KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-11 00:15

Ik ga wel kamperen, maar dan in Spanje! Heb er echt al zin in maar nog anderhalve week werken! Nu eerst lekker slapen, morgen weer een lange en saaie werkdag! Ellen doet het beter, die ligt met al die regen in NL lekker met een cocosnoot onder een palmboom in in een hangmatje op Kos hihi.

Ashley5760

Re: KNHS Instructieweek 2, Allround Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 19:59

Saar weer boven water? Is je relatie nog wel aan :=?

Sjel kamperen in spanje ? Toe maar ;) moet je dan ook tent enzo meenemen :S?

Ellen Kos lekker :P beter als hier in ieder geval!

Nou bij ons een puinhoop, paard is iig weer stukken beter. Vloer ligt er in een kamer uit, komen ze vrijdag voor kijken een nieuwe in te maken, andere kamer (waar nieuwe al in zit) past plint niet langs want muur is duits-scheef, dus komen ze vrijdag ook kijken hoe dat opgelost moet worden.
Die kamer waar vloer uit is uh is nu zand met een muur erom :P
Hengsten (pony en paard beide 2jaar) hadden bedacht dat ze ook wel bij de merries (ook 1/2/3 jaar) konden... Dus die moesten terug van 'vakantie' en hebben we omgewisseld met 2 merries met veulen.
Hengsten nu dus thuis veulentjes op de wei.
Hij is wel heel mooi geworden (wist je al dat ik de springende-totilas had??) en groot :D
En de pony hengst heeft het ook super gedaan (iets te dik :=) en helaas hele dunne staart (is nog van de winter) maar wel enorm stoer, die gaat iig naar de hengstenkeuring in het najaar :) (Hopelijk eerste goedgekeurde schimmel hengst (A))

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-11 21:06

colette verveeld zich zo te lezen niet
Sjel wat heerlijk, lekker naar spanje
saar had je relatie test? Dan heb ik geloof ik even wat gemist!
Jaloers op Ellen die heerlijk onder een palmboom ligt....

saartjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 09:08

Aah Sjel lekker naar Spanje aan de coctails!
Nou die relatie test heb ik eigenlijk al gehad, woon al ruim 3 jaar samen maar om 2 weken met z'n 2 verplicht veel in een tentje zitten omdat het bagger weer is daar wordt je wel chagrijnig van tegen elkaar.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:49

Woon je alweer 3 jaar samen, hoe oud was jij ook alweer Saar?
Volgende week allemaal leuke trainingen en dan zondags al heeeel vroeg vliegen. Ben al aan het aftellen, vanavond nog even bikinishoppen!

Hier nog leuke plannen voor het weekend?

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 15:15

Hoi meiden,

ben ik ook weer ;) ff een update over Levi, voor de geïnteresseerden ;)
DA is geweest en in eerste instantie leek het probleem zich in de schouder voor te doen, maar de kogel was ook niet helemaal zuiver (kan ook een gevolg van verkeerd belasten door de schouder zijn).
Moest dus uitverdoofd worden, helaas was dienstdoende DA daartoe niet bevoegd.. :( tuurlijk..
Maar weer een nieuwe afspraak gemaakt, voor afgelopen dinsdag, gister dus.
DA die wel mocht prikken geweest, heeft eerst de kogel helemaal uitverdoofd en daarna weer een stukje op het harde gelopen en gedraafd. Helaas geen verschil. Dat kon het probleem dus niet zijn.
Moesten dus eigenlijk hoger gaan verdoven en ja hoor, daar was deze DA dan weer niet bevoegd voor.. pff tis toch niet te geloven!
Ze adviseerde dus om dat in een kliniek te laten doen of om het nog een week of 4 rust te gunnen.
Nu is dit precies een k.utperiode met al die vakanties want degene die altijd met mn trailer rijdt is op vakantie en ik ga zelf ook over 2 weken.
Dus heb ik voor de 2e optie gekozen en gun het nog een paar weken rust.
Nu is gistermiddag de hoefsmid geweest om de ijzers eraf te halen en te bekappen, hij heeft er nog eens naar gekeken en kwam eigenlijk tot de conclusie dat het probleem waarschijnlijk in de knie zit.
Bij de buigproef van de kogel liep ze namelijk kreupel, maar dan wordt ook het kniegewricht gebogen, dus hoogstwaarschijnlijk komt het daarvandaan. Op het moment dat het been gestrekt werd naar voren toe gaf ze ook geen kik, maar op het moment dat het been naar achter gebogen werd vond ze het niet zo leuk meer :=
Ik vond het zelf een logische verklaring.
Aangezien het probleem gekomen is nadat ik in een te zware bak gereden heb vermoedt hij dat het een lichte vorm van artrose kan zijn. Ik ga dus nu Glucosamine bijvoeren, om te kijken of het vermindert. Zo niet, dan is het preventief :)

