Stal Midden Delfland roddels :D :P

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Re: Stal Midden Delfland roddels :D :P

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 06:34

Go jij! Go jij! Lady is mamma geworden van een dochter!!!!!!! Go jij! Go jij!

Geboren: 23.00
Dag: 23-05-2005
3 dagen te vroeg, maar kerngezond.

Vanmiddag de foto + de naam: Daar moeten we het nog even over hebben!

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 07:47

elady schreef:
*\o/* Lady is mamma geworden van een dochter!!!!!!! Go jij! Go jij!

Geboren: 23.00
Dag: 23-05-2005
3 dagen te vroeg, maar kerngezond.

Vanmiddag de foto + de naam: Daar moeten we het nog even over hebben!

Gefeliciteerd!!!!!
Was je erbij??

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 07:55

Kowloon schreef:
Uhhh, als je nog twijfelt waarom wacht je dan niet nog ff. Je moet het wel zeker weten, want eraan plakken is er echt niet meer bij...
Ook een 3 jarige ruin en merrie hebben vaak moeite om hun aandacht bij hun werk te houden, het zijn nog babies.....
Natuurlijk moet hij leren wat wel en wat niet kan, maar dan hoeft hij ook helemaal niet onhandelbaar te worden.....Mijn vorige hengst is, nadat ik hem gevaarlijk vond worden, op 5 jarige leeftijd geruind, ze worden ook dan weer veel rustiger, dus denk niet: nu of nooit.
Misschien wordt het wel een hele suffe veel te vette shetlander die helemaal niet meer wil lopen. Nu geeft hij zichzelf goed beweging en is dus de kans op bevangenheid erg klein. Misschien kan hij straks maar een paar uurtjes op een heel kaal land om gezond te blijven, dat is ook niet makkelijk. En trouwens je laat John toch ook niet castreren als hij een keertje lastig is???
Hmmm, dat laatste is misschien niet zo'n goed argument, maar er zijn wel degelijk nog meer argumenten om niet te castreren. Het kan altijd nog........

De hoofdreden dat ik hem laat castreren is meer dat ik heb besloten om hem niet te laten dekken en het daardoor niet eerlijk vind om hem hengst te laten!
Ik twijfel niet hoor, ik heb er goed over nagedacht.
Biz was 12 jaar toen hij werd geruind, dus ik weet dat het altijd nog wel kan, maar mijn besluit staat vast.
Ik denk dat je me probeert over te halen ivm E., maar ik denk dat Diddle hem als ruin ook nog wel aankan. Mijn besluit staat vast en niemand kan mij overhalen!!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:05

You go girl Knipoog
Ik denk dat t wel een goed besluit is. Als hij toch niet mag dekken. Wordt het dan ook weer een scharrelpony? Dat kan dan wel... hoeft ie zich niet meer zo druk te maken om die leuke merries Haha!

Elady Gefeliciteerd!!!

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:13

Ik probeer je niet over te halen en zeker niet vanwege E. Maar eerder schreef je dat je misschien spijt zou krijgen....dus vandaar. Er is niks mis met het laten ruinen van een hengst of met ruinen in het algemeen...Wel vind ik het jammer dat de meeste hengsten standaard geruind worden voordat ze onder het zadel gaan. Een hengst hoeft echt niet lastig te zijn, maar ze worden soms door mensen lastig gemaakt, bijvoorbeeld door ze nooit bij andere paarden te laten...Nou ja, daar weet je alles van...
Lelijke eendjes worden soms zwanen of gaan het geweldig doen in de sport, een goede ruin die geblesseerd raakt heeft vaak maar 1 toekomst, een hengst een hele nieuwe carierre (iemand de Bit van deze maand al gelezen?) .
Nou ligt het niet in de lijn der verwachting dat Diddle een bekend springpaard wordt en hij is nu al mooi, dus je weet vast wat je doet.
Ik ben altijd gewoon een beetje recalcitrant, als iedereen links gaat, dan vraag ik me af waarom en of het "voordeliger" is om rechts te gaan.....Uhhh iedere gek heeft zijn gebrek zeg maar....

