Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sily

Re: Stal midden Delfland roddels deel 3 ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:26

Tam we gaan even rondkijken, gelukkig hebben we nog alle tijd, dus kunnen op ons gemak kijken want zou wel erg gezellie zijn.
Komen wij aan met onze dressuurhafnafs die geen rem maar wel een gas hebben Haha!

Falli

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:04

Ik zeg goedenmorgen.. Effe snel alles bij gelezen.. Niet veel gemist.. Ga vandaag eerst effe met Tommie naar het park en daarna de paardjes op het land gooien.. Daarna weer lekker slapen want er moet vannacht gewerkt worden.. En daarna lekker bbq-en bij me zussie!!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:17

Goedemorgen allemaal,

Tessa (mijn verzorgster) is er toch niet bij met binnenhalen, maar gelukkig hadden fal en ik al geregeld dat ik de knollies binnen kwam halen. Als er nog meerdere zijn, dan ziet ik jullie wel rond 17.00 uur... Gezelli!

Enne, zijn er al mensen die de regen dans hebben gedaan? Wordt wel tijd inmiddels.

Gisteren trouwens bitloos gereden (Madje, mijn teugels zitten nog aan je hoofdstel, maar die gebruik ik niet, dus misschien handig ook voor jouw? Anders haal ik ze er wel af, hoor) en dat was niet zo'n succes. Paard was met geen mogelijkheid fatsoenlijk naar links te sturen. Pfff, wat een blok beton zeg. Dus was niet lollig en ik was witheet... Klote pony soms.... Grrrr...

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:51

Goeiemorgen Lachen

Hihi heb ff jullie raad nodig Haha!
Ik ga volgende week donderdag weer terug met Evita naar de kliniek, maar zit nog een beetje in twijfel voor de verdere behandeling. De aquatrainer wil ik niet gaan doen, ik heb haar dan liever thuis op de wei en daarnaast het longeren, want dat gaat best redelijk.
Ik heb alleen nu nog de keuze om haar aan een Tildren infuus te laten zetten. Dat is een middel dat veel wordt gebruikt bij paarden met spat en ook goede resultaten heeft. Enig nadeel is dat het wel weer 450 euro extra gaat kosten Haha!
Volgens de veearts die ik net aan de telefoon had is de kans van slagen met dit infuus 80% bij paarden met spat en na een 2e infuus (wat soms dus nodig is) 95%. Meestal blijft het bij 1 infuus. Het zorgt ervoor dat soms het gewricht helemaal dicht groeit (waardoor ze er behalve een wat stijver been geen pijn meer aan hebben) en daarnaast zet het de botafbraak stil, waardoor er niet meer haakjes ontstaan. De haakjes die ze nu al heeft zullen alleen niet verdwijnen.
Ik wil het aan de ene kant wel doen, maar aan de andere kant is het ook wel veel geld als het bij haar niet aan blijkt te slaan!

Zondebokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:54

Ja óf het echt aanslaat weet je nooit van te voren helaas... het is mss wel veel centjes maar wie weet slaat het wel aan... ik zou het wel doen Bloos

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:01

Gaat je verzekering het niet betalen Irene? Ze hebben tenslotte ook de andere behandeling betaald toch?

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 09:02

Tamaar als ik moet helpen binnen halen dan stuur je maar ff een sms of bel je me maar, dan kom ik je helpen!!!!!!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 10:30

