. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
maar voor degene die erop zit is het niet al te prettig.. hij bokt namelijk op een hele irritante manier.. als ie eenmaal begint blijf je niet zitten (zoiets zei paul
) Ik had het zaterdag al gevoeld.. maar toen bleef het gelukkig bij 1 bok.. voelt echt alsof je gelanceerd gaat worden

Vind echt leuk dat ze me daar telkens op zetten
Heb uiteindelijk niet de galop gedaan... Maar ik vind dat als je je paard niet voor mekaar hebt, je wel kan galloperen maar het niet echt bevordelijk is(althans merkte ik vorige week bij vincent..) En nu had ik de bink aant eind ONWIJS lekker lopen
Super mooi in de nageving en gewoon fijn
) en ik zei nog; je kan m beter geen tik geven want dan wil die nog wel eens bokken... Nou, ze heeft mn advies niet opgevolgd want ik zág m toch een paar keer bokken nadat ze m n tik gaf
Haha mja
Bij mij was ie verder braaf, was wel fijn 
Zin an
Vincent is onwijs gevoelig op de zweep... ik doe ook altijd expres een kort zweepje als ik op hem mag, dan kan ik hem ook niet perongeluk kietelen ofzo 
En er zat ook iemand op igor met een zweep... ik snap dat niet zo goed
Ik had vinnie gister aan het eind ook heel lekker lopen, lekker zonder de gallop
maarja, als niemand straks meer op hem wil/kan/mag galloperen vraag ik me af hoe lang hij gaat blijven
Door arnold of herman ofzo
En dr zijn zat mensen die het wel durven
Maar ik was gewoon een beetje bangig door die wilde verhalen
Dus ik durfde het niet zo
Dus toen heb ik het maar helemaal niet gedaan omdat het anders wss toch niet goed ging 
Echt grappig dat je dat verschil heel goed merkt 
Citaat:Lieske ofzo
maar hoe ist op de manege?
Dat is namelijk gewoon niet slim, en daar wordt zo'n paard ook niet beter van aangezien hij best 'bang' is voor de zweep...
. Ik denk dat het voor Vincent goed is om te leren dat de zweep niet 'eng' is.. hard slaan helpt niet, maar het ding niet gebruiken terwijl je het wel denkt nodig te hebben werkt ook niet. Als je het resultaat krijgt wat je hebben wilt werkt het kennelijk, en anders moet je wat anders proberen.
heb gister toch niet op boreas gereden!!
heb gewisseld!!!
mocht toen op Charity!!!! dat is dan wel werken maar vind het wel veel leuker dan boreas! 

Scheet is het ook
Ik heb mn beugels alleen een beetje kort

.
. nog 11 dagen met krukken lopen.
maar ik ga ook niet steeds naar de andere kant van de bak als er gillende kindjes in de speeltuin zijn, hij zal er toch aan moeten wennen
Als het weer weer beter is wil ik hem ook leren wennen aan een groot plastic zeil.. aangezien hij zich daar laatst helemaal wezenloos van schrok

)