Iemand hier ervaring met artrose?

Ooh Shel, jij gaat lekker al bijna weg! ik moet nog ruim 2 weken werken voordat ik vakantie heb..
maargoed, dan hebben de weergoden nog precies 2 weken de tijd om het weer een beetje fatsoenlijk te krijgen :P

Heb verder geen weekendplannen, ga vanavond met een vriendin en haar paardjes door het water crossen, heerlijk! eindelijk weer 'ns rijden! :)

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 16:02

Balen martine. Tja artrose is natuurlijk afhankelijk met de staat ervan. En 24/7 buiten/ uitloop is natuurlijk beste (stilstaan verergerd het/de kreupelheid)
Maar er zijn er genieg die mwt artrose nog kunnen lopen hoor...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 16:30

ja dat is zo.
Wel vervelend dat we het natuurlijk niet zeker weten.
DA adviseerde stalrust, als het echt artrose is, is dat niet best natuurlijk.
Heb haar daarom maar op een klein stukje in de wei gezet. Kan ze toch lopen, maar niet rennen en gek doen.
Vond ik zelf voor nu de beste oplossing :=

Marjan1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 08:05

Goedemorgen allemaal.

Martine wat rot van Levi, hopelijk valt het allemaal mee. Artrose is niet niks he.

Ik ben echt behoorlijk ziek al een paar dagen, wel gewoon gaan werken omdat er al 3 collega's vrij zijn maar voel me flink beroerd.
Morgen ga ik naar Dominator! Hopelijk voel ik me dan wat beter.

Fijne dag allemaal.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:04

jee martine wat vervelend! ik heb gelukkig geen ervaring met artrose dus aan mij heb je niet veel

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:37

Pff, balen zeg Martien. Had wel al het een en ander op hyves meegekregen dat het helaas nog niet goed was. Ik ga voor jullie duimen. Wij hebben wel een paar paarden met atrose op stal, de een beter dan de ander, worden ook op hele diverse manieren gereden (oa antoine de bodt geloof ik).
Twee weken zijn zo om, waar ging je ook alweer heeen Martien?

Jeetje Marjan, heb je keelpijn enzo of iets anders?
Ik ben laatste ook onzettend beroerd geweest, voorhoofdholte en alle andere holtes dicht! Heeft ook echt 3 of 4 dagen geduurd en ben nu pas een beetje klaar met snotteren en hoesten etc.

Nou, ik ga een dagje werken op de golfbaan. Hoop op een beetje regen zodat ze lekker op tijd naar huis gaan haha!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:15

Nouzeg het heerst nogal ;)
Nog 2 nachtjes en dan word het weer warm ;)
Vandaag wedstrijd gehad 1proef (had maar 2x gereden na die keelontseking. Maar toch 182 :) en middenin (had zelfs iemand achter me die echt altijd wint :p die had l en z al gewonnen vandaag maar m dus niet terwijl die echt goed liep (zij is nogal trekkerig op hand en die jury wil dat juist niet zien :p)

