Ja ik baal ervan, want er stonden ook een paar erg mooie rijfoto's van Janneke bij Verder heb ik schoonmaakwoede (of iets wat er op lijkt) gehad vandaag. Jophurs en laarzen schoongemaakt en verliefd geworden op mijn wasmachine. Werkelijk dat ding kan alles (voor verslag zie mijn weblog link in onderschrift)
Moet je wel van te voren even melden wanneer die wedstrijd is, want dan kom ik je aanmoedigen!
Ik ben vanmiddag naar Divoza geweest met als doel een paardrijdbroek, langere zweep, handschoenen, sokken, bepaalde rijschoenen met bijbehorende chaps te kopen. Die paardrijbroek, de handschoenen, sokken en de zweep liepen gesmeerd, maar die chaps en schoenen, dat heeft wel minstens een uur geduurd! De schoenen die ik wilde paste perfect en waren/zijn ook erg mooi, maar de grootste maat bijbehorende chaps kreeg ik niet verder dicht dan 5 cm... Dan maar andere schoenen zoeken en andere chaps (de schoenen hadden een bepaalde kleur waardoor andere chaps die niet van hetzelfde merk waren daar gewoon niet bij pastten), maar er was geen enkele bruine leren chap te vinden die ik pastte. Zelfs de eigenaresse van die Divoza heeft me geholpen en geprobeerd me met geweld in die dingen te krijgen, maar het lukte niet. Mijn kuiten waren te sterk ontwikkeld door het joggen en fietsen, waardoor de gangbare maten mij niet passen. Ik kon ze wel op maat laten maken, maar dan zouden ze vrij duur zijn en kon ik beter op zoek gaan naar leren rijlaarzen. Ik wil dus absoluut niet van die gewone leren rijlaarzen, maar van die Mountain horse dingen met elastiek en een rits aan de achterkant wilde ik nog wel proberen. En wat bleek: ze pastten dus wel! Dus nu heb ik toch een beetje leren rijlaarzen, maar ook weer een beetje chaps met rijschoenen... (en toch baal ik ervan dat die mooie chaps met schoenen niet passen)
Ik heb er een rits in laten zetten en zo is er een cm of 2 bijgekomen en pas ik ze nu dus. Heb ze alleen in de winter aan eigenlijk. Ik heb qua chaps neoprene van HH. Kunnen fijn in de wasmachine scheelt weer schoonmaken. En rekt net iets meer mee als leer. Maar ja ook maatje XXL
Ik vind die wel fijn, want ze kunnen gewoon in de wasmachine. En ik ben officieel fan van mijn wasmachine. Lekker snel en makkelijk schoon.
Ik heb trouwens in augustus al een bestelling geplaatst voor het amber streepjes dekje twee paar sokken en een jas, maar is nog niet binnen. HH moet de jassen nog uitleveren en dan sturen ze alles in één.
Ook nog een broek besteld ergens anders en die is er ook nog niet. Hoezo ongeduldig
Die was lekker met mij op bosrit. Nou ja op werkbosrit. Ik dacht laat ik het eens een beetje dressuurmatig aanpakken. Eerste stuk tot net over de galopsheuvel gestapt (goed doorstappen Bullie moet van Marieke) en toen teugels opgepakt en een drafje onder het tempo bijna het hele bos door gedaan. Normaal wil hij alleen maar harder en harder maar ik kon hem deze keer goed houden. Hij was zo geconcentreerd op mij dat hij de omgeving even helemaal vergat en zich dus kapot schrok van een hond die op hem af kwam rennen (wat doet zo'n ding dan ook op een ruiterpad ) Maar hij maakte maar een klein sprongetje opzij en toen zag hij waar hij van geschrokken was en was het weer goed. Hij vond het duidelijk moeilijk zo'n gecontroleerd drafje door het dikke en mulle zand maar hij liep zo heerlijk (had wel stangetje in maar daar ontspant hij ook lang niet altijd op en ging nu echt super) Nou is dat bos echt ieniminie maar RB had flink gezweet na dit ritje. Ben denk ik maar half uurtje weg geweest. Maar liever een half uur super lopen als een uur niet lekker dus ik vond het wel goed. Denk dat ik dit van de week nog wel een keer 's avonds kan doen nu het vroeg donker wordt.