Manege Wilten of HC de Haerst

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Flor

Re: Manege Wilten of HC de Haerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:24

Vincent begint kennelijk ook door te hebben hoe HIJ een beetje lol kan beleven in de manegelessen Haha!.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:42

Idd, hij leert snel van de andere paarden!;)
Volgens mij geen afwijkend gedrag voor een jong paard...Tong uitsteken

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 11:48

Zo kan je het ook bekijken idd Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 17:36

Haha nee... kan het me van hem ook wel voorstellen Tong uitsteken maar voor degene die erop zit is het niet al te prettig.. hij bokt namelijk op een hele irritante manier.. als ie eenmaal begint blijf je niet zitten (zoiets zei paul Tong uitsteken ) Ik had het zaterdag al gevoeld.. maar toen bleef het gelukkig bij 1 bok.. voelt echt alsof je gelanceerd gaat worden Tong uitsteken

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 21:04

Daarom dus eigenlijk nooit jongen paarden in de manege Knipoog

Morgen concours met beide ... ben zeer benieuwd....

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:50

Veel succes Linda!!! Je laat vast wel even weten hoe het ging Knipoog

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:54

Succes linn Lachen

Oeh vanaaf weer op vincent gereden Lachen Vind echt leuk dat ze me daar telkens op zetten Lachen Heb uiteindelijk niet de galop gedaan... Maar ik vind dat als je je paard niet voor mekaar hebt, je wel kan galloperen maar het niet echt bevordelijk is(althans merkte ik vorige week bij vincent..) En nu had ik de bink aant eind ONWIJS lekker lopen Lachen Super mooi in de nageving en gewoon fijn Haha!

En toen les na mij moest iemand er op(weet dr naam niet meer... Lieske ofzo? Tong uitsteken) en ik zei nog; je kan m beter geen tik geven want dan wil die nog wel eens bokken... Nou, ze heeft mn advies niet opgevolgd want ik zág m toch een paar keer bokken nadat ze m n tik gaf Haha! Tong uitsteken Haha mja Lachen Bij mij was ie verder braaf, was wel fijn Lachen

Morgen komt papaaa thuiss Haha! Haha! Haha! Zin an Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:02

ja dat is ook gewoon dom Tong uitsteken Vincent is onwijs gevoelig op de zweep... ik doe ook altijd expres een kort zweepje als ik op hem mag, dan kan ik hem ook niet perongeluk kietelen ofzo Lachen

In de les na mij reed er een mevrouw op met een dressuurzweep van 1.10, vond het jammer dat ik niet kon blijven kijken hoe dat ging Tong uitsteken En er zat ook iemand op igor met een zweep... ik snap dat niet zo goed Tong uitsteken Ik had vinnie gister aan het eind ook heel lekker lopen, lekker zonder de gallop Lachen maarja, als niemand straks meer op hem wil/kan/mag galloperen vraag ik me af hoe lang hij gaat blijven Boos!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:05

Hij wordt elke dag door iemand bij gereden Lachen Door arnold of herman ofzo Lachen En dr zijn zat mensen die het wel durven Tong uitsteken Maar ik was gewoon een beetje bangig door die wilde verhalen Tong uitsteken Dus ik durfde het niet zo Tong uitsteken Dus toen heb ik het maar helemaal niet gedaan omdat het anders wss toch niet goed ging Tong uitsteken

Ik heb wel gewoon mn lange zweep... Maar ik hou m zover mogelijk van m af... Maar zonder zweep is hij weer heel sloompjes Tong uitsteken Echt grappig dat je dat verschil heel goed merkt Lachen

Heb nog leuke foto van ons saampjes, kijk morgen wel ff of ik m op pc kan krijgen Lachen

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:10

ja zonder zweep komt hij bijna niet vooruit Tong uitsteken

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 11:32

Citaat:
Lieske ofzo

Lieske is niet bang aangelegd Lachen maar hoe ist op de manege?

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 12:23

neej maar niet bang aangelegd zijn is wat anders dan stront eigenwijs toch een tik geven Knipoog Dat is namelijk gewoon niet slim, en daar wordt zo'n paard ook niet beter van aangezien hij best 'bang' is voor de zweep...

