Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LIQUITA

Re: Ook in de Winterkou, zijn de VELDTSCHATJES elkaar trouw! P.8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 00:24

Wow...nog steeds 50 km file op de snelwegen (die glijbanen zijn).

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 00:26

Ik ga er weer vandoor..byebye DD en Meelen (als je nog online bent ;) )

meelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:29

doegies, slaap lekker.
Ik zat ff op de ns site te kijken, maar die werkt ook niet helemaal zoals t moet.

Nicole1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 09:20

Ik mag thuis blijven vandaag van me werk,ik was er om half 7 uit gegaan om te kijken op de pc.Ze geven nog steeds waarschuwingen voor sneeuw en veel gladheid.Ik heb om 8 uur gebeld en mocht lekker thuis blijven,heel aardig.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 10:31

Dat is heel aardig van ze Nicole :j . Het zal toch ook wel wat rustiger in de winkel zijn, denk ik zo.

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 10:33

Wij gaan ons proefritje in de Sorento maar verplaatsen naar a.s. dinsdag. HIj staat namelijk in de buurt van Rotterdam, dus we gaan maar geen risico lopen.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:47

meelen schreef:
Haha, op t station bij ons werd omgeroepen dat je rekening moet houden met 1 uur vertraging (met de trein dus) :?
Snap t probleem niet....als je de trein van half 12 wilt hebben neem je toch die van half 11 whahahaha

jij blij dat je je werk rondom je huis hebt, scheelt een hoop reistijd......

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 11:51

LIQUITA schreef:
Wij gaan ons proefritje in de Sorento maar verplaatsen naar a.s. dinsdag. HIj staat namelijk in de buurt van Rotterdam, dus we gaan maar geen risico lopen.

verstandig!

LIQUITA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 12:47

Website www.manegeveldt.nl
datum laatste update: 18 december 2010
Kerstborrel en springwedstrijd
IN VERBAND MET HET SLECHTE WEER GAAT DE SPRINGWEDSTRIJD EN DE KERSTBORREL 18 DECEMBER 2010 NIET DOOR

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 13:39

Wes en ik gingen met de slee naar het winkelcentrum om brood voor mijn broer te halen (die moest vandaag gewoon op zijn werk verschijnen en zag de reistijd van 4 uur terug alweer hangen... >;) ), toen er een vrouwtje met haar auto vanuit het niets stil ging staan op de weg. Een hele file ontstond en een vrachtwagen gleed bijna door de hele file heen (leek dat moment van The Horse Whisperer wel). Haar accu bleek ermee opgehouden te zijn (bekend probleem in de wintertijd). Ik bood aan haar te helpen duwen, want de file werd alleen maar langer en langer (en de automobilisten ongeduldiger en ongeduldiger), maar dat bleek niet zo makkelijk. Die doos had de handrem op haar auto laten staan, dus ik kon duwen tot ik een ons woog :roll: . Toen ze die eraf had gehaald, ging het nog niet makkelijk: de weg bleek spekglad -O- ! Na veel gezwoeg (ik moest het alleen doen, want zij bleef in de auto zitten, evenals al die automobilisten |o ), kwam ik tot de ontdekking dat de file achter ons gewoon met ons "mee reed". Daar werd ik zo pissig om, dat ik direct stopte met duwen en liep te gebaren dat ze gerust met hun luie reet uit die auto mochten komen om te helpen -:(- . Na veel vieren en vijven kwam er een man uit zijn auto en hielp (helemaal 2 meter, net genoeg dat hij zelf met zijn auto er langs kon!!!!) mee, maar we gleden werkelijk alle kanten op. Uiteindelijk heb ik het laatste stukje toch maar weer alleen gedaan, terwijl het zweet over m'n rug liep. Het vrouwtje zag ineens het licht en stapte uit: "Ik kan natuurlijk ook even via de deurstijl duwen en dan met 1 hand sturen.... :o? ". 8)7 Terwijl we na zo'n 20 meter nog maar 1 meter te gaan hadden... Goed, de auto was van de weg en ik was er klaar mee. Ik heb haar m'n mobiel nog geleend om iemand te bellen om haar verder te helpen en ben met Wesley verder naar het winkelcentrum gelopen. Er kan niet gezegd worden dat ik geen goede daad heb verricht, dus ik hoop dat als ik zelf een keer wat heb dat een ander dan ook te hulp springt! ;)
Toen ik na het brood halen thuis kwam, was ik nog zeiknat op m'n rug (maar dat kan ook van het sleetje trekken zijn geweest, want de sneeuw is op de voetpaden nog best rul en Wes met de tas met boodschappen niet echt vederlicht :+)! :D

Oh ja, en de buurt was ook naar buiten gekomen om te kijken...! :x

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:15

LIQUITA schreef:
Website http://www.manegeveldt.nl
datum laatste update: 18 december 2010
Kerstborrel en springwedstrijd
IN VERBAND MET HET SLECHTE WEER GAAT DE SPRINGWEDSTRIJD EN DE KERSTBORREL 18 DECEMBER 2010 NIET DOOR

Fijn dat je dat hier neerzet, wilde al gaan kijken op de site.

