaten alleen al aan de dorpsstraat * even tellen * 7 stallen.. ( en als ik ga tellen in een straal van 10 kilometer haal ik de 20 wel bijna denk ik )Dus ja, dan is het veel eenvoudiger om een ander plekje te zoeken.
Hier ben je gewoon ontzettend beperkt in je mogelijkheden en dat resulteert er inderdaad in dat veel mensen keihard moeten werken om hun paard te houden.
Van mijn kant, petje af hoor, ik zou het er niet voor over hebben.
( daarom heb ik er zelf ook geen 1 )

edit : typo's, typo's, typo's, menn ik moet weer naar school volgens mij

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:51

Ik ben het met doortje eens.
We willen allemaal wel het beste voor het paard etc etc, maar soms lukt dat gewoon niet.
Sommige hebben makkelijk praten, andere niet. Ik behoor helaas ook tot de andere.. :p

Voorlopig heeft mijn paardje het super bij bruin en zou ik absoluut niet weg willen. De mensen zijn (Y) en je kunt er (in tegenstelling tot wat andere beweren) altijd wel rijden, als het niet buiten kan, kan het binnen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:57

Nou met dat laatste ben ik het toch niet helemaal eens Niekie.
Ik kan het me heel goed voorstellen dat het voor mensen met een 9 tot 5 baan lastig is om om 18:15 klaar te zijn om te rijden.
Want dat is 's avonds toch wel het enige uurtje om binnen te rijden.
En de buitenbak was de voorgaande jaren dusdanig slecht dat je daar echt niet normaal een paard in kon rijden.
Tuurlijk kun je 's avonds dan in een les rijden, maar dat kost ook weer extra en kan het me voorstellen dat mensen het al duur genoeg vinden.
Maar goed, het kan natuurlijk zijn dat Jan nu de buitenbak wel begaanbaar houd..en dat je nu inderdaad 's winters ook gewoon buiten kan rijden.

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:08

oke, misschien is het voor mensen met een 9 tot 5 baan lastiger om dan te rijden.. maar wat is dan jou oplossing binnen den helder?
Tesselaar? Ook niet echt een fijne bak...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:17

Dat gaf ik ook al aan in mijn voorgaande post, dat je hier inderdaad ontzettend beperkt bent in je mogelijkheden...En dat ik dat ook jammer vind.
De bak bij Tesselaar heb ik alleen gezien onder goede weersomstandigheden, dus daar kan ik nu in de wintertijd niet over oordelen.
Noorderlicht zou ik persoonlijk geen paard neerzetten en dan blijft er inderdaad weinig tot niets over.
( oké nu spreek ik voor mezelf en mijn eigen wensen en ambities, voor anderen kan een buitenstalletje en een landje prima zijn )

Maar wat ik jammer vind van Bruin is dat ze al veel geld vragen en imo er niet alles aan doen om het voor de klanten optimaal te houden. Het is een kleine moeiste om iets simpels als je bodem goed te houden en dat behoort mijn inziens tot een standaard service naar je klanten toe.
( en zo zijn er nog wel meer dingetjes die volgens mij anders kunnen / moeten, maar wat gewoon fouten in het beleid zijn. )

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:25

het is ook gewoon lastig om in noord holland voor een fatsoenlijke prijs een goede stal te vinden.
Maar als ik alle opties hier idd tegen elkaar afweeg dan komt bruin bij mij bovenaan. Ook dit is natuurlijk heel persoonlijk.

Ik wacht gewoon tot dat grote geldschip aan komt varen en dan verhuis ik lekker naar een stolp boerderij met land en stallen 9en een binnenbak en en en.....)

*droomt even weg*

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:35

Hmm ja groot geldschip!
Dan verhuis ik lekker ook, ga ik lekker in Duitsland wonen. Mooie vakwerkboederij met wei en stallen en bakken en bos en water en en en en en oh een mooie grote vrachtwagen natuurlijk en en en nog veul meer

En ik snap goed dat Bruin bij veel mensen toch bovenaan komt. Het zit in de stad, maar toch met land en strand. Dus kleine afstand van huis naar paard, alles wordt voor je gedaan, scheelt je weer in tijd ( handig in onze druk druk druk samenleving).
En als je al niet over een auto beschikt, kan je helemaal niet verder weg voor stalling, want dan kom je gewoon nergens.

