Manege Bergemo praat

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Emytje

Re: Manege Bergemo praat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:47

Klinkt leuk Wendy! *LOL*
Ik doe wat heksenboeken weg.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-06 19:52

Ik heb trouwens drie jaar geleden pompoenen gezaaid in de tuin. Toen kwamen er alleen planten uit en jammer genoeg geen pompoenen. Ik heb ze er toen uitgehaald en de planten op de komposthoop gegooid, maar door de warme zomer zijn ze nu dus weer gaan groeien. En ja, dit keer hebben ze wel pompoenen! Drie heb er al afgehaald, twee zijn bijna rijp en zes andere zijn nog in de maak. Dat wordt veel pompoensoep eten! Haha!

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:37

super wendy! dat draven door het mulle zand is echt een goede training voor hem! misschien kun je op deze manier buiten toch wat meer vertrouwen krijgen, als hij zo braaf is en goed bij je te houden Ja

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:14

Als ik nou heel veel lef heb kan er misschien volgende keer een galopje vanaf Lachen

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 13:41

Tuurlijk durf je dat wel!

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 18:52

Onder het tempo lopen is ook hard werken. Zo heb ik gister met Ascot geoefend op 'afstand houden'. Als ik met een koets over rijd, rent Ascot het liefst achterop de kar! Nou is Bauke lichtelijk een 'dribbel-fries' en het was de sport om Ascot in stap te houden wanneer Bauke stukjes aandraafde. Hij had het er moeilijk mee, maar het lukte. Uiteindelijk zag ik ze bijna niet meer en hebben we ze in een rustig gallopje weer ingehaald. Paardje liep twee keer o ard te puffen en knorren als wanneer hij gewoon gas mag geven! We zijn geëindigt met onstspannen halt houden en net zo rustig weer aanstappen, terwijl Bauke doorliep. Ooit wordt het nog wel een 'normaal' blondje Cool
Dus gewoon door zetten en concequent blijven, Wendy! Is het een pas harder als het tempo dat jij wilde? Gelijk terug nemen, desnoods weer gaan stappen.
Emy; smakelijk eten Vork

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 20:21

Emytje schreef:
Tuurlijk durf je dat wel!

Nou ik vind dat wel een beetje eng hoor zo in dat mulle zand Bloos Je moet het een keer gevoeld hebben om te weten wat ik bedoel hè Janneke Schijnheilig

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:52

dat moet je inderdaad een keertje voelen ja, RB geeft je echt vleugeltjes Cool

ik heb gisteren maar gelongeerd, nadat ik weer ruzie had met Wendy's schuurdeur .. Het ging best goed vond ik! ik raakte tenminste niet in de knoop met de longeerlijn, en RB liep netjes zn rondjes Lachen
ik kan dit weekend trouwens geen bosrit maken Wendy, ik ga morgen een weekendje weg, naar Eerbeek.. op zo'n Landal Greenparcs ding Lachen lang geleden dat ik zo in zo'n huisje geweest ben..
we gaan met het nieuwe bestuur van de studievereniging, om elkaar beter te leren kennen enzo, word vast een erg leuk weekend!

ik zat trouwens laatst met mn laptop hier in de keuken, en toen was ik met mn huisgenoot aan het praten over paarden enzo, en toen liet ik 'm een foto zien van RB die ik hier op de computer heb.. weetje wat die zei? is dat een paard voor kleine mensen? een poonie? Clown

Janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-06 10:57

ooh ik had net een berichtje getypt, doet de computer raar!

maargoed, je moet dat idd voelen! RB geeft je dan toch echt vleugeltjes! Cool

heb gisteren maar gelongeerd, ging best goed! RB liep netjes zn rondjes, en ik raakte niet in de knoop met de longeerlijn Lachen ik had ook wel zonder zadel kunnen rijden, maar ik kon niks vinden waar ik op kon staan om op te stappen Lachen
bosritje maken kan niet, ik ga morgen een weekendje weg. Naar Eerbeek, op zo'n Landal Greenparcs ding.. ben benieuwd!

Emy: ik denk dat ik volgend weekend wel bij bergemo rijd, maar dan op zaterdag of zondag, want vrijdag red ik echt niet, omdat ik tot heel laat college heb.. dan moet ik heel erg haasten

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:30

Met de studievereniging naar Landal? Doe maar duur!

Het was gisteren toch best wel raar in de les moet ik zeggen. Alleen Julia, Anke en Esther waren er van onze normale les. Geen Mirjam, Christel en Janneke. Geen Lonneke en Judith naast de kant. Maar wel Harold en Irma in de les...
En Claudia had me ALWEER op winston in de les gezet. Dus ik heb maar met Anke geruild. Zij op Winston ik op Belle Fleur en na de les waren we allebei blij! Mn nieuwe laarzen reden trouwens heerlijk! Ik had ze veel eerder moeten kopen...