Flor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 14:19

Het is niet perse zo dat een bok betekent dat iets 'verkeerd' is. Bovendien is dat natuurlijk van buiten de bak altijd wel erg makkelijk te beoordelen Knipoog. Ik denk dat het voor Vincent goed is om te leren dat de zweep niet 'eng' is.. hard slaan helpt niet, maar het ding niet gebruiken terwijl je het wel denkt nodig te hebben werkt ook niet. Als je het resultaat krijgt wat je hebben wilt werkt het kennelijk, en anders moet je wat anders proberen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 22:11

heey lotte!! Haha! heb gister toch niet op boreas gereden!! Knipoog heb gewisseld!!! Haha! mocht toen op Charity!!!! dat is dan wel werken maar vind het wel veel leuker dan boreas! Haha!

vincent is ook mijn topper!!! al heb ik er maar 1 keer op gereden helaas! :S maar ja er komen er vast wel meer bij hoor!!! Haha!

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:23

Afbeelding

Vincent en ikkeeeeee Haha! Scheet is het ook Lovers Lachen Ik heb mn beugels alleen een beetje kort Scheve mond

priscilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-07 13:37

Heey dames was ik weer.. maar idd vind het een erg knap paardje. Zit momenteel donderdagsavonds in de kantine en zag hem laatst al lopen en toen las ik dit en ben aan jacqueline gaan vragen welke dat nu was! haha er rijd dan alleen iemand op waar ik niet geheel favo van ben maar ja..

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 13:15

Als een paard bang is voor de zweep moet die juist leren dat die wel gewoon met zweep gereden kan worden... Je kan wel alles weglaten wat het paard niet leuk of eng vind.. maar dan vind die straks niks meer leuk en alles eng... Hij moet er maar gewoon aan wennen.. en dat heeft niks met eigenwijs te maken...
Als mijn paard een dag geen zin heeft, dan heeft die pech.. maakt die maar zin.. ik moet ook gewoon door ook al doe k ff liever wat anders..
Versace vind ook vaak zat dingen eng.. maar als je ze dan maar weg laat dan gaat die t nooit leren en blijft die t altijd eng vinden...

Concours ging wel lekker.
Donderdag had guess een stop op de 2e van de dubbel, maar was mijn schuld, verder sprong ze heel fijn.
Versace diewas foutloos en nog 9e dus zeer tevreden:)
Gister was guss 1e rondje foutloos en 2e rondje had ze een balkje maar verder echt super gesprongen.
Versace die was weer eens heel debiel aan t doen.. maar had 1e rondje een stop, kwam weer eens door mij, daarna sprong die goed rond.. en 2e rondje had ze de laate 2 eraf, maar ze gleed wat uit voor hindernis 7 waardoor ze heel twijfel8ig toeliep.. en toen poedersuiker, maar sprong toch.. en toen korte bocht naar 8.. en kwam ze ook kort voor en nam ze net balkje mee, maar ze sprong toch wel super door en kon super goed kort draaien..,
Dus zeer tevreden Haha!

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:37

goed gesproken Linda!

Chao schoot eerst ook weg van de zweep, maar door de zweep weg te laten los je het probleem niet op. Nu vind de zweep nog steeds niet erg leuk, maar wegschieten doet die niet meer. Erop reageren wanneer dat wordt gevraagd wel Lachen .

En dimfie zit thuis met een zwaar gekneusde knie Vork . nog 11 dagen met krukken lopen.

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 16:52

Floris is ook overal bang voor Tong uitsteken maar ik ga ook niet steeds naar de andere kant van de bak als er gillende kindjes in de speeltuin zijn, hij zal er toch aan moeten wennen Knipoog Als het weer weer beter is wil ik hem ook leren wennen aan een groot plastic zeil.. aangezien hij zich daar laatst helemaal wezenloos van schrok Tong uitsteken

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:05

Och wat heb je gedaan dan Dimf?
Fijn dat je zo tevreden ben over je beestjes Lin, volgens mij heb je een goeie in huis gehaald met Versace;)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 17:24

trap gehad op stage op de vrachtwagen

Lin4Life

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:21

auw! veel beterschap dan maar!!!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:19

auch, not good!
Sterkte ermee, nog ff doorbijten meid!
Morgenavond mag ik weer lekker hobbelen:)

Amethyst_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 21:45

Sterkte Dimf, klinkt pijnlijk!

Jo; ik moest je nog de groetjes doen van Dick(Als je het zo schrijft Tong uitsteken) Lachen

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 23:33

Haha leuk! Van de Ritsaert neem ik aan? Hoe gaat t met Fanta?
Heppie trouwens nog een leuke verjaardag gehad? Volgende week lekker feestje bij jou:D