Heb je nog iets over de hoefsmit gehoord. Ik wil mijn smit ook wel vragen hoor, die schijnt toch wel iedere week in de buurt te komen.
Gezellige vent en knap ook Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 08:43

hallo allemaal!

elady gefeliciteerd! wat ontzettend leuk! is lady toch nog eerder dan alex, ben wel benieuwd wanneer zij gaat veulenen!

nous, vindt het knap dat je de knoop hebt doorgehakt! haha, die diddle en spetter, zijn ze ineens weer een paar ballen armer Knipoog

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:03

Elady gefeliciteerd!!!!! Ik wacht op de foto's ben erg benieuwd! Nu Alex nog inderdaad!

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 09:15

Gefeliciteerd!!! ik ben ook erg benieuwd naar de foto's!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:00

Zooh de ochtend is bijna weer voorbij. Op een één of andere manier kan ik mij vandaag totaal niet op mijn werk concentreren. Ik voel me moe en heb weinig puf Gaaaap Gister een heavy les gehad van Connie dus ik voel overal spierpijn. Vanavond kan ik het cadeautje van Elgar ophalen (kan nog even niet zeggen wat het is, want hij leest mee Lips are sealed )... Even afwachten dus..! Ik heb gister ook kennis gemaakt met onze nieuwe stalgenoten waarvan ik al eentje van een andere stal ken. Ik verbaas me steeds meer over het kleine paardewereldje...Nou, dat staat garant voor veel gezelligheid Haha!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 10:37

Ja het gaat echt heel erg druk worden nu! En gezellig toch?

ik heb ook een beetje een gare dag. Heb een nieuwe leerling die zo autitisch is als het maar kan pffffff
Nouja voor ik het weet is de dag voorbij en kan ik stront gaan scheppen in het land hahaha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:12

haha, ik heb het momenteel weer eens rustig, dus kan mooi even flink aan mn opdrachten werken!

Yustin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 12:28

hmmmmm en daarna?Mij helpen met strontscheppen? Haha!

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 14:04

Elady, gefeliciteerd! Eindelijk is het lange wachten voorbij. Heel toevallig is er bij ons op stal gisteravond ook een Fries merrieveulentje geboren, om 22.15 u. De eerste avond sinds ik Vienna heb dat ik niet om die tijd op stal was. Waarom moet ik het nu altijd missen?

Ik heb Vienna vanochtend voor het eerst met zadel op gelongeerd, en weer was ze superbraaf. Ik heb haar ook voor het eerst bij mij aan de longe laten galopperen. Dat vond ze best wel moeilijk, ze heeft een hele grote galopsprong en had dus wat moeite met haar evenwicht. Maar toch braaf op allebei de kanten een rondje gegaloppeerd.

Mir, hoe laat ben je vanavond op stal? Misschien kom ik nog even buurten.

lin1da

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:22

Elady gefeliciteerd.

fieke, mirjam ging gelijk uit haar werk naar stal want ze heeft s'avonds nog wat anders te doen.
hoelaat ga jij morgen (woensdag) naar je paard misschien kom ik dan langs.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 15:57

herft schreef:
Elady gefeliciteerd.

fieke, mirjam ging gelijk uit haar werk naar stal want ze heeft s'avonds nog wat anders te doen.
hoelaat ga jij morgen (woensdag) naar je paard misschien kom ik dan langs.

Ik ga om ongeveer 10.30 u even om haar buiten te zetten en uit te mesten, en gelijk na mijn werk (rond 18.30) om haar weer binnen te zetten. Je kan beter in het weekend langs komen als je dan tijd hebt, dan heb ik ook wat meer tijd. Ik pb je even.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 17:17

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 19:14

Ze is prachtig Elady, en de naam vind ik goed passen. Je zal wel trots zijn.