Ocrab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 12:25

Nou meiden... ik ben heelhuids, gezond, paar kilootjes meer en tsja dankzij de koperen ploert, ook super bruin terug van een warm Kos (alle dagen zeker 34 graden). Een dagje met 2 300 cc quads met de kids over het eiland gecrossed was genoeg om het heeeeele eiland te zien hahahahaha.
We zijn in ieder geval lekker uitgerust en hebben zeker voldoende zon gezien om ff op te teren.
En met het oog op jullie barre weersomstandigheden de afgelopen twee weken heb ik dan ook alles op alles gezet en ook wat zon voor jullie meegenomen..! En zo te zien is het gelukt! :o
Daarnet ff bijgelezen. Wat een natte boel was het in Ermelo. Kan me voorstellen dat het is afgelast. Wel super jammer voor jullie allemaal!
Wat enorm vervelend voor jou en Levi, Martine, dat Levi zo in de lappenmand zit! Ik denk idd dat je er goed aan doet om je gevoel te volgen en lekker in een weitje te zetten. Beetje beweging lijkt mij ook prima, gezien de tussenprognose. Hopelijk snel meer duidelijkheid en/of verbetering!
Jammer Saar dat jullie verdreven zijn door de regen. Misschien nog binnenkort met mooi weer een lang weekendje er op uit met de tent?
Sjel en Pam, ik zie dat Sjel en ik op zaterdag om 11.30 moeten en Pam op zondag om 11.30... Moet ik nog ff vragen of jij ook op zaterdag erbij kan Pam? Of heb je dat zelf al gedaan? Had ook gevraagd om met z'n allen in één groep, dus Sjel, dat wil ik dan in ieder geval ook nog ff vragen... OK?
Nou... ik ga weer rap verder met de was... :(

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 13:31

Voor ons veranderd er dan toch niets El, wij blijven om 11:30?
Klinkt als een geslaagde vakantie, zijn die paar kilootjes meer wel waard toch haha. Ps; bedankt voor de zon! We willen wel wat vakantiekiekjes zien hoor :D

16easer24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:47

hi dames,

martine ik heb ook paard met artrose gehad en beweging as de beste remedie, rust roest :)
ellen en sjel ik heb net gebeld naar de organisatie en ik ben overgeplaatst naar de zaterdag om 11: 30 in groep 6 volgens mij is dat bij jou toch ellen?
kunnen we toch gezellig meeten :)

ellen vakantie klinkt heerlijk fijn dat jullie het zo naar jullie zin hebben gehad!!

ik ben aan het rond kijken voor een vakantie in oktober 3 weekjes er lekker tussen uit. nog leuke voorstellen?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 14:51

ellen klinkt wel als een heerlijke vakantie!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-11 15:45

Pam, ik begreep inderdaad dat stilstand bij artrose niet optimaal is.. Wat versta jij onder beweging? Ik stap namelijk wel 2 á 3 keer per dag een stuk met haar?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 16:59

Hele dag paddock ofzo.... 24/7 buiten dat soort dingen zijn beste...
Ellen klinkt gaaf en idd fotos! Hier was t nat morgen lekker weer moet ik 300 balen hooi binnen halen :( (met gunter en andere buyrjongen dat maakt t enigsinds goed nu maar hopen dat t zo heet word dat ze wat kledingstukken uittrekken en ze zo gek krijgen dat ik op tractor mag en hun doen opladen ;))

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 20:00

haha colette maak je dan ook even een foto ;)

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 22:00

El en Pam, ik moet helaas afzeggen. Kan geen vervoer regelen en ben ook nog eens ingeroosterd op werk, dubbel gedoe dus! :(
Baal er wel van, helemaal omdat training vandaag heerlijk ging in Ursem, maar helaas...

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-11 09:02

Tsja, ze heeft eerst 3 weken in de wei / paddock gestaan, maar daar werd het niet beter van, eerder slechter. Ze staat nu 's nachts op stal met een klein stukje uitloop (2 bij 2 ofzo) en overdag in de wei op een afgezet stukje van 5 bij 5 ofzo.
Ik moet zeggen... gister een stukje aan de hand gedraafd in de wei en ze liep gewoon goed! :x
Ik juich nog niet te hard, want kijk morgen nog een keer.. maar er is vooruitgang!! :):)
Het kan niet dat de Glucosamine zo snel werkt, dus vermoed dan toch gewoon overbelasting of verrekking ofzo..

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:10

Pff wat een weer :( hooi zijn ze aan t duinen worden meer dan500 pakjes dus waarschijnlijk 250 pakjes en de rest in rollen. Agja ik word iig bruin zo :s

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 14:11

Btw word cross ermelo nog ingehaald?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:01

martine in duim voor je!

colette de kans is klein dat ze dat doen vanwege de betting van het knhs centrum

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-11 15:11

Betting? (wasda :P)