deedee19 schreef:Zadels daarentegen wil ik wel even op inspringen. Hans heeft imo wel kwaliteit zadels opliggen. Hij heeft Lemetex, Chamberlain, Rossner en Wintec zadels. Stuk voor stuk goede kwaliteit. Vind ook dat ze wel goed passen. Wat betreft die drukplekken. Ik denk eerder dat dat komt door het intensieve gebruik van de paarden. Dan hou je drukplekken gewoon niet tegen.
Effe mijn mening; bij een goed passend zadel kan je minimaal 4 vingers tussen de kamer van het zadel en de schoft houden. Bij een goed passend zadel sluiten de kussens rondom mooi aan op het paard. Bij een goed passend zadel kan de ruiter tenminste de knieën kwijt.
Al is het een Kieffer, veel paarden op de manege hebben geen passend zadel! Ik reed Sjaak, bij dat zadel kon ik geen twee vingers tussen schoft en kamer houden, het zadel steunde alleen rond de lepel; de zijkanten staken gewoon af van het paard, en waar ik m'n knieën hoor te leggen was niets. Heb zonder beugels gereden omdat met geen doen was. En als laatste; het zadel lag zelfs wat gekantelt! Helaas is Shakira ook geen uitzondering, waarom anders de twee dekens bij verschillende paarden? Is echt niet nodig wanneer het zadel wel zou passen... Tuurlijk is het moeilijk om drukplekken te vermijden bij manege paarden, maar zo erg als deze paarden het hebben hoeft echt niet.
Dus bij deze; een beetje laat maar toch discussiepuntje
Verder klopt het dat je op deze manege maar tot een bepaalde hoogte kan komen, maar er zijn wel degelijk maneges waar je veel en veel verder kunt komen. Helaas is daar dan ook de prijs naar.
Janneke; jammer dat je stopt maar wel begrijpelijk.
Verder, tja, dat ponykamp klinkt idd duur. Maar als ik bedenk dat ik een paar weken geleden voor mezelf alleen een kamer met half pensioen had in een hotelletje, en daar 125,- voor betaalde valt dat best nog wel mee. Heb er wel giga zin in; de eerste keer dat ik op ponykamp ga