Ik ben vanavond verrast met visite voor Vienna van Anique en Irene. En natuurlijk ging Vienna lekker staan kroelen. Ze heeft er dus weer twee bewonderaars bij (toch dames?) Nog even en ze gaat naast haar schoenen lopen (oh nee, ze loopt op blote voeten, dus dat kan niet).

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:48

Wil, als je meeleest, het gaat om dit zadel.....
Afbeelding

Afbeelding

Hij ligt nu in een tweedehandswinkeltje, omdat ik heftig plaatsgebrek heb....maar als je denkt dat het wat voor je zou kunnen zijn, dan moet ik hem in een weekend ff ophalen.....

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 21:50

Twinklebel schreef:
Ik ben vanavond verrast met visite voor Vienna van Anique en Irene. En natuurlijk ging Vienna lekker staan kroelen. Ze heeft er dus weer twee bewonderaars bij (toch dames?) Nog even en ze gaat naast haar schoenen lopen (oh nee, ze loopt op blote voeten, dus dat kan niet).

Absoluut!!! ze is echt heel leuk!

Op stal zijn er ook meerdere leuke nieuwtjes en positief nieuws Haha! , maar dat zal allemaal nog wel bekend worden *LOL*

helaas liep Evietje kreupel vandaag Ach gut weer links voor, het is ook wat dikker dus misschien verstapt of even een ontstekingsfase (het is haar artrose-pootje).. gisteren bij de les was er nog niks aan de hand, ik hoop dat het mee valt!

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:02

Ik heb haar vanochtend naar buiten zien gaan, toen liep ze in ieder geval niet kreupel.....of d'r been dik was kan ik niet zeggen (ik heb haar zelf niet buitengezet), maar toen de ruinen lekker gingen rennen, heb ik haar wel zien draven......

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:08

in stap loopt ze ook niet kreupel eigenlijk, ik wou haar longeren en toen viel het me pas op in draf.. Evita heeft (een lichte vorm van) artrose in haar kogel, dus met longeren wil ze wel vaker een half rondje stijf/heel iets onregelmatig lopen, maar normaal is dat ook meteen verdwenen daarna (en nu ze glucosamine krijgt heeft ze het eigenlijk al heel lang niet meer gehad). maar dit was echt onregelmatig.
misschien is het wel gewoon een verstapping in het land, ik kijk het even een paar daagjes aan als het niet erger wordt Lachen

Kowloon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-05 22:40

Vervelend, succes ermee....

Binar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:10

Ireentjuh schreef:
Op stal zijn er ook meerdere leuke nieuwtjes en positief nieuws Haha! , maar dat zal allemaal nog wel bekend worden *LOL*

Nou ben benieuwd wanneer we dat gaan horen dan Haha! ben eigenlijk ook wel benieuwd of ik nog nieuwe dingen hoor of alles al weet Clown

Vervelend dat Eviet niet lekker loopt! Hoop dat het snel weer overgaat!

Kowloon, wat is je vraagprijs voor het zadel? als Wil geen interesse heeft dan vind ik het missch wel leuk voor Ko!

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:17

Wow stoerrrrrrrrrr Ko met een westernzadel Haha!

Vervelend Irene dat Eviet niet goed loop. Allemaal positieve energie sturen ok Haha!

Ik heb gister trouwens zoooo gelachen om Ko (en John om mij met zn verrekijker Tong uitsteken ). Ko liet zich namelijk niet vangen. Hij maakte zulke rare sprongen en dat koppie van m. Hij rende steeds heen en weer in t land, samen met Freedom en Caramba. Toen ik m eindelijk eindelijk had was die helemaal warm en moe Haha!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-05 08:18

Whaha Anous is op zadeljacht, ieder zadel wat voorbij komt is potentieel prooi.. Vork Jaah het was gisteravond wel even gezellig en onverwachts druk op stal. Het cadeautje van Elgar is ook binnen dus dat wordt vanmiddag een uur of 3 als hij het in ontvangst mag nemen.

Ik heb nog niks van Peter gehoord, dus Anique..nog even wachten voordat we wat meer weten. Je hoort me snel Ja