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 12:37

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 16:29

Ascot is een merk van zadelmarkt inderdaad Knipoog Mogen jullie tegenwoordig niet zelf meer kiezen op wie jullie willen omdat je nu weer op Winston gezet werd Emy?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:49

Wat een mooihoofdstel, schitterend merk! Clown Hoorde gister dat Ascot niet gelijk Ascot heette als veulen. Toen was het Floris of zoiets. Jenny had Ascot / Floris ook uitgezocht omdat ie zo lief schattig en aardig was, nooit beet of schopte of zo iets raars. Alleen, toen Melis hem voor verjaardag kreeg vond ie Floris geen mooie naam en is het Ascot geworden. En toen ging het fout... Cool Het is dus helemaal duidelijk een identiteitscrisis! Sigaar
Hoe vond je Belle Fleur, Emy? Ik vind haar een van de weinige paardjes die redelijk nagevelijk is te krijgen zonder trekken.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-06 19:56

Hé Wendy, ik kan niet reageren op je weblog, maar ik snap niet dat arie niet populair was, hij staat er het leukste op! Verder ken ik de hele lama's niet, maar het klinkt leuk. Haha!

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:47

kan iemand een foto van boyke sturen ik mis hem zooo

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 19:50

Juut schreef:
Hé Wendy, ik kan niet reageren op je weblog, maar ik snap niet dat arie niet populair was, hij staat er het leukste op! Verder ken ik de hele lama's niet, maar het klinkt leuk. Haha!

Judith kent de lama's niet. Oh mijn god en het komt nog wel op nederland 3 en dat kun jij ontvangen in milsbeek Judith (of is dat inmiddels aangepast??) Mocht je ze willen leren kennen dan mag je wel wat dvdtjes van mij lenen.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-06 10:16

@Wendy: We mogen een beetje paardjes kiezen, maar we worden wel ingedeeld en ben je het daar niet mee eens kun je natuurlijk ruilen of een ander vragen als die er nog is. Alleen op de één of andere manier wordt ik de laatste vier/vijf weken alleen op Winston gezet, terwijl ik al gezegd heb dat ik daar niet meer op wil...

@ Juut: Ja, Belle Fleur was leuk! Nageeflijk rijden bij haar lukte niet echt, maar ik moet ook zeggen dat ik het belangrijker vond dat ze in één tempo liep, in plaats van haperend. Falco is trouwens ook vrij makkelijk nageeflijk te rijden.

@Laura: Ik heb geen foto's van Boyke.

Laura_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-06 20:45

boyke is er toch ook niet meer?? vond em zooo lief

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 19:29

Eh..op de tijd dat Lama's komen ben ik blijkbaar standaart met andere dingen bezig, heb het echt nog nooit gezien. Wel de kanibalen, maar dat was nét iets anders geloof ik Clown
Moet in ieder geval gauw eens gaan sparen voor schotel of computer met internet (ben er nog niet helemaal uit); ze gaan de antennes op 'geen-ontvangst' zetten! Verdrietig

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:26

Als ik jou was zou ik dan voor een computer gaan. Daar kun je ook tv programma's op zien. En heb je geen lieve ouders die wat leuke programma's voor je op willen nemen zodat je ze via de video of dvd speler terug kan zien?

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 13:48

Zo'n gedoe, en ik moet zeggen dat ik (na een afkickperiode) de TV niet echt mis.
Moet voor pc even uit gaan vinden wat de mogelijkheden zijn. Wilde het lieft een laptop waar je met een soort telefoonkaart internet op kunt krijgen, maar hoorde dat dat duur en traag was. Maar pc op teloonaansluiting wil ik ook niet; heb geen vaste telefoon nodig en dan wordt het onnodig duur...

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 20:24

Valt mee hoor via de telefoon. Dan kost het maandelijks zo'n 14 euro en dan mag je onbeperkt surfen en ook nog eens bellen. Wij hebben hem via de kabel (ook geen telefoon, maar ja jij hebt geen kabel en da's dus geen optie) en betalen zo'n 30 euro in de maand.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 15:02

Zou wel handig zijn als je een internetverbinding krijgt/koopt Juut! *LOL* Kunnen we ook wat vaker mailen als ik in het hoge noorden zit!

Ik heb vannochtend een buitenritje bij de Urena gereden op een friese merrie. Zo'n leuk beessie! Ze draagt haar hoofd wel mega hoog en er zit geen knopje aan om harder te stappen, maar ze is heerlijk koel in haar hoofd. Alle paarden schrikken en wat doet zij? Kijkt eventjes om naar dat wat eng zou moeten zijn en trekt er een kop bij van 'Huh? Maar dat is toch niet eng?'
De buitenrit deed me wel denken aan het ruiterbewijs trouwens, we hebben grotendeels door het dorp gereden.

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:30

[quote="Emytje"]
@Wendy: We mogen een beetje paardjes kiezen, maar we worden wel ingedeeld en ben je het daar niet mee eens kun je natuurlijk ruilen of een ander vragen als die er nog is. Alleen op de één of andere manier wordt ik de laatste vier/vijf weken alleen op Winston gezet, terwijl ik al gezegd heb dat ik daar niet meer op wil...

Heeej Emy!! Eindelijk kan ik ook in de huiskamer posten Haha! Enne.... maak je niet ongerust, laat mij maar fijn op Winston rijden!! Ik vond hem erg leuk!!

Doe je nog mee met de F-proefjes in november??

Groetjes,
Anke

vientijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 21:32

Laura_ schreef:
kan iemand een foto van boyke sturen ik mis hem zooo

Dag Laura,

Ik zal, als ik het niet vergeet, van de week een foto van Boyke maken, dan plaats ik die wel voor je....