wat, leuk tessel Hoorde vandaag op mijn werk ook al dat er iemand naar toeging, volgend jaar ook maar gaan ier?
Nouja, dat debateren. Ronde één kwamen we uit tegen een school die ook allerlei wedstrijden daarin doet en dit was onze eerste als team. Dus die verloren we, nou ja oké. Toen kwam ronde twee en we waren echt heel fel en sterk en we hadden het idee dat we echt veel sterker waren, zij waren alleen maar stil en rustig. Door die felheid maakten we wel een paar foutjes, maar we hadden veel meer argumenten en ze reageerde helemaal niet op die foutjes dus we konden ze lekker maken. Na alle drie de debatten met die school zou de jury zeggen wie gewonnen had. We zaten nog even met hen te praten en die leraar vond al dat wij gewonnen hadden. Maar niet te jury, wij hadden sterkere argumenten en stonden sterker als team, maar ze gingen nu voor de rust die de andere uitstraalde en één jongen had een fout gemaakt die tegen een goeddebat team was gebruikt zodat we het heel erg verloren hadden. Door die fout besloten ze dat wij naar huis moesten. Zo ongeveer zeiden ze het ook nog tegen die jongen. We waren zo boos, ze brachten het onredelijk en het was onredelijk. Toen zijn we nog maar even de stad in gegaan...
Ah oliebol Fenna! Nouja, is iig ook weer een leermoment natuurlijk. De volgende keer beter!!
Jumping A'dam, het was wel gaaf, we zijn net terug (ben moeee). We hebben de Jensen cup gezien en de grote prijs van A'dam, waar het allemaal om draaide.. Bij de Jensen cup won Piet Raymakers, er was geen barrage en het parcours was 1.40. De hoofdprijs was een bed.. jawel, een bed van het merk Jensen, tevens de hoofdsponsor. Dat leverde nogal melige situaties op, als je je in je hoofd bedacht bij elke ruiter die ervoor ging: "Ik wil dat bed hebben, ik moet dat bed hebben!" Na die Jensen cup was het pauze, waarin we even wat gedronken hebben.. dat was wel leuk, want de bar was vlak langs de losrijbaan, waar dus op een gegeven moment alle grote ruiters (van der Vleuten, Schroder, Schroder, Schroder & Schroder, Dubbeldam, Sloothaak..etc) begonnen met losrijden. Die kon je dan vanaf een metertje afstand voorbij zien komen, erg mooi om te zien. Na de pauze begon om 21:30 de grote prijs. Hierbij was de hoogte 1.60 en het parcours was zowiezo aanzienlijk spectaculairder, dus hier waren de plat-door-de-bocht gaande ruiters niet van de lucht. Erg veel geruk en getrek natuurlijk, dat vind ik nooit zo leuk om te zien, maar het is maar voor eventjes moet je je maar bedenken. Een amazone beet heel naar in het stof, haar paard liep ook niet meer zuiver daarna. Bij de grote prijs was barrage, dat was spannend...pfoe. Ik was eigenlijk voor een francaise, een jong meisje/vrouw die met een kleine, smalle, niet supermooi gebouwde merrie in de barrage stond.. ze reed erg netjes en haar paard sprong als een vlindertje over de hindernissen heen, zo schattig Ze werd uiteindelijk 3e, best knap vond ik. De prijsuitreiking.. echt tenenkrommend om aan te zien. De helft van de paarden staan zo stijf van de stress dat ze niet weten waar ze heen moeten springen.. en dan die licht en muziek.. bah nee, niks voor mij. Maargoed, Maikel vd Vleuten had gewonnen, een vrij jonge ruiter nog. Al met al was het leuk om een keertje meegemaakt te hebben, maar ik weet wel weer waarom ik ook alweer niet uit mezelf naar dit soort dingen ga; al dat ijzer en leerwerk waarmee die paarden behangen zijn, al dat geruk en getrek Maargoed, als je je hersens op nul zet is het superspannend hoor, en toch wel de moeite waard
Haha, ja zeker! Ik heb m'n ogen uitgekeken. Trouwens, even een vraagje. WAAROM trek je als 10 jarig kikkervisje je rijbroek, laarzen en sporen aan naar zo'n evenement? Okee, rijbroek begrijp ik, als je nieuwe laarzen aan wilt schaffen (wat ik trouwens eigenlijk juist niet begrijp, ga gewoon naar de Divoza voor nieuwe paardenspullen, niet naar zo'n stom, druk standje op Jumping Amsterdam waar alles veel te duur is en waardoor je bovendien de shows misloopt). Maar laat je laarzen en sporen nou thuis.. of denk je nou echt dat het je aangeboden wordt om het paard van Jeroen Dubbeldam even uit te stappen in de uitrijbaan..