Ireentjuh schreef:
Goeiemorgen Lachen

Ik ga volgende week donderdag weer terug met Evita naar de kliniek, maar zit nog een beetje in twijfel voor de verdere behandeling. De aquatrainer wil ik niet gaan doen, ik heb haar dan liever thuis op de wei en daarnaast het longeren, want dat gaat best redelijk.
Ik heb alleen nu nog de keuze om haar aan een Tildren infuus te laten zetten. Dat is een middel dat veel wordt gebruikt bij paarden met spat en ook goede resultaten heeft. Enig nadeel is dat het wel weer 450 euro extra gaat kosten Haha!
Volgens de veearts die ik net aan de telefoon had is de kans van slagen met dit infuus 80% bij paarden met spat en na een 2e infuus (wat soms dus nodig is) 95%. Meestal blijft het bij 1 infuus. Het zorgt ervoor dat soms het gewricht helemaal dicht groeit (waardoor ze er behalve een wat stijver been geen pijn meer aan hebben) en daarnaast zet het de botafbraak stil, waardoor er niet meer haakjes ontstaan. De haakjes die ze nu al heeft zullen alleen niet verdwijnen.
Ik wil het aan de ene kant wel doen, maar aan de andere kant is het ook wel veel geld als het bij haar niet aan blijkt te slaan!

Lastige keuze. Maar als het (gedeeltelijk) wordt vergoed zou ik het wel doen. Gelden de resultaten die je noemde ook voor wat oudere paarden?

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:07

spettertjuh schreef:
Tamaar als ik moet helpen binnen halen dan stuur je maar ff een sms of bel je me maar, dan kom ik je helpen!!!!!!

He kaar, als je er niet perse bent, dan hoeft dat niet hoor. Kom speciaal voor het binnen halen (dit is mijn paard vrije dag) en dan kan ik de schatjes ook wel alleen binnen halen. T is niet zo'n grote groep.

Alleen maandag stond ik ook op de lijst voor binnen halen (om 15.00 geloof ik) maar helaas gaat dat niet lukken. Roels broertje is dan jarig, dus ben helemaal niet in Delft... Bloos Zal even kijken of Tessa (van Moon) dat voor mij kan doen Knipoog

@Irene: dat is toch een lastige beslissing die je alleen zelf kunt maken. Ik kan wel zeggen: ik zou het doen, maar vind het wel weer een heleboel geld... Dus zou zelf ook bijzonder twijfelen... Nors opkijken

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:27

Marieke_ schreef:
Ireentjuh schreef:
Goeiemorgen Lachen

Lastige keuze. Maar als het (gedeeltelijk) wordt vergoed zou ik het wel doen. Gelden de resultaten die je noemde ook voor wat oudere paarden?

Volgensmij maakt de leeftijd van het paard hierin niet uit.
De resultaten bij paarden met spat zijn vrij goed, maar vooral bij beginnende/acute spat heb je vaak resultaat. Links heeft Evita "acute" spat (pas sinds 2 maanden), maar rechts heeft ze waarschijnlijk al 3 jaar last van. En de haakjes die er nu zitten, zullen ook niet meer verdwijnen.
Daarnaast is er na het infuus een wat verhoogde kans op koliek, maar Evita is gelukkig niet koliekgevoelig.

Als het goed is wordt het ook uitgekeerd, daar moet ik nog even over bellen, maaar.. ik zit volgensmij al bijna op Evita haar verzekerde waarde met het consult van volgende week donderdag erbij.

Ik denk zelf ook dat ik het wel wil gaan doen, maar zit nog te twijfelen of ik eerst spatbeslag ga proberen (heeft soms ook goede resultaten) of dat ik het maar gelijk beide doe Lachen

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:39

Citaat:
Alleen maandag stond ik ook op de lijst voor binnen halen (om 15.00 geloof ik) maar helaas gaat dat niet lukken. Roels broertje is dan jarig, dus ben helemaal niet in Delft... Bloos Zal even kijken of Tessa (van Moon) dat voor mij kan doen

ik kan er zijn om binnen te halen, ben 's middags vrij. Moet alleen in de ochtend werken tot 13:00 uur.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:43

Super kaar! Haha! You made my day... Knipoog

Kimberly_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 11:54

ik ben er maandag de hele dag!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:14

Kim: you also made my day...hihihi Haha!

Arme Fallon: heeft ze zich net de tandjes gehaast, komt ze op stal aan, staan de knollies net buiten... Oeps... Bloos Ach Fal, denk maar zo, nu hoefde je het niet te doen... Knipoog Tessa, Tessa en Naomi hadden ze al buiten gegooid.. Haha!