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:42

precies!
En je hebt er natuurlijk dorine en nikki..
Dat was voor mij toch wel de druppel om er te gaan staan.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 15:47

Ja die mis ik ook nog iedere dag natuurlijk. Vind het nog steeds jammer dat ik ze niet mee heb kunnen nemen.
Had ze zo graag met wapperende manen, steigerend bij een ondergaande zon, over de waddenzee zien uitkijken.

Maar helaas, dat beeld zal nooit werkelijkheid worden * snikkie *

Ik heb gewoon geluk met mijn onregelmatige diensten, dat ik voor en na het werk rustig naar stal kan. En natuurlijk mijn tuut tuut, als ik die niet had, zou ik er ook nooit kunnen rijden.

En nu stort ik me weer op een onregelmatige dienst Ik ga retards entertainen.

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:07

Deedejee ik denk dat je me helemaal verkeerd hebt begrepen, ik bedoel dat ik graag harder zou werken en dus meer geld zou willen betalen ( uiteraard tot op een zekere hoogte) voor het beste voor mijn paard, ik had het ook nergens over een topinkomen. En nee ik vind helemaal niet dat Bruin het beste is, maar het is overal wel wat en geloof me , ik kan het nu weten! En bij Bruin vragen ze teveel geld, maar naar verhouding bij andere stallen ook voor wat ze geven en helaas kunnen wij daar niets aan doen. En ook ik heb geld zorgen hoor, geloof dat iedereen nu denkt alsof ik het makkelijk financieel heb ofzo, nou geloof me totaal niet. Ik bedoelde dus dat als ik in die positie zat dat ik meer zou kunnen betalen ik het er dan graag voor over had gehad, snap je? En ik vind dat Bruin te weinig doet voor die 285, maargoed dat is mijn mening. En bij Koorn zetten ze weer altijd alles voor je buiten en dat is toch ook wel wat waard, tijd is geld he! Dus overal heb je plus en min punten en iedereen moet naar zijn persoonlijke wensen kijken of hij/zij het het beste vind wat er hier in de omgeving is en voor mij is dat op dit moment Bruin, maar was dat toen mijn zus naar Oosterland ging daar, maar dat maakt qua geld dan ook weer weinig uit als je van mijn bezine uitgaat. En Noorderlicht is volgens mij ook idd niets nee. Ik zou Hoogschagen dan nog wel een optie vinden omdat ook daar je paard wordt buiten gezet. Hoe doen jullie dat nu dan niekie en deedejee dat buiten zetten? jullie kunnen neem ik aan ook niet altijd zelf?

_MelisS

Re: Manege Bruin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:21

mijn verzorg paardje wordt mischien aan de manege verkocht
grom
vind ik niet leuk.
als dat beest in de lessen gaat lopen is ze zometeen helemaal verknalt nou ja goed.

heb tenminste nog 1 heeeeeeeel ief paardjuh U.K

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:17

Aan anderen vragen om buiten te zetten Llover?
Arme Nienke.. Als je om je paard geeft doe je 'm niet naar een manege vind ik.. Verkoop dr dan gewoon.. ofzo

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:20

ja idd daar dacht ik dus ook al aan verkoop hem haar dan ofzo naar ieman die er wel de liefde en zorg voor heeft en kan geven.

_Kimberley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:52

Jups idd..

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:53

Llover, je weet toch wel dat de paarden nu niet het land op gaan. Dus dat hoeven we niet te regelen. Dat komt van het voorjaar wel weer en dan nog hoef je het alleen in het weekend zelf te doen.
En nu, ik zorg wel dat mijn paard elke dag wel even los komt hoor. Gewoon een uurtje eerder heen gaan zodat ze even in de paddock kan. En als de linie weer open gaat in september dan zien we wel weer verder. Wordt voor mij toch al moeilijk omdat ik een fulltime baan heb en als je het niet grotendeels zelf kunt doen, tja dan kan je paard niet op de linie. Zo simpel is dat! Ik ben ook niet van plan om net als afgelopen seizoen zowat elke dag 4 keer heen en weer te moeten lopen, dat gaat me toch een beetje te ver. Dus, ik vind als je het zelf niet kunt doen dat je dan je paard lekker op het gewone land moet laten. Heb je er verder geen omkijken naar.
Op het gewone land kunnen ze ook lang genoeg buiten blijven, het weideseizoen was pas in december afgelopen. Toen stond Nik al lang al binnen trouwens.

