Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Ik weet zeker dat er zat particuliere paardjes staan te springen om aan het werk te gaan. Ik kan er al zo een paar noemen, probleem is dan dat je vaak geen manegeinstelling moet hebben, maar gewoon een aantal keren in de week moet komen en ook stalwerk en tuigonderhoud moet verrichten. Maargoed ik wijk nu wel heel erg af....tot zover mijn betoog
viewtopic.php?f=53&t=637135&p=17943397#p17943397 

Valt wel mee dus. deedee19 schreef:Zadels daarentegen wil ik wel even op inspringen. Hans heeft imo wel kwaliteit zadels opliggen. Hij heeft Lemetex, Chamberlain, Rossner en Wintec zadels. Stuk voor stuk goede kwaliteit. Vind ook dat ze wel goed passen. Wat betreft die drukplekken. Ik denk eerder dat dat komt door het intensieve gebruik van de paarden. Dan hou je drukplekken gewoon niet tegen.
Verder klopt het dat je op deze manege maar tot een bepaalde hoogte kan komen, maar er zijn wel degelijk maneges waar je veel en veel verder kunt komen. Helaas is daar dan ook de prijs naar.
Hmmm zal dat het zijn. 
De rest mag ze zelf vertellen.
hij deed zo goed z'n best!
Overigens ben ik het wel met Judith eens over de zadels. Jade en Winston hebben wel heel erge drukplekken. Misschien dat toen jij nog bij Bergemo reed de zadels wel pastten, want ik moet zeggen dat paarden wel heel snel van zadel wisselen. Spencer (voormalig Rinaldo) heeft trouwens geen eigen zadel meer.