Mijn hond zit ook niet de hele dag binnen, evenals mijn konijnen toen ik die nog had.
Maar hé, het zal er wel aan liggen dat ik niet met dure paarden werk hè
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Kirsten_S schreef:Mmm ik snap jullie allebei hoor...
En ikdenk dat ik ook wel drie x nadenk stel ik heb een
paard die me een paar tonnen heeft gekost..
Dan zou ik ook niet heel snel die buiten doen, of helemaal
ingepakt in de beschermers.
. Sabinee__ schreef:Kirsten_S schreef:Mmm ik snap jullie allebei hoor...
En ikdenk dat ik ook wel drie x nadenk stel ik heb een
paard die me een paar tonnen heeft gekost..
Dan zou ik ook niet heel snel die buiten doen, of helemaal
ingepakt in de beschermers.
Dat vind ik egoïstisch. Omdat JIJ wedstrijden wilt doen en JIJ plezier hebt mag je paard geen paard meer zijn?
Melanie_B schreef:Emmaa_ schreef:Sorry hoor Mel maar dat vind ik echt onzin.. Dat heb ik vaker gezien. Alleen maar omdat een paard een papiertje heeft zou hij geen recht hebben om zijn energie kwijt te kunnen op het weiland? Het is niet goed om een paard 23 uur per dag in een stal te zetten, daar krijg je stalgebreken van en paarden die knettergek in de kop worden. Voldoende beweging buiten het rijden om zou toch gewoon een standaard iets moeten zijn?
Vind je dat onzin? Tsja, ik kijk er wel anders tegen aan, omdat ik het ook
mee maak.. met dure paarden werken.. die kun je echt niet heel de dag op
de wei kwijt hoor..Die paarden zijn daarvoor ook niet, daar moet geld mee
verdiend worden om het ff hard te zeggen. En het gaat niet eens om het
papiertje hoor,het gaat om het vermogen.
Melanie_B schreef:En dit vind ik ook een beetje krom...
Want als een paard een echt paard moet zijn, dan hoort ie op de wei, wild..
en dus niet in een stal bij iemand met verzorging erbij en alsnog 24/7 buiten..
Een paard kan nou niet meer 'echt' paard zijn
. Helemaal paard krijg je ze niet, maar je kan er wel genoeg aan doen, en dat zie ik bij veel stallen helaas niet gebeuren omdat daar vooral gekeken word naar het welzijn van de ruiter.
Sterker nog, soms had ik nog wel gewilt dat ik op de manege reed
Sabinee__ schreef:Ik vind 24/7 buiten met verzorging gericht op het welzijn van het paard iets totaal anders dan een paard dat 23 uur binnen staat en er 1 uur uitgehaald voor training.
Denk dat ze dan toch meer paard zijn bij optie 1. Helemaal paard krijg je ze niet, maar je kan er wel genoeg aan doen, en dat zie ik bij veel stallen helaas niet gebeuren omdat daar vooral gekeken word naar het welzijn van de ruiter.

Emmaa_ schreef:Kirsten_S schreef:Ems ik denk dat het meer ging omdat het wat duurdere paarden
zijn, je die niet zo snel de wei op doet.
Maar wáárom is dat dan? Alleen maar omdat ze veel geld hebben gekost? Nou dat gaat er bij mij niet in.
Emmaa_ schreef:En een paard kan zichzelf op stal niet verwonden? Op stal kunnen dingen gebeuren die gelijk staan aan dingen die in de wei kunnen gebeuren. En natuurlijk snap ik ook wel dat als je paarden als Anky's beestenboel hebt dat je ze dan niet vrolijk 24/7 buiten gaat zetten en ze een mooi wintervachtje laat groeien, maar niet op een partij stemmen omdat ze vinden dat paarden buiten moeten staan ipv 23 uur per dag in een stalletje... Dat zijn mensen met paarden, geen paardenmensen