KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Martine_Levi

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-11 11:03

Ziet er gaaaaaf uit!!! Ooit wil i dat ook nog eens doen ;)
Tuurlijk kan je daar gebruik van maken, geen probleem! ;)

Ocrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 13:16

Ok Pam, dan plant ik ze daar ff in voor je dan kan je ze daar ophalen :D thanks martine! :o

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:21

ellen de foto's zijn erg leuk geworden ben der helemaal blij mee !!!! thanks aan je mannetje voor het maken van de foto's

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 16:55

Mooie foto's weer hoor :) Mooi terrein lijkt me ook :).
Martine hoe is het met Levi? al wat wijzer?

Ik heb ook dikke pech :(, gister met een jong paard (stijgerde) achterover geklapt, is met ruggegraat dwars van knie tot bekken op me geland, dus enorm last van mijn rug. Enorm dik bovenbeen. En een knie die dingen doet die eerst niet konden. Ziekenhuis stuurde me met verbandje naar huis. Morgen naar Duitse dokter, die gaat sowieso foto's maken. (Zal niet gebroken zijn, want kan nog staan zo goed als, ik vermoed dat kniebanden ofzo niet goed zijn/uitgerekt of iets. Pap zei dat het ook wel eens miniscus (of hoe je dat ook schrijft) kan zijn).
Vandaag jarig hiephiep :S, doe geen feest heb er totaal hoofd niet naar staan, net wel spontaan mensen op bezoek geweest dus goed (heb koppijn van de pijn en geen oog dicht gedaan dus erg moe ;)).
Vanmorgen wel een kalfje (stier) geboren :) die het erg goed doet :).

Paard waar ik vanaf geknalt was, kwam (na 3/4 weken) terug van hengstenboer... Ging er als 'royaal' heen, komt terug... Nou ik heb echt nog nooit zo'n mager dier gezien.... Kan ook geen vergelijkings materiaal noemen.... Verschrikkelijk, maar goed veulen heeft het wel goed gedaan en merrie eet goed etc, dus hopen dat het weer wat aantrekt. Daar gaan ook geen paarden meer heen... Er staat er helaas nog 1, die is nog niet dragend.... Thuis insimineren is met die hengsten niet mogelijk :(

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 12:24

Hoi meiden!
Ik ben weer oost, west thuis best na een weekje campingleven in Spanje. Lekker bijgekleurd en uitgerust (volgens mij heb ik nog meer siesta's gehouden dan de Spanjolen zelf hihi).
Lees vanavond of morgen wel even bij, ga nu even mijn paardenkinders opzoeken, koffers uitpakken en lekker met Maes in Renswoude onze laatste ( ^) ) crosstraining rijden. Hopen dat we mogen zwemmen, schijnt daar te kunnen!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 13:09

Welcome back Sjel! :D goed weer gehad?
Ik ga binnenkort richting ZuidFrankrijk, ze geven voorlopig iedere dag 30 graden en maar 5% kans op regen! Dus prima al zeg ik het zelf ;)

Waarom de laatste training? Is het seizoen al afgelopen?

@Colet; hoe gaat het met jou? Alweer te paard?
Met Levi gaat het goed, ze loopt veel beter! Volgens mij weer helemaal zuiver.. Laat haar nog 2 weken lekker op de wei vakantie vieren en wil er dan weer rustig op.
Vermoed gewoon dat we door de zware bak een bandje of peesje verrekt hebben.. Is nu niks meer van te zien maar hou het goed in de gaten ;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-11 13:28

Klinkt lekker sjel!
Gelukkig martine! Beter iets te lang vakantie dan te kort ;)
Hier nog geen moer beter voorrste kruisband gecheurd Eers kijkem of het zo geneest gezien iik al wel beetje knie kan buigen (eerst kon ik niks)
Elke week controle ala beter word geluk dan geen operatie wel veel fysio :(

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-11 19:57

Jee, balen Colet! Bizar dat je er zoveel aan over kan houden! :(
Hoop voor je dat het snel verbetert! :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 00:33

Tja is klote :( woensdag maken ze mri scan

Ook "goed" nieuws nouja meer grappig nieuws ben uitgekozen voor tv programma (denk niet datk ga doen) van endemol over vreemdgaan wn alles wat ermee te maken heeft incl ervaringen mag snoniem (ook qua stem) ben uirgekozen moet ze bellen voor afspraak maar denk datk niet durf haha :o
Sowieso zou ik t helemaal anoniem doen maar dan nog dalijk herkent iemand je contouren ofzo :p

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:46

goed nieuws martine!!

super sjel dat je zo genotenheb van je vakantie!!

balen collet, voorste kruisband is altijd lastig, je moet je bovenbeenspieren dusdanig gaan trainen dat die de stabiliteit opvangen. leuk he paarden :(

net gezien hoelaat ik moet starten in wieringerwerff, tijden vallen mee gelukkig
dressuur 11:44
aspringen 14:"16
cross 14:36

nou nog eeen groom vinden die kan voorlezen

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 08:48

Oke :) ben benieuwd morgen...
Vrees dat ik debuut cross gorssel af moet zeggen 11sept :(
Mooie tijden wieringwerf waren jullie toch ook wezen oefenen met ellen?
Sjel nog gezwommen ;)?