Ik heb er wel meer dan 1 gezien, vandaar dat ik me dit afvraag ook, het is vast een symptoom van de penny-ziekte
Klopt, het was nogal laat, het was rond 23:30 afgelopen en dan nog 2 uur terugrijden... Ik ben er nu "vroeg" uit omdat ik zo naar mijn ouders ga, Sinterklaas vieren
Goed he? Komt wel eens vaker voor bij ons, dat we twee keer in een jaar Sinterklaas doen, in januari en december Mij hoor je niet klagen hoor! Hahaha. Nee we hadden eigenlijk allemaal geen tijd rond 5 december, plus dat mijn zus toen nog op reis was. En begin januari, toen ze net terug was, hadden we allebei geen tijd vanwege tentamens enzo.. dus ja, vandaar
Mmm.. volgens mij ben ik ook nooit een echte penny geweest. Even nadenken.. ja, ik ben weleens *schaam* op een shetlander gaan zitten die ik niet kende, zomaar in de wei..maar dat kwam omdat ik overgehaald werd door een ander meisje..! ben er vervolgens dan ook keihard afgeknald, want de pony was niet zo braaf (of gewoon nog niet ingereden ) Toen was ik 7 of 8 en vond ik paarden zelfs nog helemaal niet leuk. Verder was het achteraf best penny dat ik op de maandagochtend dat ik naar ponykamp werd gebracht al in rijbroek verscheen, maarja, ik hield gewoon niet zo van omkleden Verder heb ik bij mijn weten totaal geen pennyverleden..
Ik was wel penny toen ik tien was geloof ik In elk geval zeker toen ik zeven was en net op paardrijden ging. Mijn fiets is jarenlang paard geweest, op zaterdag liep ik de hele dag in rijkleding en ik trein drie uur lang in paardrijbroek naar het lamoen, maar dat doe ik dan nu is dat ook penny tessel? En met de huifkartocht heb ik nog foto's van Iris en ik op een ongezadelde Toontje in de wei, met halstertje om(toontje), in korte broeken (wij dan) en met pet (nee geen cap).Heel lief, maar ook wel penny
Nee hoor Fenna, dat is geen penny, als je 3 uur in de trein in je rijbroek zit, dat doe ik namelijk ook nog weleens Maar als je op ponykamp gaat, ga je toch pas tegen de middag paardrijden, en je hebt kids erbij die ook echt hun cap al op hebben terwijl hun papa en mama nog niet eens weg zijn
Ja, ik las 'm vanochtend (lees: *moeder komt kamer binnen, ik lig nog half te slapen* 'Hee, ik dacht; wat hoor ik toch de hele tijd? was het je mobiel, hier. *geeft mobiel*) dus ik heb 'm een beetje met een half slaperig hoofd gelezen.. maar ben er nog over aan het brainstormen..
we willen meeten Ik dacht dat het misschien een idee was om ergens tussen ons in, in het midden van nederland dus, een buitenrit te maken met zijn allen. Moeten we allemaal reizen, maar scheelt Iris en mij geld als we naar jullie hadden gemoeten en scheelt jullie geld in plaats van naar ons komen. Alleen dan moeten we wel uitzoeken waar.