Ik vond het al gek dat Jamie op een manegepaard reed, klikt het niet met Nienke ofzo?

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:59

Nou deedejee ik had het ook over nu, nu buiten is toch in de paddocks zetten , nou dat bedoelde ik, ik heb het nergens over land gehad, hoe dat in elkaar steekt weet ik na al die jaren ook wel, luc ging altijd juist al op het gewone land hoor, dus van mei tot september dan in het gewone land en daarna breng ik hem wel of niet naar de linie, hangt af van de werkomstandig heden van mij dan. Ik begrijp dat je neit zo lief meer bent als toen, snik hhahaa En dat blijkt wel want je gaat meteen off line flauwerd

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:01

ik vind nienke niet echt een pony voor op de manege. Maar goed dat is mijn mening. Ik heb het een beetje gehad met paarden ik ga op DAMMEN of schaken of klaverjassen. Iedergeval iets wat veilig is. Waarbij ik me zelf geen auwie kan doen.

grapje hoor Laveron werd alleen een beetje gek vandaag en probeerde te stijgeren en doen omdat ze die janneke los hadden gezet in de buitenbak en dus helemaal wild werd. Daarna beet laaf nog in me duim ook.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:13

vind nienke ook niet bepaald een manege pony
het is ook nog niet zeker maar monique was vanmiddag op de manege en die hoorde zoiets dat nienke misschien ( nog niet zeker )
een manege pony wordt ofzo :S net nu het een beetje beter gaat met rijden enzo
ze moeten der ook geen kleintjes opzetten hihi maar goed het zal wel en ik kijk wel wat het wordt

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 12:03

Hee Denise rij je al weer op Laaf?
Ik ben net terug van stal, ik ben onwijs verkouden en moet steeds niezen en snotteren, weehh, en heb van 3 uur vanacht tot half 6 wakker gelegen. Bink was namelijk net zo beroerd weer, leuk hoor kids

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:50

Nee ik ga mijn leven drastisch veranderen Llover! Maar ik ga niet op de zaken vooruitlopen wat de linie betreft, ik geef alleen aan hoe ik erover denk en afgelopen jaar is me gewoon zwaar tegengevallen...

en ik ben geen flauwerd... was alleen aan het werk en had echt geen tijd voor msn... sorry...

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 14:51

en en en.... Maverick gaat verhuizen.... naar Waarland, dus Gomir, nieuwtje voor je!

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 15:22

het is te hopen dat jou dat dan ten goede zal verbeterer deedejee
Ik begrijp je helemaal wat betreft de linie, je meot natuurlijk wel weten wie je helpt en diegene moet het dan ook wel terug doen lijkt mij
Waarland, das hartstikke ver? waarom daarheen??

Niekie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 16:29

dee, wij hebben wel een afspraak voor de linie hè
Aangezien we nog geen roosters hebben is het nog geen duidelijke, maar je weet dat ik altijd mijn kleine nikkepik meeneem.
(Die kan ook reuze makkelijk met pukkie tegelijk dus dat scheelt.)
Dan hoeven we ook geen 60 keer te lopen.
Misschien heb ik dan zelfs dies wel zo getraind dat hij het ook durft..

Laat ik nu ook maar niet op de zaakjes vooruitlopen

Llover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:06

Ach en vorig jaar ging harstikke goed he niekie met Luc mee nemen
Ik maak ook alleen met jullie dan afspraken tegen die tijd, maar neit met anderen, kunnen we het beter zo doen, ik denk ook dat ik nog het minste werk, dus het meeste tijd heb en tegen die tijd kan Bink zelf mee lopen dan is hij al 2.5 dus!! Moet gaan lukken hoor allemaal!!