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:16

als fysiotherapeut zeg ik inderdaad dat je beter even niet op een paard kan stappen ;)

ben inderdaad met ellen wezen trainen in wieringerwerff, Had express aan de organisatie gevraagd zo laat mogelijk te mogen starten omdat het 2 uur rijden is voor mij en heb geen zin om snachts om 4 uur te moeten vertrekken als ik de volgende dag gewoon weer moet werken :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 09:32

Colette wat balen van je knie.....
Erg gave foto's gespot van Pam en Ellen in Wieringerwerf :D
Pam heeft relaxte tijden voor Wieringerwerf in elk geval!
Levi lijkt weer goed en Martine gaat nog lekker op vakantie ;)

Ik ben aan het genieten van mijn laatste 2 weekjes met Jipje samen, daarna gaat hij toch echt met pensioen en ga ik hele andere dingen doen :o Nog 7 dagen bij mijn baas werken en dan ga ik is even het geheel over een hele andere boeg gooien :o Heb er zin in, maar ook wel heel erg spannend :o

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:11

Wat ga je dan doen benthe :)?

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-11 10:18

Vertel benthe??? wat ga jij allemaal veranderen :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-11 12:33

Voorste kruisband en buitenste knieband kapot en waarschijnlijk miniscus ook, maar konden ze nuet zien op fotos. Rare is (vond dokter ook) heb weinig pijn bij lopen wat inmiddels beetje kan.
Nu wachten op huisarts die me weer door moet sturen naar volgende in ziekenhuis

Pamela verwacht jij operatie of kan het zo herstellen gezien ik kan lopen? En heb je enig idee hoelang voor weer kan rijden?

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 11:21

Nou, ik sluit me even aan bij de samenvatting van Benth. En ik ben natuurlijk ook héél nieuwsgierig was je allemaal aan het veranderen bent? Wat fijn voor Jipje dat hij met pensioen mag, hoe oud is hij eigenlijk? Je hebt nog genoeg andere leuke dieren om handen toch om je mee te vermaken.

Wat vervelend van je knie Colet, afwachten dus wat het zegt. Je gaat nu de hele molen in, van kastje naar muur en weer terug, heel vervelend maargoed als er maar een oplossing komt uiteindelijk toch. Wie doet je paardenbeesten nu?
Ik had inderdaad nog gezwommen met Maes afgelopen maandag in Renswoude. Was wel leuk maar erg heftig haha. Hij deed een soort spaanse hoge school capriolen in het water dus bij de tweede keer zwemmen, lag ik ook in het riet hihi. Foto's komen later nog, daar zit ik nog op te wachten!

Lekkere tijden voor WW Pam! Helaas moet ik een middagje werken, vanaf 13:00u dus ik kan net niet komen kijken. Alleen voor de dressuur is ook niet leuk. Ook al enig idee hier hoe laat Bianc moet starten?

Ik moet nog 4 dagen werken en dan ben ik verlost van deze kantoorbaan; heerlijk! (Ga nu wel weer aan het werk hihi)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 15:01

Gaaf sjel ben benieuwd naar de foto's :D

Als ik weer ter been ben ga ik ook keer naar renswoude :)

Nou fjord staat op marktplaats heb echt veeel reacties haha, willen al wat mensen komen kijken... Dus maar duimen dat hij weg gaat :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 17:42

Goed nieuws! Huisarts had dokter gesproken die nerd had zich verkeken.
Heb maar 1 knieband kapot (men vond t al raar gezien ik best aardig loop) maar zit veel vocht op waardoor bewegen (buigen) moeilijk is. Moet nu naar orthopeet?(geen idee wat die doet :p)
Maar ben best blij :o kan ik paard oppakken met longeren dat ik straks nog maar hoef op te stappen :o

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:46

jammer sjel dat je niet kan komen kijken volgende keer beter:)

colet goed nieuws dat je kruisband heel is, is de knieband aan de binnenzijde/buitenzijde van je knie kapot?
de orthopeed gaat waarschijnlijk bepalen of er een MRI gemaakt moet worden (hierop kun je zien welke weke delen van de knie kapot zijn ) zie je niet op foto.
zou nog ff wachten totdat je bij de orthopeed bent geweest voordat je weer op een paard stapt;)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-11 20:51

Ik heb al mri gedaan :) hij zei buitenste ( maar zal dat ook wel fout hebben heb buiten nooit pijn gehad) binnenste doet verschrikkelijk pijn en been knikt ook altijd naar binnen weg (ook dik en warm)
Ga morgen verzekering bellen ofk in nld kan en waar

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:03

SPAM:

Afbeelding

En mijn andere knappe zoon met zijn 2,5 jaar:

Afbeelding

Ik ben een gelukkig mens <3
Fijn nieuws Colet!!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 19:25

Haha mooie fotos! Die ogen van maes :p je had toch wel zadel af hoop ik :p?
Dio word ook mooi :) ( was die nou ruin of hengst?)

Ocrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:33

Poeh Sjel... hij kijkt wel zo van oei waar is $#$^$*&%$ die grond onder mijn voeten gebleven hahahaha En Dio ziet er super en veelbelovend uit!

Colette... al wel een mri gehad? Da's dan wel weer flukser dan hier in NL! Bij mij duurde dat toch wel ff een paar weken! Sterkte in ieder geval!

Benthe, we zijn benieuwd naar je nieuwe plannen/baan/andere boeg... vertel vertel!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 23:34

Pam heel veel plezier en succes morgen in Wieringerwerf +:)+ +:)+ +:)+ +:)+
We verwachten natuurlijk wel een uitgebreid verslag inclusief foto's :D