Dan zijn wel vanavond weer gezellig thuis.

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:16

Dan ga ik dadelijk maar eens een poging wagen om op de manege te komen.

Even kijken hoe het met No is. Hij is vanmorgen met Natasja uit zijn dak gegaan.
Ze is er, helaas, ook vanaf gevallen.

En natuurlijk gezellig gaan vegen met z'n allen :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 14:29

Volgens mij hebben ze mijn moppers bij de kantoortjes van de gemeente gehoord: er is zojuist gestrooid op de doorgaande wegen! *\o/*

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:18

Hoi Liquita! :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:19

Ik heb er een tweede "rustig aan"-dagje van gemaakt, maar ik ben geloof ik regelmatiger op de PC te vinden dan ergens anders, ha ha! Strakjes lekker naar Maisie toe, een emmer warme pap brengen :9 . Wes neemt de slee mee, zodat hij van de heuvel af kan glijden! {:)
Als het goed is, dan heeft de moeder van Sanne vandaag op Maisie gereden. Ben erg benieuwd hoe ze dat vond! Het is toch heel anders dan op een KWPN'er rijden! ;)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:52

net terug van boodschappen doen en sleetje trekken, natuurlijk ook sneeuwballen gooien.
Rowan vond naar de manege toe toch wel iets te veel van het goede. Heb dat plan dus maar laten varen.
We gaan straks het toetje van de Kerst vast uitproberen, chocolade fondue. Heb aardbeien, druiven, banaan, appel gehaald, was jammergenoeg geen verse ananas. Dus aan vitamines zullen we geen te kort krijgen (aan calorieen ook niet).

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:57

niet vengen wordt het juist glad. lekker door het losse en mulle sneeuw.
casper is gistereb en vandaag gewoon door de sneeuw naar de bak gegaan en er zijn er een stel gewoon in de molen geweest. rustig lopen. dan gaat het gerust. ook naar de longeer singel. jeetje vroeger reden we door weer in wind buiten.
zolang het niet plat aangereden is, is het niet glad. en klein stukje sneeuw lopen ze wel weer uit de ijzers hoor.
alleen als je paard heel wild is moet je het niet doen. over het algemeen lopen ze vanzelf wel voorzichtiger.

mntj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 16:59

xan had wel 3 lessers haha.
rona heeft nog ff gereden en dijk was te doen hoor. was om half elf weer thuis. ongekend vroeg haha,
toen was de weg zelf beter.
vannacht en morgen weer sneeuw. ben ik de enigste JOEPIE. kan er echt van genieten.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:12

op buienradar ziet het er naar uit dat het vannacht tot een uur of negen weer morgenochtend weer gaat sneeuwen... ben benieuwd wat het ons verder brengt en in welke mate.

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 17:53

hier een juichend kind op de bank, het ned. elftal is sportploeg van het jaar geworden (en jammer genoeg niet het ned. dressuurteam)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 19:20

de fonduepan staat aan en de chocolade is aan het smelten....mmmmmmmhhhhhhhh
tot later

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:16

en nu uitbuiken op de bank met een plaid overons heen, lekker knus

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 20:51

Wordt er nu al gezegd dat als je nu boekt voor een theater/concert je nu BTWvoordeel hebt. volgens mij is het tarief hetzelfde als het hele jaar, en wordt het btw tarief verhoogd vanaf 1 januari 2011. er is dus helemaal geen voordeel. wel geldt het huidige tarief nog

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:29

mntj schreef:
xan had wel 3 lessers haha.
rona heeft nog ff gereden en dijk was te doen hoor. was om half elf weer thuis. ongekend vroeg haha,
toen was de weg zelf beter.
vannacht en morgen weer sneeuw. ben ik de enigste JOEPIE. kan er echt van genieten.

Maisie vond de sneeuw anders ook helemaal het einde! Maar ja, dat vinden meer Haflingers volgens mij, ha ha! Ze wilde het liefst gaan rollen, net als haar buurvrouwtje die in de paddock ernaast stond, maar toen kwam er een vriendje bij en dat vond ze even interessanter. :D

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:30

winnitou schreef:
op buienradar ziet het er naar uit dat het vannacht tot een uur of negen weer morgenochtend weer gaat sneeuwen... ben benieuwd wat het ons verder brengt en in welke mate.

Ben ik even blij dat ik voor een aantal dagen eten heb ingekocht! Stel je voor dat de voordeur morgen niet meer open gaat! {:)
Ga morgen denk ik toch maar lopend naar stal, want dan zal de dijk waarschijnlijk niet gestrooid zijn als het zoveel gaat sneeuwen.