@Karin: je bent straks met binnen halen wel alleen, is dat echt geen probleem?

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:24

nee hoor is geen probleem. Alhoewel Schijnheilig al die vervelende, moeilijke te pakken paarden....ik weet het niet hoor......vooral Moonlight.... Gestoord
Mischien dat hier en daar weer een verkeerd halster ligt, dat zou kunnen........ Blond

doppie45

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 12:51

Pfff,wat is het warm he? Bloos
Ik wil regen... Bloos Sorry,we zijn ook nooit tevreden he...

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 13:54

Hallo Doei!

Het is idd warm Marion, op stal liep ik echt te zweten niet normaal. Bloos!
Een buitje zou ik ook wel lekker vinden haha. Knipoog

Lekker met Xeen naar buiten geweest.
Xeen op Spettie. Haha!
Ging zo goed, Pina vond het echt super.
Ging goed he Xeen? Lovers
Gauw nog een x doen. Knipoog

Dag Dag

Paradox_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 13:55

djinnie schreef:
Kim: you also made my day...hihihi Haha!

Arme Fallon: heeft ze zich net de tandjes gehaast, komt ze op stal aan, staan de knollies net buiten... Oeps... Bloos Ach Fal, denk maar zo, nu hoefde je het niet te doen... Knipoog Tessa, Tessa en Naomi hadden ze al buiten gegooid.. Haha!

@Karin: je bent straks met binnen halen wel alleen, is dat echt geen probleem?

heeii

ja we hadden ze al buiten gezet gewoon om 1 uur echt nogmaals sorry fal zal je volgende keer bellen Knipoog Ze waren wel heel braaf Haha!

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 14:31

echt, zelfs Moonie...? Haha! Hahahahaha, zijn ze niet altijd braaf... Haha! Haha! Haha! Haha!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:05

Niet klagen over het weer, na het regent gaat het regenen en onweren Huilen

Dat gaat idd hard met de kosten Irene. Het is jouw keuze

woewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:06

heyy Haha!
egt warm bijna net leuk meer we moeten snachtsregen en over dag weer droog en niet te warm Haha!

nou heb diddle weer lekker van wat haar verlost vond ie zo fijn Ach gut nog lekker met xeenie en bobo Clown wezen wandelen ook gezellie Knipoog xeen stond alleen een beetje vaag op sommige fotootjes he xeen Koe
Laatst bijgewerkt door woewa op 27-04-07 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:06

ben ook net weer thuis. Het weer is wel lekker,maar idd een regenbuitje zou ook wel erg lekker zijn

Ireen, ik denk dat ik het ook wel zou doen, maar het is idd wel een hoop geld. Aan de andere kant ook best veel slagingskans. Dekt de verzekering dit niet??

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:07

woewa schreef:
heyy Haha!
egt warm bijna net leuk meer we moeten snachtsregen en over dag weer droog en niet te warm Haha!

nou heb diddle weer lekker van wat haar verlost vond ie zo fijn Ach gut nog lekker met xeenie en bobo Koe wezen wandelen ook gezellie Knipoog

Je verwent hem maar Knipoog

woewa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:08

ja doe ik lekker heb tog vakantie alleen is het zo warm om te rijden

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 16:21

Ja een slagingskans van 80% vind ik ook wel vrij hoog! Dat vertelde de veearts daar, maar ik lees op bokt juist weer heel wisselende verhalen.. soms heel positief en soms geen enkel effect.

waarschijnlijk wordt Evita er na dit jaar toch uitgegooid bij de verzekering vanwege haar leeftijd, dus wat dat betreft moet ik er misschien maar gewoon uithalen wat erin zit Haha!
Ik weet niet helemaal zeker of ze het vergoeden, de veearts heeft de vorige keer gebeld met mijn verzekering over de aquatrainer (was volgensmij wel een kwartier aan de telefoon Knipoog ) en daar deden ze wel moeilijk over met als rede dat het toch een wat ouder paardje is.. ondanks dat de veearts wel positieve resulaten verwacht.